Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su mūsų Slapukų politika , Privatumo politika

Stojantiesiems Studentams Darbuotojams Mokymasis visą gyvenimą

Naujienos

2024.04.22

Sveikiname LMTA Teatro ir kino fakulteto dekanę Iloną Balsytę su 60-mečiu!

Sveikiname Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Teatro ir kino fakulteto dekanę, aktorę, pedagogę, vieną iš „Keistuolių teatro“ įkūrėjų Iloną Balsytę su 60 metų jubiliejumi!

1982–1986 m. mokėsi dramos teatro aktoriaus specialybės Lietuvos valstybinėje konservatorijoje (kurso vadovė Irena Vaišytė).

Po studijų kelias teatro pasaulyje tęsėsi Dainos teatre Vilniuje, o 1989 m. ji kartu su aktoriais Aidu Giniočiu ir Sigučiu Jačėnu įkūrė „Keistuolių teatrą“, kuriame iki šiol įkvepia ir džiugina žiūrovus savo pasirodymais. 2010 m. įkūrė ikimokyklinio muzikinio ugdymo mokyklą „Kindermusik“, o 2013 m. – Keistuolių studiją. 2013 m. įgijo menų pedagogikos magistro laipsnį iš Šiaulių universiteto.

I. Balsyte savo karjeroje sukūrė daugiau nei 60 vaidmenų kine, televizijoje bei teatre, o tarp jų – Doroti iš „Smaragdo miesto burtininko“, Aldonsa iš „Liūdnojo vaizdo riterio“, Smeraldina iš „Karaliaus Elnio“ ir daugelis kitų.

Už savo indėlį į Lietuvos kultūrą jai 2015 m. buvo suteiktas Lietuvos valstybės apdovanojimas – Ordino Už nuopelnus Lietuvai Riterio kryžius.

2024 m. vasario 5 d. I. Balsytė tapo LMTA Teatro ir kino fakulteto dekane. Šiuo metu dekanė dirba pokyčių ir kraustymosi kontekste – Fakulteto bendruomenės visai netrukus laukia naujo studijų miestelio atidarymas Olandų gatvėje.

Nuoširdžiai sveikiname ir linkime sklandžių darbų!

2024 04 22

2024.04.22

Vaidybos ir režisūros katedros vedėja Elzė Gudavičiūtė – École des Écoles valdyboje

Lietuvos Muzikos ir Teatro Akademijoje praėjusią savaitę susirinko Europos aukštųjų teatro mokyklų vadovai. Įvyko ne tik École des Écoles tinklo dėstytojų dirbtuvės, bet ir šios asociacijos narių neeilinis suvažiavimas. Šio suvažiavimo metu Vaidybos ir režisūros katedros vedėja doc. dr. Elzė Gudavičiūtė buvo išrinkta į šio tarptautinio aukštųjų meno mokyklų tinklo valdybą trejų metų kadencijai. 

„Nuoširdžiai džiaugiuosi, kad visą savaitę Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje vykę École des Écoles tinklo renginiai praėjo sklandžiai, kad Vaidybos ir režisūros katedra sugebėjo užtikrinti dirbtuvių turinio kokybę ir kartu su kitais akademijos skyriais sklandžiai pasirengė ir organizavo tiek dirbtuves, tiek neeilinį asociacijos narių susirinkimą. Dirbtuvėse dalyvavusių užsienio dėstytojų refleksijos ir komentarai uždarymo vakarą džiugino savo pozityvumu ir pastebėtu mūsų Teatro mokyklos unikalumu bei savitumu. Reiškiu nuoširdžią padėką visiems scenos meno praktikams, vedusiems kūrybines dirbtuves,“ – po École des Écoles nariams skirtų dirbtuvių  kalbėjo doc. dr. Elzė Gudavičiūtė, LMTA Vaidybos ir režisūros katedros vedėja.

„Po kūrybinių dirbtuvių dvi dienas vykęs neeilinis asociacijai priklausančių aukštųjų meno mokyklų vadovų suvažiavimas buvo skirtas pasirengimui vykdyti naują strateginių partnerystės projektą. Šio suvažiavimo metu taip pat buvo išrinkta nauja École des Écoles tinklo valdyba. Ją ateinančius trejus  metus sudarys Hamburgo, Olandijos, Belgijos, Lietuvos ir Rumunijos mokyklų vadovai ir scenos menų profesionalai“, – papildė E. Gudavičiūtė, taip pat išrinkta į šios asociacijos valdybą.

École des Écoles tinklas vienija 16 Europos aukštųjų meno mokyklų, skatina scenos menų dėstytojų mainus, organizuoja kūrybines dirbtuves, skirtas kelti dėstytojų kompetencijoms, bei vykdo tarptautinius projektus, kuriuose dalyvauja dėstytojai ir studentai.

 

 

 

 

 

 

Gabijos Matkutės nuotraukos.

2024-04-22

 

 

 

2024.04.17

Vilniuje renkasi Europos aukštųjų teatro mokyklų vadovai

Šią savaitę Vilniuje renkasi Europos aukštųjų teatro mokyklų vadovai – balandžio 17-19 dienomis Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (LMTA) vyks neeilinis École des Écoles (EdE) asociacijos narių susirinkimas. 

„Lietuvos muzikos ir teatro akademija didžiuojasi galėdama priimti kolegas iš Europos, taip pat ne tik prisidėti organizuojant École des Écoles asociacijos narių susirinkimą, bet ir dalintis žiniomis, patirtimi mokymuose, kuriuos vedė Lietuvos muzikos ir teatro akademijos dėstytojai, žymūs Lietuvos teatro ir šokio atstovai, kūrėjai ir kritikai: Yana Ross, Augustas Gornatkevičius, Naubertas Jasinskas, Agnija Šeiko, Goda Dapšytė, Žilvinas Beniušis. Tai liudija Lietuvos, kaip teatro šalies, pripažinimą“, – teigia Lietuvos muzikos ir teatro akademijos rektorė doc. dr. Judita Žukienė. 

Neeiliniame École des Écoles asociacijos susirinkime Vilniuje dalyvaus Europos aukštųjų teatro mokyklų atstovai iš Danijos, Prancūzijos, Portugalijos, Šveicarijos, Norvegijos, Belgijos, Rumunijos, Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Ukrainos ir Lietuvos. Per susirinkimą Europos aukštųjų teatro mokyklų vadovai aptars organizacijos veiklą ir iššūkius, išrinks naują École des Écolesasociacijos valdybą, į kurią kandidatuoja Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Vaidybos ir režisūros katedros vedėja doc. dr. Elzė Gudavičiūtė.  

2006 m. įkurta École des Écoles asociacija šiuo metu vienija 16 Europos aukštųjų teatro mokyklų. Pastaraisiais metais École des Écoles asociacija daug dėmesio skiria Europos teatro mokyklų dėstytojų mainams, siekia plėtoti mokyklų partnerių bendradarbiavimą rengdama seminarus, praktinius užsiėmimus ir susitikimus. Taip pat ji įgyvendino keletą „Erasmus“ strateginių partnerysčių projektų. Šiuo metu École des Écoles asociacijai vadovauja prof. Sabina Dhein, Hamburgo muzikos ir teatro universiteto Teatro akademijos direktorė.  

Lietuvos muzikos ir teatro akademija yra École des Écoles asociacijos narė nuo 2009 metų. Ji taip pat yra aljanso FilmEU, Europos aukštųjų muzikos mokyklų asociacijos (AEC), Šiaurės šalių muzikos akademijų asociacijos (ANMA), Europos kamerinės muzikos akademijos (ECMA), Europos kamerinės muzikos dėstytojų asociacijos (ECMTA), Europos teatro mokyklų ir akademijų sąjungos (E:UTSA) ir Kino ir televizijos mokyklų asociacijos (CILECT) narė. Be to, Lietuvos muzikos ir teatro akademija aktyviai dalyvauja „Nordplus“, Europos operos akademijos (EOA) veiklose. 

2024 04 17

2024.04.15

Lėlių ir objektų teatras – nuolatinis gyvenimo, savęs ir teatro tyrinėjimas

Lietuvos muzikos ir teatro akademija šįmet kviečia studijuoti teatro meną pagal naują, unikalią specializaciją – Lėlių ir objektų teatrą. Šios studijos vyks uostamiestyje, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Klaipėdos fakultete.

Ką žinome apie Lėlių ir objektų teatrą? O apie studijas Klaipėdoje? Klaipėdos lėlių teatro, kurio komanda itin prisidėjo ruošiantis šioms studijoms, režisierė ir aktorė Karolina Jurkštaitė teigia, kad šios studijos yra nuolatinis tiek gyvenimo, tiek savęs, tiek paties teatro tyrinėjimas, o ne toks greitas Klaipėdos tempas meno žmonėms yra privalumas, nes suteikia galimybę susitelkti į kūrybą. Apie tai ir daugiau kviečiame skaityti interviu su viena iš naujos Lėlių ir objektų teatro specializacijos dėstytojų K. Jurkštaite.

Kokiai asmenybei rekomenduotumėte rinktis šią specializaciją?

Lėlių teatras iš esmės yra labai platus ir gilus reiškinys. Jame yra visko: spalvų, įdomiausių formų, garsų, muzikos, įvairių materijų, technikų… Ir visa tai yra nuolatiniame judėjime.

Iš viso to natūraliai išplaukia lėlininko portretas – tai yra žmogus, pirmiausiai mylintis visas meno šakas, nes šiame teatro žanre jos visos telpa ir atranda savo vietą. Kaip ir kituose menuose, taip ir šiame svarbios savybės yra kantrybė, darbštumas, empatija, įsiklausymas, iniciatyva, noras ir sugebėjimas dirbti komandoje, meniniai ir kūrybiniai gabumai, humoro jausmas.

Kaip vienu sakiniu apibūdintumėte Lėlių ir objektų teatro fenomeną?

Lėlių teatro fenomenas slypi simbolinėje lėlės atgijimo arba gimimo akimirkoje, kuri dabar, kaip ir skirtinguose istoriniuose laikotarpiuose, neša sakralumo idėją.

Kuo tapsiu baigęs Lėlių ir objektų teatro studijas? Ar būsiu aktorius? Ar režisierius? Kokia karjera manęs laukia?

Lėlininko profesija, jeigu ją tikrai pamilsite, tampa labiau gyvenimo būdu nei karjera. Tai yra nuolatinė kūryba ir nuolatinis tyrinėjimas tiek gyvenimo, tiek savęs, tiek paties teatro. Kartu tai ir ekspresyvus, išraiškingas ir šiuolaikiškas menas, kuris neleidžia užsisėdėti vietoje.

Vykstant studijoms visi studentai mokysis lėlių ir objektų teatro režisūros, lėlių atgaivinimo meno, lėlių gamybos ir scenografijos, lėlių teatro dramaturgijos rašymo principų ir daugelio kitų lėlių teatro elementų. Jau studijuojant kiekvienam pradeda aiškėti mėgstama kryptis: vieniems tai režisūra, kitiems labiau veriasi aktoriniai gabumai, treti panorės tapti lėlių teatro dailininkais arba lėlių kūrėjais ir pasiners į gamybos procesus.

Kokios studijos, kokie dėstytojai ir aplinka laukia būsimų studentų?

Studijos orientuotos į profesionalių lėlininkų ugdymą. Programoje numatyta studentus supažindinti su įvairiomis lėlių teatro rūšimis ir technikomis, lėlių ir objektų valdymo principais, režisūrinės minties išlaikymo galimybėmis. Kurdami programą nemažai dėmesio skyrėme ir vizualiesiems menams: dailei, skulptūrai, scenografijai, taip pat lėlių teatro istorijai, lėlių teatro dramaturgijos kūrimui ir aktoriniam dainavimui, judesiui, ritmikai. Žinios bus gilinamos akademinėse teorinėse paskaitose, susijusiose su menais, psichologija, vadyba ir t. t. Numatyta išvykų, susitikimų su lėlininkais, lėlių kūrėjais, bendravimas su jais.

Papasakokite, kokie mokymosi Klaipėdoje privalumai?

