Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su mūsų Slapukų politika , Privatumo politika

Gražina Daunoravičienė

LMTA Muzikologijos katedros profesorė, habilituota humanitarinių mokslų daktarė.


Kontaktai 

Pedagoginė ir mokslinė kvalifikacija

  • Humanitarinių mokslų daktaro diplomas apgintas 1990 m. Lietuvos valstybinėje konservatorijoje.
    Humanitarinių mokslų srities, menotyros krypties, muzikologijos habilitacija 2008 m.

Mokslo kryptis

  • Menotyra

Mokslinių interesų kryptys

  • Muzikos genotipo (žanro) ir muzikos struktūros problematika; istoriniai kompozicinių technikų modeliai: XX -XXI a. lietuvių muzikos kompozicinės tendencijos tipologiniu bei struktūriniu aspektu. 

Mokslo darbai

Monografijos, studijos

  • Compositional System of Osvaldas Balakauskas: an Attempt to Restore the Theoretical Discourse. In: Musicological Annual. LIV/2, 2018, p. 45-95. UDK 78.071.1(474.5)Balauskas O.: 781.6  DOI:10.4312/mz, 54.2.45-95.
  • Lietuvių muzikos modernistinės tapatybės žvalgymas. Vilnius: Lietuvos muzikos ir teatro akademija, 2016, 672 psl. ISBN 978-609-8071-33-7.
  • Die Rezeption der Wiener Schule in Litauen. In: Die Rezeption der Wiener Schule in Osteuropa. Musikgeschichte in Mittel- und Osteuropa. Mitteilungen der internationalen Arbeitsgemeinschaft an der Universität Leipzig, Heft 19, hrsg. von Hartmut Krones, Helmut Loos und Klaus-Peter Koch. Leipzig: Gudrun Schröder Verlag, 2017, S. 343-404. ISBN 978-3-926196-76-7.
  • Muzikos teorijos diskurso atsinaujinimas vėlyvojo socializmo Lietuvoje: modernėjimo procesas ir profesinės partnerystės tinklas. Lietuvos muzikologija (Lithuanian Musicology). Tęstinis periodinis mokslo darbų leidinys, t. XVIII. Vilnius: Lietuvos muzikos ir teatro akademija, 2017, p. 10-45.
  • Čiurlionio modernistinė aiškiaregystė: kompozicijų paraščių atodangos. Mikalojus Konstantinas Čiurlionis (1875–1911): jo laikas ir mūsų laikas. Mokslo studijų ir straipsnių rinkinys su 2 interaktyviais CD. Sud. Gražina Daunoravičienė ir Rima Povilionienė. Vilnius: Lietuvos muzikos ir teatro akademija, 2013, p. 191 – 255. ISSN 978-609-8071-11-5.
  • Postmodernistinė meno kategorijų būtis: muzikos žanro procesai, ãplinkos ir trajektorijos. Lietuvos muzikologija (Lithuanian Musicology). Tęstinis periodinis mokslo darbų leidinys. T. 13. Vilnius, Lietuvos muzikos ir teatro akademija, 2013, p. 754-102. ISSN 1392-9313.

