Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su mūsų Slapukų politika , Privatumo politika

Lina Navickaitė-Martinelli

Dmitrijaus Matvejevo / LMS nuotrauka

LMTA Muzikologijos katedros profesorė, humanitarinių mokslų daktarė. 


Kontaktai 

Pedagoginė ir mokslinė kvalifikacija 

  • Humanitarinių mokslų daktaro (PhD) diplomas apgintas 2014 m. Helsinkio universitete (Suomija).

Mokslo kryptis 

  • Menotyra

Mokslinių interesų kryptys 

  • Muzikos atlikimo meno studijos, meniniai tyrimai, muzikos semiotika, meno sociologija, kultūros studijos.

Mokslo darbai

Monografijos, studijos 

  • Piano Performance in a Semiotic Key: Society, Musical Canon and Novel Discourses. Helsinki: Semiotic Society of Finland, 2014. 490 psl. ISBN 978-952-68257-0-0.
  • Pokalbių siuita: 32 interviu ir interliudijos apie muzikos atlikimo meną. Vilnius: Versus aureus, 2010. 448 psl.

Recenzuoti moksliniai straipsniai 

  • Chapter 9. Musical Performer’s Corporeal Identity and Its Communicative Functions. In: Meanings & Co. The Interdisciplinarity of Communication, Semiotics and Multimodality, eds. Alin Olteanu, Andrew Stables and Dumitru Bortun. Cham: Springer, 2018. ISBN: 978-3-319-91985-0; ISSN: 2510-442X. Pp. 141–161.
  • Chapter 11. Music Performer as Medium, Star and Product: A Socio-Semiotic Investigation. In: Readings of Numanities, eds. Oana Andreica and Alin Olteanu. Cham: Springer, 2018. ISBN: 978-3-319-66913-7, ISSN: 2510-442X. Pp. 159–173.
  • Defining Identity: In Quest of ‘Lithuanianness’ in Piano Performance Art. In: Musical Identities and European Perspective. An Interdisciplinary Approach, eds. Perković Ivana / Fabbri, Franco. Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag, 2017. 22 psl. (p. 93–114). ISBN: 978-3-631-67231-0.
  • Martinelli, Dario and Lina Navickaitė-Martinelli. Musical Performance As an Intermedial Affair (A Case of a Pianist). The American Journal of Semiotics. Volume 33.1–2. The Semiotic Society of America, 2017. 16 psl. (p. 83–98). ISSN 0277-7126.
  • Chapter 34: Musical Performance in a Semiotic Key. In: International Handbook of Semiotics, ed. Peter Pericles Trifonas. Dordrecht: Springer, 2015. 18 psl. (p. 741–758).
  • On Musical Performance as a Creative Process: A Semiotic Perspective. In: The Embodiment of Authority: Perspectives on Performances, eds. Taina Riikonen / Marjaana Virtanen (= Interdisziplinäre Studien zur Musik, hrsg. von Tomi Mäkelä und Tobias R. Klein, Band 7). Frankfurt am Main: Peter Lang Edition, 2014. 17 psl. (p. 21–37).
  • Semiotinės muzikos atlikimo meno teorijos link: reikšmingosios sąvokos, modeliai ir perspektyvos. Lietuvos muzikologija XIV. Vilnius: Lietuvos muzikos ir teatro akademija, 2013. P. 64–74.
  • The Contexts of Performance: Transformations of Musical Performance Art in the Age of Mechanical Reproduction. Studi musicali 2: 487–512. Firenze: Olschki, 2010.
  • On the Meanings and Media of the Art of Music Performance. Lietuvos muzikologija VIII. 18–29. Vilnius: Lietuvos muzikos ir teatro akademija, 2007. 

Sudaryti, parengti ar redaguoti leidiniai 

  • Menų funkcijos kultūriniuose ir socialiniuose procesuose, sud. Lina Navickaitė-Martinelli. Vilnius: Lietuvos muzikos ir teatro akademija, 2014. 204 psl.
  • At a Fair Distance – International Perspectives on the Italian Risorgimento, eds. Dario Martinelli and Lina Navickaitė-Martinelli. Helsinki: Umweb, 2011. 327 psl.
  • Before and After Music. Proceedings from the 10th International Congress of the International Project on Musical Signification in Vilnius, 21–25 October 2008, ed. Lina Navickaitė-Martinelli. Vilnius/Helsinki/Imatra: Lithuanian Academy of Music and Theatre, Umweb Publications, International Semiotics Institute, 2010. 623 psl.
  • Poetics and Politics of Place in Music. Proceedings from the 40th Baltic Musicological Conference in Vilnius, 17–20 October 2007, eds. Rūta Stanevičiūtė, Lina Navickaitė-Martinelli. Vilnius/Helsinki: Lithuanian Composers’ Union, Umweb publications, 2009. 335 psl.

