Our site uses cookies to ensure you quality of service. By continuing browsing you agree with our Cookie policy , Privacy policy

Studentų mokslinė konferencija-konkursas. Skiriama muzikologui Adeodatui Tauragiui (1936–2004)

Kovo 16 d. 10 val. Juozo Karoso salėje (Gedimino pr. 42) vyko studentų mokslinė konferencija-konkursas, skirtas muzikologui Adeodatui Tauragiui (1936–2004). Dalyvavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijos ir Vilniaus dailės akademijos studentai.

PROGRAMA

10:00 – Sveikinimo žodis
LMTA mokslo prorektorė doc. dr. Judita Žukienė
Diskusija „Ir girdėta, ir negirdėta…“
Dalyvauja: doc. dr. Jūratė Gustaitė, prof. Mindaugas Urbaitis, doc. dr. Vytautė Markeliūnienė, lekt. Laimutė Ligeikaitė, Rasa Murauskaitė

12:00–14:00 – Studentų mokslinė konferencija-konkursas, diskusijos
Pranešimus skaito: Ieva Gelžinytė, Ignas Gudelevičius, Goda Marija Gužauskaitė, Gražina Montvidaitė, Paulina Nalivaikaitė, Marija Paškevičiūtė, Vaida Ragėnaitė, Laura Svirskaitė

15:00 – Konferencijos apibendrinimas, diplomų įteikimas

Konferencijos-konkurso komisijos nariai:
– Pirmininkė prof. habil. dr. Gražina Daunoravičienė (LMTA),
– Asta Pakarklytė (LKS, MIC),
– Doc. dr. Ramūnas Motiekaitis (LMTA),
– Doc. dr. Martinš Vilumš (LMTA),
– Doc. dr. Vytautė Markeliūnienė (LMTA), 
– Doc. dr. Helmutas Šabasevičius (VDA).

Konferenciją vedė
Rasa Murauskaitė

—————————-

Studentų tekstai: „Tarp vakar ir šiandien“. Apie muzikologui Adeodatui Tauragiui (1936–2004) skirtą studentų konferenciją-konkursą

Kovo 16 d. Muzikos istorijos ir Muzikos teorijos katedrų iniciatyva buvo surengta jau tradicine tapusi Studentų mokslinė konferencija-konkursas. Šį kartą ji buvo skirta muzikologui Adeodatui Tauragiui (1936–2004). Konferenciją pradėjo Lietuvos muzikos ir teatro akademijos mokslo prorektorė doc. dr. Judita Žukienė, kuri nutiesė giją, jungiančią vakar ir šiandien. Vakar, anot jos, tai sukauptas kultūrinio ir muzikologinio pasaulio bagažas, į kurį „kabinasi“ ir kuriuo remiasi dabarties kartos, o šiandien – tai jaunieji tyrėjai, žvelgiantys į dabarties aktualijas.

Kas yra muzikologas, kai jis prisimenamas savo nuveiktais darbais ir pasiekimais? Mes – klausytojai – juntame pagarbą, pasididžiavimą, kartais net ir nuostabą, kurią kelia žmogus, kurį galime pavadinti asmenybe. Tokie pojūčiai buvo apėmę ir šio teksto autorę, sėdėjusią ir klausiusią konferenciją atidariusios prisiminimų diskusijos apie Adeodatą Tauragį. Diskusijoje „Ir girdėta, ir negirdėta…“ savo prisiminimais apie muzikologą Adeodatą Tauragį dalinosi doc. dr. Jūratė Gustaitė, prof. Mindaugas Urbaitis, doc. dr. Vytautė Markeliūnienė, lekt. Laimutė Ligeikaitė, prof. Jonas Bruveris ir kiti. Tai buvo itin jaukus ir šiluma spinduliuojantis pokalbis apie žmogų, kurį kiekvienas iš pašnekovų asmeniškai pažinojo. Pasakojimai apie muzikologą leido susidaryti įspūdį apie jį ne tik kaip apie reiklų dėstytoją, bet ir apie visuomet skubėjusį į pagalbą draugą, mylintį brolį, spalvingą asmenybę, savo nepalaužiamus principus turintį kolegą.

Studentų pranešimų pristatymui ir aptarimui buvo skirta antroji renginio dalis. Aštuonis konferencijai-konkursui pateiktus pranešimus vertino komisija, kurią sudarė komisijos pirmininkė, prof. habil. dr. Gražina Daunoravičienė, doc. dr. Ramūnas Motiekaitis, doc. dr. Martinš Vilumš, doc. dr. Vytautė Markeliūnienė, taip pat Lietuvos kompozitorių sąjungos bei Muzikos informacijos centro atstovė Asta Pakarklytė ir Vilniaus dailės akademijos doc. dr. Helmutas Šabasevičius. Prisipažinsiu, nustebau, kad tokio pobūdžio konferencijoje, kurioje dalyvavau pirmą kartą, buvau taip sudominta studentų pranešimų temomis. Konkurse šiais metais dalyvavo LMTA Muzikos teorijos ir kritikos, Kompozicijos studijų  programų studentai – „šeimininkai“, tarp kurių įsiliejo ir viena VDA dailėtyros studentė. Konferencijos-konkurso dalyviai nestokojo įdomių įžvalgų ir kartu susilaukė karštų diskusijų bei komisijos klausimų, o tai suteikė renginiui daugiau spalvingumo ir intrigos. Temų amplitudė buvo labai plati: nuo išgrynintos teorinės kūrinio analizės („Trigrasis kaip metatekstualus elementas posttonalioje kompozicijoje“) iki istorinių muzikos ir dailės problemų aptarimo („Pilietinio pasipriešinimo motyvų problema Lenkijos ir Lietuvos dailėje po 1831 m.“). Renginio vedėjai LMTA studentei Rasai Murauskaitei (M2) nebuvo paprasta moderuoti konferenciją – beveik visi pranešėjai nesilaikė reglamento ir užtęsė pranešimams skirtą laiką, o tuo pačiu prailgino ir numatytą konferencijos trukmę.

Renginį vainikavo konferencijos-konkurso diplomų įteikimas ir apdovanojimai. Kaip teigė vienas iš komisijos narių – kompozitorius Ramūnas Motiekaitis, laimėtojai buvo išrinkti atsižvelgiant į tai, kiek buvo įsigilinta ir į nagrinėjamą objektą, ir į jo kontekstą. Vietos buvo paskirstytos taip: pirmoji vieta atiteko LMTA studentei Paulinai Nalivaikaitei (B4), antroji vieta –  LMTA studentei Marijai Paškevičiūtei (M1), o trečiąją vietą pasidalino LMTA studentė Laura Svirskaitė (B3) ir VDA studentė Vaida Ragėnaitė (B4). Pastebėtina, kad publikai labai įdomus pasirodė Godos Marijos Gužauskaitės drąsus ir jaunatviškas pranešimas „DADA šimtmečio dvelksmas“. Nors ir ne su visomis jos mintimis buvo galima sutikti, vis tik aptariamos įžvalgos buvo atraktyvios ir labai aktualios.

Apibendrindama galiu teigti, kad renginio pradžioje pasakyti doc. dr. Juditos Žukienės žodžiai apibrėžė visą renginį, kuris, žvelgiant iš konferencijos klausytojos perspektyvos, parodė gražią muzikologų ir menotyrininkų kartų kaitą, kai palikti dideli darbai ir prisiminimai apie tų darbų kūrėjus įkvepia jaunąsias kartas naujiems kūrybos nagrinėjimo procesams.

Gaja Klišytė, Muzikos teorija ir kritika, B1