Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su mūsų
Slapukų politika
,
Privatumo politika
L’Ecole Imaginaire – Lingua-Franca: kūrybinė platforma Lietuvos sezono Prancūzijoje 2024 programoje rugsėjo – gruodžio mėn.
Lietuvos sezono Prancūzijoje 2024 rėmuose sukurta L’Ecole Imaginaire –Lingua-Franca – tai kūrybinė ir edukacinė platforma, jungianti muzikos, teatro, šokio ir kino jaunuosius menininkus. Ši iniciatyva siekia ne tik dalintis geriausiomis Lietuvos meno švietimo praktikomis, bet ir kurti naujas, inovatyvias bendradarbiavimo formas tarp Lietuvos ir Prancūzijos kūrėjų.
Ši vaizduotės, arba svajonių, mokykla yra atvira naujiems horizontams – ji suteikia erdvės kūrybai, bendradarbiavimui ir inovacijoms, kurios turėtų tęstis ir pasibaigus Lietuvos sezonui Prancūzijoje.
Lietuvos kompozitorių kamerinės muzikos atlikimo konkurso ištakos – 1999 m. surengtas Lietuviškos kamerinės muzikos atlikimo konkursas kompozitoriaus, ilgamečio Valstybinės konservatorijos (dabar LMTA) Kompozicijos katedros vedėjo, prof. Eduardo Balsio 80-mečio paminėjimo proga. Konkurso tikslai – propaguoti Lietuvos kompozitorių kamerinę muziką, puoselėti jos atlikimą, skatinti kamerinių ansamblių dalyvių profesinį tobulėjimą.
Pirmieji trys konkursai vyko kas antrus metus, nuo 2003 m. studentų pageidavimu konkursas rengiamas kasmet (išskyrus 2020 m.). 2012 m. konkursas tapo tarptautiniu. Kiekvienais metais konkursas yra skiriamas iškilaus kamerinės muzikos atlikėjo, pedagogo bei svarbaus kamerinės muzikos įvykio atminimui ar sukakčiai pažymėti.
Pasak konkurso iniciatorės, organizatorės ir ilgametės organizacinio komiteto pirmininkės LMTA Kamerinio ansamblio katedros prof. Dalios Balsytės – konkursas skatina Lietuvos kompozitorių kamerinės muzikos studijas, inspiruoja retai atliekamų kamerinių kūrinių atlikimą ir naujų kamerinės muzikos kūrinių atsiradimą. Jis pozityviai veikia LMTA kamerinių ansamblių studijų kokybę, nes skatina studentų kūrybiškumą ir konkurencingumą. Konkurso metu išryškėja perspektyvūs LMTA kameriniai ansambliai ir kamerinės muzikos atlikėjai. III konkurse (II vieta, 2003) styginių kvartete laureatais tapę smuikininkė Ingrida Rupaitė ir violončelininkas Povilas Jacunskas, grojantys fortepijoninio trio FortVio sudėtyje bei Baltijos gitarų kvarteto (diplomas, 2006) narys Saulius Lipčius jau yra patyrę LMTA Kamerinio ansamblio katedros pedagogai. Taip pat šį konkursą savo sėkmingos karjeros pradžia žymi trio Claviola (I vieta, 2008), styginių kvartetai Adora (I vieta, 2010) bei daugelio tarptautinių konkursų laureatas Mettis (I vieta, 2012). Konkursų I premijų laureatais tapo koncertinę veiklą tęsiantys duetai – Konrad Levicki, smuikas – Lauryna Lankutytė, fortepijonas (2015) ir ansamblis Twenty fingers duo (2016) bei Meta Piano trio (2018). Konkurse yra dalyvavę kameriniai ansambliai iš Latvijos ir Baltarusijos muzikos akademijų. Užsienio aukštųjų muzikos mokyklų kameriniai ansambliai susipažįsta su Lietuvos kompozitorių kamerine muzika, kas itin svarbu jos propagavimui ir už šalies ribų.
