Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su mūsų Slapukų politika , Privatumo politika

Stojantiesiems Studentams Darbuotojams

Naujienos

2021.10.18

Etnomuzikologų ekspedicija Kupiškio krašte

Kiekvienais metais LMTA Etnomuzikologijos katedros studentai bobų vasaros (auksinio rudens) metu vyksta į tautosakinę ekspediciją, kurios metu lanko pasirinkto krašto vietinius gyventojus, užrašo tradicines dainas, šokius, žaidimus, instrumentinę muziką bei įvairius pasakojimus.

Šiais metais ekspedicijai pasirinkta ypatinga vieta – Kupiškio kraštas, kuris nuo seno garsėja gražiomis dainomis, sutartinėmis ir ypač – nūdien sparčiai nykstančia išskirtine tarme. Didelę dalį kupiškėnų tradicinės muzikos „perliukų“ yra pateikę garsieji Puponių, Šimonių ir Naivių etnografiniai ansambliai. Nemažiau reikšmingas ir Kupiškio etnografinio liaudies teatro pastatytas spektaklis, kurio pagrindu 1971 m. buvo sukurtas filmas „Senovinės kupiškėnų vestuvės“ (rež. Eugenijus Šalčius). Šis filmas ir šiandien jaunąjai kartai leidžia susipažinti ne tik su senaisiais kupiškėnų vestuvių papročiais, bet ir su šio krašto tradicinio folkloro „aukso fondu“!

Nors negailestingai lekia laikas, senoji karta ypač šiuo pandemijos laikotarpiu sparčiai iškeliauja Anapilin, tačiau šių metų ekspedicijos radiniai jaunųjų tautosakos rinkėjų tikrai nenuvylė. Etnomuzikologams Kupiškio apylinkėse pavyko rasti tiek buvusių ar esamų etnografinių ansamblių narių, tiek vadinamųjų kaimo „grynuolių“, kurių autentiškumas ir paprastumas palieka neišdildomą įspūdį. Susidūrę su įvairiomis pateikėjų gyvenimų istorijomis, ekspedicijos dalyviai išsinešė ne tik jų jaunystės dainas, šokius ar žaidimus, bet ir gilesnį suvokimą apie gyvenimiškas ir kultūrines vertybes: kuo gyveno ankstesnės kartos, kas joms buvo svarbu, jų požiūris į dainas, šokius ir muziką, kaip auklėjo savo vaikus ir t. t. Šiltai ir svetingai priimti studentai galėjo klausytis, kaip pateikėjai gegužinėse „vakaruodavo“, „gyvočvakary“ (mergvakaryje) šokdavo, o jei kokia daina jau „nuo razumo nuvėjusi“, tai mielai dalinosi ypatingo kupiškėniško aviečių kompoto receptu ar pasakojo įdomias istorijas kaip, pavyzdžiui, visos „zenkos“ (jaunos merginos) susirinkdavo paklausyti geriausiai dainuojančių kaimo bernų ir kt.

Tarp ekspedicijos dalyvių buvo nemažai aukštaičių, tačiau perprasti kupiškėnų tarmę, kuri yra rytų aukštaičių patarmės dalis, buvo nemenkas iššūkis. Ši tarmė, iš kitų aukštaičių patarmių, išsiskiria vadinamuoju dadininkavimu (ne duktė, bet dukta) ir rotininkavimu (ne ratas, bet rotas). Daugelis ekespedicijoje aplankytų pateikėjų buvo gerai išlaikę vietinę tarmę, tad jauniesiems folkloro rinkėjams rūpėjo ir patiems pabandyti ja kalbėti, o „nusivakaravus“ – su šypsena būti pataisytiems.

Nors Etnomuzikologijos katedros studentai kupini įspūdžių laimingi grįžo namo, tačiau jų darbas dar nebaigtas. Jaunieji etnomuzikologai jau tvarko užfiksuotą medžiagą, kuri nuguls Mokslo centro Etnomuzikologijos skyriaus Muzikinio folkloro archyve, mokosi užrašytų gražiausių dainų, instrumentinių kūrinių bei planuoja parengti virtualią ekspedicijos Kupiškio krašte refleksiją.

Ekspedicija vyko rugsėjo 29–spalio 3 d. Ekspedicijai vadovavo Etnomuzikologijos katedros asist. Lijana Šarkaitė-Viluma. 

Aušrinė Lasytė
Etnomuzikologijos katedros BII kurso studentė 
2021 10 18

Lijanos Šarkaitė-Vilumos, Luko Simsono, Alpo Mulevičiaus nuotraukos: 

 

2021.10.18

Vyks Tarptautinė muzikologų konferencija apie muzikos signifikaciją

Lietuvos muzikos ir teatro akademija ir Lietuvos kompozitorių sąjungos Muzikologų sekcija spalio 21–23 d. rengia tarptautinę konferenciją „Muzikos signifikacijų tipologijos: retrospektyva ir perspektyva“. 

Konferencija vyks LMTA Juliaus Juzeliūno erdvinio garso sferoje (Gedimino pr. 42, Vilnius), o taip pat bus transliuojama tiesiogiai internetu per tv.lmta.lt. Bus galimybė konferencijoje dalyvauti nuotoliniu būdu per Zoom platformą

Konferencijos programa

Muzikos signifikacija, arba muzikos reikšmių problematika, procesai ir rezultatai – nuolatinis muzikologų, kompozitorių, semiotikų bei filosofų domėjimosi ir tuo pačiu – bandymų įsprausti ją į klasifikuotas kategorijas objektas. Atsigręžiant į tokių klasifikacijų istoriją ir numatant poreikį jas persvarstyti, konferencijos tematika skiriama muzikos signifikacijos ir tipologijų sąveikos teorinio ir praktinio diskursų svarstymui.

Galima teigti, jog rašytiniai muzikologijos tekstai kilo iš abstrahuojamų reiškinių signifikacijos ir tolesnės jų sisteminimo praktikos. Aristoxenus Elementa harmonica išskyrė tris bazinius gènē. Boethius De musica diferencijavo musica instrumentalis rūšis. Johanneso de Groche’o, Johanno Matthesono, Johanno Nikolaus Forkelio muzikos sistematikos ne tik įvardijo naujas muzikos rūšis, bet ir iškėlė fundamentalias muzikos kategorijas (žanras, stilius ir pan.). Daugelio muzikos fenomenų pažinimo kelias rėmėsi signifikacijos rezultatų kategorizavimo bei sisteminimo procesu.

Kaip tyrimo metodai ir muzikos teorinės epistemologijos dalis, signifikacijų tipologijos buvo pripažintos nuo pat teorinės muzikologijos pradžios ir neatsitiktinai išsaugojo reikšmingą vietą XX a. pabaigos – XXI a. pradžios muzikologų, etnomuzikologų, populiariosios muzikos tyrėjų ar muzikos semiotikų – nuo Philipo Taggo, Simono Fritho, Franco Fabbri ar Fabiano Holto iki Heinricho Besselerio, Carlo Dahlhauso, Helga’os de la Motte-Haber, Mieczyslawo Tomaszewskio ir kitų – tyrimuose. Signifikacijų tipologizavimas kaip pažinimo metodas nėra devalvuotas ir šiuolaikiniame moksle, tačiau kyla poreikis renovuoti požiūrį į muzikos fenomenų kategorizavimo bei sisteminimo procesus.

Šia konferencija siekiame atnaujinti požiūrį į muzikos signifikacijos procese taikomas sąvokas, terminus ar kategorijas, taip pat – konceptualizuoti muzikos fenomenų klasifikavimo praktikas. Konferencijos dalyviai gvildens įvairių muzikos reikšmių ir reiškinių sisteminimo aspektus: aptars juos kaip mokslo filosofijos problemą, kels kriterijų klausimus, pateiks individualius požiūrius, analizuos istorinių ar šiuolaikybės praktikų atvejus bei siūlys sisteminimo perspektyvos prielaidas.