Pirma į galvą šaunanti mintis yra jūra. Juk kūrybingam žmogui jūra, lengvai pasiekiama gamta, lėtesnis ritmas padeda susikoncentruoti į kūrybą ir tikrai yra privalumas. Klaipėda nuolatos dūzgia tik vasarą, o nuo rudens ji pradeda rimti. Tai nereiškia, kad Klaipėdoje nebelieka kultūrinio gyvenimo – jis persikelia iš išorinio šurmulio į vidines galerijų, kavinukių, teatrų patalpas.

Nuoširdus palinkėjimas būsimam studentui.

Kiekvienam stojančiajam linkiu įsiklausyti į save, neskubėti prieš pasirenkant studijų kryptį ir surasti savo gyvenimo profesiją. Rinktis tai, kas atliepia jūsų vidų – tuomet jūs ne dirbsite, o tiesiog gyvensite ir, žinoma, sukursite ką nors gražaus ir prasmingo.

2024 04 15

2024.04.12

Tarptautinės organizacijos „École des Écoles“ renginiai Akademijoje

Kitą savaitę tarptautinė organizacija „École des Écoles“ (EdE) Vilniuje organizuoja dviejų renginių ciklą. Pirmasis renginys, vyksiantis balandžio 15-17 dienomis Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje – seminarų, diskusijų bei dirbtuvių sesija apie autorystės teatro srityje ypatumus, kuriuos ves LMTA dėstytojai, žymūs Lietuvos teatro ir šokio atstovai, kūrėjai bei kritikai. Antroje ciklo dalyje balandžio 17-19 dienomis numatomas neeilinis EdE narių susirinkimas. 

RENGINIŲ PROGRAMA (EN)

„École des Écoles“ (EdE) yra Europos tinklas, skirtas scenos menų srities dėstytojams ir studentams. EdE sudaro mokyklos partnerės iš Ispanijos, Katalonijos, Vokietijos, Danijos, Jungtinės Karalystės, Prancūzijos, Italijos, Portugalijos, Lietuvos, Belgijos, Katalonijos, Šveicarijos, Nyderlandų ir Norvegijos. Šiuo metu EdE vadovauja Sabina Dhein – Hamburgo aukštosios muzikos ir dramos mokyklos Teatro akademijos direktorė. 

Pastaraisiais metais tinklas siekė stiprinti Europos teatro mokyklų mokytojų mainų galimybes. EdE siekia plėtoti mokyklų partnerių bendradarbiavimą rengdamas seminarus, praktinius užsiėmimus ir susitikimus.

Skaityti daugiau apie École des Écoles (EdE)

Europos teatras keičiasi: temos, gamybos procesai, autorystės supratimas, kolektyvinė kūryba ir emocinė gerovė kelia didelį susidomėjimą. Kvestionuojamos vertikalios hierarchijos verčia patirti esminius pokyčius kūrybiniuose procesuose bei režisūroje.
Kaip užtikrinti demokratišką kūrybą ir bendrą autorystę tradicinėse teatro aplinkose? Kaip prisitaikyti prie naujų pedagoginių reikalavimų ir mokyti teatro kūrėjus? Tai tik keletas svarbiausių klausimų, kurie bus aptariami Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje Centriniuose rūmuose (Gedimino pr. 42, Vilnius) balandžio 15-17 dienomis organizuojamame seminare-diskusijoje „Autorystė teatre: nuo režisieriaus ir teksto iki balsų įvairovės“.
Į šį seminarą kviečiami teatro ir scenos menų pedagogai ir praktikai, taip pat kitų disciplinų atstovai, praktiškai išnagrinėti skirtingus požiūrius į autorystės klausimą teatro kūryboje. Seminaro tikslas – pasikeisti įvairiais požiūriais, praktika ir patirtimi apie skirtingus bendradarbiavimo būdus.

Seminarą sudarys trys skirtingos dirbtuvės:

  1. „Režisūra naujai“ („Reimagining directing“)
  2. „Kūnų pasakojamos istorijos. Šokio dramaturgijos tyrinėjimai“ („The stories bodies tell. Exploring Dance Dramaturgy“)
  3. „Pajuoka ir žaismingumas: kitokio požiūrio į teatro autorystę paieškos“(„Clowning and playfulness: in search of a different approach to theatre authorship“)

Dirbtuves ves LMTA dėstytojai, žymūs Lietuvos teatro ir šokio atstovai, kūrėjai bei kritikai – Yana Ross, Augustas Gornatkevičius, Naubertas Jasinskas, Agnija Šeiko, Goda Dapšytė, Žilvinas Beniušis.

Balandžio 17-19 dienomis Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje vyks „École des Écoles“ tinklo narių neeilinis susirinkimas. Jo metu bus aptariama organizacijos įvykdyta ir numatoma veikla, renkami nauji nariai į įstaigos valdybą.

„École des Écoles“ renginiuose Vilniuje dalyvaus scenos menų srities atstovai iš Lietuvos, Ukrainos, Danijos, Belgijos, Šveicarijos, Rumunijos, Portugalijos, Prancūzijos, Norvegijos, Jungtinės Karalystės.

2024 04 12

2024.04.11

LMTA pripažinimas Sakartvele

Kovo pabaigoje Tbilisio Šota Rustaveli kino ir teatro universitete vyko 14-asis tarptautinis studentiškų etiudų festivalis, kuriame dalyvavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Klaipėdos fakulteto Teatro katedros studentai ir režisierius, aktorius profesorius Valentinas Masalskis.

Klaipėdos fakulteto studentė Goda Dambrauskaitė (vaidybos I k.) laimėjo vieną iš keturių pagrindinių prizų už geriausios aktorės pasirodymą, o prof. Valentino Masalskio paskaita apie aktorystės meną susilaukė didžiulio susidomėjimo. Sveikiname pirmakursę su pasiekimais!

Šiemet renginyje dalyvavę studentai, dėstytojai, dekanai ir katedrų vedėjai iš Lenkijos, Vengrijos, Izraelio, Graikijos, Kinijos, Sakartvelo, Azerbaidžano, Armėnijos ir Lietuvos lankėsi paskaitose, dirbtuvėse, Sakartvelo universiteto įvairių paskaitų pristatymuose, susitikime su premjere bei Lėlių teatre. 

Tarptautinį etiudų festivalį 2009 m. įkūrė Sakartvelo Šota Rustaveli kino ir teatro universito Dramos fakultetas. Jį kasmet organizuoja studentų savivalda, minint Pasaulinę teatro dieną.

2024-04-11

2024.04.10

Tarptautinės kino meistriškumo dirbtuvės „Vasaros MEDIA studija 2024“ kviečia registruotis!

Lietuvos muzikos ir teatro akademija kartu su Audiovizualinių menų industrijų inkubatoriumi jau 26-ąjį kartą Neringoje organizuoja tarptautines kūrybines dirbtuves kino specialybių studentams ir jauniesiems industrijos profesionalams „Vasaros MEDIA studija 2024“. Dalyviai kviečiami registruotis į projektą iki 2024 m. balandžio 30 d.

Kurti ir tyrinėti kino subtilybes planuojama atrinkti 40 dalyvių. Visi jie bus kviečiami 2024 m. birželio 23 – liepos 6 d. persikelti į Neringą, kur klausysis teorinių kino industrijos profesionalų paskaitų, pristatys savo filmų idėjas, ieškos lokacjų filmavimams, atliks aktorių kastingą, filmavimo darbus ir postprodukciją. Finaliniame renginyje dalyvių sukurti filmai bus pristatyti viešoje peržiūroje, o geriausi dalyviai – apdovanoti tradicinėmis autoriaus A. Kuzmos statulėlėmis „Neringos žuvelė“.

Kūrybinės dirbtuvės skirtos jauniesiems kino kūrėjams, norintiems save išbandyti režisieriaus, scenarijaus autoriaus, vaizdo operatoriaus, garso režisieriaus bei kompozitoriaus ar prodiuserio profesijoje. Projekto dalyviai dirba  tarptautinėse kūrybinėse komandose, kur gali praktiškai keistis patirtimi ir mokytis vieni iš kitų. Kiekvienai grupę konsultuos ir teorines paskaitas ves kino profesionalai iš Lietuvos ir užsienio. Kūrybinių dirbtuvių dalyvius konsultuos ir patirtimi dalinsis kino režisierius, scenaristas bei prodiuseris, „Oskaro“ nominantas Jonathan Tammuz (Didžioji Britanija-Kanada), scenaritas ir kino režisierius Damiá Serra Cauchetiez (Katalonija, Ispanija), dramaturgijos dėstytoja Susan Kelly (JAV), prodiuseriai Paul Nethercott (JAV) ir  Anna Huth (Lenkija, Austrija). Kiekviename kino gamybos ir post-produkcijos etape dalyvius lydės profesionalūs skirtingų kino departamentų atstovai – vaizdo, garso bei postprodukcijos  konsultantai.

Kasmet projektas dedikuojamas konkrečiai temai, atliepiančiai kino industrijos poreikius, pokyčius ar problemas. Šiais metais pasirinkta tema – „Scenarijaus meistriškumas“ – skatins dalyvius nerti giliau į istorijos pasakojimo niuansus ir leis ištobulintus scenarijus paversti paveikiomis kino istorijomis didžiajame ekrane. Dirbtuvės rengiamos Neringos ir Klaipėdos regionuose, išsiskiriančiuose unikaliu ir įkvepiančiu kraštovaizdžiu, pasižyminčiuose tiek gamtine, tiek urbanistine įvairove. Kūrybinės laboratorijos principu dirbančios komandos turės galimybę ne tik paversti aplinkines vietoves kino aikštelėmis, bet ir atrasti naujų, įkvepiančių vietos herojų, kurių gyvenimo istorijos persikels į kinematografinius pasakojimus.

Dalyvio mokestis – 400 EUR. Į kainą įskaičiuota kelionė iš Vilniaus į Pervalką ir atgal, apgyvendinimas, maitinimas bei edukacinės veiklos.

Projekto organizatoriai skiria 5 stipendijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Kino ir televizijos bei kompozicijos katedrų studentams. Dalyvauti kūrybinėse dirbtuvėse bus kviečiami motyvuoti ir gerus akademinius rezultatus turintys studentai.

Daugiau informacijos apie projektą ir registracijos anketa – svetainėje summermediastudio.lt. Registracija vyks iki balandžio 30 d.

Projekto organizatoriai: Lietuvos muzikos ir teatro akademija bei Audiovizualinių menų industrijos inkubatorius.

Projekto rėmėjai ir partneriai: Neringos miesto savivaldybė, Kūrybiškos Europos MEDIA biuras, Erasmus+, LMTA Studentų atstovybė, VilniusTECH, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Studentų atstovybė, Valstybinis studijų fondas, AVAKA, Studio Nethercott, „Cine Wave“, Klaipėdos kino biuras,  Liudviko Rėzos kultūros centras, Klaipėdos jaunimo teatras, „Taško“ teatras.

 

2024.04.09

Lietuvos muzikos ir teatro akademijos simfoninio orkestro koncertai Plungėje ir Vilniuje – jau šią savaitę

Antras pagal ilgiausią gyvavimo iki dabar trukmę simfoninis orkestras mūsų šalyje – Lietuvos muzikos ir teatro akademijos simfoninis orkestras – pavasario sesijai parengė įspūdingą programą, kurią pristatys Plungėje ir Vilniuje vyksiančiuose koncertuose. Šį kartą simfoniniam orkestrui diriguos svečias iš Taivano – tarptautinio Eduardo Mata’os dirigentų konkurso ir Padėkos apdovanojimo, kurį įteikė Austrijos Vyriausybė, laureatas Ching-Ming Lu.  

„Aš toks laimingas, kad po šitiek daug metų galiu grįžti į Lietuvą. <…> Nekantravau susitikti su muzikantais, kūriniai yra labai gražūs, skirtingų stilių, labai džiugu matyti, kad pati programa yra labai gyva“, – taip apie pavasario sesijos koncertus kalba Ching-Ming Lu. 2003–2006 m. jis studijavo Lietuvos muzikos akademijoje ir Sibelijaus akademijoje (Suomija), kur atitinkamai dirbo kartu su Juozu Domarku ir Leifu Segerstamu.