Recenzuoti moksliniai straipsniai

  • „Die Fabrikordnung“ in der litauischen Musikkultur bis zum der Unabhängigkeit. In: Musikgeschichte in Mittel- und Osteuropa. Mitteilungen der internationalen Arbeitsgemeinschaft an der Universität Leipzig, Gudrun Schröder Verlag Leipzig, Heft 21. Leipzig: Gudrun Schröder Verlag, 2019 (spaudoje).
  • Дауноравичене, Г. Борьба за Новую музыку Ю. Н. Холопова и литовские контексты межкультурного партнерства. In: Московская консерватория в прошлом, настоящем и будущем. К 150-летию Московской государственной консерватории имени П.И. Чайковско. Сборник научных статей. Москва: Научно-издательский центр „Московская консерватория“, 2018, с. 371-400. ISBN: 978-5-89598-344-7 (в пер.).
  • Understanding of „self-identity“ idea in Lithuanian music arounf the last decades: from self-exotisation to self-universalization. In: Journal: Musicology and Cultural Sciene (electronic), Article ID: 2896, Date: 2017-02-03. „UNDERSTANDING OF “SELF-IDENTITY” IDEA IN LITHUANIAN MUSIC AROUND THE LAST DECADES: FROM SELF-EXOTISATION TO SELF-UNIVERSALIZATION“, Article ID: 2896, Date: 2017-02-03, in: Journal: Musicology and Cultural Sciene (electronic), Article ID: 2896, Date: 2017-02-03.
  • Mikalojus Konstantinas Čiurlionis (1975-1911) Musical Works as an Example of European Modernism in its Early Stages. In: From Modernism to Postmodernism: between universal and local, hrsg. von  K. Bogunovic Hočevar, G. Pompe, N. Sukljan. Frankfurt am Main: Peter Lamg GmbH, 2016, p. 71-106, ISBN 978-3-631-67144-371-106.
  • Дауноравичене, Г. Между модерном и модернизмом (на примере творчества М. К. Чюрлениса). In: Музыкальные миры Юрия Николаевича Холопова, сост. К. В. Зенкин, М. И. Катунян, А. С. Соколов, Москва: Московская гос. Консерватормя им. П. И. Чайковского, 2016, с. 427-446. ISBN 978-5-89598-320-1; ББК 85.310(2)я44.
  • Die Motetten von Orlando di Lasso und Rytis Mažulis nach dem Paulus-Text ‘Cum essem parvulus’: Gegenüberstellung ihrer kompositorischen Konzepte. In: Musikgeschichte zwischen Ost und West: von der ‘musica sacra’ bis zur Kunstreligion. Festschrift für Helmut Loos zum 65. Geburtstag, hrsg. von Stefan Keym und Stephan Wünsche, Leipzig: Leipziger Universitätsverlag 2015, p. 235-249. ISBN 978-3-86583-958-9.
  • Daunoravičienė G. The explosion of musical genres in the 20th century composition: an investigation of its seismicity. In: Dzieło muzyczne i jego źródła, ed. Anna Nowak. Bydgoszcz: Wydawnictw Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, 2015, p. 55-71. ISBN 978-83-61262-29-9.
  • Balys Vaitkus, Gražina Daunoravičienė. Dinamika ir jos prielaidos skambinant klavesinu. Baroko muzikos kontekstas. Lietuvos muzikologija. Vilnius: LMTA, t. XV, 2014, p. 60–71.
  • A Man of Modernist Vision: M. K. Čiurlionis‘ Palindromic and Chromatic Constructions. In: Music: Function and Value, eds. Teresa Malecka and Małgorzata Pawlowska, Vol. 1. Kraków: Akademia Muzyczna w Krakowie and Musica Iagellonica, 2013, p. 762 – 778. ISBN 978-83-62743-18-6.
  • Дауноравичене, Г. Модернизм Микалоюса Константинаса Чюрлёниса: oт криптографии к палиндромам. In: Сто лет русского авангарда. Сборник научных статей, редактор-составитель Маргарита Катунянб. Москва: Научно-издательский центр «Московская консерватория», 2013, c. 140–156. (УДК 78(091), ББК 85.313(0), ISBN 978-5-89598-298-3).

