Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su mūsų Slapukų politika , Privatumo politika

Stojantiesiems Studentams Darbuotojams Mokymasis visą gyvenimą

Naujienos

2024.04.15

Lėlių ir objektų teatras – nuolatinis gyvenimo, savęs ir teatro tyrinėjimas

Lietuvos muzikos ir teatro akademija šįmet kviečia studijuoti teatro meną pagal naują, unikalią specializaciją – Lėlių ir objektų teatrą. Šios studijos vyks uostamiestyje, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Klaipėdos fakultete.

Ką žinome apie Lėlių ir objektų teatrą? O apie studijas Klaipėdoje? Klaipėdos lėlių teatro, kurio komanda itin prisidėjo ruošiantis šioms studijoms, režisierė ir aktorė Karolina Jurkštaitė teigia, kad šios studijos yra nuolatinis tiek gyvenimo, tiek savęs, tiek paties teatro tyrinėjimas, o ne toks greitas Klaipėdos tempas meno žmonėms yra privalumas, nes suteikia galimybę susitelkti į kūrybą. Apie tai ir daugiau kviečiame skaityti interviu su viena iš naujos Lėlių ir objektų teatro specializacijos dėstytojų K. Jurkštaite.

Kokiai asmenybei rekomenduotumėte rinktis šią specializaciją?

Lėlių teatras iš esmės yra labai platus ir gilus reiškinys. Jame yra visko: spalvų, įdomiausių formų, garsų, muzikos, įvairių materijų, technikų… Ir visa tai yra nuolatiniame judėjime.

Iš viso to natūraliai išplaukia lėlininko portretas – tai yra žmogus, pirmiausiai mylintis visas meno šakas, nes šiame teatro žanre jos visos telpa ir atranda savo vietą. Kaip ir kituose menuose, taip ir šiame svarbios savybės yra kantrybė, darbštumas, empatija, įsiklausymas, iniciatyva, noras ir sugebėjimas dirbti komandoje, meniniai ir kūrybiniai gabumai, humoro jausmas.

Kaip vienu sakiniu apibūdintumėte Lėlių ir objektų teatro fenomeną?

Lėlių teatro fenomenas slypi simbolinėje lėlės atgijimo arba gimimo akimirkoje, kuri dabar, kaip ir skirtinguose istoriniuose laikotarpiuose, neša sakralumo idėją.

Kuo tapsiu baigęs Lėlių ir objektų teatro studijas? Ar būsiu aktorius? Ar režisierius? Kokia karjera manęs laukia?

Lėlininko profesija, jeigu ją tikrai pamilsite, tampa labiau gyvenimo būdu nei karjera. Tai yra nuolatinė kūryba ir nuolatinis tyrinėjimas tiek gyvenimo, tiek savęs, tiek paties teatro. Kartu tai ir ekspresyvus, išraiškingas ir šiuolaikiškas menas, kuris neleidžia užsisėdėti vietoje.

Vykstant studijoms visi studentai mokysis lėlių ir objektų teatro režisūros, lėlių atgaivinimo meno, lėlių gamybos ir scenografijos, lėlių teatro dramaturgijos rašymo principų ir daugelio kitų lėlių teatro elementų. Jau studijuojant kiekvienam pradeda aiškėti mėgstama kryptis: vieniems tai režisūra, kitiems labiau veriasi aktoriniai gabumai, treti panorės tapti lėlių teatro dailininkais arba lėlių kūrėjais ir pasiners į gamybos procesus.

Kokios studijos, kokie dėstytojai ir aplinka laukia būsimų studentų?

Studijos orientuotos į profesionalių lėlininkų ugdymą. Programoje numatyta studentus supažindinti su įvairiomis lėlių teatro rūšimis ir technikomis, lėlių ir objektų valdymo principais, režisūrinės minties išlaikymo galimybėmis. Kurdami programą nemažai dėmesio skyrėme ir vizualiesiems menams: dailei, skulptūrai, scenografijai, taip pat lėlių teatro istorijai, lėlių teatro dramaturgijos kūrimui ir aktoriniam dainavimui, judesiui, ritmikai. Žinios bus gilinamos akademinėse teorinėse paskaitose, susijusiose su menais, psichologija, vadyba ir t. t. Numatyta išvykų, susitikimų su lėlininkais, lėlių kūrėjais, bendravimas su jais.

Papasakokite, kokie mokymosi Klaipėdoje privalumai?

Pirma į galvą šaunanti mintis yra jūra. Juk kūrybingam žmogui jūra, lengvai pasiekiama gamta, lėtesnis ritmas padeda susikoncentruoti į kūrybą ir tikrai yra privalumas. Klaipėda nuolatos dūzgia tik vasarą, o nuo rudens ji pradeda rimti. Tai nereiškia, kad Klaipėdoje nebelieka kultūrinio gyvenimo – jis persikelia iš išorinio šurmulio į vidines galerijų, kavinukių, teatrų patalpas.

Nuoširdus palinkėjimas būsimam studentui.

Kiekvienam stojančiajam linkiu įsiklausyti į save, neskubėti prieš pasirenkant studijų kryptį ir surasti savo gyvenimo profesiją. Rinktis tai, kas atliepia jūsų vidų – tuomet jūs ne dirbsite, o tiesiog gyvensite ir, žinoma, sukursite ką nors gražaus ir prasmingo.

2024 04 15

2024.04.12

Tarptautinės organizacijos „École des Écoles“ renginiai Akademijoje

Kitą savaitę tarptautinė organizacija „École des Écoles“ (EdE) Vilniuje organizuoja dviejų renginių ciklą. Pirmasis renginys, vyksiantis balandžio 15-17 dienomis Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje – seminarų, diskusijų bei dirbtuvių sesija apie autorystės teatro srityje ypatumus, kuriuos ves LMTA dėstytojai, žymūs Lietuvos teatro ir šokio atstovai, kūrėjai bei kritikai. Antroje ciklo dalyje balandžio 17-19 dienomis numatomas neeilinis EdE narių susirinkimas. 

RENGINIŲ PROGRAMA (EN)

„École des Écoles“ (EdE) yra Europos tinklas, skirtas scenos menų srities dėstytojams ir studentams. EdE sudaro mokyklos partnerės iš Ispanijos, Katalonijos, Vokietijos, Danijos, Jungtinės Karalystės, Prancūzijos, Italijos, Portugalijos, Lietuvos, Belgijos, Katalonijos, Šveicarijos, Nyderlandų ir Norvegijos. Šiuo metu EdE prezidentas yra Ciuricho menų universiteto (Zürcher Hochschule der Künste/ZHDK) rektorius Resas Bosshartas.
Pastaraisiais metais tinklas siekė stiprinti Europos teatro mokyklų mokytojų mainų galimybes. EdE siekia plėtoti mokyklų partnerių bendradarbiavimą rengdamas seminarus, praktinius užsiėmimus ir susitikimus.

Skaityti daugiau apie École des Écoles (EdE)

Europos teatras keičiasi: temos, gamybos procesai, autorystės supratimas, kolektyvinė kūryba ir emocinė gerovė kelia didelį susidomėjimą. Kvestionuojamos vertikalios hierarchijos verčia patirti esminius pokyčius kūrybiniuose procesuose bei režisūroje.
Kaip užtikrinti demokratišką kūrybą ir bendrą autorystę tradicinėse teatro aplinkose? Kaip prisitaikyti prie naujų pedagoginių reikalavimų ir mokyti teatro kūrėjus? Tai tik keletas svarbiausių klausimų, kurie bus aptariami Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje Centriniuose rūmuose (Gedimino pr. 42, Vilnius) balandžio 15-17 dienomis organizuojamame seminare-diskusijoje „Autorystė teatre: nuo režisieriaus ir teksto iki balsų įvairovės“.
Į šį seminarą kviečiami teatro ir scenos menų pedagogai ir praktikai, taip pat kitų disciplinų atstovai, praktiškai išnagrinėti skirtingus požiūrius į autorystės klausimą teatro kūryboje. Seminaro tikslas – pasikeisti įvairiais požiūriais, praktika ir patirtimi apie skirtingus bendradarbiavimo būdus.

Seminarą sudarys trys skirtingos dirbtuvės:

  1. „Režisūra naujai“ („Reimagining directing“)
  2. „Kūnų pasakojamos istorijos. Šokio dramaturgijos tyrinėjimai“ („The stories bodies tell. Exploring Dance Dramaturgy“)
  3. „Pajuoka ir žaismingumas: kitokio požiūrio į teatro autorystę paieškos“(„Clowning and playfulness: in search of a different approach to theatre authorship“)

Dirbtuves ves LMTA dėstytojai, žymūs Lietuvos teatro ir šokio atstovai, kūrėjai bei kritikai – Yana Ross, Augustas Gornatkevičius, Naubertas Jasinskas, Agnija Šeiko, Goda Dapšytė, Žilvinas Beniušis.

Balandžio 17-19 dienomis Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje vyks „École des Écoles“ tinklo narių neeilinis susirinkimas. Jo metu bus aptariama organizacijos įvykdyta ir numatoma veikla, renkami nauji nariai į įstaigos valdybą.

„École des Écoles“ renginiuose Vilniuje dalyvaus scenos menų srities atstovai iš Lietuvos, Ukrainos, Danijos, Belgijos, Šveicarijos, Rumunijos, Portugalijos, Prancūzijos, Norvegijos, Jungtinės Karalystės.

2024 04 12

2024.04.11

LMTA pripažinimas Sakartvele

Kovo pabaigoje Tbilisio Šota Rustaveli kino ir teatro universitete vyko 14-asis tarptautinis studentiškų etiudų festivalis, kuriame dalyvavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Klaipėdos fakulteto Teatro katedros studentai ir režisierius, aktorius profesorius Valentinas Masalskis.

Klaipėdos fakulteto studentė Goda Dambrauskaitė (vaidybos I k.) laimėjo vieną iš keturių pagrindinių prizų už geriausios aktorės pasirodymą, o prof. Valentino Masalskio paskaita apie aktorystės meną susilaukė didžiulio susidomėjimo. Sveikiname pirmakursę su pasiekimais!

