Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su mūsų Slapukų politika , Privatumo politika

Suprasti klausytoją: publikos tyrimų konferencija Šefilde

LMTA mokslo centro vyresnioji mokslo darbuotoja, HARPS koordinatorė ir mokslininkų grupių projekto „Muzikos atlikimo raiškos suvokimas. Tarpkultūriniai aspektai ir lietuviškasis atvejis“ vadovė Lina Navickaitė-Martinelli 2019 m. liepos 1–8 dienomis viešėjo Šefildo universiteto (JK) Atlikėjo ir publikos tyrimų centre SPARC (Sheffield Performer and Audience Research Centre). 

Profesorės Stephanie E. Pitts įkurtas 2010-aisiais ir nuo tol kuruojamas SPARC atliepia stiprų Šefildo universiteto muzikologijos profilį muzikos psichologijos tyrimuose. Pagrindinės šio tyrimų centro veiklos sritys – empiriniai meno patirties, gyvo atlikimo, klausytojų įtraukos, atlikėjų ir klausytojų santykio, muzikinės, socialinės ir asmeninės publikos patirties įvairiame kontekste tyrimai.

Stažuotės metu buvo pasinaudota galimybe išklausyti liepos 3–5 d. vykusios pirmosios Menų publikos tyrimų konferencijos (Audience Research in the Arts Conference, ARITA), kurią organizavo SPARC kartu su Tarptautiniu scenos menų publikos tyrimų tinklu (International Network for Audience Research in the Performing Arts, iNARPA), moksliniu žurnalu Cultural Trends ir labdaros organizacija The Audience Agency, pranešimus. Konferencijoje dalyvavę muzikos, teatro, meno vadybos ir psichologijos ekspertai užtikrino dinamišką tarpdisciplininę kritinės refleksijos erdvę, o pranešimų tematika aprėpė publikos patirtis, įtraukos ir plėtros problemas, vietos ir erdvės reikšmę, medijuotą meno patyrimą, klausytojo kaip eksperto ir kitus klausimus.

Konferencijoje pranešimus skaitė tokie muzikos atlikimo studijų ir muzikos psichologijos grandai kaip Ericas F. Clarke’as (Oksfordo universitetas) ir Johnas Sloboda (Londono Guildhallo muzikos ir dramos mokykla), kurių tyrimai pastaruoju metu krypsta prie klasikinės muzikos klausytojų ir atlikėjų patirčių analizės. Įdomu tai, kad plenarinės (keynote) paskaitos ARITA konferencijoje visgi atiteko ne šiems muzikologijos guru, bet šiuo metu vykdomų mokslininkų grupių projektų, JK paprastai finansuojamų Menų ir humanitarinių mokslų tarybos (Arts and Humanities Research Council, AHRC), pristatymui.

Konferencijos organizatorės, SPARC mokslo darbuotojos Stephanie E. Pitts ir Sarah M. Price pristatė tarpinius nuo 2017 m. vykdomo didžiausio JK kokybinio šiuolaikinio meno vartotojų tyrimo „Suprantant šiuolaikinių menų publiką“ (Understanding Audiences for the Contemporary Arts) rezultatus. Teatro srities menininkų ir mokslininkų komanda pristatė savotišką meta-tyrimą „Šiuolaikinės fėjos“ (Modern Fairies) – teatro menininkai jame vykdė meninį tyrimą, o šį savo ruožtu dar analizavo mokslininkai.

Ryškus daugelio konferencijoje pristatytų projektų bruožas – taikomasis tyrimų pobūdis, glaudžiai bendradarbiaujant su JK ir kitur veikiančiomis meno ir kultūros organizacijomis. Žinoma, dėmesį visuomet patraukia ir profesionaliai atlikta itin netikėtų tyrimo objektų analizė, kaip antai vienas paskutiniųjų konferencijoje girdėtų pranešimų – multimodalinis animacinio filmo „Frozen“ žiūrovų (buvo tirtos dvi vaikų grupės iš vieno Danijos miesto prestižinio rajono ir iš nepasiturinčių, dažnai imigrantų šeimų terpės) percepcijos tyrimas.

HARPS informacija 

————-

Parengta vykdant Lietuvos mokslo tarybos finansuojamą (sutarties Nr. S-MIP-19/49 / F16-503) mokslininkų grupių projektą „Muzikos atlikimo raiškos suvokimas. Tarpkultūriniai aspektai ir lietuviškasis atvejis“.