Sudaryti, parengti ar redaguoti leidiniai

  • Lietuvos muzikologija (Lithuanian Musicology). Tęstiniai periodiniai mokslo darbų leidiniai, 1-20 tomai. Gražina Daunoravičienė – steigimas, sudarymas, tekstai, parengimas spaudai, vyr. redaktorė. Vilnius: Lietuvos muzikos ir teatro akademija, 2000–2019. ISSN 1392-9313; MAB Lietuvos mokslinių periodinių leidinių sąrašas, http://www.mab.lt/pdb_msd1.html. Leidinys referuojamas šiose MDB: Scopus by the Content Selection & Advisory Board (CSAB), Humanities International Index (http://www.ebscohost.com/titleLists/hg-coverage.pdf), Humanities International Complete (http://www.ebscohost.com/titleLists/hlcoverage.pdf), British Humanities Index (http://www.jisc-adat.com/adat/search_record.pl?id=41042625), http://www.mab.lt/pdb_msd1.html 
  • Mikalojus Konstantinas Čiurlionis (1875-1911): Jo laikas ir mūsų laikas. Mokslo studijų ir straipsnių rinkinys su 2 CD priedais, sud. Gražina Daunoravičienė ir Rima Povilionienė. Vilnius: LMTA, 2013, 688 p. ISSN 978-609-8071-11-5.
  • Algirdas Jonas Ambrazas: De musica. Pranešimų ir straipsnių užsienio kalbomis rinktinė, sudarė ir parengė spaudai Gražina Daunoravičienė. Vilnius: Lietuvos kompozitorių sąjunga, 2019 (leidyboje).
  • Algirdas Jonas Ambrazas: Muzikos tradicijos ir dabartis. Studijos. Straipsniai. Atsiminimai. Sudarymas, mokslinė redakcija Gražinos Daunoravičienės, Vilnius: Lietuvos kompozitorių sąjunga, 2007, 448 p. ISBN 978-9986-9069-7-1.
  • Muzikos kalba II dalis: Barokas. Sudarytoja ir mokslinė redaktorė Gražina Daunoravičienė. Vilnius: Enciklopedija, 2006, 592 p. ISBN 9986-433-38-X; Muzikos kalba I dalis: Viduramžiai – Renesansas. Sudarymas, tekstai, mokslinė redakcija Gražinos Daunoravičienės. Vilnius: Lietuvos mokslo akademijos leidykla, 2003, 500 p. ISBN 9986-498-35-X.
  • Feliksas Bajoras: viskas yra muzika. Sudarymas, tekstai, mokslinė redakcija Gražinos Daunoravičienės. Vilnius: Artseria, 2002, 487 p. ISBN, 9986716187, ISBN 9789986716181. 