Šiemet renginyje dalyvavę studentai, dėstytojai, dekanai ir katedrų vedėjai iš Lenkijos, Vengrijos, Izraelio, Graikijos, Kinijos, Sakartvelo, Azerbaidžano, Armėnijos ir Lietuvos lankėsi paskaitose, dirbtuvėse, Sakartvelo universiteto įvairių paskaitų pristatymuose, susitikime su premjere bei Lėlių teatre. 

Tarptautinį etiudų festivalį 2009 m. įkūrė Sakartvelo Šota Rustaveli kino ir teatro universito Dramos fakultetas. Jį kasmet organizuoja studentų savivalda, minint Pasaulinę teatro dieną.

2024-04-11

2024.04.10

Tarptautinės kino meistriškumo dirbtuvės „Vasaros MEDIA studija 2024“ kviečia registruotis!

Lietuvos muzikos ir teatro akademija kartu su Audiovizualinių menų industrijų inkubatoriumi jau 26-ąjį kartą Neringoje organizuoja tarptautines kūrybines dirbtuves kino specialybių studentams ir jauniesiems industrijos profesionalams „Vasaros MEDIA studija 2024“. Dalyviai kviečiami registruotis į projektą iki 2024 m. balandžio 30 d.

Kurti ir tyrinėti kino subtilybes planuojama atrinkti 40 dalyvių. Visi jie bus kviečiami 2024 m. birželio 23 – liepos 6 d. persikelti į Neringą, kur klausysis teorinių kino industrijos profesionalų paskaitų, pristatys savo filmų idėjas, ieškos lokacjų filmavimams, atliks aktorių kastingą, filmavimo darbus ir postprodukciją. Finaliniame renginyje dalyvių sukurti filmai bus pristatyti viešoje peržiūroje, o geriausi dalyviai – apdovanoti tradicinėmis autoriaus A. Kuzmos statulėlėmis „Neringos žuvelė“.

Kūrybinės dirbtuvės skirtos jauniesiems kino kūrėjams, norintiems save išbandyti režisieriaus, scenarijaus autoriaus, vaizdo operatoriaus, garso režisieriaus bei kompozitoriaus ar prodiuserio profesijoje. Projekto dalyviai dirba  tarptautinėse kūrybinėse komandose, kur gali praktiškai keistis patirtimi ir mokytis vieni iš kitų. Kiekvienai grupę konsultuos ir teorines paskaitas ves kino profesionalai iš Lietuvos ir užsienio. Kūrybinių dirbtuvių dalyvius konsultuos ir patirtimi dalinsis kino režisierius, scenaristas bei prodiuseris, „Oskaro“ nominantas Jonathan Tammuz (Didžioji Britanija-Kanada), scenaritas ir kino režisierius Damiá Serra Cauchetiez (Katalonija, Ispanija), dramaturgijos dėstytoja Susan Kelly (JAV), prodiuseriai Paul Nethercott (JAV) ir  Anna Huth (Lenkija, Austrija). Kiekviename kino gamybos ir post-produkcijos etape dalyvius lydės profesionalūs skirtingų kino departamentų atstovai – vaizdo, garso bei postprodukcijos  konsultantai.

Kasmet projektas dedikuojamas konkrečiai temai, atliepiančiai kino industrijos poreikius, pokyčius ar problemas. Šiais metais pasirinkta tema – „Scenarijaus meistriškumas“ – skatins dalyvius nerti giliau į istorijos pasakojimo niuansus ir leis ištobulintus scenarijus paversti paveikiomis kino istorijomis didžiajame ekrane. Dirbtuvės rengiamos Neringos ir Klaipėdos regionuose, išsiskiriančiuose unikaliu ir įkvepiančiu kraštovaizdžiu, pasižyminčiuose tiek gamtine, tiek urbanistine įvairove. Kūrybinės laboratorijos principu dirbančios komandos turės galimybę ne tik paversti aplinkines vietoves kino aikštelėmis, bet ir atrasti naujų, įkvepiančių vietos herojų, kurių gyvenimo istorijos persikels į kinematografinius pasakojimus.

Dalyvio mokestis – 400 EUR. Į kainą įskaičiuota kelionė iš Vilniaus į Pervalką ir atgal, apgyvendinimas, maitinimas bei edukacinės veiklos.

Projekto organizatoriai skiria 5 stipendijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Kino ir televizijos bei kompozicijos katedrų studentams. Dalyvauti kūrybinėse dirbtuvėse bus kviečiami motyvuoti ir gerus akademinius rezultatus turintys studentai.

Daugiau informacijos apie projektą ir registracijos anketa – svetainėje summermediastudio.lt. Registracija vyks iki balandžio 30 d.

Projekto organizatoriai: Lietuvos muzikos ir teatro akademija bei Audiovizualinių menų industrijos inkubatorius.

Projekto rėmėjai ir partneriai: Neringos miesto savivaldybė, Kūrybiškos Europos MEDIA biuras, Erasmus+, LMTA Studentų atstovybė, VilniusTECH, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Studentų atstovybė, Valstybinis studijų fondas, AVAKA, Studio Nethercott, „Cine Wave“, Klaipėdos kino biuras,  Liudviko Rėzos kultūros centras, Klaipėdos jaunimo teatras, „Taško“ teatras.

 

2024.04.09

Lietuvos muzikos ir teatro akademijos simfoninio orkestro koncertai Plungėje ir Vilniuje – jau šią savaitę

Antras pagal ilgiausią gyvavimo iki dabar trukmę simfoninis orkestras mūsų šalyje – Lietuvos muzikos ir teatro akademijos simfoninis orkestras – pavasario sesijai parengė įspūdingą programą, kurią pristatys Plungėje ir Vilniuje vyksiančiuose koncertuose. Šį kartą simfoniniam orkestrui diriguos svečias iš Taivano – tarptautinio Eduardo Mata’os dirigentų konkurso ir Padėkos apdovanojimo, kurį įteikė Austrijos Vyriausybė, laureatas Ching-Ming Lu.  

„Aš toks laimingas, kad po šitiek daug metų galiu grįžti į Lietuvą. <…> Nekantravau susitikti su muzikantais, kūriniai yra labai gražūs, skirtingų stilių, labai džiugu matyti, kad pati programa yra labai gyva“, – taip apie pavasario sesijos koncertus kalba Ching-Ming Lu. 2003–2006 m. jis studijavo Lietuvos muzikos akademijoje ir Sibelijaus akademijoje (Suomija), kur atitinkamai dirbo kartu su Juozu Domarku ir Leifu Segerstamu.

Austrijos švietimo, meno ir kultūros ministerija praėjusiais metais įteikė Padėkos apdovanojimą dirigentui Ching-Ming Lu už jo pasiekimus muzikos meno srityje. Orkestrų, su kuriais dirba dirigentas, sąrašas iš tiesų įspūdingas – jame rasime Vienos radijo simfoninį, Budapešto festivalio, Slovakijos filharmonijos, Lietuvos nacionalinį simfoninį orkestrus ir kitus. Ching-Ming Lu koncertuoja Europoje, Azijoje, Amerikoje ir Afrikoje, jo koncertai buvo transliuojami Austrijoje, Prancūzijoje, Meksikoje, Kinijoje, Pietų Korėjoje ir Taivane.

Kartu su simfoniniu orkestru solo programas atliks ir Lietuvos muzikos ir teatro akademijos studentai, tarptautinių konkursų laureatai: prof. Rūtos Lipinaitytės smuiko klasės studentas Lukas Pronskus, prof. Petro Radzevičiaus alto klasės studentė Birutė Ilčiukaitė, lekt. Antano Taločkos klarneto klasės studentė Morta Jurkėnaitė ir lekt. Sigito Gailiaus mušamųjų instrumentų klasės studentas Jose Vicente Fusco (marimba).

Per renginius skambės Maxo Brucho koncertas klarnetui, altui ir orkestrui, Emmanuelio Séjourné koncertas marimbai ir styginių orkestrui, Ástoro Piazzolla’os Inverno („Žiema“) ir Verano („Vasara“) iš „Metų laikai Buenos Airėse“ smuikui ir styginiams instrumentams, taip pat Antoníno Dvořáko simfonija Nr. 9 „Iš Naujojo pasaulio“.

Lietuvos muzikos ir teatro akademijos simfoninis orkestras įsteigtas 1953 metais. Skirtingais laikotarpiais su šiuo jaunimo orkestru dirbo ir jį ugdė ryškiausi Lietuvos batutos meistrai ir atlikėjai: Abelis Klenickis, Jurgis Fledžinskas, Juozas Domarkas, Gintaras Rinkevičius, Laurynas Vakaris Lopas, Robertas Šervenikas. Nuo 2013 m. orkestrui vadovauja dirigentas prof. Martynas Staškus.

Lietuvos muzikos ir teatro akademijos simfoninį orkestrą sudaro Styginių bei Pučiamųjų ir mušamųjų instrumentų katedrų studentai, kurie kasmet pavasarį ir rudenį susiburia kartu muzikuoti ir rengia naujas programas. Tuomet Lietuvos muzikos ir teatro akademijos erdvės prisipildo orkestro repeticijų garsų, sienas drebina didingas repetuojančio kolektyvo skambesys. Dirbti su orkestru neretai kviečiami ir kviestiniai dirigentai.

Koncertai vyks balandžio 11 d., ketvirtadienį, 18 val. Plungės Kunigaikščio Mykolo Oginskio rūmų Žirgyno salėje (Parko g. 5, Plungė) ir balandžio 12 d., penktadienį, 18 val. Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Didžiojoje salėje (Gedimino pr. 42, Vilnius). Renginiai nemokami.

2024.04.05

Nauja Šokio meno magistrantūra – vertinama ekspertų

Ekspertai vertina Lietuvos muzikos ir teatro akademijos pasiruošimą ketinamai vykdyti Šokio meno magistrantūros programai. Tai bus vienintelės Lietuvoje šokio krypties antrosios pakopos (magistrantūros) studijos, o mokslo metai būsimiesiems magistrantams prasidėtų jau nuo šių metų Rugsėjo pirmosios (daugiau apie priėmimą į magistrantūros studijas – čia).