Pranešimai mokslinėse konferencijose

Skaityti plenariniai (keynote) mokslo pranešimai 

  • Fingers on the Pulse: Contemporary Pianist as a Public Figure. Aveiro universitetas (Portugalija). Tarptautinis simpoziumas “Hands on Research 2019: From Artistic Practice to Artistic Research”. 2019 m. spalio 28–lapkričio 3 d.
  • Musical Performance in a Semiotic Key. Katalonijos aukštoji muzikos mokykla (ESMUC), Barselona. Tarptautinis muzikos signifikacijos simpoziumas “Journades ab sentits”. 2018 m. lapkričio 15–17 d.
  • The Performer, the Music and the Others: New Types of Knowledge for a Practicing Musician. Stavangerio universitetas (Norvegija). Griego tyrimų mokyklos tarpdisciplininių muzikos studijų vasaros mokykla 2018 “Practitioner Knowledge: Musicology, Music Performance, Education and Therapy”. 2018 m. birželio 18–20 d. 

Skaityti mokslo pranešimai 

  • P Is for Person, Performance, Pogorelich: Performer’s Identity as Creative Tool. Norvegijos muzikos akademija (Oslas). V tarptautinė Atlikimo studijų tinklo (PSN) konferencija. 2018 m. liepos 5–8 d.
  • Classifying Diversity: Music Performers’ Corporeality as Communication. Nacionalinis politikos studijų ir viešojo administravimo universitetas, Rumunija, Bukareštas (NUPSPA). II tarptautinė konferencija “Semiosis in Communication: Differences and Similarities”. 2018 m. birželio 14–16 d.
  • Knew Knowledge, New Practice? Classical Music Performers ‘In Progress’. Norvegijos muzikos akademija (Oslas). Jungtinė tyrimų centrų konferencija “The Protean Musician: The Musician in Future Society”. 2017 m. lapkričio 1–3 d.
  • Classical Musician as Opinion Leader: Social (Net)Working and Social Impact. Lietuvos muzikos ir teatro akademija, Teatro ir kino informacijos ir edukacijos centras. Tarptautinė mokslinė-praktinė konferencija “Art and Social Engagement: Challenges and Opportunities”. 2017 m. spalio 26–27 d.
  • The World Wide Catwalk of Musical Performers. Belgrado menų universitetas (Serbija). XIII tarptautinė Muzikos fakulteto Muzikologijos katedros konferencija „Transpositions: Music/Image“. 2016 m. spalio 12–15 d.
  • Defining Identity: In Quest of ‘Lithuanianness’ in Piano Performance Art. Belgrado menų universitetas (Serbija). ERASMUS + Jean Monnet Module tarptautinė konferencija „Musical Identities and European Perspective: An Interdisciplinary Approach“. 2016 m. spalio 12 d.
  • Unveiling the Significations of Music Performance. Lietuvos muzikos ir teatro akademija (Vilnius). Tarptautinė konferencija „Apie esmę ir kontekstą: muzikos ir filosofijos konferencija“. 2016 m. rugpjūčio 31–rugsėjo 3 d.
  • The Play-Write: Scripts and Narratives of Artistic Research in Music Performance. KTU Tarptautinis semiotikos institutas, III tarptautinis numanitarinių mokslų kongresas “Procesai, žemėlapiai, naratyvai”. 2016 m. gegužės 23–26 d. 

Mokslo ir kultūrinės plėtros projektai 

  • 2019–2022 – Lietuvos mokslo tarybos finansuojamo Mokslininkų grupių projekto „Muzikos atlikimo raiškos suvokimas. Tarpkultūriniai aspektai ir lietuviškasis atvejis“ vadovė.
  • 2019–2020 – Lietuvos kultūros tarybos finansuojamo Muzikos srities projekto „Kitapus interpretacijos: virtuali meninių tyrimų rinktinė ir rečitalių platforma“ vadovė.
  • 2018 – Lietuvos mokslo tarybos finansuoto paramos mokslo renginiams projekto „III tarptautinis muzikos atlikimo meninių tyrimų festivalis-konferencija Doctors in Performance“ vadovė.
  • 2018 – Lietuvos kultūros tarybos finansuoto Muzikos srities projekto „Muzikos atlikimo praktikos ir meninių tyrimų sinergija festivalyje-konferencijoje Muzikuojantys daktarai“ vadovė.
  • Nuo 2017 – Europos aukštųjų muzikos mokyklų asociacijos (AEC) Europos muzikos srities meninių tyrimų platformos (EPARM) organizacinės darbo grupės narė.
  • Nuo 2013 – Lietuvos muzikos ir teatro akademija. Meninių tyrimų ir atlikimo studijų platformos HARPS įkūrėja ir koordinatorė.
  • 2013–2014 – Lietuvos mokslo taryba. Kultūrinės plėtros projekto „Atlikėjo polifunkcionalumas muzikiniuose, kultūriniuose ir socialiniuose procesuose“ jaunesnioji mokslo darbuotoja.
  • 2012–2014 – Europos aukštųjų muzikos mokyklų asociacijos (AEC) „Polifonia“ meno doktorantūros studijų tinklo darbo grupės „Meniniai tyrimai“ narė.
  • 2008–2009 – Suomijos akademijos mokslo tyrimų grupės „Philosophies of Performance: Finnish Music, Art and Avant-Garde“ narė.

2020 09 04