Pranešimai mokslinėse konferencijose

  • The conceptual apparatus in the research into new phenomena of the musical art in Lithuania of the recent decades (from after-genre to the new genre). Fourth Congress of the Society for Theory of Music in Russia (OTM), 2019.10.01-06. 
  • A twelve-tone system by Arnold Schoenberg and ‚Dodekatonika‘(1997)  by Osvaldas Balakauskas: differences and interactions. Musikwissenschaftliche Tagung „Austauchprozesse zwischen West und Ost in der europäischen Musikkultur unter dem Aspekt der Lehre von Schönberg und der Wiener Schule”, Arnold Schönberg Center, Wien, 2019.06.05.
  • Plenarinis pranešimas Prof. Algirdo Jono Ambrazo archyvas: dabartis ir perspektyva. Jaunųjų muzikologų konferencija-konkursas „De Musica: ieškojimai ir atradimai“, skirtas muzikologui prof. hab. dr. Algirdui Jonui Ambrazui (1934–2016). LMTA, 2019.03.28.
  • Echoes of New Viennese school-based ideas in M.K. Čiurlionis (1875-1911) musical creation. Internationale Musikwissenschaftliche Tagung „Austauchprozesse zwischen West und Ost in der europäischen Musikkultur Anfang des 20. Jahrhunderts“. Wien, Haus Hofmannsthal, 2018.01.25.
  • Kova už Naująją muziką 7-8 deš. Lietuvoje: modernėjimo procesas ir tarpkultūrinės partnerystės tinklas. LMTA 41-oji metinė konferencija, LMTA, 2017.04.12 d.
  • Об интеграции тональности и додекафонии в теоретической системе «Додекатоника» (1997) Освальдаса Балакаускаса. Третий конгресс Общества теории музыки Революции в истории музыкальной культуры. Maskvos P. Čaikovskio konservatorija, 2017 m. rugsėjo 26 d.
  • Classes and Schools of Lithuanian Composers: A Genealogical Discourse. Plenar paper at International 45th Baltic musicological conference dedicated to the centennial anniversary of Julius Juzeliūnas, organised by the Lithuanian Academy of Music and Theatre, and the Lithuanian Composers’ Union in partnership with the Estonian Academy of Music and Theatre, and Jāzeps Vītols Latvian Academy of Music, Vilnius, 19–22 October 2016.
  • Борьба за Новую музыку Ю. Н. Холопова и литовские контексты межкультурного партнерства. Доклад на Междунаровной научной конференции «Московская консерватория в прошлом, настоящем и будущем», посвященной 150-летнему юбилею вуза. Московская гос. Консерватормя им. П. И. Чайковского, 2016.09.20-24.
  • G. Between “the West” and “the Rest”, looking from the perspective of paratactic comparativism: M.K. Čiurlionis’ musical creation as an example of peripheral European musical modernism in its early stages. Paper at International musicological conference Between Universal and Local: From Modernism to Postmodernism,  2015. 09. 29-30., Ljubliana university, Slovenia.
  • Композиторські тези «від першої особи»: М. К. Чюрльоніс у дискусії про модерн та модернізм. Kijev, Nacionalinė P. Čaikovskio muzikos akademija, 2015.04.24-26; Музичний симпозіум та практикум Musica Incognita: XVI-XXI. 24.04–26.04.2015. НМАУ імені П. І. Чайковського.
  • Plenarinis pranešimas The modernist experiments by Mikalojus Konstantinas Čiurlionis  (1875-1911). 20 April, 2015; Tarptautinė konferencija Tbilisyje, Valstybinėje Vano Sarajishvili konservatorijoje: Musical identity and Cultural crossroad. Tbilisi International Musicological Conference: Vano Sarajishvili Tbilisi state Conservatore;  17-19 April 2015.
  • Understanding of “self-identity” idea in Lithuanian music around the last decades: from self-exotisation to self-universalization. Tarptautinė konferencija Gruzijoje, Tbilisyje, Valstybinėje Vano Sarajishvili konservatorijoje:  Musical identity and Cultural crossroad. Tbilisi International Musicological Conference: Vano Sarajishvili Tbilisi state Conservatore;  17-19 April 2015
  • Manifests of the Modernist Ideas in Mikalojus Konstantinas Čiurlionis’ (1975–1911) Piano Work: a Historical Evidence of “Cultural Collage” in the Global Modernisms. International Musicological Conference “Modernisation in the Music of Eastern Europe (1900–1940): The Perspective of Paratactic Comparativism”, 2014 October 16–18, Lithuanian Academy of Music and Theatre.
  • „In-group“ versus „out-group“ as an identity formation duality: a case study of Lithuanian music. International conference “Sociocultural Crossings and Borders: Musical Microhistories“. Interdisciplinary studies in Music. New Approaches, Methods and Conceptions. („Sociokultūrinės kryžkelės ir ribos: muzikinės mikroistorijos“). Vilnius, 4–7 September 2013, Lithuanian Academy of Music and Theatre.
  • Ką byloja pirmasis M.K. Čiurlionio muzikos tyrimų šimtmetis (kultūrinės parataksės idėjų kontekstas)? Pranešimas tarptautinėje konferencijoje „M. K. Čiurlionis ir pasaulis“. Druskininkai, 2013 m. liepos 23-24 d. Lietuvos muzikų rėmimo fondas.
  • Osvaldo Balakausko kompozicijos mokyklos šaknys: 5 mikroistorijos. LMTA jubiliejinė mokslinė konferencija „Mokyklos samprata Lietuvos meno kontekste“. Lietuvos muzikos ir teatro akademija, 2013 m. balandžio 24 d. 

