Lietuvos muzikos ir teatro akademija
 
 
 

Naujienos

 
Atvira muzikos pamoka Vilniaus J. Basanavičiaus progimnazijos mokiniams
2017 - 05 - 12  10.00 val.
image21
image22
image23
image24

Gegužės 10 d. Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje dr. Eirimas Velička drauge su Pedagogikos katedros Didaktikos specialybės B2 ir B3 kursų studentais surengė atvirą muzikos pamoką Vilniaus Jono Basanavičiaus progimnazijos mokiniams.

Į pamoką „Žaidžiame su instrumentais“ gražų gegužės trečiadienį sugužėjo daugiau nei 40 trečių ir ketvirtų klasių mokinių, lydimų mokytojų Jelenos Valiulienės, Erikos Kerulytės ir Irmos Dobrovolskienės.  

Pamoką pradėjo J. Valiulienė, ji papasakojo mokiniams apie Carlo Orffo – vokiečių kompozitoriaus ir originalios vaikų muzikinio ugdymo sistemos kūrėjo – muzikos instrumentus. C. Orffo metodikos pagrindas – grupinė improvizacija, remiantis ritminiais melodiniais ir dirigavimo pratimais.

LMTA Pedagogikos katedra, įsigijusi šiuos instrumentus, pakvietė mokinius į netradicinę pažinties su šiais instrumentais pamoką. Per gana trumpą laiką mokiniai įvaldė grojimo taisykles. C. Orffo instrumentai, beje, gražiai ir maloniai skambantys, suteikia galimybę vaikų saviraiškai – jais muzikuoti galima jau nuo pat pirmųjų muzikos pamokų. Tai įvairių dydžių metalofonai, ksilofonai, dūdelės. LMTA Pedagogikos katedros Muzikos didaktikos II ir III kursų studentės kartu su dėstytoju, muzikos vadovėlių autoriumi, žinomu pedagogu Eirimu Velička taip pat priminė mokiniams, kaip grojama kanklėmis ir skudučiais.

Instrumentai padėjo mokiniams išgirsti ir pajausti, kaip skamba jų atliekamos dainos. Pamoka buvo puikiai organizuota. Visi norintys mokiniai galėjo pabandyti pagroti bent vienu instrumentu bei pritarti dainoms grodami.

Pamokoje patirtas bendradarbiavimo ir bendravimo džiaugsmas sustiprino mokinių norą mokytis muzikos, pažinti ją ir suprasti. LMTA studentėms tai buvo puiki galimybė įgyti muzikos pedagogo patirties ir tobulėti instrumentų pritaikymo ir mokymo jais groti srityje. Pamoka teikė daug džiaugsmo. Mokiniai vienas paskui kitą veržėsi groti, džiaugėsi kiekvienu išgautu garsu.

Vaiko intelektas formuojamas įvairių žinių. Pagal JAV psichologo Howardo Gardnerio (1983) teoriją, viena iš intelekto rūšių yra muzikinis intelektas, o jį lavinant lavėja ir visi kiti: tarpasmeninis intelektas (kai vaikai muzikuoja drauge, bendrauja), kūniškas, kinestetinis intelektas (kūno judesiai išreiškiant ritmą, grojant muzikos instrumentais), vidinis, asmeninis intelektas (kai vaikas supranta studijuojamo dalyko svarbą, geba emociškai įsijausti), verbalinis intelektas ir kt.

Dėkojame dėstytojui dr. E. Veličkai ir studentėms už puikią galimybę pažinti muzikos pasaulį kitaip, netradiciškai, o visus Lietuvos muzikos mokytojus kviečiame išbandyti netradicinius muzikos mokymo ir mokymosi būdus bei skatinti mokinius būti atvirus juos supančiam pasauliui.

 

Vilniaus Jono Basanavičiaus progimnazijos muzikos mokytoja ekspertė
LMTA Pedagogikos katedros lektorė
Jelena Valiulienė

 
 
 
Kalendorius
 
Liepa 2017
PATKPnŠS
      1 2
3 4 5 6 7 8 9
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31