Ketvirtadienį, balandžio 4 d., Studijų kokybės vertinimo centro (SKVC) suburta ekspertų grupė vizitavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, apžiūrėjo materialinę bazę, kuri bus naudojama šių studijų procese – lankėsi bebaigiamose įrengti salėse naujuosiuose akademijos rūmuose Olandų g.  (daugiau apie Naujosios akademijos projektą – čia).
Sprendimą dėl ketinamos vykdyti naujos magistrantūros programos remiantis ekspertų išvadomis gegužės mėn. priims SKVC komisija.

 
LMTA inf. 
2024.04.04

Akademijos veiklos paveiksle – įvertintas mokslas, tarptautiškumas ir jubiliejinė renginių gausa

Kovo 28 d. Lietuvos muzikos ir teatro akademijos taryba patvirtino 2023 m. – jubiliejinių metų – Akademijos veiklos ataskaitą. Šis dokumentas – tarsi vienerių metų trukmės Akademijos gyvenimo atspindys, kuriame matyti viskas, kas svarbu Akademijai ir kaip aukštojo mokslo institucijai, ir kaip gyvai organizacijai.

Akademijos menotyrininkų mokslo veikla 2023 m. pripažinta Lietuvos mokslo tarybos atliktame MTEP veiklos tarptautiniame ekspertiniame vertinime: mūsų tyrėjai pateko tarp Lietuvoje aukščiausius įvertinimus gavusiųjų (17 proc.) vertinamųjų, o Akademija – tarp penkių geriausiai įvertintų valstybinių Lietuvos universitetų (greta VU, VDU, LSMU ir KTU).

Vienas sparčiausiai išaugusių rodiklių – studentų, turinčių užsienio šalių pilietybę ir studijuojančių nuolatinėse studijose skaičius.

Akademija priimta į tarptautinį aukštųjų mokyklų aljansą „FilmEU“ (European Alliance for Film and Media Arts). Kartu su Lusófonos universitetu (Portugalija), LUCA menų mokykla (Belgija), Dún Laoghaire dizaino, menų ir technologijų institutu (Airija), Talino universitetu (Estija), Scenos menų akademija (VŠMU, Slovakija), VIA Universiteto koledžu (Danija) ir Nacionalinė teatro ir kino meno Krastyo Sarafovo akademija (NATFA, Bulgarija) sieksime ugdyti naują jaunų meno kūrėjų kartą.

Pernai kartu su partneriais – Karališkąja Antverpeno konservatorija (Belgija) ir Porto politechnikos instituto Aukštąja muzikos ir scenos menų mokykla (Portugalija) – buvo parengta ir patvirtinta ketinama vykdyti tarptautinė jungtinė antrosios pakopos studijų programa Resono.

Praėjusiais metais baigtas įgyvendinti dešimtmetį plėtoto Akademijos miestelio projekto Vilniuje pirmasis etapas: baigti statyti Teatro ir kino fakulteto rūmai, atversiantys moderniausias Lietuvoje ir Baltijos šalių regione teatro, kino ir šokio studijų erdves.

Na ir, žinoma, 2023 m. Akademija šventė devyniasdešimtmetį. Muzikos fakulteto studentai Jubiliejiniame renginyje Lietuvos nacionalinės filharmonijos salėje demonstravo savo kūrybinį potencialą ir aukštą profesinį meistriškumą. Pagrindiniu jubiliejaus akcentu tapo visų Akademijos atstovaujamų meno krypčių atstovų – studentų, dėstytojų ir alumnų – pasirodymas „Menų aikšte“ virtusioje Lukiškių aikštėje birželio 3 d. Šventė ir Klaipėda: rugsėjį Akademijos jubiliejui skirti koncertai ir performansai skambėjo Klaipėdos miesto viešosiose erdvėse ir Klaipėdos fakulteto rūmuose.

Visą 2023 metų veiklos ataskaitą kviečiame skaityti čia: https://lmta.lt/lt/lmta-dokumentai/veiklos-ataskaitos/

 

LMTA inf.

2024.04.02

Rekordinė EPARM konferencija Liublianoje atspindėjo įvairialypį ir nuolat besikeičiantį meninių muzikos tyrimų lauką

Slovėnijoje, Liublianos universiteto muzikos akademijoje kovo 21–23 d. įvyko 11-oji Europos muzikos meninių tyrimų platformos EPARM konferencija, kurios viena organizatorių – LMTA profesorė, muzikologė, LMTA meninių tyrimų ir atlikimo studijų platformos HARPS koordinatorė Lina Navickaitė-Martinelli.

EPARM – tai Europos aukštųjų muzikos mokyklų asociacijos AEC iniciatyva, kurios tikslas – dalytis muzikos srities meninių tyrimų žiniomis, įžvalgomis ir rezultatais, propaguoti tarptautinį meninių tyrimų diskursą, siūlyti naujas šios srities idėjas ir plėtros planus. Kasmet vis kitoje Europos aukštojoje muzikos mokykloje vykstančią konferenciją organizuoja tarptautinė darbo grupė, kurią sudaro Anna Maria Bordin (Turino Giuseppe’s Verdi valstybinė muzikos konservatorija), Paulas Craenenas (Hagos karališkoji konservatorija), Seanas Fergusonas (McGill universiteto Schulish muzikos mokykla Monrealyje), Matthiasas Hermannas (Štutgarto valstybinis muzikos ir scenos menų universitetas), Wei-Ya Lin (MDW – Muzikos ir scenos menų universitetas Vienoje), Lina Navickaitė-Martinelli (Lietuvos muzikos ir teatro akademija) ir grupės pirmininkas Stephenas Broadas (Škotijos karališkoji konservatorija).

Šiųmetė EPARM konferencija sulaukė rekordinio dalyvių skaičiaus – nors iš pateiktų konferencijai paraiškų atrinkti tik 33 pranešimai, tačiau bendras delegatų skaičius visuomet būna gerokai didesnis, žmonės susirenka klausytis kolegų ir dalytis savomis idėjomis.

Gausiai susirinkusiai publikai konferencijos atidarymo iškilmėje Lina Navickaitė-Martinelli kalbėjo: „Sunku patikėti, kad bendras dalyvių skaičius šiemet pasiekė rekordą – 184 dalyviai iš 27 šalių. Tačiau dar sunkiau patikėti, kad tai jau trečioji EPARM konferencija, surengta Europoje tuo pat metu vykstant karui. Siūlydama šių metų konferencijos temas darbo grupė apie tai galbūt aktyviai ir negalvojo, tačiau manau, kad tokie klausimai kaip meninių tyrimų reikšmė ir funkcija socialiniame kontekste bei antropocene, mūsų santykiai su įvairiais repertuarais ir mūsų gebėjimas plėtoti bei puoselėti įvairias, koegzistuojančias tyrimų kultūras – visa tai kviečia mus kaip bendruomenę ir kaip individus apmąstyti, kaip galime bent šiek tiek prisidėti prie geresnės muzikos, kultūros ir šio pasaulio.“

Plenarinę (keynote) paskaitą „Apie ką yra meniniai tyrimai?“ 2024-ųjų EPARM konferencijoje skaitė kompozitorius, medijų menininkas, elektroakustinės muzikos atlikėjas Rui Penha (Porto aukštoji muzikos ir scenos menų mokykla), pakvietęs klausytojus į filosofinius meninių praktikų, santykinių žinių ir akademinių meninių tyrimų samplaikos svarstymus. Dar vienas centrinis konferencijos renginys buvo plenarinė diskusija „Repertuarai kaip rezervuarai“. Apie koncertinių ir edukacinių institucijų susitelkimą ties vakarietiškuoju kanoniniu repertuaru, „senus“ ir „naujus“ repertuarus, apie menininkų tyrėjų vaidmenį artikuliuojant, formuojant ir transformuojant repertuarus nūdienos muzikos kultūroje diskutavo pianistė, Hagos karališkosios konservatorijos direktorė Lies Colman, kompozitorius ir dirigentas, Štutgarto muzikos akademijos studijų, mokymo ir meninių tyrimų viceprezidentas Matthiasas Hermannas, kompozitorius, elektroninės muzikos atlikėjas, Vienos Muzikos ir scenos menų universiteto MDW meninių tyrimų centro vadovas Johannesas Kretzas ir Liublianos muzikos akademijos profesorius, muzikologas Gregoras Pompe. Diskusiją moderavo LMTA profesorė, muzikologė Lina Navickaitė-Martinelli.

2024-ųjų EPARM konferencijos programa atspindėjo gyvybingą, įvairialypį ir nuolat besikeičiantį meninių muzikos tyrimų lauką: įvairias temas, požiūrius, instrumentus (tiek muzikinius, tiek metodologinius), šalis ir individualybes.

 

LMTA inf.

 

2024.03.22

Nauja teatro meno studijų programos specializacija – lėlių ir objektų teatras

Šįmet būsimųjų Lietuvos muzikos ir teatro akademijos studentų laukia kelios naujienos. Lėlių ir objektų teatro specializacija Klaipėdos fakultete (pirma pakopa, menų bakalauras) – viena jų.

Vakar Lietuvos lėlininkai minėjo profesinę šventę – tarptautinę lėlininkų dieną. „Marionetės žavi naivia gracija, dievišku skulptūrų kampuotumu. Jos primena egiptietiškus hieroglifus, tai yra kažką paslaptingo ir švaraus,- sako dramaturgas Anatolis Fransa, – kada jos vaidina Šekspyro dramą arba Aristofaną, man atrodo, kad poeto mintis atsiskleidžia šventraščiuose ant šventyklos sienų“.

Lėlių ir objektų teatro režisūros specializacijos tikslas – parengti profesionalų lėlių ir objektų teatro kūrėją – režisierių ir aktorių, išmanantį teatro meną istoriniu ir teoriniu požiūriais, žinantį lėlių ir objektų kūrimo ir valdymo technologijas, spektaklio kūrimo būdus, mokantį kritiškai mąstyti, analizuoti ir vertinti meno reiškinius, gebantį realizuoti savo menines idėjas.