Austrijos švietimo, meno ir kultūros ministerija praėjusiais metais įteikė Padėkos apdovanojimą dirigentui Ching-Ming Lu už jo pasiekimus muzikos meno srityje. Orkestrų, su kuriais dirba dirigentas, sąrašas iš tiesų įspūdingas – jame rasime Vienos radijo simfoninį, Budapešto festivalio, Slovakijos filharmonijos, Lietuvos nacionalinį simfoninį orkestrus ir kitus. Ching-Ming Lu koncertuoja Europoje, Azijoje, Amerikoje ir Afrikoje, jo koncertai buvo transliuojami Austrijoje, Prancūzijoje, Meksikoje, Kinijoje, Pietų Korėjoje ir Taivane.

Kartu su simfoniniu orkestru solo programas atliks ir Lietuvos muzikos ir teatro akademijos studentai, tarptautinių konkursų laureatai: prof. Rūtos Lipinaitytės smuiko klasės studentas Lukas Pronskus, prof. Petro Radzevičiaus alto klasės studentė Birutė Ilčiukaitė, lekt. Antano Taločkos klarneto klasės studentė Morta Jurkėnaitė ir lekt. Sigito Gailiaus mušamųjų instrumentų klasės studentas Jose Vicente Fusco (marimba).

Per renginius skambės Maxo Brucho koncertas klarnetui, altui ir orkestrui, Emmanuelio Séjourné koncertas marimbai ir styginių orkestrui, Ástoro Piazzolla’os Inverno („Žiema“) ir Verano („Vasara“) iš „Metų laikai Buenos Airėse“ smuikui ir styginiams instrumentams, taip pat Antoníno Dvořáko simfonija Nr. 9 „Iš Naujojo pasaulio“.

Lietuvos muzikos ir teatro akademijos simfoninis orkestras įsteigtas 1953 metais. Skirtingais laikotarpiais su šiuo jaunimo orkestru dirbo ir jį ugdė ryškiausi Lietuvos batutos meistrai ir atlikėjai: Abelis Klenickis, Jurgis Fledžinskas, Juozas Domarkas, Gintaras Rinkevičius, Laurynas Vakaris Lopas, Robertas Šervenikas. Nuo 2013 m. orkestrui vadovauja dirigentas prof. Martynas Staškus.

Lietuvos muzikos ir teatro akademijos simfoninį orkestrą sudaro Styginių bei Pučiamųjų ir mušamųjų instrumentų katedrų studentai, kurie kasmet pavasarį ir rudenį susiburia kartu muzikuoti ir rengia naujas programas. Tuomet Lietuvos muzikos ir teatro akademijos erdvės prisipildo orkestro repeticijų garsų, sienas drebina didingas repetuojančio kolektyvo skambesys. Dirbti su orkestru neretai kviečiami ir kviestiniai dirigentai.

Koncertai vyks balandžio 11 d., ketvirtadienį, 18 val. Plungės Kunigaikščio Mykolo Oginskio rūmų Žirgyno salėje (Parko g. 5, Plungė) ir balandžio 12 d., penktadienį, 18 val. Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Didžiojoje salėje (Gedimino pr. 42, Vilnius). Renginiai nemokami.

2024.04.05

Nauja Šokio meno magistrantūra – vertinama ekspertų

Ekspertai vertina Lietuvos muzikos ir teatro akademijos pasiruošimą ketinamai vykdyti Šokio meno magistrantūros programai. Tai bus vienintelės Lietuvoje šokio krypties antrosios pakopos (magistrantūros) studijos, o mokslo metai būsimiesiems magistrantams prasidėtų jau nuo šių metų Rugsėjo pirmosios (daugiau apie priėmimą į magistrantūros studijas – čia).

Ketvirtadienį, balandžio 4 d., Studijų kokybės vertinimo centro (SKVC) suburta ekspertų grupė vizitavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, apžiūrėjo materialinę bazę, kuri bus naudojama šių studijų procese – lankėsi bebaigiamose įrengti salėse naujuosiuose akademijos rūmuose Olandų g.  (daugiau apie Naujosios akademijos projektą – čia).
Sprendimą dėl ketinamos vykdyti naujos magistrantūros programos remiantis ekspertų išvadomis gegužės mėn. priims SKVC komisija.

 
LMTA inf. 
2024.04.04

Akademijos veiklos paveiksle – įvertintas mokslas, tarptautiškumas ir jubiliejinė renginių gausa

Kovo 28 d. Lietuvos muzikos ir teatro akademijos taryba patvirtino 2023 m. – jubiliejinių metų – Akademijos veiklos ataskaitą. Šis dokumentas – tarsi vienerių metų trukmės Akademijos gyvenimo atspindys, kuriame matyti viskas, kas svarbu Akademijai ir kaip aukštojo mokslo institucijai, ir kaip gyvai organizacijai.

Akademijos menotyrininkų mokslo veikla 2023 m. pripažinta Lietuvos mokslo tarybos atliktame MTEP veiklos tarptautiniame ekspertiniame vertinime: mūsų tyrėjai pateko tarp Lietuvoje aukščiausius įvertinimus gavusiųjų (17 proc.) vertinamųjų, o Akademija – tarp penkių geriausiai įvertintų valstybinių Lietuvos universitetų (greta VU, VDU, LSMU ir KTU).

Vienas sparčiausiai išaugusių rodiklių – studentų, turinčių užsienio šalių pilietybę ir studijuojančių nuolatinėse studijose skaičius.

Akademija priimta į tarptautinį aukštųjų mokyklų aljansą „FilmEU“ (European Alliance for Film and Media Arts). Kartu su Lusófonos universitetu (Portugalija), LUCA menų mokykla (Belgija), Dún Laoghaire dizaino, menų ir technologijų institutu (Airija), Talino universitetu (Estija), Scenos menų akademija (VŠMU, Slovakija), VIA Universiteto koledžu (Danija) ir Nacionalinė teatro ir kino meno Krastyo Sarafovo akademija (NATFA, Bulgarija) sieksime ugdyti naują jaunų meno kūrėjų kartą.

Pernai kartu su partneriais – Karališkąja Antverpeno konservatorija (Belgija) ir Porto politechnikos instituto Aukštąja muzikos ir scenos menų mokykla (Portugalija) – buvo parengta ir patvirtinta ketinama vykdyti tarptautinė jungtinė antrosios pakopos studijų programa Resono.

Praėjusiais metais baigtas įgyvendinti dešimtmetį plėtoto Akademijos miestelio projekto Vilniuje pirmasis etapas: baigti statyti Teatro ir kino fakulteto rūmai, atversiantys moderniausias Lietuvoje ir Baltijos šalių regione teatro, kino ir šokio studijų erdves.

Na ir, žinoma, 2023 m. Akademija šventė devyniasdešimtmetį. Muzikos fakulteto studentai Jubiliejiniame renginyje Lietuvos nacionalinės filharmonijos salėje demonstravo savo kūrybinį potencialą ir aukštą profesinį meistriškumą. Pagrindiniu jubiliejaus akcentu tapo visų Akademijos atstovaujamų meno krypčių atstovų – studentų, dėstytojų ir alumnų – pasirodymas „Menų aikšte“ virtusioje Lukiškių aikštėje birželio 3 d. Šventė ir Klaipėda: rugsėjį Akademijos jubiliejui skirti koncertai ir performansai skambėjo Klaipėdos miesto viešosiose erdvėse ir Klaipėdos fakulteto rūmuose.

Visą 2023 metų veiklos ataskaitą kviečiame skaityti čia: https://lmta.lt/lt/lmta-dokumentai/veiklos-ataskaitos/

 

LMTA inf.

2024.04.02

Rekordinė EPARM konferencija Liublianoje atspindėjo įvairialypį ir nuolat besikeičiantį meninių muzikos tyrimų lauką

Slovėnijoje, Liublianos universiteto muzikos akademijoje kovo 21–23 d. įvyko 11-oji Europos muzikos meninių tyrimų platformos EPARM konferencija, kurios viena organizatorių – LMTA profesorė, muzikologė, LMTA meninių tyrimų ir atlikimo studijų platformos HARPS koordinatorė Lina Navickaitė-Martinelli.

EPARM – tai Europos aukštųjų muzikos mokyklų asociacijos AEC iniciatyva, kurios tikslas – dalytis muzikos srities meninių tyrimų žiniomis, įžvalgomis ir rezultatais, propaguoti tarptautinį meninių tyrimų diskursą, siūlyti naujas šios srities idėjas ir plėtros planus. Kasmet vis kitoje Europos aukštojoje muzikos mokykloje vykstančią konferenciją organizuoja tarptautinė darbo grupė, kurią sudaro Anna Maria Bordin (Turino Giuseppe’s Verdi valstybinė muzikos konservatorija), Paulas Craenenas (Hagos karališkoji konservatorija), Seanas Fergusonas (McGill universiteto Schulish muzikos mokykla Monrealyje), Matthiasas Hermannas (Štutgarto valstybinis muzikos ir scenos menų universitetas), Wei-Ya Lin (MDW – Muzikos ir scenos menų universitetas Vienoje), Lina Navickaitė-Martinelli (Lietuvos muzikos ir teatro akademija) ir grupės pirmininkas Stephenas Broadas (Škotijos karališkoji konservatorija).

Šiųmetė EPARM konferencija sulaukė rekordinio dalyvių skaičiaus – nors iš pateiktų konferencijai paraiškų atrinkti tik 33 pranešimai, tačiau bendras delegatų skaičius visuomet būna gerokai didesnis, žmonės susirenka klausytis kolegų ir dalytis savomis idėjomis.

Gausiai susirinkusiai publikai konferencijos atidarymo iškilmėje Lina Navickaitė-Martinelli kalbėjo: „Sunku patikėti, kad bendras dalyvių skaičius šiemet pasiekė rekordą – 184 dalyviai iš 27 šalių. Tačiau dar sunkiau patikėti, kad tai jau trečioji EPARM konferencija, surengta Europoje tuo pat metu vykstant karui. Siūlydama šių metų konferencijos temas darbo grupė apie tai galbūt aktyviai ir negalvojo, tačiau manau, kad tokie klausimai kaip meninių tyrimų reikšmė ir funkcija socialiniame kontekste bei antropocene, mūsų santykiai su įvairiais repertuarais ir mūsų gebėjimas plėtoti bei puoselėti įvairias, koegzistuojančias tyrimų kultūras – visa tai kviečia mus kaip bendruomenę ir kaip individus apmąstyti, kaip galime bent šiek tiek prisidėti prie geresnės muzikos, kultūros ir šio pasaulio.“

Plenarinę (keynote) paskaitą „Apie ką yra meniniai tyrimai?“ 2024-ųjų EPARM konferencijoje skaitė kompozitorius, medijų menininkas, elektroakustinės muzikos atlikėjas Rui Penha (Porto aukštoji muzikos ir scenos menų mokykla), pakvietęs klausytojus į filosofinius meninių praktikų, santykinių žinių ir akademinių meninių tyrimų samplaikos svarstymus. Dar vienas centrinis konferencijos renginys buvo plenarinė diskusija „Repertuarai kaip rezervuarai“. Apie koncertinių ir edukacinių institucijų susitelkimą ties vakarietiškuoju kanoniniu repertuaru, „senus“ ir „naujus“ repertuarus, apie menininkų tyrėjų vaidmenį artikuliuojant, formuojant ir transformuojant repertuarus nūdienos muzikos kultūroje diskutavo pianistė, Hagos karališkosios konservatorijos direktorė Lies Colman, kompozitorius ir dirigentas, Štutgarto muzikos akademijos studijų, mokymo ir meninių tyrimų viceprezidentas Matthiasas Hermannas, kompozitorius, elektroninės muzikos atlikėjas, Vienos Muzikos ir scenos menų universiteto MDW meninių tyrimų centro vadovas Johannesas Kretzas ir Liublianos muzikos akademijos profesorius, muzikologas Gregoras Pompe. Diskusiją moderavo LMTA profesorė, muzikologė Lina Navickaitė-Martinelli.

2024-ųjų EPARM konferencijos programa atspindėjo gyvybingą, įvairialypį ir nuolat besikeičiantį meninių muzikos tyrimų lauką: įvairias temas, požiūrius, instrumentus (tiek muzikinius, tiek metodologinius), šalis ir individualybes.

 

LMTA inf.