Tikimės, kad šis tarpdalykinis ir hibridinis renginys tiek pačioje Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, tiek ir transliuojamas internetu taps vaisingų muzikologinių diskusijų terpe.

Konferencijos organizatorių informacija 
2021 10 18

2021.10.14

Įvyko trišalis mažo vėlavimo audiovizualinės sistemos „LoLa“ koncertas

Spalio 13 d. Vilniaus universiteto Mažojoje salėje įvyko trišalis mažo vėlavimo audiovizualinės transliacijos sistemos LoLa koncertas, kuriame greta atlikėjų iš Estijos ir Latvijos dalyvavo ir Lietuvos muzikos ir teatro akademijos studentai kontrabosininkai Samanta Ignatjeva ir Gediminas Zamulskis.

Koncertas buvo surengtas spalio 13-14 d. organizuojamos konferencijos, skirtos Lietuvos mokslo ir studijų kompiuterių tinklo LITNET 30-mečiui, metu ir tapo jos pagrindiniu akcentu. Naudojant mažo vėlavimo audiovizualinės transliacijos sistemą LoLa, vienu metu iš trijų kraštų susijungę į vieną ansamblį muzikavo Estijos muzikos ir teatro akademijos, Latvijos Jazepo Vytuolo muzikos akademijos bei Lietuvos muzikos ir teatro akademijos atlikėjai.

Nuotoliniu būdu grojusį ansamblį sudarė estų pianistas Reet Ruubel, Latvijos muzikos akademijos studentas Andrejs Jegorovs (smuikas) ir LMTA kontrabosininkai Samanta Ignatjeva ir Gediminas Zamulskis. Jie atliko Pēterio Plakidžio „Burleską“ ir Giovanni Bottesini Variacijas „Ler cor piu non mi sento“ tema bei Elegiją Nr. 1.

Pirmuosius pasaulyje trišalius bandymus LoLa kūrėjai Italijoje pradėjo 2020 m. Lietuvos muzikos ir teatro akademija su nuotolinio muzikos mokymo ir atlikimo technologijomis dirba nuo 2011 m., su LoLa sistema – nuo 2018 m., pasitelkus LITNET specialiai šiai veiklai suteiktą 10 Gbit spartos liniją ir specializuotą įrangą. Pirmasis trišalis improvizacinės muzikos koncertas Baltijos ir Šiaurės šalių regione įvyko šių metų balandžio mėnesį.

Koncerto įrašas

2021 10 14 

2021.10.12

Šv. Luko klubo paskaita „Krikščionybė – tarp žemės ir dangaus“

Šv. Luko klubas – tai Vilniaus dailės akademijos ir Lietuvos muzikos ir teatro akademijos tikinčiųjų studentų, dėstytojų bei alumnų bendruomenė. Verčiame puslapį ir su džiaugsmu skelbiame naujo Šv. Luko klubo sezono atidarymą!

Sezoną atidarysime ilgai laukta Vytauto Didžiojo universiteto Katalikų teologijos fakulteto dekano dr. Beno Ulevičiaus paskaita „Krikščionybė – tarp žemės ir dangaus“. Paskaitoje B. Ulevičius dalinsis įžvalgomis apie aktualų šiuolaikinės komunikacijos modelį. Kas yra šis ypatingas, autentiškas ryšys, leidžiantis susijungti dangui ir žemei – ir kur jo ieškoti?

Paskaita vyks spalio 15 d., penktadienį, 18.30 val. Lietuvos muzikos ir teatro akademijos II rūmuose, 219 – Amfiteatro – auditorijoje (Vilniaus g. 6–2, įėjimas iš Tilto g. pusės). 

Paskaitoje dalyvavimas galimas tik su išankstine registracija ir Galimybių pasu, paskaitos metu privaloma dėvėti kaukę.

Registracijos nuoroda 

Jeigu kyla klausimų, galite kreiptis į mus per Facebook paskyrą Šv. Luko klubas arba el. paštu sv.lukoklubas@gmail.com.

LMTA kapelionas kun. Dovydas Grigaliūnas 
2021 10 12

2021.10.11

Tarptautinis Lietuvos kompozitorių kamerinės muzikos atlikimo konkursas

Kvietimas teikti paraiškas! Gruodžio 4 d. 10 val. LMTA Didžiojoje salėje vyks XX tarptautinis Lietuvos kompozitorių kamerinės muzikos atlikimo konkursas, skirtas kompozitoriaus, profesoriaus Vytauto Barkausko 90-osioms gimimo metinėms. 

Paraiškų laukiama iki 2021 m. lapkričio 12 d. 

Konkurso sąlygos

Lietuvos kompozitorių kamerinės muzikos atlikimo konkurso ištakos – 1999 m. surengtas Lietuviškos kamerinės muzikos atlikimo konkursas kompozitoriaus, ilgamečio Valstybinės konservatorijos (dabar LMTA) Kompozicijos katedros vedėjo, prof. Eduardo Balsio 80-mečio minėjimo proga. Konkurso tikslai – propaguoti Lietuvos kompozitorių kamerinę muziką, puoselėti jos atlikimą, skatinti kamerinių ansamblių dalyvių profesinį tobulėjimą.

Pasak konkurso iniciatorės ir ilgametės organizacinio komiteto pirmininkės prof. Dalios Balsytės, konkursas skatina Lietuvos kompozitorių kamerinės muzikos studijas, inspiruoja retai atliekamų kamerinių kūrinių atlikimą ir naujų kamerinės muzikos kūrinių atsiradimą. Jis pozityviai veikia LMTA kamerinių ansamblių studijų kokybę, nes skatina studentų kūrybiškumą ir konkurencingumą. Tarp konkurso laureatų – tokie šiandien žinomi kolektyvai, kaip Kauno styginių kvartetas, trio „Claviola“, styginių kvartetas „Mettis“, „Twenty Fingers Duo“, fortepijoninis trio „Meta“ ir kiti ansambliai.

Konkurso žiuri pirmininkauja žymūs pedagogai iš užsienio aukštųjų mokyklų, konkurse taip pat kviečiami dalyvauti užsienio aukštųjų muzikos mokyklų kameriniai ansambliai. 

2021 10 11 

2021.10.07

Muzika iš paslapties, tylesnės už tylą…

Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesorės, muzikologės dr. Rūtos Stanevičiūtės tekstas in memoriam Broniui Kutavičiui (1932 09 13–2021 09 29). Bronius Kutavičius buvo vienas reikšmingiausių XX-XXI a. lietuvių kompozitorių, drauge jis buvo Mokytojas, tiesiogiai ir netiesiogiai padaręs įtaką daugeliui jaunesnės kartos kompozitorių. 1984–2000 m. jis dėstė mūsų Akademijoje, taip pat 1975–2000 m. – M. K. Čiurlionio menų mokykloje.

Rūta Stanevičiūtė
„7 meno dienos“, Nr. 31, 2021-10-08

Išėjo Bronius Kutavičius… Per Dievo tarnui atseikėtą ilgą amžių tiek pakylėtų žodžių ištarta apie kūrėją ir žmogų, kad neišvengsi pasikartojimo ir pasijusi bežodė. Kutavičius nemėgo, tiesiog nekentė patetikos, tad turbūt jį įžeisčiau tokią akimirką vardindama nuopelnus ir garbes. O ir kas pasvertų, kas anuomet turėjo didesnę vertę – valstybinis apdovanojimas ar nonkonformistams padrąsinti Osvaldo Balakausko įsteigta 4 rublių 99 kapeikų vertės „Obuolio premija“.