Baigę studijas absolventai galės dirbti įvairiuose Lietuvos lėlių teatruose ir jų trupėse, kultūros ir švietimo, pramogų industrijų įstaigose, inicijuoti ir įgyvendinti nacionalinius ir tarptautinius kultūros projektus, taip pat – savarankiškai reikštis kūrybinėje, meninėje profesinėje veikloje.

Lėlių ir objektų teatro  specializacija yra atvira įvairaus amžiaus žmonėms, norintiems pažinti šią unikalią savo žaisme ir gilumu profesiją. 

Kviečiame susipažinti su lėlių ir objektų teatro studijomis šiame filmuke.

 

 

2024.03.20

Artėjančiuose „Susikalbėjimuose Didžiojoje“ – Maestro Rimantas Armonas kartu su mokiniais!

Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Didžiojoje salėje įvyks susitikimas su Maestro Rimantu Armonu ir jo mokiniais žymiausiais Lietuvos violončelės virtuozais. Kovo 21 d. 18 val. kartų dialogų ciklo renginyje „Susikalbėjimai Didžiojoje“ profesorius Rimantas Armonas atskleis, kaip jo studentams violončelininkams pavyksta įsitvirtinti sceniniame gyvenime.

Rimantas Armonas – ne vieną apdovanojimą pelnęs lietuvių violončelininkas, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Styginių instrumentų katedros profesorius ir Kamerinio ansamblio katedros vedėjas, kamerinių ansamblių – Vyriausybės kultūros ir meno premijos laureato – „Armonas-Uss Duo“, fortepijoninio trio „Armonų trio“ narys. R. Armonas, kaip solistas ir kamerinių ansamblių dalyvis, gastroliavo daugelyje užsienio šalių, koncertavo su Lietuvos ir užsienio šalių orkestrais, taip pat redagavo, parengė spaudai ir išleido lietuvių kompozitorių kūrinių violončelei solo, violončelei su fortepijonu, fortepijoniniam trio ir kitos sudėties kameriniams ansambliams. Profesorius „užaugino“ per 50 violončelininkų, o jų kamerinio ansamblio klasę baigė arti 100 studentų,  tarp kurių apstu tarptautinių ir nacionalinių konkursų laureatų: solistų, kamerinės muzikos atlikėjų, orkestrų koncertmeisterių, artistų bei pedagogų.

Lietuvos muzikos ir teatro akademija kviečia susitikti su prof. R. Armonu ir jo mokiniais: doc. Mindaugu Bačkumi, lekt. Elena Daunyte, lekt. Glebu Pyšniaku, lekt. Roku Vaitkevičiumi. Susitikime dalyvaus ir pianistė, ilgametė klasės koncertmeisterė, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Koncertmeisterio katedros vedėja, Vyriausybės kultūros ir meno premijos laureatė, profesorė Irena Uss-Armonienė. Pokalbį moderuos Lietuvos muzikos ir teatro akademijos dėstytoja, muzikologė, radijo raidų ir renginių vedėja Rasa Murauskaitė-Juškienė. Renginio metu dalyviai atliks Enrique Granados, Georgo Friedricho Händelio, Giovanni Sollima, Franzo Schuberto, Anatolijaus Šenderovo kūrinius.

Pasak R. Armono, naujam studentui pažinti reikia laiko, su vienais bendraujama ketverius metus, dažniausiai – šešis, o jeigu „pasiseka“ – ir ilgiau. Tokiu būdu pastebima  jų evoliucija,  profesinis, meninis, kūrybinis augimas. Kuo įvairių kartų mokiniai yra skirtingi? Profesorius teigia, kad „studentai skiriasi gabumais, talentu, interesais, todėl natūraliai išeina, kad kiekvienas jų suranda save gyvenimo kelyje. Džiaugiuosi, kad iš mano klasės išėjo labai daug skirtingų, tačiau kūrybingų ir veiklių violončelininkų, didžiuojuosi visais savo absolventais.“

Kokia, anot R. Armono, yra jo mokymo filosofija? Kaip jis motyvuoja savo mokinius siekti karjeros tikslų? „Pradiniame studijų etape labai svarbus kuo tvirtesnis techninis instrumento įvaldymas. Šį procesą vadinu kapitalo kaupimu, arba sąskaitos Šveicarijos banke atidarymu – kuo daugiau sukaupiama priemonių, tuo lengviau kovoti dėl vietos po saule. Žinoma, net ir puikiai įvaldęs grojimą instrumentu, gali nepasiekti visų norimų tikslų. Studentas turi virsti kūrybingu ir subtiliu, ryžtingu ir energingu muzikantu, tuomet jam atsivers plačiausios galimybės realizuoti save“, – teigia profesorius.

Tad kaip R. Armonas veda savo studentus muzikanto karjeros link? „Jaučiu ir suprantu, kad ypatingai svarbus darbo su studentais metu yra kūrybiškumo momentas. Kai yra įveikiamas susipažinimo su kūriniu etapas, prasideda kelionė į muzikos paslapčių pasaulį. Kadangi didžioji dalis studentų repertuaro buvo ir mūsų – „Armonas-Uss Duo“ – koncertinių programų kūriniai, su ilgamete klasės koncertmeistere Irena Uss-Armoniene nekantriai laukdavome šių paskaitų, džiaugdamiesi galimybe pasidalinti savo koncertine patirtimi nuo stambių, konceptualių momentų iki subtiliausių muzikinių mažmožių“.

Šie „Susikalbėjimai Didžiojoje“ su mokytoju ir mokiniais įvyks priešpaskutinį kartą. Ciklą vainikuos „Kultūros naktį“ vyksiantis pokalbis su žymiausiais Lietuvos pianistais Petru Geniušu, Jurgiu Karnavičiumi, Zbignevu Ibelhauptu ir Rūta Riktere. Pokalbių ciklas „Susikalbėjimai Didžiojoje“ Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje vyko ir praėjusiais metais – jame dalyvavo pripažinti meno meistrai ir kylantys jaunieji menininkai.

Kviečiame į susitikimą „Susikalbėjimai Didžiojoje“: mokytojas ir mokiniai! Diskusijoje R. Armonas ir jo mokiniai dalyvaus š. m. kovo 21 d., ketvirtadienį, 18 val. Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Didžiojoje salėje (Gedimino pr. 42). Įėjimas nemokamas.

2024 03 20

2024.03.20

Narystė aljanse – daugiau galimybių ne tik Akademijai, bet ir Lietuvos kultūrai bei mokslui

Lietuvos muzikos ir teatro akademija, pernai tapusi Europos kūrybinių industrijų mokyklų aljanso „FilmEU“ nare, dalyvavo Kaune vykusioje diskusijoje „Europos universitetų aljansai. Kompetencijos inovatyviai ekosistemai“.

Renginyje susitiko Lietuvos aukštųjų mokyklų, dalyvaujančių Europos universitetų aljansuose, bendruomenių nariai, valstybės ir viešųjų institucijų bei verslo atstovai, aukštojo mokslo praktikai.

„Lietuvos muzikos ir teatro akademija ne taip seniai prisijungė prie europinio aljanso, tad mums itin įdomi kitų aukštųjų mokyklų patirtis ir geroji praktika įgyvendinant aljansų tikslus. Pasinaudodami renginyje kilusiomis idėjomis sieksime ne tik kuo efektyviau įgyvendinti projekte „FilmEU+“numatytas veiklas, bet ir proveržio inovacijų ir antreprenerystės srityse“, – sako Lietuvos muzikos ir teatro akademijos meno ir mokslo prorektorė doc. dr. Ramunė Balevičiūtė.

Pasak prorektorės, diskusijoje išryškėjo ir dar viena žinutė – narystė aljanse suteikia galimybių ne tik konkrečiai aukštajai mokyklai, tačiau ir visai sričiai bei šaliai. Lietuvos muzikos ir teatro akademija sieks pasinaudoti šia išskirtine galimybe, stiprindama savo lyderystę kino ir medijų studijų bei kūrybinių industrijų srityje.

Renginio dalyviai labiausiai atkreipė dėmesį į studentų motyvaciją įsitraukiant į naujas inovatyvias papildomas veiklas ir strateginės partnerystės kultūros kūrimą. Moderuojant Ryčiui Juozapavičiui, šias dvi temas dalyviai nagrinėjo dirbtuvėse.

„Jaučiame, kad partnerystė aljanse mus įgalina ir leidžia tobulėti srityse, kuriose jaučiame poreikį augti, nes galime pasinaudoti partnerių įdirbiu ir sukaupta patirtimi mainais pasiūlant tą patį kažkurioje kitoje srityje. Būtent todėl partnerystės audiovizualinio meno edukacijoje ir sklaidoje mums yra itin aktualios – bendradarbiavimas praturtina visas aljanse dalyvaujančias puses unikaliomis tarpusavio kultūrinio identiteto perspektyvomis“, –  teigia akademijos Kino ir televizijos katedros vedėjas doc. Vytautas Dambrauskas.

Diskusijoje ir dirbtuvėse dalyvavę aukštųjų mokyklų, verslo ir kitų institucijų atstovai įvardino, kad aljansai veikia kaip vizionierius jungiantis tinklas, suteikiantis galimybių kurti strateginių partnerysčių kultūrą. Aljansai taip pat gali padėti veikti nacionalinės politikos formavimą siekiant efektyvesnio aukštojo mokslo sistemos valdymo, vertinant visuomenės norą mokytis nacionaliniu mastu ir kt.

Renginio dalyviai sutarė, kad reikalingas bendras ir ilgalaikis visų suinteresuotųjų šalių susitarimas dėl bendradarbiavimo, aukštojo mokslo vystymo krypčių, ateities tendencijų, siekiant užtikrinti darnią aukštojo mokslo plėtrą. 

Lietuvos muzikos ir tetaro akademija nuo 2023 m. liepos mėn. yra Europos universitetinių kūrybinių ir kultūrinių industrijų mokyklų aljanso „FilmeEu“ narė. Šis aljansas siekia ugdyti naują jaunų europiečių kartą, kuri bendradarbiautų skirtingose kino meno ir mokslo srityse ir įgytų tarpsritinių, tarpkultūrinių, tarpdisciplininių, skaitmeninių technologijų ir antreprenerystės įgūdžių.