 

2024.03.22

Nauja teatro meno studijų programos specializacija – lėlių ir objektų teatras

Šįmet būsimųjų Lietuvos muzikos ir teatro akademijos studentų laukia kelios naujienos. Lėlių ir objektų teatro specializacija Klaipėdos fakultete (pirma pakopa, menų bakalauras) – viena jų.

Vakar Lietuvos lėlininkai minėjo profesinę šventę – tarptautinę lėlininkų dieną. „Marionetės žavi naivia gracija, dievišku skulptūrų kampuotumu. Jos primena egiptietiškus hieroglifus, tai yra kažką paslaptingo ir švaraus,- sako dramaturgas Anatolis Fransa, – kada jos vaidina Šekspyro dramą arba Aristofaną, man atrodo, kad poeto mintis atsiskleidžia šventraščiuose ant šventyklos sienų“.

Lėlių ir objektų teatro režisūros specializacijos tikslas – parengti profesionalų lėlių ir objektų teatro kūrėją – režisierių ir aktorių, išmanantį teatro meną istoriniu ir teoriniu požiūriais, žinantį lėlių ir objektų kūrimo ir valdymo technologijas, spektaklio kūrimo būdus, mokantį kritiškai mąstyti, analizuoti ir vertinti meno reiškinius, gebantį realizuoti savo menines idėjas.

Baigę studijas absolventai galės dirbti įvairiuose Lietuvos lėlių teatruose ir jų trupėse, kultūros ir švietimo, pramogų industrijų įstaigose, inicijuoti ir įgyvendinti nacionalinius ir tarptautinius kultūros projektus, taip pat – savarankiškai reikštis kūrybinėje, meninėje profesinėje veikloje.

Lėlių ir objektų teatro  specializacija yra atvira įvairaus amžiaus žmonėms, norintiems pažinti šią unikalią savo žaisme ir gilumu profesiją. 

Kviečiame susipažinti su lėlių ir objektų teatro studijomis šiame filmuke.

 

 

2024.03.20

Artėjančiuose „Susikalbėjimuose Didžiojoje“ – Maestro Rimantas Armonas kartu su mokiniais!

Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Didžiojoje salėje įvyks susitikimas su Maestro Rimantu Armonu ir jo mokiniais žymiausiais Lietuvos violončelės virtuozais. Kovo 21 d. 18 val. kartų dialogų ciklo renginyje „Susikalbėjimai Didžiojoje“ profesorius Rimantas Armonas atskleis, kaip jo studentams violončelininkams pavyksta įsitvirtinti sceniniame gyvenime.

Rimantas Armonas – ne vieną apdovanojimą pelnęs lietuvių violončelininkas, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Styginių instrumentų katedros profesorius ir Kamerinio ansamblio katedros vedėjas, kamerinių ansamblių – Vyriausybės kultūros ir meno premijos laureato – „Armonas-Uss Duo“, fortepijoninio trio „Armonų trio“ narys. R. Armonas, kaip solistas ir kamerinių ansamblių dalyvis, gastroliavo daugelyje užsienio šalių, koncertavo su Lietuvos ir užsienio šalių orkestrais, taip pat redagavo, parengė spaudai ir išleido lietuvių kompozitorių kūrinių violončelei solo, violončelei su fortepijonu, fortepijoniniam trio ir kitos sudėties kameriniams ansambliams. Profesorius „užaugino“ per 50 violončelininkų, o jų kamerinio ansamblio klasę baigė arti 100 studentų,  tarp kurių apstu tarptautinių ir nacionalinių konkursų laureatų: solistų, kamerinės muzikos atlikėjų, orkestrų koncertmeisterių, artistų bei pedagogų.

Lietuvos muzikos ir teatro akademija kviečia susitikti su prof. R. Armonu ir jo mokiniais: doc. Mindaugu Bačkumi, lekt. Elena Daunyte, lekt. Glebu Pyšniaku, lekt. Roku Vaitkevičiumi. Susitikime dalyvaus ir pianistė, ilgametė klasės koncertmeisterė, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Koncertmeisterio katedros vedėja, Vyriausybės kultūros ir meno premijos laureatė, profesorė Irena Uss-Armonienė. Pokalbį moderuos Lietuvos muzikos ir teatro akademijos dėstytoja, muzikologė, radijo raidų ir renginių vedėja Rasa Murauskaitė-Juškienė. Renginio metu dalyviai atliks Enrique Granados, Georgo Friedricho Händelio, Giovanni Sollima, Franzo Schuberto, Anatolijaus Šenderovo kūrinius.

Pasak R. Armono, naujam studentui pažinti reikia laiko, su vienais bendraujama ketverius metus, dažniausiai – šešis, o jeigu „pasiseka“ – ir ilgiau. Tokiu būdu pastebima  jų evoliucija,  profesinis, meninis, kūrybinis augimas. Kuo įvairių kartų mokiniai yra skirtingi? Profesorius teigia, kad „studentai skiriasi gabumais, talentu, interesais, todėl natūraliai išeina, kad kiekvienas jų suranda save gyvenimo kelyje. Džiaugiuosi, kad iš mano klasės išėjo labai daug skirtingų, tačiau kūrybingų ir veiklių violončelininkų, didžiuojuosi visais savo absolventais.“

Kokia, anot R. Armono, yra jo mokymo filosofija? Kaip jis motyvuoja savo mokinius siekti karjeros tikslų? „Pradiniame studijų etape labai svarbus kuo tvirtesnis techninis instrumento įvaldymas. Šį procesą vadinu kapitalo kaupimu, arba sąskaitos Šveicarijos banke atidarymu – kuo daugiau sukaupiama priemonių, tuo lengviau kovoti dėl vietos po saule. Žinoma, net ir puikiai įvaldęs grojimą instrumentu, gali nepasiekti visų norimų tikslų. Studentas turi virsti kūrybingu ir subtiliu, ryžtingu ir energingu muzikantu, tuomet jam atsivers plačiausios galimybės realizuoti save“, – teigia profesorius.

Tad kaip R. Armonas veda savo studentus muzikanto karjeros link? „Jaučiu ir suprantu, kad ypatingai svarbus darbo su studentais metu yra kūrybiškumo momentas. Kai yra įveikiamas susipažinimo su kūriniu etapas, prasideda kelionė į muzikos paslapčių pasaulį. Kadangi didžioji dalis studentų repertuaro buvo ir mūsų – „Armonas-Uss Duo“ – koncertinių programų kūriniai, su ilgamete klasės koncertmeistere Irena Uss-Armoniene nekantriai laukdavome šių paskaitų, džiaugdamiesi galimybe pasidalinti savo koncertine patirtimi nuo stambių, konceptualių momentų iki subtiliausių muzikinių mažmožių“.

Šie „Susikalbėjimai Didžiojoje“ su mokytoju ir mokiniais įvyks priešpaskutinį kartą. Ciklą vainikuos „Kultūros naktį“ vyksiantis pokalbis su žymiausiais Lietuvos pianistais Petru Geniušu, Jurgiu Karnavičiumi, Zbignevu Ibelhauptu ir Rūta Riktere. Pokalbių ciklas „Susikalbėjimai Didžiojoje“ Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje vyko ir praėjusiais metais – jame dalyvavo pripažinti meno meistrai ir kylantys jaunieji menininkai.

Kviečiame į susitikimą „Susikalbėjimai Didžiojoje“: mokytojas ir mokiniai! Diskusijoje R. Armonas ir jo mokiniai dalyvaus š. m. kovo 21 d., ketvirtadienį, 18 val. Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Didžiojoje salėje (Gedimino pr. 42). Įėjimas nemokamas.

2024 03 20

2024.03.20

Narystė aljanse – daugiau galimybių ne tik Akademijai, bet ir Lietuvos kultūrai bei mokslui

Lietuvos muzikos ir teatro akademija, pernai tapusi Europos kūrybinių industrijų mokyklų aljanso „FilmEU“ nare, dalyvavo Kaune vykusioje diskusijoje „Europos universitetų aljansai. Kompetencijos inovatyviai ekosistemai“.

Renginyje susitiko Lietuvos aukštųjų mokyklų, dalyvaujančių Europos universitetų aljansuose, bendruomenių nariai, valstybės ir viešųjų institucijų bei verslo atstovai, aukštojo mokslo praktikai.

„Lietuvos muzikos ir teatro akademija ne taip seniai prisijungė prie europinio aljanso, tad mums itin įdomi kitų aukštųjų mokyklų patirtis ir geroji praktika įgyvendinant aljansų tikslus. Pasinaudodami renginyje kilusiomis idėjomis sieksime ne tik kuo efektyviau įgyvendinti projekte „FilmEU+“numatytas veiklas, bet ir proveržio inovacijų ir antreprenerystės srityse“, – sako Lietuvos muzikos ir teatro akademijos meno ir mokslo prorektorė doc. dr. Ramunė Balevičiūtė.

Pasak prorektorės, diskusijoje išryškėjo ir dar viena žinutė – narystė aljanse suteikia galimybių ne tik konkrečiai aukštajai mokyklai, tačiau ir visai sričiai bei šaliai. Lietuvos muzikos ir teatro akademija sieks pasinaudoti šia išskirtine galimybe, stiprindama savo lyderystę kino ir medijų studijų bei kūrybinių industrijų srityje.

Renginio dalyviai labiausiai atkreipė dėmesį į studentų motyvaciją įsitraukiant į naujas inovatyvias papildomas veiklas ir strateginės partnerystės kultūros kūrimą. Moderuojant Ryčiui Juozapavičiui, šias dvi temas dalyviai nagrinėjo dirbtuvėse.

„Jaučiame, kad partnerystė aljanse mus įgalina ir leidžia tobulėti srityse, kuriose jaučiame poreikį augti, nes galime pasinaudoti partnerių įdirbiu ir sukaupta patirtimi mainais pasiūlant tą patį kažkurioje kitoje srityje. Būtent todėl partnerystės audiovizualinio meno edukacijoje ir sklaidoje mums yra itin aktualios – bendradarbiavimas praturtina visas aljanse dalyvaujančias puses unikaliomis tarpusavio kultūrinio identiteto perspektyvomis“, –  teigia akademijos Kino ir televizijos katedros vedėjas doc. Vytautas Dambrauskas.

Diskusijoje ir dirbtuvėse dalyvavę aukštųjų mokyklų, verslo ir kitų institucijų atstovai įvardino, kad aljansai veikia kaip vizionierius jungiantis tinklas, suteikiantis galimybių kurti strateginių partnerysčių kultūrą. Aljansai taip pat gali padėti veikti nacionalinės politikos formavimą siekiant efektyvesnio aukštojo mokslo sistemos valdymo, vertinant visuomenės norą mokytis nacionaliniu mastu ir kt.

Renginio dalyviai sutarė, kad reikalingas bendras ir ilgalaikis visų suinteresuotųjų šalių susitarimas dėl bendradarbiavimo, aukštojo mokslo vystymo krypčių, ateities tendencijų, siekiant užtikrinti darnią aukštojo mokslo plėtrą. 

Lietuvos muzikos ir tetaro akademija nuo 2023 m. liepos mėn. yra Europos universitetinių kūrybinių ir kultūrinių industrijų mokyklų aljanso „FilmeEu“ narė. Šis aljansas siekia ugdyti naują jaunų europiečių kartą, kuri bendradarbiautų skirtingose kino meno ir mokslo srityse ir įgytų tarpsritinių, tarpkultūrinių, tarpdisciplininių, skaitmeninių technologijų ir antreprenerystės įgūdžių.

2024.03.15

LMTA profesorės knyga apie sutartines – prestižinėje „Cambridge Scholars Publishing“ leidykloje

Nematerialusis lietuvių kultūros paveldas – sutartinės – išgyvena atgimimo laikotarpį ir sulaukia vis daugiau tyrėjų dėmesio ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje. Prestižinė akademinė leidykla „Cambridge Scholars Publishing“ išleido etnomuzikologės, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesorės Daivos Račiūnaitės-Vyčinienės knygą Past and Present Lithuanian Polyphonic Sutartinės Songs.