Teisėtai Kutavičius gretinamas su Čiurlioniu: mūsų tautinės muzikos konstantos įkvėpė modernios lietuvių muzikos revoliucijas dviejų amžių – ilgojo XIX a. ir trumpojo XX a. – saulėlydyje. Gęstant vėlyvojo romantizmo egzaltacijai Čiurlionis atvėrė lietuvių muzikos ateities viziją, tapusią tvirtu pamatu ir permainų varikliu. Vėlyvojo sovietmečio stagnacijos metais Kutavičius radikaliai atmetė išvėsusį fasadinės kultūros patosą ir suteikė naujos energijos lietuvių muzikos atsinaujinimui.

Paradoksalu, tačiau gimtinės muzikos pasaulyje Kutavičius buvo mąstomas kaip atsiradęs Lietuvos mene tarsi iš niekur. Kompozitoriaus ryšio su muzikine dirva neapibrėžtumą taikliai dar 1988 m. nusakė Balakauskas: „Daugumą menininkų, kad ir apytikriai, vis dėlto galima iš kažko „išvesti“. Skriabinas – iš Chopino ir Wagnerio, Čiurlionis (muzikas) – iš Wagnerio ir Skriabino, Messiaenas – iš Debussy, iš „Indijos“ ir iš paukščių. Bet iš ko kilo Kutavičiaus muzika? Aš jį pažįstu 30 metų, bet nežinau, kokį kompozitorių jis mėgsta, ar yra toks. Svarbiausia – aš nematau kompozitoriaus nei „iš pasaulio“, nei iš Lietuvos, kurių įtaką Kutavičiui galėčiau paliudyti. O gal Kutavičius iš Nieko? Tai yra iš tos Sigito Gedos metaforos, kuri turbūt reiškia ir mūsų gamtą, ir senuosius dievus, ir kasdienybę – tiek daug, kad ir neaprėpsi kitu žodžiu“ (Osvaldas Balakauskas, Būdas Kutavičiaus, Kultūros barai, 1988, Nr. 6, p. 9).

Kutavičius vėlai atėjo į muziką – tik paauglystėje pradėjo jos mokytis, o pirmąsias ryškesnes kompozicijas sukūrė tuo metu, kai jo bendraamžiai – Vytautas Barkauskas, Feliksas Bajoras, Vytautas Montvila ir kiti – jau drebino muzikos scenas kaip novatoriai ir sovietinės doktrinos taisyklių laužytojai. Skaityti toliau 

2021 10 07

2021.10.01

Rektorės sveikinimas Tarptautinės muzikos dienos proga

Mieli LMTA darbuotojai, studentai ir absolventai,

šiandien verčiame naują Akademijos istorijos puslapį. Rektorate darbą pradeda nauja komanda, į ateitį žvelgianti viltingai ir pasirengusi rasti sprendimus. Įsipareigojome tęsti pradėtus darbus, ieškoti naujų galimybių, tačiau negalime to nuveikti be bendruomenės susitelkimo ir noro atsinaujinti. Kviečiu kartu tausoti ir puoselėti visa tai, ką siejame su mums visiems brangiu Lietuvos muzikos ir teatro akademijos vardu. Sustiprinti jo vertę ir garsinti pasaulyje.

Dėkoju visiems už sveikinimus ir linkėjimus. Tikiuosi Jūsų palaikymo ir supratimo sprendžiant kasdienes problemas ir aktyvaus įsitraukimo į LMTA gyvenimą. Linkiu nepamiršti pasidžiaugti jau nuveiktais darbais, kolegų pasiekimais ir kartu švęsti mums visiems svarbias šventes. 

Šiandien sveikinu visus su Tarptautine muzikos diena! 

Rektorė 
Doc. dr. Judita Žukienė 

2021 10 01

2021.09.29

Apdovanoti ryškiausi Lietuvos muzikologai

2021 m. rugsėjo 28 d. Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje buvo paskelbti ir apdovanoti muzikologai, kolegų įvertinti už 2020 metų darbus. Sveikiname LMTA pedagogus – doc. dr. Eglę Šeduikytę-Korienę, prof. habil. dr. Leonidą Melniką, taip pat – ilgametį profesorių dr. Rimantą Janeliauską, LMTA alumnę ir buvusią dėstytoją dr. Kamilę Rupeikaitę bei esamus ir buvusius studentus Gają Klišytę, Kotryną Lukšytę, Beatą Juchnevič ir Domantą Pūrą, pelniusius garbingus apdovanojimus! 

Renginyje skambėjo iškilmingi sveikinimo žodžiai, buvo skaitomos specialiai šiai progai sukurtos laudacijos laureatams, koncertavo LMTA magistrantė vargonininkė Eglė Rudokaitė.

„Lietuvoje iki šiol muzikologai ateina iš muzikų, tačiau norint užsiimti šia profesija (ar pašaukimu – neišmatuosi), būti vien muzikos žinovu nepakanka. Prisėdęs prie darbo stalo puslapių, turi tapti rašytoju, užlipęs scenon – aktoriumi… Yra muzikologų, kuriuos pavadinčiau muzikinio gyvenimo režisieriais. Anksčiau tarp lietuvių kompozitorių buvo populiaru rašyti poeziją ar kurti dailės darbus, tačiau turime ir tapančių muzikologių, ir literatūriniais talentais garsėjančių muzikologų. Noriu palinkėti sėkmės visiems šių metų laureatams jų ateities darbuose – ir kartu neatitrūkti nuo visų mūsų tapatybės pagrindo, mūsų namų – muzikos pasaulio“, – iškilmėje kalbėjo vertinimo komisijos pirmininkė, muzikologė prof. dr. Rūta Stanevičiūtė.

Po keletą mėnesių trukusio komisijos darbo nutarta premijuoti trijų muzikologų monografijas, ilgamečiais tyrimais atvėrusias ryškų įspaudą Lietuvos kultūroje palikusių asmenybių portretus.

Vytauto Landsbergio premija skirta muzikologei ir vargonininkei doc. dr. Eglei Šeduikytei-Korienei už istorinius lietuvių diasporos tyrinėjimus monografijoje „Pasirinkęs laisvę. Vargonininkas Jonas Žukas“ (Lietuvos muzikos ir teatro akademija, 2020). „Be vaikiškų šampano purslų, be patoso, be prakilnių ditirambų… Tai rimta studija, leidžianti nupūsti praeities dulkes nuo primirštų (o gal kai kam ir nepažintų) istorijos puslapių“, – laudacijoje laureatei rašė choro dirigentas dr. Linas Balandis.

Onos Narbutienės premija įteikta pianistui, vargonininkui, muzikologui, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesoriui habil. dr. Leonidui Melnikui už asmenybės, aplinkos ir laikmečio paveikslą dvitomyje „Maestro Saulius Sondeckis“ (R. Paknio leidykla, 2020/2021). Laureatą sveikino altinininkas doc. Gediminas Dačinskas: „Knyga tarsi panardina mus į praėjusio laikmečio dvasią, įtraukia į andainykštį muzikinės kultūros vyksmą kaip aktyvius ir emocingai reaguojančius dalyvius. Ir visa tai todėl, kad autorius prabyla į mus paprasta, takia, bet kartu labai pagaulia muzikantiška maniera.“

Lietuvos kompozitorių sąjungos premija atiteko muzikologei, Vilniaus Gaono žydų istorijos muziejaus direktorei dr. Kamilei Rupeikaitei už kūrėjo ir kūrybos atodangas monografijoje „Dialogai. Kompozitorius Anatolijus Šenderovas“ (Lietuvos kultūros tyrimų institutas, 2020). Pasak laudacijos autorės kompozitorės Zitos Bružaitės, „Pasakojimai, nutikimai, skirtingi muzikos kūrinių emociniai tūriai pasitinkant premjeras ir jų atgarsius Kamilės Rupeikaitės monografijoje vietomis išnyra lyg storytelling‘as, kuris ateityje greičiausiai glausis prie kompozitoriaus atliekamų opusų.“

