Atgarsiai iš Taline vykusios EPARM konferencijos

Taline, Estijos muzikos ir teatro akademijoje balandžio 3–5 d. vykusia 12-ąja Europos muzikos meninių tyrimų platformos EPARM konferencija dvi savo darbo šio renginio organizacinėje grupėje kadencijas baigė LMTA profesorė, muzikologė, LMTA meninių tyrimų ir atlikimo studijų platformos HARPS koordinatorė Lina Navickaitė-Martinelli. EPARM – tai Europos aukštųjų muzikos mokyklų asociacijos AEC iniciatyva, kurios tikslas – dalytis muzikos srities meninių tyrimų žiniomis, įžvalgomis ir rezultatais, propaguoti tarptautinį meninių tyrimų diskursą, siūlyti naujas šios srities idėjas ir plėtros planus.
Kasmet vis kitoje Europos aukštojoje muzikos mokykloje vykstančią konferenciją organizuoja tarptautinė darbo grupė, kurios gretose L. Navickaitė-Martinelli buvo nuo 2017-ųjų. Per tą laiką surengtos septynios tarptautinės meninių tyrimų konferencijos Porto aukštojoje muzikos ir scenos menų mokykloje (2018), Gheorghe Dima muzikos akademijoje Kluž-Napokoje (2019), pandeminis renginys virtualioje erdvėje (2021), Karališkojoje muzikos akademijoje Londone (2022), Karališkojoje Danijos muzikos akademijoje Kopenhagoje (2023), muzikos akademijoje Liublianoje (2024) ir Estijos muzikos ir teatro akademijoje Taline (2025).
Šiųmetėje EPARM konferencijoje iš didelio pareiškėjų kiekio buvo atrinkti dalyvavauti ir sėkmingai savo meninius tyrimus pristatė trys LMTA meno doktorantai. Pianistės Jonės Punytės-Svigarienės pranešime-koncerte apie ikiromantinių dainų atlikimą akompanuojant istoriniu klavyru „Forgotten Songs: Aspects of the Piano Part. The relationship between the evolution of the early piano and the development of the Lied genre“ dalyvavo ir solistės Gunta Gelgotė (sopranas) bei Saulė Šerytė (mecosopranas). Kompozitoriaus Andriaus Šiurio meno projekto pristatymo „Painted in Words. Concert-sound installation based on the aesthetics of surreal sound art“ kūrybinė komanda šalia paties autoriaus buvo pianistė Julija Bagdonavičiūtė ir menininkė Paulina Simutytė, o šiuolaikinės muzikos specializacijos doktorantas Matas Samulionis skaitė pranešimą „The Idea of Form and Possible Principles of Structurization in Improvisation. Theoretical and practical implications of the model for improvisation “Ensemble as Synthesizer”“.
Plenarinę (keynote) paskaitą „A Reflection on Paralysis, Pressure and the Unfinished in Artistic Research“ 2025-ųjų EPARM konferencijoje skaitė brazilų kilmės pianistė, kuratorė ir tyrėja, Oslo šiuolaikinės muzikos festivalio „Ultima“ vadovė Heloisa Amaral (Karališkoji Hagos konservatorija), plenarinėje konferencijos diskusijoje buvo kalbama apie meninių tyrimų integravimą į pirmosios ir antrosios pakopos studijų procesus. Savo projektus ir iniciatyvas konferencijos dalyviai galėjo pristatyti Informaciniame forume, diskusijoms ir nuomonių kaitai buvo skirta teminė „Atviros erdvės“ sesija, o apskritai šiųmetė konferencija pasižymėjo kaip reta gausiu ir aktyviu klausytojų įsitraukimu į renginio paskaitas, pranešimus bei diskusijas.
Tryliktoji EPARM konferencija vyks 2026 m. balandžio 9–11 d. Osle, tvarią meninių tyrimų tradiciją turinčioje institucijoje – Norvegijos muzikos akademijoje.
HARPS inf.
2025 04 09