Vasario pabaigoje išleistoje D. Račiūnaitės-Vyčinienės knygoje Past and Present Lithuanian Polyphonic Sutartinės Songs polifoninės sutartinės tyrinėjamos ne tik kaip lietuvių fenomenas, bet ir ieškoma jų analogijų kaimyninėse šalyse, tolimose egzotiškose kultūrose, pavyzdžiui, Japonijos ainų subkultūroje. Taip pat leidinyje pristatomi daugelį metų trukusių tyrimų rezultatai, dalijamasi naujausiomis įžvalgomis apie sutartinių užimamą vietą šiandieninėje kultūroje. Tai etnomuzikologinė studija, kurią svariai papildo etnologijos, archeologijos, lingvistikos tyrimų duomenys.

„Manau, pirmiausiai labai svarbus pats faktas, kad lietuvių sutartinių giedojimo tradicija paskelbta pasaulio kultūrinėje erdvėje. Tačiau ne mažiau svarbu tai, kad knygoje sutartinės atskleistos ne kaip istorinis, ryškią žymę kultūroje palikęs reiškinys, bet kaip gyvybinga tradicija, šiandien turinti begalę skirtingų raiškos formų. Polifoninės sutartinės atvertos kaip reiškinys, kuris jungia itin gyvą praeities lietuvišką žemdirbiškos kultūros muzikinę kūrybą ir nūdienos įvairias meno raiškas. Sutartinės, šiandien esančios vienas svarbiausių lietuvių tapatybės ženklų, tampa savotišku raktu, atveriančiu duris į lietuvių mentaliteto pažinimą“, – taip autorė pristato leidinį.

D. Račiūnaitė-Vyčinienė – Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Etnomuzikologijos katedros vedėja, habilituota humanitarinių mokslų daktarė, Muzikinio folkloro archyvo vyriausioji mokslo darbuotoja. 2002 m. ji pelnė Valstybinę Jono Basanavičiaus premiją už mokslinę ir visuomeninę veiklą etninės kultūros srityje, 2021 m. – Nacionalinę kultūros ir meno premiją už folkloristikos aktualizavimo darbus. Mokslinis dėmesys, kurį profesorė skiria sutartinėms (skaityta daugiau nei 100 pranešimų konferencijose, parašyta 150 mokslinių straipsnių ir 4 monografijos), itin reikšmingas – prisidėjo prie to, kad 2010 m. UNESCO sutartines įtraukė Reprezentatyvųjį žmonijos nematerialaus kultūros paveldo sąrašą. Tad tikimasi, kad ir naujasis autorės mokslinis darbas Past and Present Lithuanian Polyphonic Sutartinės Songs ne tik padės geriau suprasti sutartinių fenomeną, bet ir paskatins naujus sutartinių tyrimus.

LMTA inf.
2024 03 15

2024.03.14

Netrukus vyksiančioje „Senosios muzikos savaitėje“ – koncertai bei edukaciniai renginiai

2024 m. kovo 19–23 d. Lietuvos muzikos ir teatro akademija, bendradarbiaudama su Graco menų universitetu, Krokuvos Krzysztofo Pendereckio muzikos akademija, Latvijos Jazepo Vytuolio muzikos akademija ir Nacionaliniu muziejumi Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmais, rengia intensyvius Erasmus+ BIP kursus „Senosios muzikos savaitė“.

Kursų metu Lietuvos muzikos ir teatro akademijos ir užsienio aukštųjų muzikos mokyklų barokinio dainavimo ir istorinių instrumentų specialybių (išilginė fleita, styginiai gnaibomieji instrumentai) studentai Renesanso ir Baroko repertuaro, istorinio atlikimo ir technikos žinias gilins pas žymius senosios muzikos atlikėjus, pedagogus: Dr. Flavio Ferri-Benedetti (Schola Cantorum Basiliensis, Šveicarija), Lea Sobbe (Kunstuniversität Graz, Austrija), Ieva Baltmiškyte (Muziekacademie Schaarbeek J. H. Fiocco, Belgija).

Kultūrinių renginių programoje numatyta muzikologės dr. Aleksandros Pister paskaita, koncertai ir kiti edukaciniai renginiai. Projektą vainikuos baigiamasis intensyvių Erasmus BIP meistriškumo kursų dalyvių koncertas, vyksiantis 2024 m. kovo 23 d. Nacionaliniame muziejuje Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmuose.

Intensyviuose Erasmus BIP kursuose dalyvauja 12 studentų ir 5 dėstytojai iš užsienio aukštųjų muzikos mokyklų, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos studentai, dėstytojai.

Kviečiame studentus, dėstytojus ir visus, besidominčius senąja muzika, į projekto renginius.

RENGINIO PROGRAMA
MEISTRIŠKUMO KURSŲ PROGRAMA

Projektą organizuoja: Lietuvos muzikos ir teatro akademija

Projekto partneriai: Graco menų universitetas, Krokuvos Krzysztofo Pendereckio muzikos akademija, Latvijos Jazepo Vytuolio muzikos akademija, Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai

Koncerto „Muzika požeminėje galerijoje“ partneris – Vilniaus televizijos bokštas

Projekto rengėjai:
Beatričė Baltrušaitytė – BIP kursų koordinatorė, Kokybės ir strateginio planavimo skyriaus vyresnioji specialistė, beatrice.baltrusaityte@lmta.lt
Dr. Rūta Vosyliūtė – meistriškumo kursų koordinatorė, Dainavimo katedros lektorė,  ruta.vosyliute@lmta.lt
Rima Rimšaitė – Tarptautinių ryšių skyriaus vedėja, rima.rimsaite@lmta.lt

Mums padeda: LMTA SA, Meno centras, Muzikos inovacijų studijų centras.

2024 03 14

2024.03.08

Jauniesiems menininkams įteiktos M. K. Čiurlionio ir K. Motiekos stipendijos  

Šiandien M. K. Čiurlionio paskatomis-stipendijomis apdovanoti kūrybiškiausi Lietuvos muzikos ir teatro akademijos ir Vilniaus dailės akademijos studentai. Specialaus pianistų konkurso laimėtojui taip pat įteikta teisininko, Lietuvos Nepriklausomybės akto signataro K. Motiekos stipendija.

M.K. Čiurlionio vardinė stipendija skirta Lietuvos muzikos ir teatro akademijos (LMTA) studentei, kompozitorei Liepai Vozgirdaitei ir Vilniaus dailės akademijos studentei Emilijai Grigaliūnaitei. K. Motiekos fondo stipendija skirta LMTA studijuojančiam pianistui Simonui Mikniui.

„Šiandien tęsiame nuostabią tradiciją Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dieną pasitikti drauge su dviejų aukštųjų mokyklų bendruomenėmis <…>. Mūsų bendruomenė tiksliai žino, kas yra rezistencija,  kas yra kultūrinė rezistencija, ir, ypatingai, kas yra menininkų rezistencija. Didžiuojamės abiejų aukštųjų mokyklų  profesoriais, docentais ir kolegomis, tuo metu buvusiais pirmose Sąjūdžio ir viso nepriklausomybės judėjimo  gretose. Tai yra žinutė, pamoka mums“, – susirinkusius sveikino Lietuvos muzikos ir teatro akademijos rektorė doc. dr. Judita Žukienė.

Nuo 2020 m. teikiama M. K. Čiurlionio paskata-stipendija kasmet skiriama vienam LMTA Kompozicijos katedros ir vienam Vilniaus dailės akademijos studentui, jos steigėja – M. K. Čiurlionio draugija. Ji skiriama studentams, kurių kūrybos ir studijų erdvėje, greta kitų interesų bei temų, yra šiuolaikiškai permąstoma M. K. Čiurlionio kūryba ir jo puoselėti idealai Lietuvos ir pasaulio kultūros kontekstuose.

Šiemet M. K. Čiurlionio paskata-stipendija atiteko kompozicijos bakalauro IV kurso studentei Liepai Vozgirdaitei (prof. dr. Mārtiņšo Viļumso kl.) už stambios formos kompozicijos elektroakustinių skulptūrų triptikui „…auf…“ preparuotiems kontrabosui, saksofonui ir patefonams sukūrimą.

 „Man labai džiugu atstovauti M. K. Čiurlionio draugiją ir įteikti pačią didžiausią Lietuvoje stipendiją studentams. Ypač džiugu, kad M. K. Čiurlionio vardas ir asmenybė leidžia mums apmąstyti bendrai ir muziką, ir dailę. Jis buvo novatorius, akademinių standartų laužytojas, taip pat labai giliai jautęs gamtą <…>. Iš tiesų M. K. Čiurlionis iki šio lieka labai aktualus, premija skirta tradicijai palaikyti, kultūros jėgai išsaugoti. Taigi nors dabar labai populiaru laužyti tradicijas, tačiau manome, kad ši stipendija padeda tradicijas saugoti – M. K. Čiurlionio estetikos tradicijas, kurios dar bus aktualios labai ilgai“, – įteikiant paskatas-stipendijas kalbėjo M. K. Čiurlionio draugijos narys dr. Vytautas Tumėnas.

Taip pat šiais metais Mikalojaus Konstantino Čiurlionio paskata-stipendija skirta Vilniaus dailės akademijos Grafikos studijų programos IV kurso studentei Emilijai Grigaliūnaitei ir jos projektui „Bevardžiai ežerai“. Laimėtojai ši paskata-stipendija buvo skirta už kūrybos konceptualumą, netradicinį geografinių objektų pateikimą, už dėmesį Lietuvos ežerams, jų vardams bei originaliai duomenų archyvavimo meninei interpretacijai kūrybiniame projekte „Bevardžiai ežerai“. 

Antrąjį kartą buvo teikiama žinomo teisininko, Lietuvos Nepriklausomybės Akto signataro Kazimiero Motiekos stipendija. Stipendijos steigėjas – Kazimiero Motiekos fondas. Į ją pretenduoti galėjo akademijos Fortepijono ir vargonų katedros studentai – pianistai. Ši stipendija teko konkursą laimėjusiam pianistui, antro kurso studentui Simonui Mikniui (prof. Daumanto Kirilausko kl.).

„Kiekvienas, kuris prisidėjo steigiant šią  stipendiją, pagerbė Lietuvos Nepriklausomybės Akto signataro Kazimiero Motiekos atminimą <…>. Penki pasirodymai konkurse liudija, kad fortepijono katedros profesūra sėkmingai perteikia fortepijono meno paslaptis savo studentams. Labai džiaugiuosi, kad šią premiją laimėjo antro kurso studentas“, – sakė prof. Audronė Pšibilskienė.

„Nepaprastai džiaugiamės, kad Kazimiero Motiekos fondas remia ne tik iškiliausius jaunuosius teisininkus, bet ir meno talentus. Atkaklumo, užsispyrimo, noro ir žinių reikalauja ir muziko darbas. Ir tai, kad mes šiandien galime įteikti Kazimiero Motiekos stipendiją gerbiamam Simonui Mikniui, kuris, kaip profesorė minėjo, yra antro kurso studentas, bet demonstruoja tokį nepaprastą veržlumą, tik rodo, kad mes turime ir turėsime kuo didžiuotis“, – renginyje kalbėjo advokatų kontoros „Motieka ir Audzevičius“ partneris advokatas Albertas Šekštelo.

Paskatos-stipendijos įteiktos Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Didžiojoje salėje vykstant šventiškam Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dienos koncertui, kuriame praėjusių metų M. K. Čiurlionio paskatos-stipendijos laureatas kompozitorius Domantas Pūras atliko paties sukurto kūrinio vargonams ir elektronikai „Like an Underground River“ („Kaip požeminė upė“) IV dalį „Pine Trees“ („Pušys“).

Arnoldo, V. Augustino ir M. K. Čiurlionio kūrinius atliko akademijos Medinių pučiamųjų kvintetas, kamerinis choras (vadovas prof. Gintautas Venislovas) ir šių metų K. Motiekos stipendijos laureatasSimonas Miknius.

2024 03 08

Renginiai

2024/04/23

ŠOPENO MUZIKOS VAKARAS 

2024 m. balandžio 23 d., antradienį, 18 val.  
Vilniaus Paveikslų galerijoje (Didžioji g. 4. Vilnius)

ŠOPENO MUZIKOS VAKARAS 

Dalyvauja Simonas Miknius (II k., fortepijonas, prof. Daumantas Kirilauskas) 

Programoje:
Fryderyk Chopin (1810–1849)
Sonata Nr. 2, op. 35 b-moll: I d. – Grave – Doppio movimento, II d. – Scherzo, III d. – Marche funèbre: Lento, IV d. – Finale: Presto
Baladė Nr. 1, op. 23 g-moll
Baladė Nr. 2, op. 38 F-dur
Baladė Nr. 3, op. 47 As-dur
Baladė Nr. 4, op. 52 f-moll

Koncertas nemokamas, maloniai kviečiame!