Pirmąsyk prie geriausių muzikologų darbų apdovanojimų prisijungė LKS už reikšmingiausius pastarojo laiko kūrybinius darbus nacionalinės profesionaliosios muzikos baruose, už naujovių paieškas bei savitą Lietuvos muzikos tradicijų įprasminimą teikiama M. K. Čiurlionio premija. LKS tarybos sprendimu ji šiemet atiteko kompozitoriui, muzikologui prof. dr. Rimantui Janeliauskui už naują Čiurlionio muzikos ir muzikologijos naratyvo plėtotę. Diplomą laureatui įteikęs LKS pirmininkas dr. Mykolas Natalevičius konstatavo, jog laureato žvilgsnis įkvėpė ne vieną kompozitorių kartą: „Kaip muzikos komponavimas gali būti kūrybiškas, taip ir muzikos tyrinėjimas. Muzikos refleksija žengia pirmyn, ir Rimanto Janeliausko Čiurlionio bei kitų kompozitorių muzikos refleksijos yra unikalios įvairių muzikos aspektų sinteze ir kompoziciniu požiūriu į muzikos analizę.“

Be minėtų apdovanojimų, buvo įteiktos premijos „Apie muziką“, skirtos paskatinti pradedančiuosius muzikos publicistikos ir kritikos autorius. I vieta atiteko Gajai Klišytei, II – Kotrynai Lukšytei, III pasidalijo Beata Juchnevič ir Domantas Pūras. Pasak juos sveikinusios muzikologės Beatos Baublinskienės: „Kiekvienas muzikos publicistikos žanras yra svarbus ir reikalauja meistrystės, tačiau recenzijos rašymas yra bene reikliausias. Čia būtina suformuluoti savo poziciją vertinamo reiškinio atžvilgiu ir ją argumentuoti. Be to, reikia ir tam tikros drąsos viešai išsakyti savo nuomonę, kitaip tariant, drąsos galbūt ir suklysti.“

Ryškiausių muzikologų darbų konkursą nuo 2004 m. organizuoja Lietuvos kompozitorių sąjungos Muzikologų sekcija, finansuoja Lietuvos kultūros taryba. 2007 m. premijoms suteikti iškilių Lietuvos muzikologų bendruomenės autoritetų Onos Narbutienės (1930–2007) ir Vytauto Landsbergio vardai, nuo 2015 m. teikiamos ir Lietuvos kompozitorių sąjungos premijos. Premijų steigėjai – Lietuvos kompozitorių sąjunga ir Vytauto Landsbergio fondas. 2020 m. muzikologų darbus vertino Lietuvos kompozitorių sąjungos muzikologų sekcijos inicijuota dešimties ekspertų komisija: kompozitoriai Zita Bružaitė ir Andrius Maslekovas, muzikos atlikėjai – Linas Balandis, Gediminas Dačinskas, Rafailas Karpis, istorikas Aurimas Švedas, etnomuzikologė Aušra Žičkienė, muzikologės Lina Navickaitė-Martinelli, Danutė Petrauskaitė ir komisijos pirmininkė Rūta Stanevičiūtė.

Rugsėjo 28 d. šventės bendrarengėja – Lietuvos muzikos ir teatro akademija.

Pagal LKS informaciją 
2021 09 29 

2021.09.29

Trys valstybės, trys ansambliai, trys vietos ir vienas koncertas

Ką daryti, jei esi jaunas atlikėjas, o pastarieji metai stipriai apribojo ne tik socialinį bendravimą, bet ir koncertų, būtinų ugdyti profesionalumą, kiekį? ES programa „B.R.A.N.D. New“ pasiūlė išeitį. Nuo šių metų pavasario nuotoliniu būdu vykstantis projektas „Young Digital Classic“ subūrė Austrijos, Lietuvos ir Liuksemburgo jaunuosius muzikus kalbėtis ir aktyviai veikti esant toli vienas nuo kito. Spalio 2 d. Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Didžiojoje salėje įvyks finalinis koncertas, siūlantis į renginius pandemijos laiku pažvelgti kitu kampu. Klausytojai išgirs gyvą lietuvių ansamblio pasirodymą, o kiti du pasirodymai bus tiesiogiai transliuojami iš Austrijos ir Liuksemburgo.

„Young Digital Classic“ – neeilinis projektas, siekiantis supažindinti jaunuosius muzikus su visais koncerto organizavimo etapais. „Zuintetto Colorante“ kvintetas iš Austrijos, fortepijoninis trio „Alla Mente“ iš Lietuvos ir „Sonos Venti“ trio iš Liuksemburgo nuo gegužės mėnesio dalyvauja nuotoliniuose susitikimuose, kurių metu kartu su profesionalais mokosi, kaip planuoti koncerto biudžetą, rūpintis komunikacija ir nuotolinėmis transliacijomis. Kaip teigia pagrindiniai organizatoriai, „Musik der Jugend“ organizacija iš Austrijos, turime pajusti skaitmenizuoto pasaulio laiko dvasią ir susidoroti su šio formato iššūkiais. XXI amžiuje instrumento įvaldymas nebėra vienintelis muziko darbas, jo misija pasiūlyti klausytojui muzikinę patirtį.

„Šis kelių mėnesių laikotarpis jaunajam Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos fortepijoniniam trio „Alla Mente“ (Viktorija Vorobjovaitė – fortepijonas, Pijus Česaitis – smuikas, Rugilė Juknevičiūtė – violončelė) buvo itin įdomus ir praturtinantis. Paskaitos apie tai, kaip suplanuoti koncertą, organizuoti pasirodymo viešinimą, užmegzti ryšį su publika ar pravesti savo paties koncertą bei kaip pasirengti nuotoliniam renginiui – yra itin reikalingos ir svarbios augančiam ir savo vietos muzikos pasaulyje ieškančiam atlikėjui“, – mintimis dalijosi ansamblio mokytoja ir LMTA docentė dr. Indrė Baikštytė.

„Bet kuris jaunųjų atlikėjų pasirengimas išėjimui į sceną, dalyvavimas koncerte, festivalyje, projekte yra labai naudingas jų tobulėjimui, išsilaisvinimui, savęs ir aplinkos pažinimui. O dalyvavimas tarptautiniame renginyje – tuo labiau. Bendravimas su kitų šalių bendraamžiais muzikinėje aplinkoje formuoja atviresnę, pilnesnę, greitai reaguojančią ir prie pasikeitimų prisitaikančią asmenybę“ , – priduria I. Baikštytė.

Apie dalyvavimą projekte dalinasi ir viena dalyvių, violončelininkė Rugilė Juknevičiūtė: „Šis projektas bei pasiruošimas artėjančiam koncertui itin suartino mus visus, fortepijoninio trio „Alla Mente“ narius, tad dabar jaučiamės kaip tvirtas kumštis. Nebijome iššūkių ir esame pasiruošę kartu siekti savų tikslų. Tai buvo puiki išeitis, kaip bendradarbiauti net karantino laikotarpiu, o dabar labai nekantraujame, ruošiamės ir džiaugiamės gyvai pasirodyti scenoje!“

Finalinis „Young Digital Classic“ koncertas – 2021 m. spalio 2 d., 18.00 val.  Lietuvos muzikos ir teatro Didžioje salėje. Koncerto transliaciją bus galima stebėti internetu.

Organizatorių informacija 
2021 09 29

2021.09.27

LMTA studentai – pagrindiniai LNOBT premjeros atlikėjai 

Lietuvos muzikos ir teatro akademijos studentai dalyvauja Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro operos premjeroje. Dainavimo, Styginių instrumentų, Pučiamųjų ir mušamųjų instrumentų bei Dirigavimo katedrų studentai tapo Davido Sebbos operos visai šeimai „Alisa stebuklų šalyje“ atlikėjų ansamblio pagrindu. Spektaklio premjeros įvyko rugsėjo 25, 26 d., taip pat bus rodoma spalio 2 d.  

