TĘSTINIS SEMINARAS „RITMAS, JUDESYS IR KŪNO PERKUSIJA“
2019 m. lapkričio 14, 21 d., ketvirtadieniais, 13.30–18.15 val.
LMTA II rūmai (Vilniaus g. 6-2, Vilnius)
LEKT. DR. EIRIMO VELIČKOS TĘSTINIS SEMINARAS „RITMAS, JUDESYS IR KŪNO PERKUSIJA“
Tikslinė grupė: Dalykų mokytojai (muzikos mokytojai); priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo institucijų pedagogai; pradinio ugdymo mokytojai.
Kaina: 41.00 € (18 akad. val.)
REGISTRACIJA (iki lapkričio 12 d.)
Seminaro dalyviams bus išduodami akredituoto LMTA Karjeros ir kompetencijų centro KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PAŽYMĖJIMAI (akreditavimo pažymėjimas Nr. KT3-2).
Ritmas – vienas svarbiausių muzikinės kalbos elementų; jis gali tapti raktu kitų epochų, stilių, kultūrų muzikai pažinti. Ritmo reiškinių patyrimas per euritmiją, judesį ir kūno perkusiją turtina mokinių muzikinį žodyną, atveria kelius platesniam ir gilesniam muzikos supratimui. Tęstinis 18 val. dviejų dalių seminaras kviečia muzikos mokytojus leistis į įdomią ir įtraukiančią kelionę po ritmo pasaulį. Dalyviai bus supažindinami su aktualiais ir praktiškais ritmavimo ir ritmo mokymo(si) metodais: silabine mnemonika (ritmo skaitymas sutartiniais skiemenimis), kūno perkusija (ritmo atlikimas panaudojant skambiuosius judesius) bei judesio panaudojimo galimybėmis. Mokysimės ritmo ostinato pritaikymo dainoms, žaisime ugdomuosius ritminius žaidimus, mokysimės kurti savo ritmus pagal tam tikras taisykles, improvizuosime. Susipažinsime ir su kai kuriais sudėtingesniais ritmo reiškiniais: mišriaisiais metrais, svingo ritmika, Braziljos bossa nova, Vakarų Afrikos poliritmija, arabų, persų, indų ritmais.
Seminaras naudingas įvairių institucijų muzikos mokytojams, siekiantiems, kad jų pamokos taptų įdomesnės, turiningesnės ir šiuolaikiškesnės, atitiktų šiuolaikinių mokinių poreikius ir lūkesčius.
Programos tikslas – Supažindinti muzikos mokytojus su moderniais ritmikos mokymo metodais ir praktinio jų panaudojimo muzikos pamokoje galimybėmis, praturtinti jų žinias apie įvairių epochų ir pasaulio kultūrų ritmiką; lavinti mokytojų ritmavimo, improvizavimo, kūrybos, komunikavimo gebėjimus, skatinti pedagogus aktyviai ir kūrybiškai naudoti ritmavimą, judesį ir kūno perkusiją muzikos pamokose.
Programos uždaviniai:
- Supažindinti mokytojus su judesio panaudojimo muz. pamokoje galimybėmis taikant šiuos ritmo mokymo metodus: silabinę mnemoniką (skandavimas sutartiniais skiemenimis), kūno perskusiją (ritmo atlikimas skambiaisiais judesiais), ritminį improvizavimą, komponavimą, pritaikymą didaktinėmis galimybėmis;
- Analizuoti ritmo reiškinius įvairių stilių, epochų, kultūrų muzikoje (Afrikos, Brazilijos, Indijos ritmai, svingo ritmika);
- Lavinti pedagogų ritmavimo, improvizavimo, komponavimo, judesio raiškos įgūdžius;
- Pristatyti žymiausių muzikinio ugdymo sistemų kūrėjų (E. Jaques-Dalcrose’o, C. Orffo, E. Gordono) ritmo mokymo idėjas;
Skatinti pedagogus apie rimtą įgytas žinias kūrybiškai taikyti pedagoginiame darbe; aptarti ritmavimo, judesio, kūno perskusijos praktinio panaudojimo muzikos pamokose galimybes; dalytis gerąja metodine patirtimi.