2024/04/23

XXIV VINCĖS JONUŠKAITĖS-ZAUNIENĖS DAINININKIŲ KONKURSAS

2024 m. balandžio 23 d., antradienį, 11 val. 
LMTA Didžiojoje salėje (Gedimino pr. 42, Vilnius)

XXIV VINCĖS JONUŠKAITĖS-ZAUNIENĖS DAINININKIŲ KONKURSAS

BUKLETAS

Konkurso tvarkaraštis:

11:00–13:00 | Dalyvių perklausa
13:00–14:00 | Pertrauka
14:00–16:00 | Dalyvių perklausa
18:00 | Laureačių apdovanojimo ceremonija ir koncertas

Konkurso vertinimo komisija: pirmininkė Laima Domikaitė, Operos solistė, B. Dvariono dešimtmetės muzikos mokyklos vokalo mokytoja ekspertė – vokalo metodinės grupės primininkė.

Nariai:
Laima Jonutytė-Lileikienė
Operos solistė, Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos dainavimo mokytoja metodininkė
Jolita Buzaitytė-Kašalynienė
Vydūno jaunimo fondo įgaliotinė Lietuvoje
Renata Marcinkutė Lesieur
LMTA Fortepijono ir vargonų katedros profesorė
Dainius Puišys
Choro dirigentas, dainininkas, LMTA Choro dirigavimo katedros profesorius, Nacionalinės M. K. Čiurlionio menu mokyklos mokytojas, balso ugdymo metodinės grupės vadovas
Giedrius Žalys
LMTA Dainavimo katedros lektorius

Sekretorius
Lukas Sandhu
LMTA Dainavimo katedros koordinatorius

Organizacinis komitetas: LMTA Dainavimo katedra, LMTA Meno centras

KONKURSO DALYVĖS IR PROGRAMA:

  1. VAKARĖ BANUŠKEVIČIŪTĖ
    Doc. Julija Stupnianek-Kalėdienė
    Pianistė koncertmeisterė Giedrė Muralytė

Giovanni Battista Pergolesi (1710–1736)
Serpinos arija A serpina penserete iš operos La serva padrona

Antonín Dvořák (1841–1904)
Undinės arija Měsíčku na nebi hlubokém iš operos Rusalka

Robert Schumann (1810–1856)
Meine Rose, eilės Nikolaus Lenau

Vytautas Kairiūkštis (1930)
„Nukelk man saulę“, eilės Roberto Šinkūno

Lietuvių liaudies daina
„Pūtė vėjas“, parafrazė Lauryno Vakario Lopo

 

  1. VIRGINIJA BARTUŠYTĖ
    Doc. Aušra Stasiūnaitė-Čepulkauskienė
    Pianistė koncertmeisterė Nijolė Baranauskaitė-Matukonienė

Maurice Ravel (1875–1937)
Ugnelės daina iš operos L’Enfant et les Sortilèges

Gaetano Donizetti (1797–1848)
Annos Bolenos arija Coppia Iniqua iš operos Anna Bolena

Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791)

Nakties karalienės arija Der Hölle Rache kocht in meinem Herzen iš operos Die Zauberflöte

Feliksas Bajoras (1934)
„Mėlynajam ežere“ iš dainų ciklo „Kodėl“, eilės Janinos Degutytės

Lietuvių liaudies daina
„Ka aš turiejau gera vyreli“

 

  1. LORIJANA LAURINSKAITĖ
    Doc. Aušra Stasiūnaitė-Čepulkauskienė
    Pianistė koncertmeisterė Nijolė Baranauskaitė-Matukonienė

Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791)
Ilijos arija Se il padre perdei iš operos Idomeneo

Gaetano Donizetti (1797–1848)
Adinos arija Della crudele Isotta iš operos L‘elisir d‘amore

Jaroslav Křička (1882–1969)
Panenka tráva iš ciklo Sluneční písně

Mindaugas Tamošiūnas (1934–2011)
„Vasara“, eilės Vilijos Šulcaitės

Lietuvių liaudies daina
„Oi girioj girioj“

 

  1. ELZĖ LIŠKAUSKAITĖ
    Prof. Vladimiras Prudnikovas
    Pianistė koncertmeisterė Milda Umbrusevičiūtė

Georg Friedrich Händel (1685–1759)
Kleopatros arija Piangerò la sorte mia iš operos Giulio Cesare

Giacomo Puccini (1858–1924)
Mimi arija Si mi chiamano Mimi iš operos La Bohème

Johannes Brahms (1833–1897)
Liebestreu iš Šešių dainų, op. 3, eilės Robert Reinick

Balys Dvarionas (1904–1972)
Dalios arija is operos „Dalia“

Lietuvių liaudies daina
„Anksti rytą kėliau, aranžuotė Felikso Zakrevskio

 

  1. VITA MERKELYTĖ
    Prof. Asta Krikščiūnaitė
    Pianistė koncertmeisterė Svaja Skučienė

Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791)
Despinos arija Una donna, a quindici anni iš operos Così fan tutte

Giacomo Puccini (1858–1924)
Mimi arija Donde lieta usci iš operos La Bohème

Stanislao Gastaldon (1861–1939)
Musica proibita

Vytautas Kairiūkštis (1930)
„Nukelk man saulę“, eilės Roberto Šinkūno

Eduardas Balsys (1919–1984)
Harmonizuota lietuvių liaudies daina „Kas bernelio sumislyta“

 

  1. DOVILĖ PAVILIONYTĖ
    Prof. Sigutė Stonytė
    Pianistas koncertmeisteris Paulius Rudokas

Georg Friedrich Händel (1685–1759)
Ruggiero arija Sta nell‘Ircana pietrosa tana iš operos Alcina

Gioachino Rossini (1792–1868)
Rosinos kavatina Una voce poco fa iš operos Il Barbiere di Siviglia

Johannes Brahms (1833–1897)
Daina Nr. 1 Von ewiger Liebe4 Gesänge, op. 43, eilės August H. H. von Fallersleben)

Balys Dvarionas (1904–1972)
„Pušys“, eilės Salomėjos Nėries

Lietuvių liaudies daina
„Išleido močiutė“

 

 – PERTRAUKA –

 

  1. SALOMĖJA PETRONYTĖ
    Prof. Algirdas Janutas
    Pianistė koncertmeisterė Gražina Zalatorienė

Gaetano Donizetti (1797–1848)
Norinos rečitatyvas ir arija Quel guardo il cavaliere…
So anch’io la virtù magica iš operos Don Pasquale

Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791)
Alleluia iš moteto Exultate Jubilate

Arnold Schönberg (1874–1951)
Erwartung, eilės Richard Dehmel

Gediminas Gelgotas (1986)
To the Skies, eilės Gedimino Gelgoto

Lietuvių liaudies daina
„Ulijona“

 

    1. INDRĖ LAURA SOKOLOVAITĖ
      Doc. Saulė Šerytė

Pianistė koncertmeisterė Nijolė Baranauskaitė-Matukonienė

Christoph Willibald Gluck (1714–1787)
Pario arija O del mio dolce ardor iš operos Paris ed Elena

Georges Bizet (1838–1875)
Segidilija iš operos Carmen

Robert Schumann (1810–1856)
In der Fremde, op. 39, eilės Joseph von Eichendorff

Juozas Gruodis (1884–1948)
„Aguonėlės“, eilės Kazio Binkio

Bronius Budriūnas (1909–1994)
Harmonizuota lietuvių liaudies daina „Tykiai, tykiai“

 

 

  1. JEKATERINA TRETJAKOVA
    Doc. Aušra Stasiūnaitė-Čepulkauskienė
    Pianistė koncertmeisterė Nijolė Baranauskaitė-Matukonienė

Gian Carlo Menotti (1911–2007)
Liučijos arija Hello! Oh, Margaret It’s You iš operos The Telephone

Georg Friedrich Händel (1685–1759)
Romildos arija Va godendo iš operos Xerxes

Fernando Obradors (1897–1945)
Del Cabello mas sutil

Balys Dvarionas (1904–1972)
„Pušys“, eilės Salomėjos Nėries

Bronius Budriūnas (1909–1994)
Harmonizuota lietuvių liaudies daina „Tykiai, tykiai“

 

  1. KATAŽINA DUDAREVA
    Prof. Asta Krikščiūnaitė
    Pianistė koncertmeisterė Vaida Maulevičė

Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791)
Blondes arija Durch Zärtlichkeit und Schmeicheln iš operos Die Entführung aus dem Serail

Giuseppe Verdi (1813–1901)
Džildos arija Caro nome iš operos Rigoletto

Ferenc Liszt (1811–1886)
Oh! Quand je dors, S. 282, eilės Victor Hugo

Antanas Belazaras (1913–1976)
„Obelys“, eilės Kazio Binkio

Emerikas Gailevičius (1874–1949)
Harmonizuota lietuvių liaudies daina „Beauštanti aušrelė“

 

  1. GABIJA UTARAITĖ
    Prof. Asta Krikščiūnaitė
    Pianistė koncertmeisterė Svaja Skučienė

Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791)
Ilijos arija Zeffiretti lusinghieri iš operos Idomeneo

Bedřich  Smetana (1824–1884)
Mařenkos arija Oh, jaký žal! iš operos Prodaná nevěsta

Giuseppe Verdi (1813–1901)
Stornello, eilės Giuseppe Verdi

Konstancija Brundzaitė (1942–1971)
„Jei nebūtų saulės“, eilės Salomėjos Nėries

Lietuvių liaudies daina
„Tai gražiai gieda lakštingalėlė“

 

  1. SKIRMANTĖ VAIČIŪTĖ
    Prof. Irena Milkevičiūtė
    Pianistė koncertmeisterė Raminta Gocentienė

Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791)
Dorabelos rečitatyvas ir arija Ah, scostati… Smanie implacabili iš operos Così fan tutte

Jules Massenet (1842–1912)
Šarlotės laiško scena iš operos Werther

Alban Berg (1885–1935)
Nacht Sieben frühe Lieder, eilės Carl Hauptmann

Konstancija Brundzaitė (1942–1971)
„Raudos“, eilės Janinos Degutytės

Išplėtota lietuvių liaudies daina
„Plaukė antela“

 

 


 

 

Konkurse gali dalyvauti:
LMTA Dainavimo katedros ir LMTA Klaipėdos fakulteto studentės

Reikalavimai: 
1. XVII–XVIII a. arija
2. XIX–XXI a. arija
3. Romansas arba Lied
4. Originalus XX–XXI a. lietuvių kompozitoriaus kūrinys
5. A cappella arba harmonizuota lietuvių liaudies daina

Paraiškos forma: https://forms.gle/kdguV6CjxVdepzw66
Paraiškos priimamos iki balandžio 15 d. 23:59

Paskatų-stipendijų fondas 2000 Eur.
Paskatas-stipendijas įsteigė Vydūno jaunimo fondas.

El. Pašto adresas pasiteiravimui – dainavimokatedra@gmail.com

Vienos ryškiausių tarpukario Lietuvos operos solisčių Vincės Jonuškaitės-Zaunienės vardo dainininkių konkursas LMTA rengiamas nuo 2000 m. drauge su Vydūno jaunimo fondu. Šis konkursas jaunosioms solistėms tampa geru tramplinu į tolesnę sceninę karjerą. Per du dešimtmečius laureatėmis tapo daugelis žinomų šių dienų Lietuvos dainininkių: Asmik Grigorian, Ieva Prudnikovaitė, Katerina Tretyakova, Viktorija Miškūnaitė, Raminta Vaicekauskaitė, Lina Dambrauskaitė, Aistė Pilibavičiūtė, Jurgita Adamonytė, Dovilė Kazonaitė, Ona Kolobovaitė ir solistės. 