Pastatymo muzikos vadovas ir dirigentas, LMTA docentas Martynas Staškus apie solistų atranką kalbėjo: „Kai pavasarį man buvo pavesta sudaryti būsimo pastatymo atlikėjų sudėtį, daugelis mums reikalingų artistų tuo metu buvo užimti kitame pastatyme. Todėl vietoj jų pasiūliau pasitelkti studentus, kuriems dėstau LMTA Operos studijoje. Pavasarį pirmąjį magistrantūros kursą jie užbaigė pirmąkart Lietuvoje parengtu W. A. Mozarto „Netikros sodininkės“ pastatymu. Tada pagalvojau: labai gabūs studentai… Taip sutapo, kad šiame kurse buvo visi „Alisai stebuklų šalyje“ atlikti reikalingi balsai. Patiems studentams teatro pastatymas tapo avansu parengtu diplominiu darbu, kurį jie visą sezoną galės rodyti teatre. Tam, kad gautų išsvajotą galimybę, jiems nereikėjo įveikti daugybės perklausų, dažnai užkertančių kelią į sceną. Be to, spektaklyje šalia jaunųjų dainuoja žinoma teatro solistė Jovita Vaškevičiūtė. Jiems tai puiki mokykla.“

Spektaklyje greta studentų dainuoja ir neseniai LMTA baigę solistai. Alisą pirmąsias dvi premjeras įkūnijo Akademijos magistrantė Charlotte Kilsch, taip pat dainuos absolventė Eglė Stundžiaitė-Bešėnienė, Triušį dainuoja Nerijus Noreika ir absolventas Juozas Janužas, Katiną – absolventė Gabrielė Kiršaitė ir magistrantė Gabija Kušleikaitė. Magistrantas Pavel Morgunov ir absolventas Arminas Skirvainis dainuoja Skrybėlių, Vikšrą ir Drugį, magistrantė Emilė Elena Dačinskaitė – Pirmąjį paukštį, Dar ir Pirmąją kortą (taip pat šiuos vaidmenis rengia LMTA absolventė Viltė Darvydaitė), magistrantė Ieva Tarulytė ir absolventė Vera Pavlovskaja dainuoja Antrąjį paukštį ir Antrąją kortą, o magistrantė Gabrielė Lileikaitė ir absolventė Justyna Jacevič – Trečiąjį paukštį, Vaiką, Gana ir Trečiąją kortą.

Spektaklio orkestras, o iš tiesų scenoje grojantis instrumentinis ansamblis, taip pat sudarytas iš LMTA studentų. Groja Vakarė Daukšaitė (I smuikas), Kristijonas Pūtys (II smuikas), Emilija Minkevičiūtė (altas), Povilas Paukštė (violončelė), Vidmantas Saulius Aleksiūnas (kontrabosas), Emilija Topichaitė (fortepijonas), Kotryna Anusevičiūtė (fleita), Erikas Šlakaitis (klarnetas), Tomas Rubinas (fagotas), Mikas Dulevičius ir Ovidijus Kutniauskas (mušamieji instrumentai).

Spektaklį diriguojantis Martynas Staškus apie instrumentalistų atranką kalbėjo, jog dešimtį studentų atrinkti operoje grojančiam ansambliui jam padėjo LMTA katedrų vedėjai – prof. dr. Rūta Lipinaitytė ir prof. dr. Robertas Beinaris.

Rūta Lipinaitytė per spektaklio spaudos konferenciją sakė, kad premjeroje grojančiame dešimties muzikantų ansamblyje dalyvauja įvairių akademijos kursų studenta: „Jiems tai neįkainojama patirtis, nes su operos žanru studijuojantys muzikantai paprastai susiduria retai.“

Tam pritarė ir LMTA Dainavimo katedros vedėja prof. Asta Krikščiūnaitė, kalbėdama apie dainininkus magistrantus. O LMTA Operos studijos docentė Jūratė Sodytė, „Alisos“ pastatyme dirbanti režisieriaus asistente, pusiau juokais pabrėžė: „Operon mūsų įmurkdytiems studentams neliko nieko kita, tik išplaukti. Užtat jie neabejotinai ūgtelės kaip profesionalai, nes jau išmoko perteikti žiūrovams itin koncentruotą tekstą, kuriame nėra nė vieno nereikalingo žodžio.“

Taip pat pastatyme dirbo jaunas dirigentas, LMTA studijuojantis Adomas Jankovič. Martynas Staškus: „Visada siekiau, kad teatro dirigentai turėtų savo asistentus, kurie galėtų dalyvauti visose repeticijose. Aš pats, jaunystėje atėjęs dirbti į LNOBT, buvau dirigento Jono Aleksos asistentu ir ilgai vaikščiodavau jam iš paskos. Teatrui reikia ugdyti jaunus žmones. Adomo anksčiau nepažinojau, tik žinojau, kad jis šiuo metu studijuoja pas prof. Juozą Domarką. LMTA Dirigavimo katedra A. Jankovičių man rekomendavo kaip gabų studentą. Ir tikrai – esu labai patenkintas jo darbu. Rekomenduosiu, kad jis dirbtų asistentu ir kituose pastatymuose. Pasaulio teatruose įprasta tokia pareigybė – dirigento asistentas.“

LMTA informacija pagal LNOBT medžiagą 
2021 09 27

 

 

 

 

Renginiai

2021/10/20

SUSITIKIMAS SU KATICA ILLÉNYI (TEREMINAS, VENGRIJA)

2021 m. spalio 20 d., trečiadienį, 11 val.

LMTA Juliaus Juzeliūno erdvinio garso sferoje (Gedimino pr. 42, Vilnius)

SUSITIKIMAS SU KATICA ILLÉNYI (TEREMINAS, VENGRIJA)

Skirta pirmosios teremino atlikėjos, litvakų smuikininkės Claros Rockmore 110-osioms gimimo metinėms paminėti. Clara Rockmore gimė ir iki 5 metų gyveno Vilniuje.

Tereminas, tituluojamas pirmuoju pasaulyje elektroniniu instrumentu, buvo sukonstruotas prieš šimtmetį. Tačiau net ir po skaitmeninės muzikos naujovių amžiaus jis vėl prabyla, paklusdamas atkaklių ir talentingų atlikėjų mostams.

Kaip prisijaukinti tereminą? Kodėl skaitmenos amžiuje šis „elektronikos pirmagimis“ vėl tampa populiarus? O svarbiausia – ar teremino tembrą galima pritaikyti ne tik filmų apie ateivius takeliuose? Apie tai ir dar daugiau – susitikime su pasaulio scenose atpažįstama teremino atlikėja Katica Illényi (Vengrija), Lietuvoje viešinčia pirmą kartą.

Renginio moderatorius – doc. Mantautas Krukauskas

Maloniai kviečiame, renginys nemokamas!

REGISTRACIJA Į RENGINĮ

Organizatoriai: Koncertinė įstaiga „Kauno santaka“, Lietuvos muzikos ir teatro akademija 
Rėmėjai: Lietuvos kultūros taryba, Geros valios fondas 


Vyresni nei 6 metų asmenys privalo dėvėti nosį ir burną dengiančią apsaugos priemonę (veido kaukę, respiratorių ar kt.). Remiantis LR Vyriausybės operacijų vadovo sprendimu nuo 2021 rugsėjo 13 d. renginiuose gali dalyvauti tik asmenys turintys Galimybių pasą. 

2021/10/20

SEMINARAS MUZIKOS MOKYTOJAMS APIE KULTŪROS VADYBĄ

2021 m. spalio 20, 28 d., 10 val.

Vaizdo konferencijų ir pokalbių platformoje „Zoom“

NUOTOLINIS SEMINARAS „KĄ MUZIKOS/MENO MOKYKLOS MOKYTOJAS TURĖTŲ ŽINOTI APIE KULTŪROS VADYBĄ?“

Lektorė – mokytoja ekspertė Mintarė Veličkienė

Registracija vyksta iki spalio 18 d.

