Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su mūsų Slapukų politika , Privatumo politika

Nomeda Sindaravičienė: pagrindinė prodiuserio savybė – aistra menui

Šiais metais Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje bus renkamas Teatro prodiusavimo bakalauro kursas. Jūsų dėmesiui – pokalbis su LMTA Meno vadybos skyriaus vedėja Nomeda Sindaravičienė apie teatro prodiusavimo studijų ypatumus.

PRIĖMIMAS Į LMTA

Nomeda Sindaravičienė (c) Aldona Mileškienė

Goda Juodaitytė

Labai smagu, jog Akademijoje turime naują specializaciją. Kodėl yra verta pasidomėti Teatro prodiusavimo studijomis?

Pagrindinė priežastis yra ta, jog pats teatras įgyja didesnę reikšmę kaip scenos menų sritis. Profesionalių teatro prodiuserių, kurie baigtų tokio tipo studijas, Lietuvoje nėra, o ši specialybė apima labai daug veiklų – žinių ir įgūdžių. Programa yra svarbi dar ir todėl, kad mes kultūrinėje erdvėje neturime „teatro vadybininko“: administravimo sferą reikėtų atnaujinti, todėl ir verta rinktis studijuoti teatro prodiusavimą. Be to, šiuo metu kuriasi labai daug įvairių scenos menų institucijų, festivalių, pavienių projektų, kur prodiuserių labai reikia.

Ar tai yra pirma tokia specializacija Lietuvoje ir būtent LMTA?

Taip, Teatro prodiusavimo bei Scenos menų prodiusavimo studijų Lietuvoje nėra, todėl Akademijai turėti tokias specialybes yra naudinga.

Kokias kompetencijas įgis studentai, mokydamiesi Teatro prodiusavimo?

Spektaklis „Calamari Union 2. Megastar“, rež. Augustas Gornatkevičius (c) Julija Kulevičiūtė

Pirmiausia, jie gaus fundamentalias žinias, kurios priklauso universitetiniam išsilavinimui: kultūros, meno istorija, filosofija, estetika, etika. Lygiagrečiai jau nuo pirmo kurso studentai įgis specifinių, praktinių žinių apie teatro prodiusavimą ir scenos menus Lietuvoje. Dėstyti yra kviečiami specialistai, turintys ilgametę specializuotą patirtį teatruose. Tokiu būdu studentai nuo pirmų dienų praktiškai susipažins su darbu teatre.

Taip pat studijų programoje numatyta kūrybiška studentų pažintis su teatro projektų valdymu, vykdymu, sklaida. Vyks ne tik paskaitos, bet bus rengiami ir seminarai, kuriuose studentai galės tyrinėti specializuotas kryptis teatre, galės gilintis, pavyzdžiui, į Shakespeare’o kūrybą (šekspyrologiją), jei įdomu, net į religijotyrą. Žinoma, studijų programoje bus ir būtini žinoti vadybininkui ir prodiuseriui dalykai: auditorijos plėtra, projekto paraiškų rašymas, buhalterija, mokesčiai, ekonomika, autorinės teisės. Studentas gaus tai, ko reikia būsimam teatro vadovui.

Ar studentas, baigęs šias studijas, galės dirbti ne tik teatre? Ar jis galės aprėpti įvairius scenos menus?

Tikrai taip, studijų metu vyks seminarai, skirti įvairiems scenos menams – ne tik dramos teatrui, bet ir šokiui, cirkui ir kt. Ši studijų kryptis yra labai plati. Siekiame studentams suteikti kuo daugiau galimybių.

Kokios reikalingos savybės ir įgūdžiai stojantiesiems į Teatro prodiusavimą?

Viena pagrindinių savybių prodiuseriui yra aistra menui. Taip pat yra svarbus smalsumas, spontaniškumas, labai svarbu, jog studentas domėtųsi sau svarbia meno kryptimi, stebėtų kultūrinį gyvenimą Lietuvoje ir pasaulyje. Tikimės iš studentų suvokimo, jog menas yra svarbus jų gyvenime. 

Goda Juodaitytė
LMTA informacija 

2023 05 16 

STOJAMŲJŲ EGZAMINŲ REIKALAVIMAI