2024.03.15

LMTA profesorės knyga apie sutartines – prestižinėje „Cambridge Scholars Publishing“ leidykloje

Nematerialusis lietuvių kultūros paveldas – sutartinės – išgyvena atgimimo laikotarpį ir sulaukia vis daugiau tyrėjų dėmesio ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje. Prestižinė akademinė leidykla „Cambridge Scholars Publishing“ išleido etnomuzikologės, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesorės Daivos Račiūnaitės-Vyčinienės knygą Past and Present Lithuanian Polyphonic Sutartinės Songs.

Vasario pabaigoje išleistoje D. Račiūnaitės-Vyčinienės knygoje Past and Present Lithuanian Polyphonic Sutartinės Songs polifoninės sutartinės tyrinėjamos ne tik kaip lietuvių fenomenas, bet ir ieškoma jų analogijų kaimyninėse šalyse, tolimose egzotiškose kultūrose, pavyzdžiui, Japonijos ainų subkultūroje. Taip pat leidinyje pristatomi daugelį metų trukusių tyrimų rezultatai, dalijamasi naujausiomis įžvalgomis apie sutartinių užimamą vietą šiandieninėje kultūroje. Tai etnomuzikologinė studija, kurią svariai papildo etnologijos, archeologijos, lingvistikos tyrimų duomenys.

„Manau, pirmiausiai labai svarbus pats faktas, kad lietuvių sutartinių giedojimo tradicija paskelbta pasaulio kultūrinėje erdvėje. Tačiau ne mažiau svarbu tai, kad knygoje sutartinės atskleistos ne kaip istorinis, ryškią žymę kultūroje palikęs reiškinys, bet kaip gyvybinga tradicija, šiandien turinti begalę skirtingų raiškos formų. Polifoninės sutartinės atvertos kaip reiškinys, kuris jungia itin gyvą praeities lietuvišką žemdirbiškos kultūros muzikinę kūrybą ir nūdienos įvairias meno raiškas. Sutartinės, šiandien esančios vienas svarbiausių lietuvių tapatybės ženklų, tampa savotišku raktu, atveriančiu duris į lietuvių mentaliteto pažinimą“, – taip autorė pristato leidinį.

D. Račiūnaitė-Vyčinienė – Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Etnomuzikologijos katedros vedėja, habilituota humanitarinių mokslų daktarė, Muzikinio folkloro archyvo vyriausioji mokslo darbuotoja. 2002 m. ji pelnė Valstybinę Jono Basanavičiaus premiją už mokslinę ir visuomeninę veiklą etninės kultūros srityje, 2021 m. – Nacionalinę kultūros ir meno premiją už folkloristikos aktualizavimo darbus. Mokslinis dėmesys, kurį profesorė skiria sutartinėms (skaityta daugiau nei 100 pranešimų konferencijose, parašyta 150 mokslinių straipsnių ir 4 monografijos), itin reikšmingas – prisidėjo prie to, kad 2010 m. UNESCO sutartines įtraukė Reprezentatyvųjį žmonijos nematerialaus kultūros paveldo sąrašą. Tad tikimasi, kad ir naujasis autorės mokslinis darbas Past and Present Lithuanian Polyphonic Sutartinės Songs ne tik padės geriau suprasti sutartinių fenomeną, bet ir paskatins naujus sutartinių tyrimus.

LMTA inf.
2024 03 15

2024.03.14

Netrukus vyksiančioje „Senosios muzikos savaitėje“ – koncertai bei edukaciniai renginiai

2024 m. kovo 19–23 d. Lietuvos muzikos ir teatro akademija, bendradarbiaudama su Graco menų universitetu, Krokuvos Krzysztofo Pendereckio muzikos akademija, Latvijos Jazepo Vytuolio muzikos akademija ir Nacionaliniu muziejumi Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmais, rengia intensyvius Erasmus+ BIP kursus „Senosios muzikos savaitė“.

Kursų metu Lietuvos muzikos ir teatro akademijos ir užsienio aukštųjų muzikos mokyklų barokinio dainavimo ir istorinių instrumentų specialybių (išilginė fleita, styginiai gnaibomieji instrumentai) studentai Renesanso ir Baroko repertuaro, istorinio atlikimo ir technikos žinias gilins pas žymius senosios muzikos atlikėjus, pedagogus: Dr. Flavio Ferri-Benedetti (Schola Cantorum Basiliensis, Šveicarija), Lea Sobbe (Kunstuniversität Graz, Austrija), Ieva Baltmiškyte (Muziekacademie Schaarbeek J. H. Fiocco, Belgija).

Kultūrinių renginių programoje numatyta muzikologės dr. Aleksandros Pister paskaita, koncertai ir kiti edukaciniai renginiai. Projektą vainikuos baigiamasis intensyvių Erasmus BIP meistriškumo kursų dalyvių koncertas, vyksiantis 2024 m. kovo 23 d. Nacionaliniame muziejuje Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmuose.

Intensyviuose Erasmus BIP kursuose dalyvauja 12 studentų ir 5 dėstytojai iš užsienio aukštųjų muzikos mokyklų, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos studentai, dėstytojai.

Kviečiame studentus, dėstytojus ir visus, besidominčius senąja muzika, į projekto renginius.

RENGINIO PROGRAMA
MEISTRIŠKUMO KURSŲ PROGRAMA

Projektą organizuoja: Lietuvos muzikos ir teatro akademija

Projekto partneriai: Graco menų universitetas, Krokuvos Krzysztofo Pendereckio muzikos akademija, Latvijos Jazepo Vytuolio muzikos akademija, Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai

Koncerto „Muzika požeminėje galerijoje“ partneris – Vilniaus televizijos bokštas

Projekto rengėjai:
Beatričė Baltrušaitytė – BIP kursų koordinatorė, Kokybės ir strateginio planavimo skyriaus vyresnioji specialistė, beatrice.baltrusaityte@lmta.lt
Dr. Rūta Vosyliūtė – meistriškumo kursų koordinatorė, Dainavimo katedros lektorė,  ruta.vosyliute@lmta.lt
Rima Rimšaitė – Tarptautinių ryšių skyriaus vedėja, rima.rimsaite@lmta.lt

Mums padeda: LMTA SA, Meno centras, Muzikos inovacijų studijų centras.

2024 03 14

2024.03.08

Jauniesiems menininkams įteiktos M. K. Čiurlionio ir K. Motiekos stipendijos  

Šiandien M. K. Čiurlionio paskatomis-stipendijomis apdovanoti kūrybiškiausi Lietuvos muzikos ir teatro akademijos ir Vilniaus dailės akademijos studentai. Specialaus pianistų konkurso laimėtojui taip pat įteikta teisininko, Lietuvos Nepriklausomybės akto signataro K. Motiekos stipendija.

M.K. Čiurlionio vardinė stipendija skirta Lietuvos muzikos ir teatro akademijos (LMTA) studentei, kompozitorei Liepai Vozgirdaitei ir Vilniaus dailės akademijos studentei Emilijai Grigaliūnaitei. K. Motiekos fondo stipendija skirta LMTA studijuojančiam pianistui Simonui Mikniui.

„Šiandien tęsiame nuostabią tradiciją Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dieną pasitikti drauge su dviejų aukštųjų mokyklų bendruomenėmis <…>. Mūsų bendruomenė tiksliai žino, kas yra rezistencija,  kas yra kultūrinė rezistencija, ir, ypatingai, kas yra menininkų rezistencija. Didžiuojamės abiejų aukštųjų mokyklų  profesoriais, docentais ir kolegomis, tuo metu buvusiais pirmose Sąjūdžio ir viso nepriklausomybės judėjimo  gretose. Tai yra žinutė, pamoka mums“, – susirinkusius sveikino Lietuvos muzikos ir teatro akademijos rektorė doc. dr. Judita Žukienė.

Nuo 2020 m. teikiama M. K. Čiurlionio paskata-stipendija kasmet skiriama vienam LMTA Kompozicijos katedros ir vienam Vilniaus dailės akademijos studentui, jos steigėja – M. K. Čiurlionio draugija. Ji skiriama studentams, kurių kūrybos ir studijų erdvėje, greta kitų interesų bei temų, yra šiuolaikiškai permąstoma M. K. Čiurlionio kūryba ir jo puoselėti idealai Lietuvos ir pasaulio kultūros kontekstuose.

Šiemet M. K. Čiurlionio paskata-stipendija atiteko kompozicijos bakalauro IV kurso studentei Liepai Vozgirdaitei (prof. dr. Mārtiņšo Viļumso kl.) už stambios formos kompozicijos elektroakustinių skulptūrų triptikui „…auf…“ preparuotiems kontrabosui, saksofonui ir patefonams sukūrimą.

 „Man labai džiugu atstovauti M. K. Čiurlionio draugiją ir įteikti pačią didžiausią Lietuvoje stipendiją studentams. Ypač džiugu, kad M. K. Čiurlionio vardas ir asmenybė leidžia mums apmąstyti bendrai ir muziką, ir dailę. Jis buvo novatorius, akademinių standartų laužytojas, taip pat labai giliai jautęs gamtą <…>. Iš tiesų M. K. Čiurlionis iki šio lieka labai aktualus, premija skirta tradicijai palaikyti, kultūros jėgai išsaugoti. Taigi nors dabar labai populiaru laužyti tradicijas, tačiau manome, kad ši stipendija padeda tradicijas saugoti – M. K. Čiurlionio estetikos tradicijas, kurios dar bus aktualios labai ilgai“, – įteikiant paskatas-stipendijas kalbėjo M. K. Čiurlionio draugijos narys dr. Vytautas Tumėnas.

Taip pat šiais metais Mikalojaus Konstantino Čiurlionio paskata-stipendija skirta Vilniaus dailės akademijos Grafikos studijų programos IV kurso studentei Emilijai Grigaliūnaitei ir jos projektui „Bevardžiai ežerai“. Laimėtojai ši paskata-stipendija buvo skirta už kūrybos konceptualumą, netradicinį geografinių objektų pateikimą, už dėmesį Lietuvos ežerams, jų vardams bei originaliai duomenų archyvavimo meninei interpretacijai kūrybiniame projekte „Bevardžiai ežerai“. 