Trukmė:
spalio 20 d. – nuo 10.00 iki 12.30 val. 
spalio 28 d. – nuo 10.00 iki 13.30 val.

Seminaro dalyviams bus išduodami akredituoto LMTA Karjeros ir kompetencijų centro kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimai (veiklos vertinimo ir akreditavimo pažyma Nr. KT3-2). Dalyviams bus įskaityta 14 akad. val.


Ar susiduriate, kad organizuojant renginį, muzikinį konkursą, festivalį, kitą kultūrinį ar edukacinį projektą arba siekiant puikią idėją paversti realybe, Jums neužtenka turimo biudžeto? O gal nepavyksta rasti rėmėjų? Šis seminaras yra būtent Jums!

Seminare apie kultūros vadybą susipažinsite su renginių bei kultūrinių – edukacinių projektų planavimo ir rašymo principais. Užsiėmimų metu įgysite platesnį suvokimą apie kultūros vadybą, kuris padės geriau įsisavinti informaciją ir ją taikyti praktikoje. Taip pat įgytos tiek teorinės, tiek praktinės žinios pasitarnaus muzikos bei meno mokyklų mokytojams, planuojantiems įgyti aukštesnę pedagoginę kvalifikacinę kategoriją, nes nemažai pedagoginės veiklos vertinimo kriterijų reikalauja kultūros vadybos kompetencijų. Mokysimės kultūrinio projekto rašymo ir finansų paieškos bei efektyvaus ir sklandaus darbo komandoje pagrindų.

Seminaro tikslas – supažindinti muzikos bei meno mokyklų mokytojus su pagrindiniais kultūros vadybos principais.

Seminaras skirtas dalykų mokytojams, mokyklų bendruomenės komandoms, kultūros įstaigų darbuotojams ir tiems, kurie nori pagilinti kultūros vadybos žinias.

Programos uždaviniai: 

  1. Pristatyti kultūrinio projekto organizavimo gaires.
  2. Aptarti pagrindinius projekto rašymo principus.
  3. Supažindinti su kultūrinio projekto finansų paieškos mechanizmu.
  4. Apžvelgti darbo komandoje iššūkius.

Seminare bus mokomasi:

  • Kultūrinio projekto vadybos; 
  • Finansų paieškos, rengiant kultūrinį projektą;
  • Projekto rašymo;
  • Dirbti komandoje.

Taip pat bus galima užduoti klausimus, dalyvauti refleksijose.

Mintarė Veličkienė 1999 m. su pagyrimu baigė M. K. Čiurlionio menų gimnaziją (mok. N. Kereševičienė). Tęsė studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, profesorės L. Drąsutienės klasėje, kur 2003 m. baigė bakalauro, o 2005 m. magistro studijas. 2003–2004 m. studijavo Madrido karališkoje konservatorijoje (Ispanija) Joaquino Soriano klasėje. 2018 m. baigė Vilniaus dailės akademijos UNESCO kultūros vadybos ir kultūros politikos magistrantūrą.

Lektorė – respublikinių ir tarptautinių konkursų Kanadoje, Graikijoje, Italijoje laureatė. Apdovanota LR Prezidento Valdo Adamkaus (1999), LR Seimo pirmininko Artūro Paulausko (2001), LR Prezidentės Dalios Grybauskaitės (2014) padėkos raštais už pasiekimus muzikos srityje.

Nuo 1999 m. dirba Vilniaus Broniaus Jonušo muzikos mokykloje. Lektorės mokiniai – respublikinių bei tarptautinių konkursų Danijoje, Ispanijoje, Kipre, Italijoje, Maltoje, Latvijoje pripažinti laureatai.

2021/10/21

„LIED“ ŽODIS IR MUZIKA 

2021 m. spalio 21 d., ketvirtadienį, 19 val.

LMTA Didžiojoje salėje (Gedimino pr. 42, Vilnius)

„LIED ŽODIS IR MUZIKA“

Vokiečių kalbos dienų „Ö kaip vokiškai?“ programos koncertas 

Ketvirtą kartą  Goethe’s instituto kvietimu  LMTA Koncertmeisterio katedra rengia tradicija tapusį studentų koncertą „Lied žodis ir muzika“ Vokiečių kalbos dienų „Ö kaip vokiškai?“ savaitėje.

Duetuose su pianistais koncertmeisteriais koncerte dalyvaus žymūs Lietuvos solistai, skambės žymiausių vokiečių kompozitorių F. Schuberto, R. Schumanno, F. Mendelssohn-Bartholdy, J. Brahmso, R. Strausso, G. Mahlerio, A. Schönbergo  kūriniai balsui ir fortepijonui. 

Koncerte dalyvaus duetai:

Julija KARALIŪNAITĖ (sopranas) 
Dovydas KIAUKA (fortepijonas) 
(prof. Irenos Armonienės klasė)

Saulė ŠERYTĖ (mecosopranas) 
Saulė Augustina ŽOSTAUTAITĖ (fortepijonas) 
(prof. Irenos Armonienės klasė)

Arminas SKIRVAINIS (baritonas) 
Paula BAGOTYRIŪTĖ (fortepijonas) 
(prof. Irenos Armonienės klasė)

Saulė ŠERYTĖ (mecosopranas) 
Saulė PUKINSKAITĖ (fortepijonas) 
(prof. Audronės Kisieliūtės klasė)

Vilma KURPYTĖ (sopranas) 
Marta Ananin VAZQUEZ (fortepijonas) 
(prof. Eglės Perkumaitės-Vikšraitienės  klasė)

Saulė ŠERYTĖ (mecosopranas) 
Jokūbas FEDORKINAS (fortepijonas) 
(prof. Eglės Perkumaitės-Vikšraitienės klasė)

Arminas SKIRVAINIS (baritonas) 
Dovilė VAIZGIELAITĖ (fortepijonas) 
(prof. Nijolės Ralytės klasė)

Viktorija DUNAUSKAITĖ (mecosopranas) 
Jonas ŠOPA (fortepijonas) 
(prof. Nijolės Ralytės klasė)

Arminas SKIRVAINIS (baritonas) 
Lukas GEDVILAS (fortepijonas) 
( prof. Nijolės Ralytės klasė) 

Koncertą veda lekt. Jonė Punytė-Svigarienė

* Įėjimas laisvas. Vyresni nei 6 metų asmenys privalo dėvėti nosį ir burną dengiančią apsaugos priemonę (veido kaukę, respiratorių ar kt.). Į renginius įleidžiami tik Galimybių pasą turintys žiūrovai. 

2021/10/21 - 2021/10/23

TARPTAUTINĖ MUZIKOLOGŲ KONFERENCIJA „TYPOLOGIES OF MUSIC SIGNIFICATION: RETROSPECTIVE AND PERSPECTIVE“

2021 m. spalio 21–23 d.

LMTA Juliaus Juzeliūno erdvinio garso sfera (Gedimino pr. 42, Vilnius) / Vyks tiesioginė transliacija per tv.lmta.lt / Zoom nuoroda nuotoliniam dalyvavimui

TARPTAUTINĖ MUZIKOLOGŲ KONFERENCIJA „TYPOLOGIES OF MUSIC SIGNIFICATION: RETROSPECTIVE AND PERSPECTIVE“

Pranešimai bus skaitomi anglų ir vokiečių kalbomis. Konferencijos bukletas

* Vyresni nei 6 metų asmenys privalo dėvėti nosį ir burną dengiančią apsaugos priemonę (veido kaukę, respiratorių ar kt.). Į renginius įleidžiami tik Galimybių pasą turintys žiūrovai.


