Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su mūsų Slapukų politika , Privatumo politika

LMTA absolventė Ugnė Jurkonytė – apie lituanistinę praktiką Barselonoje

Lituanistinio švietimo įstaigos yra aktyvios įvairiose Europos, Šiaurės ir Pietų Amerikos, Afrikos, Azijos ir net Australijos žemynų šalyse. Jų tikslas yra padėti išmokti lietuvių kalbą ir ją išlaikyti. Siekiant šio tikslo yra skatinama susipažinti su Lietuvos valstybės istorija, kultūra, paveldu ir tokiu būdu išsaugoti tautinį tapatumą bei skatinti saviraišką lietuvių kalba.

Ugnė Jurkonytė su mokiniais Barselonos LT mokyklėlėje

Šiuo metu į tokio pobūdžio praktiką Ispanijoje esančioje Barselonos LT mokyklėlėje yra išvykusi Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Klaipėdos fakulteto Muzikos atlikimo magistro studijų absolventė Ugnė Jurkonytė, kurią ir nusprendėme pakalbinti bei daugiau sužinoti apie jos lituanistinės praktikos metu atliekamą veiklą.

Kalbina Audrius Dabrovolskas 

Kaip susidomėjote galimybe vykti atlikti praktiką lituanistinio švietimo įstaigose?

Kadangi dirbu švietimo srityje, man ši praktika pasirodė naudinga ir įdomi dėl profesinių priežasčių ir ne tik. Tai puiki galimybė atvykti į kitą šalį, joje pagyventi, pažinti ten gyvenančių lietuvių bendruomenę, prisidėti prie neformalaus ugdymo, renginių ir tradicijų plėtojimo. Labai palaikau tautiškų tradicijų ir lietuvybės puoselėjimą, todėl man tai pasirodė puiki galimybė.

Kodėl pasirinkote būtent Barselonos LT mokyklėlę?

Pasirinkimų kur važiuoti yra daug. Kadangi Barselonoje jau esu buvus ir šis miestas man paliko įspūdį, todėl norėjau sugrįžti ir jį pažinti dar geriau. Kita vertus, pasirinkau Barselonos mokyklėlę ir dėl finansinių aspektų. Skirta stipendija leidžia gyventi pakankamai gerai. Išvykus, pavyzdžiui, į San Franciską nepavyktų net išsinuomoti kambario.

Kokių lūkesčių turėjote prieš prasidedant praktikai ir ar jie pasikeitė praktikos atlikimo metu?

Atvirai kalbant daug lūkesčių neturėjau. Dar prieš aplikuojant buvau susipažinusi su pasaulyje veikiančių lituanistinių mokyklų konceptu, aišku, kiekviena mokykla veikia skirtingu principu. Žinoma, prieš prasidedant praktikai susisiekėme su praktikos vadove, ji pasidalino savais lūkesčiais, papasakojo kaip vyksta veiklos ir ko maždaug tikėtis. Taip pat susipažinau su kita studente, kuri taip pat su manimi atlieka praktiką Barselonos lituanistinėje mokyklėlėje. Važiavau atvira širdimi, pasiruošusi būti bendruomenės dalimi. Vienas dalykas, kuris vyksta kitaip nei įsivaizdavau, tai – pamokėlės, kuriose turime daug laisvės kalbėti, apie ką norime, arba kuo užsiimti. Svarbiausias mokyklėlės tikslas – palaikyti gyvą lietuvių kalbą, nes daugeliui vaikų kalbėti lietuviškai nėra lengva.

Papasakokite daugiau apie praktikos metu atliekamas užduotis, veiklas.

Barselonos lituanistinėje mokyklėlėje bendri užsiėmimai vyksta kartą per tris savaites. Tad šiems užsiėmimams turime pasiruošti iš anksto. Temą pasirenkame pačios ir visą pamokos struktūrą deliojame, kaip norime. Pavyzdžiui, kai šventėme Vasario 16-ąją, pamokėlės tema buvo – knygnešiai. Papasakojome vaikams, ką reiškia šis žodis, kokiame kontekste knygnešiai veikė Lietuvoje, žaidėme, gaminome savo „senovines“ knygeles iš sendinto popieriaus ir panašiai. Taip pat kiekvieną dieną lankome vaikus jų namuose, čia jau dirbame privačiai su kiekvienu vaiku, pagal jo kalbos lygį, pomėgius.

Kuo šios veiklos naudingos tobulinant pedagogikos žinias ir kompetencijas?

Dirbant ar planuojant dirbti švietimo sektoriuje kiekviena patirtis su vaikais yra naudinga. Šioje mokyklėlėje išmokau daug dalykų – prisitaikyti prie skirtingo vaikų kalbos lygio; kad kalba nebūtų barjeras, bendraujant reikia pasitelkti kūrybiškumą. Taip pat labai naudinga tai, kad vedame tiek privačias, tiek grupines pamokas – skirtingos patirtys padeda tobulėti. Kita vertus, įdomu pažinti kitokioje kultūroje augančius vaikus, kas juos domina, kokius žaidimus jie mėgsta, kaip jie mokosi ir panašiai. Vėliau kai kuriuos dalykus bus galima pritaikyti pedagoginėje veikloje Lietuvoje. 

Kokių turėtumėte patarimų studentams, kurie svarsto galimybes atlikti praktiką užsienyje?

Visų pirma, patariu nedvejoti ir pildyti paraiškas. Tikrai verta. Net negalėčiau sugalvoti priežasčių, kodėl nevertėtų bent pabandyti. Net jei ir neturite pedagoginės patirties, ar nesate lituanistinių studijų studentai, mokyklėlės mielai priima įvairių krypčių studentus, svarbiausia entuziazmas, o visa kita ateis savaime. Keli praktiniai patarimai – nedelskite ieškoti kambario ar buto kur gyventi, atsivežkite lietuviškos atributikos, labai praverčia ir vaikams labai patinka. Nebijokite – išvykę nesijausite vieniši, gerai praleisite laiką, įgysite patirties ir atsivešite naujų įspūdžių. Sėkmės!

Ačiū Jums už atsakymus! 

Daugiau informacijos apie Barselonos LT mokyklėlę

Parengė Tarptautinių ryšių skyriaus vyresnysis specialistas Audrius Dabrovolskas 
Nuotraukos – iš Ugnės Jurkonytės asmeninio archyvo

2022 03 22