Antrąjį kartą buvo teikiama žinomo teisininko, Lietuvos Nepriklausomybės Akto signataro Kazimiero Motiekos stipendija. Stipendijos steigėjas – Kazimiero Motiekos fondas. Į ją pretenduoti galėjo akademijos Fortepijono ir vargonų katedros studentai – pianistai. Ši stipendija teko konkursą laimėjusiam pianistui, antro kurso studentui Simonui Mikniui (prof. Daumanto Kirilausko kl.).

„Kiekvienas, kuris prisidėjo steigiant šią  stipendiją, pagerbė Lietuvos Nepriklausomybės Akto signataro Kazimiero Motiekos atminimą <…>. Penki pasirodymai konkurse liudija, kad fortepijono katedros profesūra sėkmingai perteikia fortepijono meno paslaptis savo studentams. Labai džiaugiuosi, kad šią premiją laimėjo antro kurso studentas“, – sakė prof. Audronė Pšibilskienė.

„Nepaprastai džiaugiamės, kad Kazimiero Motiekos fondas remia ne tik iškiliausius jaunuosius teisininkus, bet ir meno talentus. Atkaklumo, užsispyrimo, noro ir žinių reikalauja ir muziko darbas. Ir tai, kad mes šiandien galime įteikti Kazimiero Motiekos stipendiją gerbiamam Simonui Mikniui, kuris, kaip profesorė minėjo, yra antro kurso studentas, bet demonstruoja tokį nepaprastą veržlumą, tik rodo, kad mes turime ir turėsime kuo didžiuotis“, – renginyje kalbėjo advokatų kontoros „Motieka ir Audzevičius“ partneris advokatas Albertas Šekštelo.

Paskatos-stipendijos įteiktos Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Didžiojoje salėje vykstant šventiškam Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dienos koncertui, kuriame praėjusių metų M. K. Čiurlionio paskatos-stipendijos laureatas kompozitorius Domantas Pūras atliko paties sukurto kūrinio vargonams ir elektronikai „Like an Underground River“ („Kaip požeminė upė“) IV dalį „Pine Trees“ („Pušys“).

Arnoldo, V. Augustino ir M. K. Čiurlionio kūrinius atliko akademijos Medinių pučiamųjų kvintetas, kamerinis choras (vadovas prof. Gintautas Venislovas) ir šių metų K. Motiekos stipendijos laureatasSimonas Miknius.

2024 03 08

2024.03.07

Teatras niekada nesibaigia. In Memoriam R. Tuminui.

Kovo 6 d. netekome iškilaus menininko – teatro režisieriaus ir mokytojo Rimo Tumino. LMTA Rimas Tuminas išleido tris aktorių laidas, tačiau savo mokytoju jį vadina daugybė su juo dirbusių aktorių.

„Idealas man – laisvas žmogus teatre, scenoje. Noriu, kad žiūrovas, užuot pasakęs „aš mačiau gerą spektaklį“, pasakytų – „aš mačiau laisvus žmones“, – yra sakęs Maestro. Ar įmanoma išmokyti laisvės? Vargu. Tačiau tai, ką neabejotinai perdavė šis scenos magas savo mokiniams, – tai besąlygišką tikėjimą teatru, jo švelniąja jėga. Tuo, kad teatre įmanoma viskas ir kad teatras gali būti tikresnis, gyvybingesnis už patį gyvenimą.

Todėl teatras niekada nesibaigia.

Reiškiame nuoširdžią užuojautą Maestro artimiesiems ir Lietuvos teatro bendruomenei. 

2024-03-07

2024.03.06

XXIV Lietuvos pučiamųjų intrumentų orkestrų čempionate – 27 orkestrai ir 1000 muzikantų

2024.03.04

MININT KOVO 11-ĄJĄ – M. K. ČIURLIONIO IR K. MOTIEKOS FONDO STIPENDIJŲ TEIKIMAS

Šį penktadienį, kovo 8 d., Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Didžiojoje salėje įvyks Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dienos šventinis minėjimas. Jo metu studentams bus teikiama jauniesiems kūrėjams skirta M. K. Čiurlionio paskata-stipendija bei Kazimiero Motiekos fondo stipendija.

M. K. Čiurlionio paskata-stipendija teikiama Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Kompozicijos katedros ir Vilniaus dailės akademijos studentams. Kazimiero Motiekos fondo stipendija skirta gabiausiems Lietuvos talentams meno srityje, šįsyk – Lietuvos muzikos ir teatro akademijos pianistui.

Šventinio minėjimo koncerte išgirsime 2023 m. M. K. Čiurlionio paskatos-stipendijos laureato kompozitoriaus Domanto Pūro kūrinio vargonams ir elektronikai „Like an Underground River“ („Kaip požeminė upė“) ištrauką. M. Arnoldo, V. Augustino, M. K. Čiurlionio kūrinius atliks akademijos Medinių pučiamųjų kvintetas (doc. Juliaus Černiaus kamerinio ansamblio klasės auklėtiniai: Ainė Kaziukonytė, Giedrius Malikėnas, Morta Jurkėnaitė, Tomas Rubinas, Gediminas Abaris), kamerinis choras (vadovas prof. Gintautas Venislovas), Kazimiero Motiekos 2024 metų stipendijos laureatas Simonas Miknius (II k., prof. Daumantas Kirilauskas).

M. K. Čiurlionio paskata-stipendija teikiama nuo 2020 m. Stipendijos dydis – 5000 Eur. Ji skiriama studentams, kurių kūrybos ir studijų erdvėje, greta kitų interesų bei temų, yra šiuolaikiškai permąstoma M. K. Čiurlionio kūryba ir jo puoselėti idealai Lietuvos ir Pasaulio kultūros kontekstuose. Kasmet skiriamos dvi paskatos-stipendijos: po vieną Lietuvos muzikos ir teatro akademijos ir Vilniaus dailės akademijos studentams. 

Ankstesniais metais stipendijas yra pelnę LMTA studentai Domantas Pūras, Mantvydas Leonas Pranulis, Lukas Butkus ir Gintarė Valionytė ir VDA studijavę menininkai: Agata Orlovska, Viltė Žumbakytė, Denisas Kolomyckis ir Rokas Janušonis.

Kazimiero Motiekos fondo stipendija bus teikiama antrąjį kartą. Jos dydis yra 3500 eurų. 

Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dienos minėjimas – kovo 8 d., penktadienį, 14 val. Didžiojoje salėje. Įėjimas laisvas. Kviečiame! 

2024 03 04

Renginiai

2024/04/17

VOKALINĖS MUZIKOS VAKARAS

2024 m. balandžio 17 d., trečiadienį, 18 val.
LMTA Didžiojoje sal
ėje (Gedimino pr. 42, Vilnius)

VOKALINĖS MUZIKOS VAKARAS

Dainuoja LMTA Dainavimo katedros studentai:
Linas Drąsutis
Katažina Dudareva
Greta Kerait
ė
Elzė Liškauskaitė
Robertina Matulytė
Danielius Mikalauskis
Lukas Sandhu
Toma Saveljevait
ė
Klaudijus Šimkus

Koncertmeisteriai:
Elina Maslakova
Saulė Pukinskaitė (lekt. Jonė Punytė-Svigarienė)
Jurijus Suchanovas
Milda Umbrusevičiūtė

Programoje skambės lietuvių ir užsienio kompozitorių kūriniai

Renginys nemokamas, maloniai kviečiame!

2024/04/19

LEKT. D. DUŠKINO SEMINARAS „ĮTAIGUS VIEŠASIS KALBĖJIMAS, KOMUNIKACIJA IR AUDITORIJOS VALDYMAS“

2024 m. balandžio 19 d., penktadienį, 10.00-12.30 val.
Nuotolinių mokymų platformoje „Zoom“

LEKT. D. DUŠKINO SEMINARAS „ĮTAIGUS VIEŠASIS KALBĖJIMAS, KOMUNIKACIJA IR AUDITORIJOS VALDYMAS“

Registracija į seminarą vyksta iki balandžio 17 d. 16 val.

Registracija: https://forms.office.com/pages/responsepage.aspx?id=I9-sCcebBUSj7Ts_9ti2lBIbNUwTVtBPvE5cpqQk3FJUNFEyN0lUT0ZVM09BNUhLV0dCMEQxRDgzNC4u

Gyvename informacijos perkrovos amžiuje, esame nuolat apsupti informacijos srauto ir istorijų – socialiniuose tinkluose, internete, medijose, darbinėje, viešojoje ir privačioje erdvėje. Esame priversti sprendimus priimti greitai kaip niekada anksčiau.

Šiame kontekste gebėjimas efektyviai komunikuoti ir retorikos menas tampa svarbūs kaip niekuomet anksčiau! Pasaulis sparčiai keičiasi, kartu kinta ir komunikacija, tad gebėjimas prisitaikyti prie esamų pokyčių – privaloma sąlyga šiuolaikiniam žmogui.

Seminaro metu:

  • dalyviai identifikuos sudėtinius įtaigios viešos kalbos elementus
  • gavę reikalingus įgūdžius, galės savarankiškai tobulinti viešos kalbos elementus
  • dalyviai gebės savarankiškai paruošti įtaigią viešąją kalbą
  • naudodami mokymų metų įgytas modernios komunikacijos žinias, dalyviai gebės adaptuoti savo viešą kalbą skirtingai auditorijai

Tikslas – supažindinti su moderniomis komunikacijos teorijomis bei metodais, dalintis patarimais, kaip įveikti viešo kalbėjimo baimę, įtaigiai save pristatyti.

Uždaviniai:

  1. Sužinoti kaip kuriamos prezentacijos, kalbos.
  2. Mokėti tinkamai pasiruošti kiekvienai struktūrinei savo prezentacijos, kalbos, interviu žiniasklaidai daliai (tiek turinio, tiek formos prasme).
  3. Išmokti valdyti viešo kalbėjimo baimę.
  4. Atskleisti užslėptus savo talentus, bendraujant su auditorija.