PROGRAMA 

Spalio 21 d., ketvirtadienį 

  • 9:30 Konferencijos atidarymas

1 sesija. Moderuoja Charris Efthimiou

  • 9:45–10:45 Kęstas Kirtiklis. Searching for the Soul of Academic Disciplines: A Few Adventures in the Typology of the Humanities and Social Sciences plenarinė paskaita
  • 10:45–11:15 Evangelia Kopsalidou. Aristoxenus gènē and tonoi on Ancient Greek Lyres
  • 11:15–11:45 Sigitas Mickis. Categories of Music Theory in Terms of Linguistic Communication

Pertrauka

  • 12:00–12:30 Christina G. Rojo. The “Retrospect” in Johannes Brahms’s work – or How a Piano Speaks Without Words 
  • 12:30–13:00 Małgorzata Grajter. Music and Mimesis: Revisiting Typologies of Musical Signs Based on Imitation 

2 sesija. Moderuoja Vincenzo De Martino

  • 14:30–15:00 Lina Navickaitė-Martinelli. Classifying Performers’ Gestures: Corporeal Expression and Its Functions 
  • 15:00–15:30 Anastasiia Sharina. The Systematization of Piano Pieces Which Employ “Extended Techniques” (Based on Examples of Solo Works by Ukrainian Composers of the Second Half of the Twentieth to Early Twenty-first Century) 
  • 15:30–16:00 Charris Efthimiou. A Computer-assisted Analysis of Recordings of Musical Works Expressing Thunderstorms with the Target of Systematizing the Usage of this Weather Phenomenon since the Eighteenth Century

Pertrauka

3 sesija. Moderuoja Beata Baublinskienė 

  • 16:15–16:45 Tijana Vukosavljević. Storytelling in Instrumental Music – Claude Debussy’s Ballade
  • 16:45–17:15 Marcos Krieger. Character Pieces, Program, and Ekphrasis: Imposed Semiotics or Overt Mitgesehen?
  • 17:15–17:45 Adelina Yefimenko. Eine Begriffssuche zur Typologie der Opernprojekte in der Gegenwart
  • 17:45–18:15 Anna Granat-Janki. Musical Signification in Agata Zubel’s Opera-Form Bildbeschreibung 

Spalio 22 d., penktadienis 

4 sesija. Moderuoja Rima Povilionienė

  • 9:45–10:45 Wolfgang Marx. Musical Genres in the Age of Liminality – plenarinė paskaita
  • 10:45–11:15 Olga Solomonova. Associative Musical Text: Definition, Typology, Research Methodology 
  • 11:15–11:45 Jonas Čiurlionis. Boethius: The Mathematical Structure of Music Principles

Pertrauka

  • 12:00–12:30 Iryna Tukova. A Problem of Typologization of Textures in Contemporary Art Music: The Post-Soviet Case 
  • 12:30–13:00 Agnė Mažulienė. The Concept of Musical Precomposition: Contradictions, Practice, Typology 

Pertrauka

5 sesija. Moderuoja Božena Čiurlionienė

  • 14:30–15:00 Jurgis Paliauka. Patterns in Organization of Musical Material in the String Quartets of Onutė Narbutaitė 
  • 15:00–15:30 Anna Nowak. Methodological Approaches to Intertextuality in the Works of Contemporary Composers 
  • 15:30–16:00 Jurgita Valčikaitė-Šidlauskienė. The Composing Process: Theories of Analytical Strategies and Combinational Perspectives in Classification

Pertrauka

6 sesija. Moderuoja Audra Versekėnaitė-Efthimiou

  • 16:15–16:45 Baiba Jaunslaviete. Music Reviews as Signs of the Sociocultural Context: Comparative Case Studies of the Latvian, German, and Russian Music Criticism in Riga During the Late Nineteenth and Early Twentieth Centuries 
  • 16:45–17:15 Viltė Žakevičiūtė. Signification of Musical Variables as a Pattern of “State of Being Aesthetics”: The Problem of Musical Texture
  • 17:15–17:45 Gabrielius Simas Sapiega. The Problem of Time and Space Terms in Gérard Grisey’s Discourses 
  • 17:45–18:15 Rachel Becker. Re-Approaching a Taxonomy of the Opera Fantasia: a Clarified Genre, a Clarified Context

Spalio 23 d., šeštadienis

7 sesija. Moderuoja Wolfgang Marx

  • 9:45–10:45 Gražina Daunoravičienė. The Music Genotype as an Open, Self-Organizing System and its Seismic State in Music Evolution – plenarinė paskaita
  • 10:45–11:15 Joan Grimalt. Mapping Musical Signification 
  • 11:15–11:45 Alla Korobova. Signification and Systematization in the Theory of Musical Genres

Pertrauka

  • 12:00–12:30 Olena Dyachkova. The Pastorale in Ukrainian Professional Music of the Turn of the Twentieth and Twenty-first Centuries: Genre, Mode, and Concept 
  • 12:30–13:00 Veronika Zinchenko. Typology of Modern Ballet

Pertrauka

8 sesija. Moderuoja Lina Navickaitė-Martinelli

  • 14:30–15:00 Kalliopi Stiga. The Past and the Future of Greek Popular Song: From the Rebetikon to the Greek Trap?! 
  • 15:00–15:30 Vincenzo De Martino. A Case-Study of Creative Categories: the “Primitivistic” Style in Piano Music 
  • 15:30–16:00 John Fallas. “Talking About our Decisions”: Classifying Sprees and Grey Areas in the Consideration of Musical Genre

Konferencijos uždarymas 

2021/10/22

KONCERTAS „SEPTYNI ŽODŽIAI“

2021 m. spalio 22 d., penktadienį, 18.30 val. 

Klaipėdos koncertų salėje (Šaulių g. 36, Klaipėda)

KONCERTAS „SEPTYNI ŽODŽIAI“

Skirtas kompozitorės Sofijos Gubaidulinos 90-mečiui

Klaipėdos kamerinis orkestras (meno vadovas Mindaugas Bačkus)
Dirigentas Imantas Jonas Šimkus (LMTA doktorantas)
Solistės – LMTA doktorantės: Kristina Anusevičiūtė (altas), Gintarė Kaminskaitė (violončelė), Agnė Dūkštaitė (akordeonas)

Programoje: Sofija Gubaidulina, Pēteris Vasks

Daugiau informacijos: https://www.koncertusale.lt/Renginys/Septyni-zodziai 

2021/10/27

ERDVINĖS MUZIKOS KONCERTAS „NAKTIES SAULĖS KALBA“

2021 m. spalio 27 d., trečiadienį, 18 val.

LMTA Juliaus Juzeliūno erdvinio garso sferoje (Gedimino pr. 42, Vilnius)

ERDVINĖS MUZIKOS KONCERTAS „NAKTIES SAULĖS KALBA“

Covarnis & Resonant Digit (gyvoji elektronika)

* Vyresni nei 6 metų asmenys privalo dėvėti nosį ir burną dengiančią apsaugos priemonę (veido kaukę, respiratorių ar kt.). Į renginius įleidžiami tik Galimybių pasą turintys žiūrovai.

2021/10/27

NUOTOLINIS SEMINARAS

2021 m. spalio 27 d., trečiadienį, 13.00–17.30 val. 

Vaizdo konferencijų ir pokalbių platformoje „Zoom“

NUOTOLINIS SEMINARAS „EMOCINIO INTELEKTO IR EMPATIJOS UGDYMAS PADEDANT MOKINIUI – ATLIKĖJUI ĮVEIKTI SCENOS BAIMĘ“

Lektorė – dainavimo mokytoja metodininkė Jurgita Žilinskaitė

Kaina: 24 eurai 
Registracija vyksta iki spalio 25 d. 
Seminaro dalyviams bus išduodami akredituoto LMTA Karjeros ir kompetencijų centro kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimai (veiklos vertinimo ir akreditavimo pažyma Nr. KT3-2).


