Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su mūsų Slapukų politika , Privatumo politika

LMTA DOKTORANTAI: RIMVYDAS LEIPUS (KINO REŽISŪRA)

2025 m. sausio 8 d., trečiadienį, 11 val.
Microsoft Teams platformoje

Rimvydas Leipus | Juliaus Paštuko nuotr.

LMTA DOKTORANTAI: RIMVYDAS LEIPUS (KINO REŽISŪRA)
Tema: „Spalva kaip išraiškos priemonė skaitmeniniame kine, jos vaidmuo tikrovės pateikimo ir suvokimo procesuose: praktinės, metodinės ir filosofinės sąsajos“

Tiriamosios dalies vadovas prof. dr. Kristupas Sabolius
Kūrybinės dalies vadovė doc. dr. Deima Katinaitė

Anotacija

Šiame tyrime permąstomas spalvos, aktyvios kino pasakojimo priemonės, vaidmuo, kuriant skaitmeninio kino vaizdą. Nagrinėjama, kaip spalva, peržengdama tradiciškai jai priskiriamą funkciją, gali būti naudojama kaip pagrindinė priemonė, kuriant gyvenamojo pasaulio atvaizdo įspūdį.​​ Darbe analizuojami spalvos ontologiniai ir fenomenologiniai aspektai, jos subjektyvus suvokimas bei dinamiškas vaidmuo, formuojant kino pasaulio medžiagiškumą. ​ Taip pat tiriama matomų ir nematomų spalvos aspektų sąveika ir technologijos įtaką spalvų suvokimui skaitmeniniuose vaizduose.

Tyrimas remiasi klasikine fenomenologijos tradicija, pasitelkiant tokių mąstytojų kaip Edmund‘o Husserl‘io, Maurice‘o Merleau-Ponty ir Junichi‘o Murata teorijas. Akcentuojama spalvų percepcijos gylio samprata, kurioje jungiasi regimos ir neregimos spalvos kokybės.

Siekiant nustatyti sąsajas tarp šviesos, spalvos, technologijos ir medžiagiškumo suvokimo skaitmeniniame vaizde, yra atliekami praktiniai eksperimentai. Jie skirti nustatyti šviesos, optinių sistemų, sensorių ir algoritmų poveikiui spalvos pasireiškimui ir galutiniam žiūrovo patyrimui.

Šio tyrimo problematikos laukas yra diskursas tarp mokslinio realizmo ir fenomenologinių perspektyvų. Mokslinis realizmas, remdamasis Galilėjumi, teigia, kad spalvos neegzistuoja objektyviame pasaulyje ir yra tik subjektyvūs fenomenai arba „haliucinacijos.“ ​ Priešingai, fenomenologai, tokie kaip Husserlis, teigia, kad spalvos yra sensorinės kokybės kuriomis objektai pasirodo gyvenamajame pasaulyje.

Kūrybinėje praktikoje pritaikius eksperimentų metu gautus duomenis ir fenomenologines spalvos sampratas, šiame tyrime nagrinėjama, kaip skaitmeninės technologijos galėtų įtakoti vaizdo kūrėjų santykį su spalva, paversdamos ją dinamiškos, daugiasluoksnės patirties reiškiniu.

Tarpdisciplininė integracija yra vienas iš svarbiausių šio tyrimo tikslų ir motyvacijų.  Sujungus kino, tapybos, filosofijos, psichologijos ir gamtos mokslų įžvalgas, siekiama praplėsti spalvų suvokimą kine, apimant ir subjektyvias patirtis ir objektyvius mokslinius faktus.

 

Norintiems stebėti įskaitą, rašyti el. paštu doktorantura@lmta.lt