TURINYS
PIRMOJI SESIJA – 6 akad. val.
Teorinė dalis (1,5 val.)
- Ritmo fenomenologija ir tipologija; pagrindiniai ritmo mokymo principai (garsas-judesys-ženklas; kinestezinė ir silabinė mnemonika);
- Muzikinių veiksenų įvairovė ir jų tarpusavio sąsajos: dainavimas ir grojimas muzikos instrumentu, solfedžiavimas ir ritmavimas, natų skaitymas ir užrašymas, muzikos klausymas ir muzikinės kultūros pažinimas, improvizavimas ir kūrybiniai žaidimai;
- Įv. kultūrų ir žemynų ritmo reiškinių pristatymas (džiazo ir svingo ritmika, Brazilijos Bossa nova, Vakarų Afrikos poliritmija, Indijos tala).
Praktinė dalis (4 val.)
- Kūno perkusijos pratimai ir silabinė ritmo mnemonika, judesio pritaikymas skambančios muzikos pobūdžiui perteikti;
- Didaktiniai ugdomieji ritmo žaidimai;
- Rimo struktūrų improvizavimas pagal duotą sąlygą; ritmo etiudų, kanonų, ostinato komponavimas; ritmo pritaikymas dainoms;
- tradicinių skudučių ansamblių grojimas;
- Kūrybinių ritmikos užduočių iš pratybų sąsiuvinių komplekto „Septynios gaidos“ (5–8 kl.) nagrinėjimas.
Savarankiškos užduoties formulavimas ir pateikimas (0,5 val.).
SAVARANKIŠKO DARBO PARENGIMAS – 6 akad. val.
A variantas: Parengti savo sukurto ir su mokiniais išmėginto ritmo mokymo ar judesio panaudojimo metodo pristatymą;
B variantas: Parengti ir pristatyti įdomų muzikos kūrinio įrašą (būdingas mišrus ar kintamas metras, įdomi kūrinio forma, kt.), pademonstruoti aktyvų muzikos klausymosi metodą (su judesiais, kūno perkusija, judėjimu erdvėje), padedantį tą kūrinį išklausyti ir jį suprasti.
C variantas: Sukurti ritmo kompoziciją ar aranžuotę (ne mažiau 5-ių balsų), pristatyti ir su kolegomis atlikti ją auditorijoje.
ANTROJI SESIJA – 6 akad. val.
- Seminaro dalyvių parengtų savarankiškų užduočių pristatymas (3 val.)
- Videofilmų peržiūra ir aptarimas (2,5 val.)
Baigiamoji diskusija (0,5 val.)
Dr. Eirimas Velička – Lietuvos etnomuzikologas, muzikos pedagogas, muzikas. Šeškinės pradinės mokyklos muzikos mokytojas metodininkas, Vilniaus kolegijos lektorius, įvairių muzikos vadovėlių autorius. Dirbdamas Lietuvos pedagoginiame institute, aktyviai prisidėjo rengiant pradinių klasių moksleivių muzikos pedagogikos programą, daug dėmesio skyrė pradinių klasių moksleivių muzikalumo tyrimui ir naujų būdų jam lavinti sklaidai. Tarptautinių konferencijų dalyvis, daugelio muzikos vadovėlių autorius, yra paskelbęs mokslinių straipsnių muzikos pedagogikos tema.
2018 m. birželio 4 d. kompozitorių namuose vykusiose geriausių praėjusių metų muzikologijos darbų autorių apdovanojimo iškilmėse, Eirimas Velička buvo apdovanotas O. Narbutienės premija už inovatyvią ir atvirą pedagogiką bei autentiškumą ir metodikos dermę monografijoje „Lietuvių etninė muzika pradinio muzikinio ugdymo sistemoje“.
BENDRAUKIME:
LMTA Karjeros ir kompetencijų centras
Tel. nr. +370 686 72012; (8 5) 26 111 42
kkcrenginiai@lmta.lt
www.kkc.lmta.lt
Draugaukime Facebooke