Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su mūsų Slapukų politika , Privatumo politika

LMTA absolventė Karolina Parmionova – apie studijas ir kursus užsienyje

Nuo biomedicinos mokslų perėjusi į muziką, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Baroko operos pirmosios studentų laidos alumnė Karolina Parmionova pasakoja apie studijas, panardinusias į naujus vandenis bei apie šią vasarą nusišypsojusią galimybę dalyvauti dvejuose tarptautiniuose meistriškumo kursuose.

Deimantė Kavaliauskaitė

Karolina Parmionova operoje G. Caccini operoje „Euridice“ LDK Valdovų rūmuose. Justino Auškelio nuotr.

Karolina, papasakokite, kas Jus pastūmėjo mokytis LMTA Baroko operos magistrantūros studijose?

2020 metais startavus Baroko operos magistrantūros programos studijoms, sulaukiau rekomendacijų eiti čia mokytis. Tąkart susitikau su dr. Rūta Vox (Vosyliūte), su kuria aptarėme studijų planą. Šio pokalbio užteko tvirtai apsispręsti nerti į šią specialybę. Mane patraukė programos turinys ir galimybė išmokti dainuoti baroko repertuarą. Baroko muzika yra vertinama Europoje ir pasaulyje – tai Europos muzikinės kultūros paveldas. Taip pat pastūmėjo faktas, kad Lietuvoje baroko opera vis dar nėra standartinis repertuaras, norėjosi prisidėti prie šio muzikos žanro populiarinimo. Neabejoju, kad ateis diena, kai Lietuvoje bus statomos įvairių kompozitorių baroko operos, o žmonės noriai keliaus jų klausyti.

Neseniai apgynėte magistro darbą ir birželį tapote šios programos pirmosios studentų laidos alumnė. Ką šios studijos Jums suteikė?

Studijos praėjo tikrai greitai, jaučiuosi laiminga būdama pirmosios laidos absolventė. Ši programa suteikė naujus darbo įrankius bei papildė studijų Vytautato Didžiojoje universitet metu įgytas žinias apie solinį dainavimą. Buvo labai smagu, kai barokinio dainavimo paskaitose akompanuodavo klavesinas, vargonėliai, o kartais – ir barokiniai styginiai instrumentai. Nuolat mokiausi man visai neatrasto barokinio atlikimo ir ornamentikos meno – ornamentų rūšių, skirtingų apodžatūrų ir trilių. Taip pat studijos suteikė galimybę studijuoti barokinio šokio ir gestų disciplinas kartu su dėstytoja praktike Jūrate Širvyte-Rukštele. Esu labai dėkinga visiems LMTA Baroko operos programos dėstytojams už profesionalumą, pastabas, atsidavimą – per trumpą laiką iš mūsų kurso sulipdė jaunus barokistus.

Karolina Parmionova pastatyme LDK Valdovų rūmuose. Vytauto Abramausko nuotr.

Iškart po mokslų išvykote net į dvejus šią vasarą vykusius meistriškumo kursus. Kokie tai buvo kursai ir kur jie vyko?

Ši vasara buvo išties aktyvi: baigiau magistrantūros studijas, ruošiau repertuarą atrankoms bei vasaros kursams svetur, į kuriuos pavyko išvykti. Liepos mėnesį dalyvavau Vengrijoje vykusiuose tarptautiniuose meistriškumo kursuose – 38. Régi Zenei Napok / 38th Early Music Days, Vác. Šie kursai ypatingi tuo, kad juos organizavo CMBV – Centre de Musique Baroque de Versailles. Tai Prancūzijos karaliaus Liudviko XIV – Karaliaus Saulės – puoselėto muzikos meno ekspertai, atkeliavę iš Prancūzijos. Kartu su jais ir kitais kursų dalyviais iš viso pasaulio mokėmės prancūzų baroko muzikos atlikimo. Turėjome 2-3 solinio dainavimo pamokas kiekvieną dieną su pripažintais pedagogais, tokiais kaip Alain Buet, Deda Cristina Colonna ir kt. Mokėmės solinio dainavimo, ansamblių, gestų ir deklamacijos akompanuojant klavesinui, šokio bei prancūzų operų chorų atlikimo kartu su maestro György Vashegyi ir orkestru.

Meistriškumo kursai 38. Régi Zenei Napok. Asmeninio archyvo nuotr.