Vincė Jonuškaitė-Zaunienė (1901–1997) Valstybės operos Kaune primadona, pagrindinė mecosoprano vaidmenų atlikėja. Ji dainavo Karmen (G. Bizet „Karmen“), Dalilą (C. Saint-Saënso „Samsonas ir Dalila“), Amneris, Ulriką, Azučeną (G. Verdi „Aida“, „Kaukių balius“, „Trubadūras“), Ortrūdą (R. Wagnerio „Lohengrinas“), Poliną, Grafienę (P. Čaikovskio „Pikų dama“), Šarlotę (J. Massenet „Verteris“). Gastroliavo Buenos Airių „Colon“ teatre, Paryžiaus komiškojoje operoje, Prahos nacionaliniame teatre, Rygos nacionalinėje operoje ir kitur. Greta operos daug dainavo kamerinės muzikos, mėgo liaudies dainas. 

2024/04/23

PROF. RIMANTO ARMONO VIOLONČELĖS KLASĖS STUDENTŲ KONCERTAS

2024 m. balandžio 23 d., antradienį, 18 val. 
LMTA Juozo Karoso salėje (Gedimino pr. 42, Vilnius)

PROF. RIMANTO ARMONO VIOLONČELĖS KLASĖS STUDENTŲ KONCERTAS 

Dalyvauja:
Barbora Gailiūtė
Gintarė Kaminskaitė
Bernardas Kričena
Kornelija Morkevičiūtė
Ieva Enrika Orintaitė
Laima Ritikytė
Monika Tijūnonytė
Norbertas Veršulis           

Milda Juciūtė (fortepijonas)

Programoje: F. Chopin, R. Schumann, D. Popper, E. Elgar, C. Debussy, B. Britten, L. F. Amanti, A. Šenderovas

Koncertas nemokamas, maloniai kviečiame!

 

2024/04/24

II-OJI NUOTOLINĖ STUDENTŲ KONFERENCIJA „TEORIJOS ŽINGSNIAI PRAKTIKOS LINK“

2024 m. balandžio 24 d., trečiadienį, 10:00
„Microsoft Teams“ platformoje
 
II-OJI NUOTOLINĖ STUDENTŲ KONFERENCIJA „TEORIJOS ŽINGSNIAI PRAKTIKOS LINK“
 
Kviečiame jaunuosius tyrėjus – menų edukologijos krypties studentus į jau antrus metus rengiamą konferenciją „Teorijos žingsniai praktikos link“, kurioje diskutuosime aktualiais muzikos, šokio, teatro dalykų mokymo klausimais, dalinsimės atliktų edukacijos tyrimų rezultatais ir jų praktinio taikymo galimybėmis. Konferencija siekiama skatinti studentų – būsimų menų dalykų mokytojų – domėjimąsi muzikos, šokio, teatro edukologijos aktualijomis, gebant pastebėti stipriąsias, problemines, taisytinas edukacijos sritis bei motyvuoti mokslinei tiriamajai veiklai, dalinantis įžvalgomis, idėjomis, ugdymo patirtimi.
 
 Konferencijos pranešėjus kviečiame registruotis iki 2024 m. balandžio 19 d. 16.00 val., užpildant elektroninę registracijos formą (spausti čia). Registruojantis būtina nurodyti pranešimo pavadinimą ir trumpą jo anotaciją. Užsiregistravę pranešėjai gaus patvirtinimą apie sėkmingą registraciją. Prisijungimas ir konferencijos programa bus išsiųsti registracijos formoje nurodytu el. paštu likus dienai iki renginio.
 
Kas gali skaityti pranešimą?
 
Konferencijoje kviečiami dalyvauti menų (muzikos, šokio, teatro) edukologijos krypties bakalauro studijų ketvirto kurso studentai.
 
Reikalavimai pranešimui:
· Pranešimas turi atitikti konferencijos tematiką.
· Pranešimo trukmė – iki 10 minučių.
· Pranešimo formatas – pristatymas žodžiu, naudojant PowerPoint programą.
· Pranešimą gali rengti vienas arba du pranešėjai.
 
Konferencijos uždaviniai:
1. Stiprinti menų edukologijos krypties studentų gebėjimą pažinti, analizuoti ir reflektuoti menų edukacijos diskursą ir jį veikiančius faktorius, aplinkybes.
2. Formuoti menų edukologijos srities tyrėjo kompetencijas.
3. Gilinti komunikavimo, bendradarbiavimo kompetencijas.
 
Konferencijos dalyviams išduodami LMTA KKC sertifikatai. Geriausias pranešimas bus apdovanotas specialiu prizu.
 

Kontaktinis asmuo
Giedrė Gabnytė
 
Deimantė Kavaliauskaitė
2024/04/24

EGZAMINAS-KONCERTAS „BAROKINIAI TENORO VINGIAI“  

2024 m. balandžio 24 d., trečiadienį, 18 val. 
LMTA Juozo Karoso salėje (Gedimino pr. 42, Vilnius)

EGZAMINAS-KONCERTAS „BAROKINIAI TENORO VINGIAI“  

Dalyvauja:
Vilius Tumalavičius (II mag., baroko opera, tenoras, lekt. Rūta Vosyliūtė) 
Eglė Rudokaitė (klavesinas, vargonai)
Eglė Ramuckytė (smuikas)
Rima Švėgždaitė (smuikas)

Programa:
Claudio Monteverdi (1567–1643). Scenos iš operos L’OrfeoRosa del ciel, Vi ricorda, o boschi ombrosi, Tu sei morta
Antonio Vivaldi (1678–1741). Arija Quando serve alla ragione iš operos La verita in cimento
Marco Uccellini (1610–1680). Sonata smuikui Nr. 2
George Frideric Händel (1685–1759). Arija Where’er You Walk iš oratorijos Semele
Henry Purcell (1659–1695). Arija When A Cruel Long Winter iš operos The Fairy Queen
John Dowland (1563–1626). Daina Can she excuse my wrongs iš dainų rinkinio The First book of Songs and Ayres
Henry Eccles (1670–1742). Sonata Nr. 11 g-mollLargo, Kuranta (Corente), Adagio, Presto
Michel Lambert (1610–1696). Dvaro arija Goûtons un doux repos (1660 m.)
Jean-Baptiste Lully (1632–1687). Arija Le Soleil iš operos Cadmus et Hermione (1673 m.)
Jean-Philippe Rameau (1683–1764). Arija Leux funestes iš operos Dardanus (1739 m.)
Jean-Philippe Rameau (1683–1764). Arija Regne amour iš operos Pygmalion (1748 m.)

Koncertas nemokamas, maloniai kviečiame!

2024/04/25

PROF. VLADIMIRO PRUDNIKOVO IR PROF. NIJOLĖS RALYTĖS JUBILIEJINIS VAKARAS-KONCERTAS

2024 m. balandžio 25 d., ketvirtadienį, 17 val.
Lietuvos moksl
ų akademijos Didžiojoje konferencijų salėje
(Gedimino pr. 3, Vilnius)

PROF. VLADIMIRO PRUDNIKOVO IR PROF. NIJOLĖS RALYTĖS JUBILIEJINIS VAKARAS-KONCERTAS

Dalyvauja:
Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistas, LMTA prof. Vladimiras Prudnikovas
Pianistė, LMTA prof. Nijolė Ralytė
Operos solistė leva Prudnikovaitė

LMTA prof. V. Prudnikovo dainavimo klasės studentai:
Elzė Liškauskaitė, Emilija Bukytė, Giedrius Gečys, Greta Keraitė, Klaudijus Šimkus, Regimantas Gabšys, Rugilė Garbaliauskaitė, Saulė Vincenta Moisiejenko

Vakarą veda muzikologas Viktoras Gerulaitis ir LMA skyriaus „Mokslininkų rūmai“ vadovė Aldona Daučiūnienė

Renginys nemokamas, maloniai kviečiame!

2024/04/26

„SHOPPING & F*CKING” | N-16

2024 m. balandžio 26 d., penktadienį, 18:30
LMTA Balkono teatre (Gedimino pr. 42, Vilnius)
 
„SHOPPING & F*CKING” | N-16
 
Režisierius Jonas Kuprevičius
Vaidina: Rūta Jonikaitė, Šarūnas Rapolas Meliešius, Samuelis Sauchatas, Gerardas Ciparis, Nojus Mikalauskas
Scenografė ir kostiumų dailininkė Guostė Ringelytė
Šviesų dailininkas Valdas Latonas
 
Kultinio britų dramaturgo Mark’o Ravenhill’o pjesė, parašyta 1996 m. Lietuvoje pirmą kartą pristatyta 1999 m. Oskaro Koršunovo ir aktorių trupės šokiravo to meto visuomenę. Pats režisierius atsiliepė, kad statyti „pjesę buvo labai sunku. Tai kas joje vaizduojama, iš tikrųjų yra baisu…” taip ir išryškindamas tuo metu dramaturgo tikslą šokiruoti publiką, „tėkšti į veidą” tikrosios realybės atspindį (tai taip vadinamo angliškosios dramaturgijos „in your face”- tau į veidą judėjimo siekiamybė). Iš tiesų prieš kelis dešimtmečius pradėtos kurti ir iki šiol rašomos ir statomos M. Ravenhill’o pjesės pristato tam tikrą visuomenės paribiuose gyvenančių žmonių realybės skerspjūvį ir skatina teatre atvirai vaizduoti ir kalbėti apie seksualinius santykius, įvairias lytines orientacijas, narkomaniją, ligas ir ribines situacijas. Pjesių tikslumas, angažuotumas, ryškumas ir taip vadinama ,,nepagrąžinta” realybė suteikia joms galimybę būti paklausiomis, aktualiomis ir iki šiol statomomis visame vakarų teatro pasaulyje. „Shopping & f*cking”, turbūt, iki šiol yra dažniausiai statoma ir mėgiama M. Ravenhill’o pjesė.
Rodos, jos interpretacijos dažniausiai nenutolsta nuo paties teksto, esantys pastatymai ganėtinai tiesiogiai perteikia tai, kas parašyta tekste. Režisūriniai, aktoriniai sprendimai neišvengiamai kartojasi, nes tekstas nepriklauso sąlyginei (laisvai interpretuojamai) dramaturgijai. Tačiau šio „Shopping & f*cking” pastatymo aktoriai su jauniausios kartos režisieriumi Jonu Kuprevičiumi priešaky ieško naujos prieigos ir būdų kaip aktualizuoti pjesę šiandien, kai anksčiau teatre ir likusiame meno pasaulyje šokiravę reiškiniai tapo daugiau nei priimtini, kai visos temos, siejamos su visuomenės paribiais, tapo įprastos ir galimai nusibodusios. Jaunųjų kūrėjų komanda išsikėlė tikslą suteikti pjesei sąlygiškumo, o joje esantiems vaidmenims suteikti daugiau psichologinio gylio, tai tam tikras naujos perspektyvos kaip galima statyti šią pjesę ieškojimas, kitokio žvilgsnio į „šokiruojančias” situacijas pristatymas. Atmesdami bet kokį norą šokiruoti, menininkai ryškina svarbiausią – noro būti mylimam – temą ir kuria naują pasakojimą apie jų kartą – priklausomą, ganėtinai pasimetusią, jautrią, išdykusią, nereikalingą, traumuotą ir besigydančią įvairiomis priemonėmis jauną šių laikų miesto dvasią.
 
Spektaklyje naudojama necenzūrinė kalba.
 