Scenos baimė, kaip psichologinis reiškinys ugdymo procese, yra labai svarbus veiksnys ugdymo tikslams siekti. Neretai pasitaiko, kad savimi pasitikintis puikus savo srities specialistas, lipdamas į sceną, pradeda jausti nerimą. Net ir puikus pasiruošimas gali nepadėti – vos užlipęs ant scenos žmogus sutrinka, ima jaudintis, klysti ir jausti nevaldomą baimę. Destrukcinės vidinės būsenos lydi kiekvieną atlikėją, todėl pedagogai, norėdami padėti mokiniams įveikti scenos baimę, turi ugdyti emocijas. Šis seminaras padės pedagogams išmokyti mokinius susikurti sceninę būseną, kuri leistų scenoje maksimaliai realizuoti savo galimybes, taip pat atpažinti, suprasti emocijas, tinkamai paruošti programą, įsisavinant tekstą, technines galimybes, kūrinių interpretacinį planą. Sėkmingas pasirodymas scenoje, įveikiant sceninės baimės formas, yra ilgas ir kantrus darbas, kurio galima pasiekti mokytojui gilinantis į kiekvieno mokinio individualias savybes, sėkmes ir nesėkmes. Lektorė seminaro dalyviams pateiks scenos baimės įveikimo metodus ir būdus bei praktinį jų pritaikymą.

Seminaro tikslas – sustiprinti pedagogų profesines kompetencijas, ruošiant scenai mokinius – būsimus atlikėjus.

Seminaro uždaviniai:

  • Aptarti scenos baimės sukeliamas emocines būsenas ir simptomus. 
  • Išsiaiškinti emocinio intelekto ir empatijos ugdymo svarbą mokinio – būsimo atlikėjo – sceninėje veikloje. 
  • Įvardinti scenos baimės įveikimo metodus ir būdus.
  • Pateikti praktinį baimės įveikimo metodų ir būdų panaudojimą.

Programą sudaro:

  • Temos pristatymas, aktualumas, svarba. 
  • Scenos baimė – kas tai?
  • Emocinis intelektas ir empatija.
  • Nerimo įveikimo metodikos fiziologiniai ir psichologiniai aspektai.
  • Pamokose taikomi ugdymo(si) metodai, padedantys įveikti scenos baimę ir jų praktinis taikymas.
  • Diskusija, refleksija, klausimai.

Jurgita Žilinskaitė – dainininkė, vokalo pedagogė, 13 metų dainavo Kauno valstybiniame chore. Dainavo solines partijas operose: A. Vivaldi „Juditos triumfas“, W. A. Mozarto „Tito gailestingumas“, G. F. Handel „Alčina“, G. Puccini „Kregždutė“, taip pat Zitos Bružaitės kūrinyje „Requiem“, G. B. Pergolesi „Stabat Mater“. Atliko dainų ciklus – L. Bernsteino „I Hate Music“, F. Mendelssohno „Sechs Gesange“ Op. 17. 

Dalyvavo Marijos Ritos De Matteis (Italija), profesorės Veros Scherr (Austrija) meistriškumo kursuose. Šiuo metu yra Kauno Juozo Gruodžio konservatorijos muzikinį ugdymą organizuojančio skyriaus vedėja, dirba pedagoginį darbą Kauno sakralinės muzikos mokykloje. Lektorė yra parengusi ne vieną Lietuvos ir tarptautinių konkursų laureatą.

Renginį organizuoja LMTA Karjeros ir kompetencijų centras

2021/10/28

TRUMPAMETRAŽIŲ PAJŪRIO 2021 FILMŲ PERŽIŪRA

2021 m. spalio 28 d., ketvirtadienį, 18 val.

LMTA Balkono teatre (Gedimino pr. 42, Vilnius)

TRUMPAMETRAŽIAI PAJŪRIO FILMAI 2021

Kūrybinių kino dirbtuvių „Vasaros MEDIA studija: Lokacijos įkvepia!“ ir „Nordbaltic Incubator: dokumentinė Klaipėda“ sukurtų trumpametražių filmų peržiūra.

* Vyresni nei 6 metų asmenys privalo dėvėti nosį ir burną dengiančią apsaugos priemonę (veido kaukę, respiratorių ar kt.). Renginiuose gali dalyvauti tik asmenys turintys Galimybių pasą.  

2021/10/28 - 2021/10/30

KONKURSAS PIANISTAMS „LISZTOFONIJA-3“ 

2021 m. spalio 28 d., ketvirtadienį, 10 val. 

LMTA Didžiojoje salėje (Gedimino pr. 42, Vilnius)

KONKURSAS PIANISTAMS „LISZTOFONIJA-3“ 

210-osioms Ferenco Liszto gimimo metinėms

Bendraorganizatorius: Lietuvos Ferenco Liszto asociacija „LiSZtuania“

KONKURSO NUOSTATAI 

* Vyresni nei 6 metų asmenys privalo dėvėti nosį ir burną dengiančią apsaugos priemonę (veido kaukę, respiratorių ar kt.). Į renginius įleidžiami tik Galimybių pasą turintys žiūrovai.


2021 m. spalio 29 d., penktadienį, 19 val.

Paliesiaus dvare (Dvaro g. 7, Paliesiaus kaimas, Mielagėnų seniūnija, Ignalinos rajonas)

PROF. MŪZOS RUBACKYTĖS MEISTRIŠKUMO KURSAI KONKURSO LAIMĖTOJAMS

Meistriškumo kursai publikai atviri ir nemokami. Registracija žiūrovams: +370 626 82 760, info@paliesiausdvaras.lt


2021 m. spalio 30 d., šeštadienį, 16 val. 

Paliesiaus dvare (Dvaro g. 7, Paliesiaus kaimas, Mielagėnų seniūnija, Ignalinos rajonas)

LAUREATŲ KONCERTAS

Taip pat koncerte dalyvauja konkurso globėja profesorė Mūza Rubackytė, Lisztofonijos idėjos autorė ir kuratorė, pianistė Eglė Andrejevaitė

Programoje: F. Liszto kūriniai 

Bilieto kaina 20–35 Eur.

Daugiau informacijos: www.paliesiausdvaras.lt

2021/10/28 - 2021/10/30

LMTA Simfoninio orkestro koncertas

2021 m. spalio 28 d., ketvirtadienį, 18 val. 
Anykščių menų inkubatoriuje – menų studijoje (J. Biliūno g. 53, Anykščiai) 

2021 m. spalio 29 d., penktadienį, 18.30 val. 
Nacionalinio muziejaus – LDK Valdovų rūmų Didžiojoje renesansinėje menėje (Katedros a. 4, Vilnius) 

2021 m. spalio 30 d., šeštadienį, 18 val. 
LMTA Didžiojoje salėje (Gedimino pr. 42, Vilnius)

LMTA SIMFONINIO ORKESTRO KONCERTAS 

Skirtas Lietuvos ir Šiaurės šalių diplomatinių santykių užmezgimo 100-mečiui ir atkūrimo 30-mečiui

Atlikėjai:
LMTA simfoninis orkestras (meno vadovas – doc. Martynas Staškus) 
Dirigentas – Sasha Mäkilä (Suomija) 
* Spalio 29 d. taip pat dalyvauja LMTA Mišrus choras (vadovas ir dirigentas doc. Gintautas Venislovas, chormeisteris lekt. dr. Linas Balandis)

Programoje: J. M. Kraus, B. H. Crusell, E. Grieg, C. Nielsen, J. Sibelius, L. Grøndahl, Z. Bružaitė, D. Bagurskas

Projekto partneriai: Švedijos, Suomijos, Danijos, Norvegijos, Islandijos ambasados Lietuvoje, Šiaurės ministrų tarybos biuras 

* LMTA erdvėse vyresni nei 6 metų asmenys privalo dėvėti nosį ir burną dengiančią apsaugos priemonę (veido kaukę, respiratorių ar kt.). Į renginius įleidžiami tik Galimybių pasą turintys žiūrovai.