Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su mūsų Slapukų politika , Privatumo politika

Seminaras „Pasaulio balsai: persų ir lietuvių tradicijų dermė“

2019 m. kovo 13 d., trečiadienį, 10-14.30 val.
LMTA Kongresų rūmų 303 auditorijoje (Vilniaus g. 6-2, Vilnius)

SEMINARAS „PASAULIO BALSAI: PERSŲ IR LIETUVIŲ TRADICIJŲ DERMĖ“ (6 akad. val.)

Dr. Brigitos Bublytės seminaras iš ciklo „Pasaulio balsai“. Tai praktinis vokalo, ritmo ir judesio seminaras muzikuojantiems ir besidomintiems kitų šalių tradicijomis. Seminaro svečias – dainininkas iš Kurdistano Hamidreza Ojaghi. 

REGISTRACIJA (spausti čia) vyksta iki kovo 11 d.

Seminaro dalyviams bus išduodami kvalifikacijos tobulinimo PAŽYMĖJIMAI (LMTA Karjeros ir kompetencijų centro akreditacijos Nr. KT3-2).

Seminaras mokamas.


Brigita Bublytė

Sienos tarp valstybių, kultūrų nyksta, atsiranda galimybės ne tik teoriškai iš įrašų pažinti kitų kultūrų tradicijas, bet ir išmokti įvairiausių vokalinių technikų iš tiesioginių tradicijų tęsėjų. Atrodytų, kad atsivėrusios galimybės pažinti kitas tradicijas turėtų tapti raiškos įvairovės ir įkvėpimo šaltiniu. Deja, pasaulis paradoksaliai vienodėja, vyksta standartizacija, tad pagrindinis paskaitų ciklo „Pasaulio balsai“ tikslas yra kultūrinis sąmoningumas globalizacijos amžiuje. Siekiama praktiškai atsakyti į klausimus, kaip šiuolaikiniam atlikėjui pasisemti įkvėpimo iš etninių balsinių tradicijų? Kaip etninių tradicijų praktika gali padėti išplėsti balsinės raiškos galimybes? Kaip mokomės kitos kultūros tradicijos? Ar lietuvis, pavyzdžiui, dainuojantis cante jondo (flamenko dainavimas) ar kitos tradicijos stiliumi, yra toks pats dainininkas kaip flamenko tradicijos atstovas? Kas yra vienoda bet kokiai balsinei raiškai ir kuo skiriasi stilistinės bei kultūrinės vokalinės ekspresijos?

„Pasaulio balsų“ paskaitų cikle planuojama pristatyti įvairias balsines tradicijas – cante jondo (flamenko dainavimas), khoomei (gerklinis dainavimas), maqam (persų kultūriniam regionui būdinga muzikinė vokalinė tradicija), dhrupad (Šiaurės Indijos dainavimo tradicija) ir kt. – ir palyginti jas su mūsų kultūra. Tokiu būdu galima per praktiką pažvelgti į tarpkultūrinius procesus iš savosios kultūros požiūrio taško. Tiesiogine ir perkeltine prasme remiamasi sutartinių giedojimo principu. Sutartinių pagrindinis tembrinis aspektas yra balsų susimušimas. Susimušus balsams atsiveria nauja akustinė erdvė, o abi giedotojos išlieka solistėmis. Išgaunamas tobulas derėjimas, bet nesuvienodėjama. Paradoksalu, kad reikia SUSIMUŠTI tam tikru atstumu, kad balsai suskambėtų kaip varpas. Laikantis tokios filosofijos pristatomos įvairios tradicijos ir suteikiama galimybė praktiškai jas patirti, pajusti ir išgirsti, kaip tai gali suderėti – sutarti – susimušti su mūsų kultūra ir tradicija.

Pirmojoje ciklo dalyje „Pasaulio balsai: persų ir lietuvių tradicijų dermė“ pristatoma Persijos kultūriniam regionui būdinga maqam tradicija (liet. mugamas) ir tahrir vokalinė technika. Mugamas yra artimas Indų ragai. Maqam vokalinė tradicija yra įtraukta į UNESCO nematerialaus kultūros paveldo apsaugos konvenciją.

Hamidreza Ojaghi

Seminaro svečias – dainininkas iš Kurdistano, grojantis dafu (daf – tradicinis Artimųjų Rytų būgnas) Hamidreza Ojaghi. Jis suteiks galimybę išgirsti, patirti ir išmokti Kurdų dainas bei ritmus. Hamidreza Ojaghi gimė 1974 m. Teherane kurdų šeimoje, kurioje buvo puoselėjama tradicinė kurdų muzika. Šiuo metu Hamidreza gyvena Austrijoje, veda meistriškumo kursus. Su grupe „Gian Trio“ rengia koncertus Austrijoje ir užsienyje.

Dr. Brigita Bublytė (g. 1977) baigė Vilniaus Balio Dvariono dešimtmetę muzikos mokyklą, gitaros ir dainavimo specialybes. Mokėsi LMTA parengiamuosiuose solinio dainavimo kursuose (prof. R. Maciūtės klasė). 2001 m. baigė vaidybos bakalauro studijas (vad. prof. V. Bagdonas), 2005 m. įgijo teatro magistro, aktoriaus profesinės kvalifikacijos laipsnį (vad. prof. J. Vaitkus). Profesionalią dainininkės ir aktorės patirtį įgijo dirbdama muzikos scenose, teatre ir kine su garsiausiais Lietuvos menininkais E. Nekrošiumi, V. Čekasinu, J. Vaitkumi, O. Koršunovu ir kitais. Sukurti vaidmenys ir muzikinės programos buvo pristatyti ne tik Lietuvoje, bet ir Japonijoje, Ispanijoje, Vokietijoje ir kitur. Nuo 2008 m. B. Bublytė atvėrė naują kūrybos etapą, prasidėjusį nuo canto difonico (Mongolijos dainavimo tradicija), drhupad de cante (Indijos dainavimo tradicija) studijų Ispanijoje, Barselonoje. Nuo 2010 m. gilinosi į flamenko dainavimą ir šokį „Fundacion Cristina Heeren de Arte Flamenco“ Ispanijoje, Sevilijoje. Ši patirtis suformavo autentišką menininkės stilių, kurio vienas pagrindinių bruožų yra modernus lietuvių etninės tradicijos interpretavimas pasaulinių kultūrų kontekste. Taip gimė tarptautiniai projektai „Flamenko ir sutartinių jungtuvės“ (2015), dokumentinis filmas „Sutarmenko“ (rež. Armas Rudaitis, 2016), muzikinis spektaklis „Rasų ratas“ (2016), muzikinis monospektaklis „Pagal širdies užsakymą“ (2018). Nuo 2011 m. B. Bublytė dėsto Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, Teatro ir kino fakultete solinį dainavimą, balso ir judesio koordinaciją, ritmiką ir balsinės raiškos principus. Nuo 2015 m. dalyvauja tarptautinėse konferencijose kaip menininkė tyrėja, yra publikavusi straipsnius tarptautinių konferencijų, meno sklaidos ir mokslo leidiniuose. 2018 m. apsigynė meno doktorantūros laipsnį tema „Balso tembro transformacijos: etninių tradicijų praktikos poveikis šiuolaikiniam atlikėjui“.


BENDRAUKIME:
LMTA Karjeros ir kompetencijų centras
Vyresnioji specialistė Ilona Sakalauskienė
Mob. +370 686 72012
Tel. (8 5) 26 111 42
kkcrenginiai@lmta.lt
kkc.lmta.lt