Our site uses cookies to ensure you quality of service. By continuing browsing you agree with our Cookie policy , Privacy policy

2024 m. mokslo renginiai

PROF. DR. PAULO DE ASSIS (ORPHEUS INSTITUTAS, BELGIJA) PASKAITŲ IR SEMINARŲ CIKLAS

2024 m. gegužės 22–24 d. LMTA viešės prof. dr. Paulo de Assis (Orpheus institutas, Belgija), surengsiantis viešą paskaitą ir seminarą meno ir menotyros doktorantams, studentams, LMTA bendruomenei ir alumnams.

Kviečiami dalyvauti visi, studijuojantys, besidomintys aktualiais meniniais tyrimais. Paskaita ir seminaras vyks anglų kalba.

Profesoriaus vizitą finansuoja ŠMM (kviestinių lektorių programa).

Prof. dr. Paulo de Assis

Profesorius dr. Paulo de Assis (Orpheus institutas, Gentas, Belgija) yra pirmaujantis tyrėjas, derinantis muzikinę praktiką (kaip klasikinio repertuaro pianistas, eksperimentuojantis atlikėjas ir režisierius), muzikologinę XX a. Vakarų meno muzikos ekspertizę, leidybinę patirtį (kaip autorius ir redaktorius) ir plačius tarpdisciplininius interesus šiuolaikinės filosofijos ir epistemologijos srityje. Pastaruosius dvylika metų jis dirba meno tyrimų srityje: buvo ERC dotacijos pagrindinis tyrėjas (2013–2018), yra tarptautinės konferencijų serijos „Deleuze and Artistic Research“ įkūrėjas ir pirmininkas, „Rowman & Littlefield International“ (Londonas/Niujorkas) knygų serijos „Artistic Research“ redaktorius. Trijų monografijų ir 14 rinktinių autorius savo darbuose ir renginių cikluose plėtoja inovatyvius konceptus ir prieigas, kurios turi milžinišką poveikį tarptautinei meninių tyrimų plėtrai ir prestižui. Prof. dr. Paulo de Assis dėsto ir konsultuoja jaunuosius tyrėjus daugelyje Europos šalių ir JAV, yra Europos mokslo fondo, Šveicarijos nacionalinės mokslo tarybos, Flandrijos mokslo fondo ir kt. mokslo tyrimų politikos ir rėmimo institucijų ekspertas.

***

Gegužės 22 d. (trečiadienis), 14 val. (LMTA Centriniai rūmai)

Paskaita Artistic Research: Forging Aesthetico-epistemic Relational Art Practices

Anotacija

Art and society are undergoing an epochal transformation. Digital tools, information-driven systems, and new technologies are inducing a major epistemic revolution, radically altering our conception of who we are, how we relate to each other, what we do, how we conceive of reality, and how we interact with the world. Primarily associated with processes of digitisation, much attention has been given to the technical and technological apparatuses that directly impacted and changed our lives in the last decades: innumerable microelectronic devices, countless software tools, growing network-systems, widely available big data, instant informational flow and widely accessible artificial intelligence. This transformation profoundly challenges institutions and discourses, leading to an unavoidable rearrangement of human practices and to a redefinition of major societal constructs. It also leads to new modes of knowledge production, forms of human interaction, perspectives on the natural world, and artistic expressions.

Western art music is also undergoing a significant historical shift. From the invention of notation by Guido of Arezzo around the year 1000 to the late twentieth-century avant-gardes that explored the limits of action- and hyper-notation, this tradition now appears increasingly historical and disconnected from contemporary challenges. Having moved beyond its initial oral phase and a subsequent epoch dominated by written/symbolic artifacts (scores), music culture now thrives in the digital realm, where ‘sound’—whether recorded or digitally produced—is central. Additionally, the integration of sound with visuals, scenic contexts, and semantic associations shifts the focus from the autonomy of the artwork to a relational (post-)aesthetics that fosters new modes of sensorial and epistemic engagement.

In this context, artistic research emerges as a highly promising vehicle for innovation in the arts and music worlds. By merging artistic practice with epistemic inquiry, artistic research creates new networks that encompass both tangible and intangible elements, material particles, and abstract diagrams. This approach engages both practitioners and audiences in the creation and reception of diverse and diffractive outputs that intertwine thought, sense, and sensation in complex ways.

In this two-day lecture and seminar, musician and artist-researcher Paulo de Assis will explore these topics from a practitioner’s perspective. The lecture and seminar will include theoretical discussions and feature concrete examples through case studies for participant discussion and interaction. Furthermore, individual coaching sessions will be an integral part of actively engaging participants.

Susitinkame 14 val. Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Muzikos inovacijų studijų centre (LMTA Centriniai rūmai, Gedimino 42, Vilnius).

***

Gegužės 23 d. (ketvirtadienis), 14.30 val. (LMTA Kongresų rūmai)

Seminaras ir meno doktorantų individualių projektų aptarimas

Susitinkame 14.30 val. Lietuvos muzikos ir teatro akademijos 311 aud. (LMTA Kongresų rūmai, Vilniaus g. 6, Vilnius).

———————————————————————————————————————————-

Daugiau informacijos:

LMTA mokslo centras

Prof. dr. Rūta Stanevičiūtė-Kelmickienė

El. paštas ruta.staneviciute@lmta.lt 
Tel. +370 604 07707

Dr. Božena Čiurlionienė

El. paštas: doktorantura@lmta.ltbozena.ciurlioniene@lmta.lt