Mokymų metu naudojamos metodikos: vieno sėkmingiausių šių laikų oratoriaus – Jerry Weissman – metodika ,,Pergalingos prezentacijos. Menas papasakoti savo istoriją”, žymaus pasaulio teatro reformatoriaus Konstantino Stanislavskio metodika, Aristotelio (Retorikos pradininko) filosofija, Jack Makani koučingo metodika, žymaus dvasinio mokytojo Eckhart Tolle metodika, žymiausio pasaulyje sąmoningo kvėpavimo mokytojo Dan Brule metodika, retorikos mokytojo, koučingo specialisto, Geštalto psichoterapijos praktiko Donaldo Duškino metodika.

Daugiau informacijos www.kkc.lmta.lt

 

2024/04/19

DMITRY SITKOVETSKY SMUIKO MEISTRIŠKUMO KURSAI

2024 m. balandžio 19 d., penktadienį, 10–14 val.
LMTA Kongres
ų rūmų 219 auditorijoje (Vilniaus g. 6-2, Vilnius)

DMITRY SITKOVETSKY (JUNGTINĖ KARALYSTĖ, JAV) SMUIKO MEISTRIŠKUMO KURSAI

Gausiai įrašinėjantis, vystydamas daugiau nei keturis dešimtmečius trunkančią karjerą, DMITRY SITKOVETSKY visame pasaulyje garsėja kaip smuikininkas, dirigentas, kūrėjas, aranžuotojas. Žymią Sitkovetskio, kaip smuikininko, karjerą atspindi jo diskografija – joje daugiau nei keturiasdešimt įrašų. Iki šiol su juo bendradarbiavo tokie orkestrai kaip Londono simfoninis bei filharmonijos ir Karališkasis Concertgebouw orkestrai, vedami tokių legendų kaip seras Colinas Davisas, Marissas Jansonsas, seras Neville‘is Marrineris ir Yehudi Menuhinas. Kaip solistas D. Sitkovetskis koncertavo su garsiausiais pasaulio orkestrais, tokiais kaip Berlyno filharmonijos, Čikagos simfoniniu, Klivlendo, Los Andželo filharmonijos, Leipcigo Gewandhaus, Niujorko filharmonijos, NHK simfoniniu, Filadelfijos ir kitais.

D. Sitkovetskis taip pat sėkmingai pasirodo kaip dirigentas. 1990 m. jis įkūrė kamerinį orkestrą New European Strings (NES). Nuo 2003 m. D. Sitkovetskis yra Greensboro simfoninio orkestro (Šiaurės Karolinos valstijoje) meno vadovas. Anksčiau jis vadovavo Kastilijos ir Liono simfoniniam bei Ulsterio orkestrams.
Dėl neprilygstamo gebėjimo bet kokį projektą paversti itin laukiamu meno įvykiu, A. Sitkovetskis taip pat yra kviečiamas vystyti projektus ir vadovauti daugeliui festivalių. Sitkovetskis yra ir labai mėgstamas žiuri narys, muzikos ekspertas ir pedagogas. Pastaruoju metu jis dirbo Indianapolio tarptautiniame smuikininkų konkurso (2018), Tarptautiniame Monrealio muzikos konkurso (2019), XVI tarptautinio P. Čaikovskio konkurso (2019) bei Enescu smuikininkų konkurso (2020) žiuri nariu.

BUS IŠDUODAMI KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PAŽYMĖJIMAI.

Kursai atviri, maloniai kviečiame!

2024/04/20

DOC. JULIAUS ČERNIAUS KLARNETO IR KAMERINIO ANSAMBLIO KLASĖS STUDENTŲ KONCERTAS

2024 m. balandžio 20 d., šeštadienį, 16:30 val.
LMTA Kongres
ų rūmų Kamerinėje salėje
(Vilniaus g. 6-2, Vilnius)

DOC. JULIAUS ČERNIAUS KLARNETO IR KAMERINIO ANSAMBLIO KLASĖS STUDENTŲ KONCERTAS

Dalyvauja:
Solistas Petras Kisielius (klarnetas)
Akompanuoja Gintarė Rudaitytė

Klarnetų kvartetas:
Vakarė Taločkaitė
Simonas Šablevi
čius
Paulius Viš
čius
Petras Kisielius

Kvintetas:
Justina Jurgelevič (fleita)
Aurimas Mintaučkis (obojus)
Simonas Šablevičius ir Benjaminas Markevičius (klarnetai)
Tomas Rubinas (fagotas)
Ringailė Anušauskaitė (valtorna)

Medinių pučiamųjų kvintetas „Sonos“:
Ainė Kaziukonytė (fleita)
Giedrius Malikėnas (obojus)
Morta Jurkėnaitė (klarnetas)
Tomas Rubinas (fagotas)
Gediminas Abaris (valtorna) ir
Gintarė Rudaitytė (fortepijonas)

Programoje:

Carl Maria von Weber (1786–1826)
Concertino klarnetui ir orkestrui Es-dur, op. 26
Johannes Brahms (1833–1897)
Sonata klarnetui ir fortepijonui Nr. 1, op. 120 f-moll
I d. – Allegro appassionato
Claude Debussy (1862–1918)
Rapsodija klarnetui ir orkestrui
Atlieka Petras KISIELIUS (klarnetas)
Akompanuoja Gintarė Rudaitytė

Tiberiu Olah (1927–2002)
Sonata klarnetui solo
Atlieka Petras KISIELIUS (klarnetas)

Malcolm Arnold (1921–2006)
Three Sea Shanties medinių pučiamųjų kvintetui
1. What Shall We Do with a Drunken Sailor?
2. Boney Was a Warrior
3. Johnny Come Down to Hilo
Atlieka: Justina JURGELEVIČ (fleita)
Aurimas MINTAUČKIS (obojus)
Simonas ŠABLEVIČIUS ir Benjaminas MARKEVIČIUS (klarnetai)
Tomas RUBINAS (fagotas)
Ringailė ANUŠAUSKAITĖ (valtorna)

George Gershwin (1898–1937)
Trys preliudai klarnetų kvartetui
Karol Beffa (1973)
Feux d’artifice, II ir III dalys
Atlieka klarnetų kvartetas:
Vakarė TALOČKAITĖ
Simonas ŠABLEVIČIUS
Paulius VIŠČIUS
Petras KISIELIUS

Francis Poulenc (1899–1963)
Sekstetas fortepijonui ir medinių pučiamųjų kvintetui, op. 100
I d. – Allegro Vivace
II d. – Divertissement: Andantino
III d. – Finale: Prestissimo
Atlieka medinių pučiamųjų kvintetas „Sonos“:
Ainė KAZIUKONYTĖ (fleita)
Giedrius MALIKĖNAS (obojus)
Morta JURKĖNAITĖ (klarnetas)
Tomas RUBINAS (fagotas)
Gediminas ABARIS (valtorna) ir
Gintarė RUDAITYTĖ (fortepijonas)

Koncertas nemokamas, maloniai kviečiame!

2024/04/22

LMTA PROF. RŪTOS LIPINAITYTĖS SMUIKO KLASĖS MOKINIŲ IR STUDENTŲ KONCERTAS

2024 m. balandžio 22 d., pirmadienį, 18 val.
LMTA Didžiojoje sal
ėje (Gedimino pr. 42, Vilnius)

LMTA PROF. RŪTOS LIPINAITYTĖS SMUIKO KLASĖS MOKINIŲ IR STUDENTŲ KONCERTAS

Dalyvauja:
Rokas Diržys
Aust
ėja Jauniškytė
Ema Fedorcovait
ė
(Nacionalinė M. K. Čiurlionio menų mokykla)

Ugnė Krikščiūnaitė
Saul
ė Buikaitė
Kristijonas P
ūtys
Jon
ė Barbora Kiznė

Koncertmeisteriai:
Aušrinė Garsonaitė-Šiškienė
Egl
ė Kižytė-Ramonienė
Simas Minkevi
čius

Koncertą veda Minadora Šernaitė

Programa:

Juozas Pakalnis (1912–1948)
„Rauda“ smuikui ir fortepijonui
Atlieka: UGNĖ KRIKŠČIŪNAITĖ
Aušrinė Garsonaitė-Šiškienė (fortepijonas)

Antonio Vivaldi (1678–1741)
„Žiema“ iš ciklo „Keturi metų laikai“ f-moll, op. 8, RV297
I d. – Allegro non molto
II d. – Largo
III d. – Allegro
Atlieka: EMA FEDORCOVAITĖ
Simas Minkevičius (fortepijonas)

Fazil Say (1970)
Sonata smuikui ir fortepijonui, op. 7
I d. – Melancholy. Andante mysterioso
III d. – Perpetuum mobile. Presto
Atlieka: AUSTĖJA JAUNIŠKYTĖ
Simas Minkevičius (fortepijonas)

Heinrich Ignaz Franz von Biber (1644–1704)
Rožinio sonatų rinkinys
Sonata smuikui ir coninuo d-moll Nr. 1
Praeludium
Variatio. Aria allegro
Finale

Atlieka: JONĖ BARBORA KIZNĖ
Aušrinė Garsonaitė-Šiškienė (fortepijonas)

Camille Saint-Saëns (1835–1921)
Introdukcija ir Rondo capriccioso, op. 28
Atlieka: SAULĖ BUIKAITĖ
Eglė Kižytė-Ramonienė (fortepijonas)

Henryk Wieniawski (1835–1880)
Variacijos originalia tema smuikui ir fortepijonui, op. 15
Atlieka: ROKAS DIRŽYS
Simas Minkevičius (fortepijonas)

Max Bruch (1838–1920)
Škotiška fantazija Es-dur, op. 46
III d. – Andante sostenuto
IV d. – Finale; Allegro guerriero
Atlieka: KRISTIJONAS PŪTYS
Eglė Kižytė-Ramonienė (fortepijonas)

Koncertas nemokamas
Maloniai kviečiame!