Mokslo ir kultūrinės plėtros projektai

  • 2019-2021 m. vykdomas LMT administruojamos Nacionalinės „Lituanistikos“ programos tiriamasis projektas (projekto vadovė) „Lietuvių muzikos kultūros raida (1970-2020) tipologijos požiūriu: nuo deformacijos iki naujų fenomenų“, registracijos numeris Nr. S-LIP-19-71 / F16-497. 
  • 2019 m. Lietuvos kultūros tarybos projektas (projekto vadovė) „Algirdo Jono Ambrazo De musica“  leidyba. Nr. S/MUZ-78(6.20)/2019 / F16-2708.
  • 2019-2022 m. vykdo LMA projektą „Periodinių mokslo leidinių leidyba ir jos koordinavimas“ (09.3.3-ESFA-V-71 1-01-0004). Projekto vykdytoja yra vyriausioji mokslo žurnalo „Lietuvos muzikologija“ steigėja, vyriausioji redaktorė ir 20 tomų sudarytoja.
  • 2016‐2019 m. vykdo projektą pagal 2014‐2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ įgyvendinimo priemonę 09.3.3‐ESFA‐V‐711 „Mokslininkų ir kitų tyrėjų gebėjimų stiprinimas“, programa „Periodinių mokslo leidinių leidyba ir jos koordinavimas“, kodas Nr. 09.3.3‐ESFA‐V‐711‐01‐0004.
  • 2018-2020 m. Serbijos muzikos akademijos Muzikologijos instituto (The Institute of Musicology of SASA) projektas (projekto dalyvė) „Pokomunizmas ir muzika: trijų dešimtmečių retrospektyva“ (Post-Communism and Music. Three Decades in Retrospect).
  • 2016-2018 m. projekto dalyvė Liublianos universitete, Filosofijos fakultete vykdytame projektas „Stylistic and compositional diversity of Slovenian music from 1918 till nowadays in the light of social changes“.
  • Projekto vadovė: 2015 m. įvykdytas LMT Nacionalinės „Lituanistikos“ plėtros 2009-2015 m. projektas (projekto vadovė). Mokslo monografijos „Lietuvių muzikos modernistinės tapatybės žvalgymas“ leidyba. Projektas Nr. LIT-15068-PATIKSLINTA 2015).
  • Projekto vadovė: 2014 m. įvykdytas LMT administruojamas Nacionalinės  „Lituanistikos“ programos sklaidos  projektas  „Muzikinio modernizmo tapsmas Rytų Europoje: parataksinio komparatyvizmo požiūris“, Sutartis su LMT Nr. LIT-14070.
  • Projekto vadovė: 2013 m. įvykdytas LMT  administruojamos Nacionalinės „Lituanistikos“ programos leidybinis projektas „M. K. Čiulionis (1975–1911): jo laikas ir mūsų laikas“. Projekto vadovė, sutartis su LMT Nr. LIT-5-42. 2013 m. publikuota kolektyvinė monografija – mokslo studijų ir straipsnių knyga.
  • Projekto dalyvė, koordinatorė tarptautiniame Vidurio ir Rytų Europos muzikos istorijos rašymo projekte (Arbeitsgemeinschaft für die Musikgeschichte in Miittel- und Osteuropa an der Universität Leipzig), Leipcigo universitetas. Projektas vykdomas nuo 1997 m. ir tęsiasi iki dabar (projekto vadovas – prof. dr. habil Helmut Loos); projekto rezultatai: tarptautinės konferencijos (skaityti pranešimai), tęstinis mokslo darbų rinkinys „Musikgeschichte in Mittel- und Osteuropa. Mitteilungen der internationalen Arbeitsgemeinschaft an der Universität Leipzig“ 21 tomas, publikacijos. 

2020 09 07