Rugpjūčio mėnesį išvykau į Lisabonoje vykusius klasikinės muzikos kursus VERÃO CLÁSSICO – Academia Internacional de Música de Lisboa. Šie kursai žinomi kaip dėstytojų-žvaigždžių kursai su talentingais jaunais atlikėjais iš viso pasaulio. Paskaitos vyko kasdien nuo ankstyvo ryto iki pietų, vakarus vainikuodavo dviejų valandų klasikinės muzikos koncertai. Esu labai dėkinga dėstytojams prof. Annai Samuil (Hochschule für Musik Hanns Eisler Berlin, Staatsoper Unter den Linden) ir jos vyrui pianistui Matthiasui Samuilui už meistriškumo pamokas, kurių metu jie dalinosi ne tik techninėmis žiniomis, bet ir individualiais patarimais. Abiejuose kursuose nusišypsojo sėkmė, patekau kaip vienintelė dalyvė iš Lietuvos.

Kaip jautėtės ten nuvykusi ir ar tų žinių, kurias įgijote Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, užteko sėkmingai tobulintis?

Galiu pasidžiaugti, jog Akademijoje suteiktos žinios leido komfortiškai jaustis minėtų meistriškumo kursų metu, susikalbėjome universalia muzikos kalba. Esu labai dėkinga savo vokalo dėstytojoms lekt. Montai Martinsonei, lekt. dr. Saulei Šerytei ir lekt. dr. Rūtai Vox (Vosyliūtei) už jų indėlį į mano pasiruošimą. Taip pat ypatingai dėkoju vizituojantiems dėstytojams – doc. Māriui Kupčiui ir lekt. Laurai Šarovai (baroko smuikas), kurie pas mus atvykdavo vesti paskaitų iš Rygos.

Kokios patirties suteikė šie kursai?

Kursai visuomet skatina plėsti kūrinių repertuarą, moko lankstumo bei suteikia naujų žinių. Visa tai verčia tobulėti ne tik techniškai, bet ir lavinti savo asmenybę.

Karolina Parmionova su meistriškumo kursų dalyvėmis. Asm. arch. nuotr.

Papildomi mokslai ir kursai užsienyje neretai pareikalauja asmeninių lėšų, tačiau Jums nusišypsojo sėkmė – Lietuvos kultūros taryba skyrė edukacinę stipendiją mokytis šiuose kursuose. Papasakokite, kaip Jums tai pavyko.

LMTA studijų metu turėjome „Kultūros politikos“ mokomąjį dalyką, kuris pravertė realiame gyvenime. Ten buvome supažindinti su stipendijų gavimo būdais ir galimybėmis. Nusprendžiau pabandyti užpildyti Lietuvos kultūros tarybos paraišką edukacinei stipendijai. Likimas buvo palankus ir mano paraiška buvo patvirtinta. Tai buvo dar vienas postūmis tikslingai eiti pirmyn.

Šiuo metu aktyviai koncertuojate, neseniai pasirodėte LDK Valdovų rūmuose rodytose operose – G. Caccini „Euridice“ ir S. Landi „La morte d‘Orfeo“. Visgi baroko opera nėra tokia populiari kaip XIX a. operos. Kodėl rekomenduotumėte rinktis šią studijų programą?

Labai mėgstu koncertuoti, o LMTA Baroko operos studijos mane tarsi panardino į naujus vandenis. Koncertavome Panemunės ir Bauskos pilyse, Raudondvario dvare ir kitur. 2021 m. Radviliados festivalio metu turėjau galimybę atlikti Flore vaidmenį M. R. de Lalande’o operoje „Les fontaines de Versailles“. 2022 m. sukūriau Euridikės vaidmenį G. Caccini operoje „Euridice“ bei Auroros vaidmenį LDK Valdovų rūmuose rodytoje S. Landi operoje „La morte d’Orfeo“. Baroko opera Lietuvoje palaipsniui įsitvirtina, bilietai išparduodami, o salės būna pilnos susidomėjusių klausytojų. Rekomenduoju šią studijų programą dainininkams, kurie nori praplėsti savo akiratį, patyrinėti įvairialypį baroką, susipažinti su iki šiol dar negirdėtais, bet genialiais kompozitoriais. Jeigu mėgstate retoriką, šokį ir ornamentiką – šios studijos būtent jums. LMTA siūlo labai gerą terpę studijuoti – visus metus nestinga meistriškumo kursų, renginių ir spektaklių.

Dėkoju už pokalbį!

Kalbino Deimantė Kavaliauskaitė 
Karjeros ir kompetencijų centro vyresnioji specialistė 
Lietuvos muzikos ir teatro akademija 

2022 09 19