2024/04/22

TALINO UNIVERSITETO DĖSTYTOJO ARKO OLESK DIRBTUVĖS DOKTORANTAMS: COMMUNICATING YOUR RESEARCH TO THE PUBLIC

2024 m. balandžio 22 d.
LMTA Balkono teatras (Gedimino pr. 42, Vilnius)

Arko Olesko dirbtuvės doktorantams “Communicating your research to the public”

Registracija:
 
Arko Olesk is a lecturer and a PhD student in the Baltic Film, Media and Arts School at Tallinn University. He holds a MSc in Science Communication from Imperial College London. In his PhD project Arko studies the interaction between scientists and media under the conception of mediatization of science. As a journalist. he has been twice awarded the national award for the popularization of science. Arko is the chair of the advisory board of the national science communication programme TeaMe+. As a researcher, he also works on the topic of environment communication.
 
 
 
Description of the workshop
Increasingly, researchers are expected to communicate with the public and other stakeholders to make their academic work visible and impactful. This workshop supports young researchers in understanding when, where and how to engage with the public to achieve the greatest impact and will provide practical tips for communicating their science.
 
Schedule of the workshop
10.00-11.00 Session 1. Introduction to science communication and formats.
11.00-11.30 Coffee Break
11.30-13.00 Session 2. Principles of popular science writing.
13.00-14.00 Lunch Break
14.00-16.00 Session 3. Practical exercise and group analysis.
 
2024/04/23

PROF. RIMANTO ARMONO VIOLONČELĖS KLASĖS STUDENTŲ KONCERTAS

2024 m. balandžio 23 d., antradienį, 18 val. 
LMTA Juozo Karoso salėje (Gedimino pr. 42, Vilnius)

PROF. RIMANTO ARMONO VIOLONČELĖS KLASĖS STUDENTŲ KONCERTAS 

Dalyvauja:
Barbora Gailiūtė
Gintarė Kaminskaitė
Bernardas Kričena
Kornelija Morkevičiūtė
Ieva Enrika Orintaitė
Laima Ritikytė
Monika Tijūnonytė
Norbertas Veršulis           

Akompanuoja Milda Juciūtė

Programoje: F. Chopin, R. Schumann, D. Popper, E. Elgar, C. Debussy, B. Britten, L. F. Amanti, A. Šenderovas

Koncertas nemokamas, maloniai kviečiame!

 

2024/04/23

ŠOPENO MUZIKOS VAKARAS 

2024 m. balandžio 23 d., antradienį, 18 val.  
Vilniaus Paveikslų galerijoje (Didžioji g. 4. Vilnius)

ŠOPENO MUZIKOS VAKARAS 

Dalyvauja Simonas Miknius (II k., fortepijonas, prof. Daumantas Kirilauskas) 

Programoje:
Fryderyk Chopin (1810–1849)
Sonata Nr. 2, op. 35 b-moll: I d. – Grave – Doppio movimento, II d. – Scherzo, III d. – Marche funèbre: Lento, IV d. – Finale: Presto
Baladė Nr. 1, op. 23 g-moll
Baladė Nr. 2, op. 38 F-dur
Baladė Nr. 3, op. 47 As-dur
Baladė Nr. 4, op. 52 f-moll

Koncertas nemokamas, maloniai kviečiame!

2024/04/23

XXIV VINCĖS JONUŠKAITĖS-ZAUNIENĖS DAINININKIŲ KONKURSAS

2024 m. balandžio 23 d., antradienį, 12 val.
LMTA Didžiojoje salėje (Gedimino pr. 42, Vilnius)

XXIV VINCĖS JONUŠKAITĖS-ZAUNIENĖS DAINININKIŲ KONKURSAS

Konkurse gali dalyvauti:
LMTA Dainavimo katedros ir LMTA Klaipėdos fakulteto studentės

Reikalavimai: 
1. XVII–XVIII a. arija
2. XIX–XXI a. arija
3. Romansas arba Lied
4. Originalus XX–XXI a. lietuvių kompozitoriaus kūrinys
5. A cappella arba harmonizuota lietuvių liaudies daina

Paraiškos forma: https://forms.gle/kdguV6CjxVdepzw66
Paraiškos priimamos iki balandžio 15 d. 23:59

Paskatų-stipendijų fondas 2000 Eur.
Paskatas-stipendijas įsteigė Vydūno jaunimo fondas.

El. Pašto adresas pasiteiravimui – dainavimokatedra@gmail.com

Vienos ryškiausių tarpukario Lietuvos operos solisčių Vincės Jonuškaitės-Zaunienės vardo dainininkių konkursas LMTA rengiamas nuo 2000 m. drauge su Vydūno jaunimo fondu. Šis konkursas jaunosioms solistėms tampa geru tramplinu į tolesnę sceninę karjerą. Per du dešimtmečius laureatėmis tapo daugelis žinomų šių dienų Lietuvos dainininkių: Asmik Grigorian, Ieva Prudnikovaitė, Katerina Tretyakova, Viktorija Miškūnaitė, Raminta Vaicekauskaitė, Lina Dambrauskaitė, Aistė Pilibavičiūtė, Jurgita Adamonytė, Dovilė Kazonaitė, Ona Kolobovaitė ir solistės. 

Vincė Jonuškaitė-Zaunienė (1901–1997) Valstybės operos Kaune primadona, pagrindinė mecosoprano vaidmenų atlikėja. Ji dainavo Karmen (G. Bizet „Karmen“), Dalilą (C. Saint-Saënso „Samsonas ir Dalila“), Amneris, Ulriką, Azučeną (G. Verdi „Aida“, „Kaukių balius“, „Trubadūras“), Ortrūdą (R. Wagnerio „Lohengrinas“), Poliną, Grafienę (P. Čaikovskio „Pikų dama“), Šarlotę (J. Massenet „Verteris“). Gastroliavo Buenos Airių „Colon“ teatre, Paryžiaus komiškojoje operoje, Prahos nacionaliniame teatre, Rygos nacionalinėje operoje ir kitur. Greta operos daug dainavo kamerinės muzikos, mėgo liaudies dainas. 

2024/04/24

II-OJI NUOTOLINĖ STUDENTŲ KONFERENCIJA „TEORIJOS ŽINGSNIAI PRAKTIKOS LINK“

2024 m. balandžio 24 d., trečiadienį, 10:00
„Microsoft Teams“ platformoje
 
II-OJI NUOTOLINĖ STUDENTŲ KONFERENCIJA „TEORIJOS ŽINGSNIAI PRAKTIKOS LINK“
 
Kviečiame jaunuosius tyrėjus – menų edukologijos krypties studentus į jau antrus metus rengiamą konferenciją „Teorijos žingsniai praktikos link“, kurioje diskutuosime aktualiais muzikos, šokio, teatro dalykų mokymo klausimais, dalinsimės atliktų edukacijos tyrimų rezultatais ir jų praktinio taikymo galimybėmis. Konferencija siekiama skatinti studentų – būsimų menų dalykų mokytojų – domėjimąsi muzikos, šokio, teatro edukologijos aktualijomis, gebant pastebėti stipriąsias, problemines, taisytinas edukacijos sritis bei motyvuoti mokslinei tiriamajai veiklai, dalinantis įžvalgomis, idėjomis, ugdymo patirtimi.
 
 Konferencijos pranešėjus kviečiame registruotis iki 2024 m. balandžio 19 d. 16.00 val., užpildant elektroninę registracijos formą (spausti čia). Registruojantis būtina nurodyti pranešimo pavadinimą ir trumpą jo anotaciją. Užsiregistravę pranešėjai gaus patvirtinimą apie sėkmingą registraciją. Prisijungimas ir konferencijos programa bus išsiųsti registracijos formoje nurodytu el. paštu likus dienai iki renginio.
 
Kas gali skaityti pranešimą?
 
Konferencijoje kviečiami dalyvauti menų (muzikos, šokio, teatro) edukologijos krypties bakalauro studijų ketvirto kurso studentai.
 
Reikalavimai pranešimui:
· Pranešimas turi atitikti konferencijos tematiką.
· Pranešimo trukmė – iki 10 minučių.
· Pranešimo formatas – pristatymas žodžiu, naudojant PowerPoint programą.
· Pranešimą gali rengti vienas arba du pranešėjai.
 
Konferencijos uždaviniai:
1. Stiprinti menų edukologijos krypties studentų gebėjimą pažinti, analizuoti ir reflektuoti menų edukacijos diskursą ir jį veikiančius faktorius, aplinkybes.
2. Formuoti menų edukologijos srities tyrėjo kompetencijas.
3. Gilinti komunikavimo, bendradarbiavimo kompetencijas.
 
Konferencijos dalyviams išduodami LMTA KKC sertifikatai. Geriausias pranešimas bus apdovanotas specialiu prizu.
 

Kontaktinis asmuo
Giedrė Gabnytė
 
Deimantė Kavaliauskaitė
2024/05/01

Mary Mo | Vilnius

2024 m. gegužės 1 d., trečiadienį, 20:00
Šv. Kotrynos bažnyčioje (Vilniaus g. 30, Vilnius)

MARY MO | VILNIUS

Šį pavasarį klausytojų laukia jausmingas LMTA dėstytojos Marijos Dičiūnės – Mary Mo koncertas Šv. Kotrynos bažnyčioje. Koncerto svečias – LMTA Jazz Chorus!

Žinoma Lietuvos r&b/pop muzikos atlikėja ruošia dar niekur negirdėtą programą, kurioje gausu jausmų, atvirumo, melodingumo ir svaiginančių ritmų. Švelnūs ir klastingi garsai susilies su Mary Mo galingu balsu, kuriuo ji drąsiai reiškia savo emocijas ir kuria nepakartojamą atmosferą.

Intriguodama atlikėja išduoda, kad koncertas neapsieis be staigmenų. Gyvo garso koncertą išpildys geriausi Lietuvos muzikantai Tomas Dičiūnas (klavišiniai), Paulius Vaicekauskas (bosas, moog), Žygimantas Kepenis (gitaros), Justina Šapokaitė-Vaitkė (prit. vok.), Titas Jukšta (mušamieji).

Svečiai: LMTA Jazz Chorus, Tadas Dešukas (smuikas)

Bilietai: https://www.bilietai.lt/lit/renginiai/koncertai/mary-mo–vilnius-423169/