Įėjimas nemokamas, vietų skaičius ribotas!
2024/04/26

KAMERINĖS VOKALINĖS MUZIKOS VAKARAS

2024 m. balandžio 26 d., penktadienį, 18 val.
Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejuje (Vilniaus g. 41, Vilnius)

KAMERINĖS VOKALINĖS MUZIKOS VAKARAS

Dainuoja Lietuvos muzikos ir teatro akademijos docentės dr. Saulės Šerytės kamerinio dainavimo klasės studentai

Monika Siaurusaitytė (sopranas)
Indrė Sokolovaitė (mecosopranas)
Linas Drąsutis (baritonas)

Koncertmeisterė Nijolė Baranauskaitė-Matukonienė

Programa:
Robert Schumann (1810–1856)In der Fremde („Svetimoje šalyje“) iš dainų ciklo Liederkreis („Dainų ratas“), op. 39 Nr. 1, žodžiai Joseph von Eichendorff
Gabriel Fauré (1845–1924). Le papillon et la fleur („Drugelis ir gėlė“), op. 1 Nr. 1, žodžiai Victor Hugo
Konradas Kaveckas (1905–1996). „Sutikt tave norėčiau vėlei“, žodžiai Vaidoto Spudo
Francis Poulenc (1899–1963)Les chemins de l’amour („Meilės keliai”), žodžiai Jean Anouilh
Atlieka INDRĖ SOKOLOVAITĖ (mecosopranas)

Robert Schumann (1810–1856)Intermezzo („Intermedija“) Nr. 2, Mondnacht („Mėnesiena”) Nr. 5 iš dainų ciklo Liederkreis („Dainų ratas“), op. 39, tekstas Joseph von Eichendorff
Robert Schumann (1810–1856)Aufträge („Žinutės“) iš Lieder und Gesänge (Lied ir dainos) III tomo, op. 77 Nr. 5, tekstas Christian L’Egru
Johannes Brahms (1833–1897)O wüsst’ ich doch den Weg zurück („O kad žinočiau kelią atgal“ iš 9 Lieder und Gesänge („9 Lied ir dainos“), op. 63 Nr. 8, tekstas Klaus Groth
Atlieka MONIKA SIAURUSAITYTĖ (sopranas)

Ralph Vaughan Williams (1872–1958). Dainų ciklas Songs of Travel („Kelionės dainos“), tekstas Robert Louis Stevenson
1. The Vagabond („Bastūnas“)
2. Let Beauty Awake („Leisk grožiui pabusti“)
3. The Roadside Fire („Pakelės ugnis“)
4. Youth and Love („Jaunystė ir meilė“)
5. In Dreams („Sapnuose“)
6. The Infinite Shining Heavens („Amžinai šviečiatys dangūs“)
7. Whither must I Wander? („Kur turėčiau aš klajoti? “)
8. Bright is the Ring of Words („Ryškus yra žodžių skambėjimas“)
9. I have Trod the Upward and the Downward Slope („Aš žengiau per įkalnes ir šlaitus“)
Atlieka LINAS DRĄSUTIS (baritonas)

Koncertas nemokamas, maloniai kviečiame!

2024/04/29

KANKLININKĖS GABIJOS TATLAUSKAITĖS REČITALIS

2024 m. balandžio 29 d., pirmadienį, 18 val.
Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejuje (Vilniaus g. 41, Vilnius)

KANKLININKĖS GABIJOS TATLAUSKAITĖS REČITALIS

Dalyvauja:
Gabija Tatlauskaitė (kanklės, doc. Jolantos Babaliauskienės klasė)
Koncertmeisterė Elvyra Knižnikovaitė-Būrė

Ansamblis „Sound Search“:
Gabija Tatlauskaitė (kanklės)
Jokūbas Vaitelė (birbynė)
Edgaras Volosevič (akordeonas)
(doc. dr. Aistės Bružaitės kamerinio ansamblio klasė)

Programoje: J. G. Albrechtsberger, C. Debussy, M. Pokela, T. Väänänen,  V. Ruduša, I. Clarke, V. Klova, A. Bružas, V. Germanavičius, T. Petrikis, I. Raubytė

Koncertas nemokamas, maloniai kviečiame!

2024/04/29 - 2024/04/30

PROF. PER LUNDBERG (ŠVEDIJA, NORVEGIJA) KAMERINIO ANSAMBLIO MEISTRIŠKUMO KURSAI

2024 m. balandžio 29–30 dienomis
LMTA Kongres
ų rūmų 219 auditorijoje (Vilniaus g. 6-2, Vilnius)

PROF. PER LUNDBERG (ŠVEDIJA, NORVEGIJA) KAMERINIO ANSAMBLIO MEISTRIŠKUMO KURSAI

– Registracija vyksta iki balandžio 24 d. adresu renatas.jankevicius@lmta.lt
– Tikslų kursų laiką ir programą paskelbime pasibaigus registracijai

Pianistas Peras Lundbergas gimė Stokholme (Švedija), mokėsi Švedijos muzikos transliuotojų mokykloje Edsberge prie Karališkosios muzikos akademijos ir Muzikos ir vaizduojamųjų menų aukštojoje mokykloje Vienoje (Austrija). P. Lundbergas yra aktyvus ir kaip kamerinės muzikos atlikėjas, ir kaip solistas -koncertavo su pagrindiniais Švedijos simfoniniais orkestrais (jis buvo pirmasis Švedijoje, kuris su Geteborgo simfoniniu orkestru atliko W. Lutoslawskio koncertą fortepijonui, šį atlikimą įrašė Švedijos radijas).

Prof. Lundbergas drauge su smuikininke Sara Trobäck ir violončelininku Claesu Gunnarssonu yra žinomo Trio Poseidon narys. Trio įrašė L. van Beethoveno trigubą koncertą leidykloje „Chandos“ su Geteborgo orkestru ir dirigentu Neeme Järvi. Šis įrašas amerikiečių laikraščio „Fanfare“ buvo įtrauktas į „Šlovės muziejų“. Pianistas bendradarbiauja su trombonininku Christianu Lindbergu, jį taip pat galima išgirsti šveicarų ansamblyje Duo Leonore.

2023 m. Peras Lundbergas buvo fortepijoninio trio grupės žiuri narys ARD konkurse Miunchene (Vokietija).
Peras Lundbergas daugiau nei 25 metus dirbo Karališkojoje muzikos akademijoje Stokholme, o nuo 2013 m. yra Kamerinės muzikos profesorius ir bendradarbiaujantis pianistas Norvegijos muzikos akademijoje Osle. Nuo 2024 m. rudens jis taip pat pradės eiti profesoriaus pareigas Vadstenos dainininkų ir pianistų akademijoje (Švedija).

Kursai atviri, maloniai kviečiame!

2024/04/29

SVEČIAI IŠ SAKARTVELO

2024 m. balandžio 29 d., pirmadienį, 16 ir 18 val.
LMTA Juozo Karoso salėje (Gedimino pr. 42, Vilnius)

SVEČIAI IŠ SAKARTVELO

16:00 | PASKAITA
„Sakartvelo muzika: praeitis ir dabartis“. Paskaitą veda Batumio menų valstybinio universiteto (Sakartvelas) prof. dr. Khatuna Managadze

18:00 | KONCERTAS
Dainuoja Batumio menų valstybinio universiteto (Sakartvelas) studentai ir alumnai:
Irakli Jinchardze (tenoras)
Giorgi Gorjeladze (baritonas)
Diana Palavandishvili (sopranas)
Irma Jgenti (sopranas)
Lela Vahskmadze (sopranas)
Rusudan Kvakhadze (fortepijonas)
Nino Nishnianidze (fortepijonas)

Programoje: M. Balanchivadze, Z. Paliashvili, D. Arakishvili, A. Karashvili, A. Kereselidze, A. Machavariani, R. Lagidze, O. Taktakishvili, B. Kvernadze, K. Tsabadze

Įėjimas nemokamas, maloniai kviečiame!

2024/05/01

Mary Mo | Vilnius

2024 m. gegužės 1 d., trečiadienį, 20:00
Šv. Kotrynos bažnyčioje (Vilniaus g. 30, Vilnius)

MARY MO | VILNIUS

Šį pavasarį klausytojų laukia jausmingas LMTA dėstytojos Marijos Dičiūnės – Mary Mo koncertas Šv. Kotrynos bažnyčioje. Koncerto svečias – LMTA Jazz Chorus!

Žinoma Lietuvos r&b/pop muzikos atlikėja ruošia dar niekur negirdėtą programą, kurioje gausu jausmų, atvirumo, melodingumo ir svaiginančių ritmų. Švelnūs ir klastingi garsai susilies su Mary Mo galingu balsu, kuriuo ji drąsiai reiškia savo emocijas ir kuria nepakartojamą atmosferą.

Intriguodama atlikėja išduoda, kad koncertas neapsieis be staigmenų. Gyvo garso koncertą išpildys geriausi Lietuvos muzikantai Tomas Dičiūnas (klavišiniai), Paulius Vaicekauskas (bosas, moog), Žygimantas Kepenis (gitaros), Justina Šapokaitė-Vaitkė (prit. vok.), Titas Jukšta (mušamieji).

Svečiai: LMTA Jazz Chorus, Tadas Dešukas (smuikas)

Bilietai: https://www.bilietai.lt/lit/renginiai/koncertai/mary-mo–vilnius-423169/

2024/05/02

TARPDISCIPLININIS DŽEMAS

2024 m. gegužės 2 d., ketvirtadienį, 19:00
LMTA Didžiojoje salėje (Gedimino pr. 42, Vilnius)

TARPDISCIPLININIS DŽEMAS

„Tarpdisciplininis džemas“ – įvairių scenos meno sričių improvizacijų sesija. Šis projektas remiasi terminu „Jam sessions“ (liet. improvizacijų sesijos), kuris reiškia muzikantų improvizuotą grojimą, atvirą visiems norintiems prisijungti. 

Šiuolaikinio cirko ir tarpdisciplininio meno kompanija „būda.collective“ įgyvendindama šį projektą siūlo naują „Jam sessions“ formą – „Tarpdisciplininį džemą“ – kurio metu improvizacijos pasirodyme susitiks ne tik muzikantai, bet ir skirtingų šiuolaikinio meno disciplinų atstovai. 

Šioje erdvėje išvysite įvairių sričių menininkus – muzikantus, šokėjus, teatro, cirko artistus – kurie susiburs netikėtumų pilnam vienas kito pažinimui, naujų meno formų ir idėjų ieškojimui. Nors „Tarpdisciplininis džemas“ yra pilnai grįstas improvizacijos principu, menininkai dalyvauti gali tik užpildę registracijos anketą ir gavę patvirtinimą iš organizatorių.

„būda.collective“ šiuo projektu siekia profesionaliems ir augantiems menininkams suteikti platformą maninei išraiškai, kūrybiškumui ir kolaboracijos galimybėms. „būda.collective“ komandai yra aktualu jungti skirtingas scenos meno kryptis ir pristatyti nišinius scenos meno žanrus. 

Kviečiame scenos meno kūrėjus registruotis ir dalyvauti, o norinčius išvysti šį unikalų reiškinį – stebėti!

Dalyvio anketa: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdMyce6KpIbm6jAIu9k4VVK662Gl0DprRYNTf_np7IijJJFtA/viewform?usp=sf_link

Renginio trukmė – 2 val. su pertrauka

El. paštas pasiteiravimui: collective.buda@gmail.com
Projekto organizatorius – būda.collective
Projekto parneris – Lietuvos muzikos ir teatro akademija

2024/05/08

NUOTOLINĖ PASKAITA STUDENTAMS „INDIVIDUALI VEIKLA PAGAL PAŽYMĖJIMĄ IR VERSLO LIUDIJIMĄ“

2024 m. gegužės 8 d. 15.30-17.00 val
Nuotolinių mokymų platforma „Zoom“

NUOTOLINĖ PASKAITA STUDENTAMS „INDIVIDUALI VEIKLA PAGAL PAŽYMĖJIMĄ IR VERSLO LIUDIJIMĄ“

Kviečiame visų specialybių studentus dalyvauti nuotolinėje paskaitoje, kurioje gilinsimės į individualią veiklą pagal pažymą ir verslo liudijimą. Ši paskaita yra puiki galimybė išgirsti svarbiausią informaciją tiesiai iš šios srities ekspertų bei gauti atsakymus į Jums rūpimus klausimus.

Programa:

  • Valstybinės mokesčių inspekcijos prie LR finansų ministerijos Mokesčių informacijos departamento gyventojų pajamų mokesčio skyriaus vyriausioji specialistė Lina Šipkauskienė
  • Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos Vilniaus skyriaus vyriausiasis specialistas Aleksandras Blaževičius
  • Klausimų-atsakymų sesija

Kam skirta? Ši paskaita yra skirta visiems Lietuvos muzikos ir teatro akademijos studentams, kuriuos domina individualios veiklos teisiniai bei mokesčių aspektai.

Kviečiame nepraleisti progos ir sudalyvauti, dalyvavimas nemokamas.

Būtina išankstinė registracija: https://forms.office.com/e/SUcjz8su6x

Organizatorius LMTA Karjeros ir kompetencijų centras