XXIII konkurso žiuri pirmininkas – kompozitorius dr. Vytautas Germanavičius. Žiuri nariai – lekt. dr. Jurgis Juozpaitis (altas, LMTA Styginių instrumentų katedros dėstytojas, Lietuvos kamerinio orkestro altų grupės koncertmeisteris, trio Claviola narys), LMTA Meno centro vadovė pianistė Eglė Kasteckaitė, Kristupo medinių pučiamųjų kvinteto narys fagotistas Andrius Puplauskis ir smuikininkas, styginių kvarteto Mettis primarijus Kostas Tumosa. Vertinimo komisijos sekretorė – prof. dr. Indrė Baikštytė.
2018 metais, minint Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Styginių instrumentų katedros 85 metų jubiliejų, prof. Rūta Lipinaitytė inicijavo pirmąjį Baltijos šalių akademijų studentams skirtą stygininkų konkursą. Šis renginys tapo ne tik ypatinga švente, bet ir svarbiu postūmiu stiprinant bendradarbiavimą tarp Baltijos šalių akademijų.
Pirmasis konkursas, kuriame dalyvavo net 30 studentų iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos, sulaukė didelio pasisekimo. Tuomet 1-ąją vietą pelnė violončelininkas iš Estijos Valle-Rasmus Roots (dėstytojas Henry-David Varema). Dalyviai turėjo atlikti privalomą Baltijos šalių kompozitorių kūrinį – tai tradicija, kuri išliko iki šių dienų ir tapo svarbia konkurso dalimi.
2022 metais įvyko antrasis konkursas, kuris buvo ypatingai sėkmingas lietuviams. Grand Prix apdovanojimą pelnė Kristijonas Pūtys (dėstytoja prof. Rūta Lipinaitytė), o tarp 1-osios, 2-osios ir 3-iosios vietų laureatų taip pat netrūko lietuvių.
Džiugu matyti, kaip ši iniciatyva auga ir plečiasi. Šiemet, gruodžio 2–6 dienomis, Rygoje vyks jau trečiasis konkursas, bus žengtas žingsnis į dar platesnį bendradarbiavimą, konkursas taps keturių šalių renginiu, prie Lietuvos, Latvijos ir Estijos prisijungs Švedija. Šių metų komisijoje dirbs nariai iš visų keturių šalių, o Lietuvai atstovaus konkurso iniciatorė – prof. Rūta Lipinaitytė. Konkurse dalyvaus 30 studentų, iš kurių dešimt – iš Lietuvos.
Baltijos šalių stygininkų konkursas – tai ne tik galimybė jauniesiems talentams pasirodyti tarptautinėje scenoje, bet ir svarbi tradicija, stiprinanti regiono kultūrinį ryšį.
Gruodžio 2 – 6 d. Tapk studentu vienai dienai ir dalyvauk LMTA studentams dėstomose paskaitose!
Tai – unikali galimybė stebėti kaip vyksta paskaitos, susipažinti su akademijos erdvėmis, pabendrauti su būsimais dėstytojais ir užduoti rūpimus klausimus esamiems studentams.
Paskelbti Lietuvos mokslo tarybos ir Lenkijos nacionalinio centro 2024 m. rengto bendro Lietuvos–Lenkijos mokslo projektų paraiškų konkurso „Daina 3“ rezultatai. Dvišalio Lietuvos–Lenkijos mokslo ir studijų institucijų bendradarbiavimo programa finansuos projektą „Lenkų ir lietuvių muzika, globali perspektyva: migracija, diasporos tapatybės ir tėvynė”, vadovės prof. dr. Rūta Stanevičiūtė-Kelmickienė (Lietuvos muzikos ir teatro akademija) ir prof. hab. dr. Beata Bolesławska-Lewandowska (Lenkijos mokslų akademijos Menotyros institutas). 2025–2027 m. projektą kartu su vadovėmis įgyvendins lietuvių ir lenkų muzikologai: prof. dr. Danutė Petrauskaitė, doc. Dr. Kamilė Rupeikaitė, hab.dr. Jolanta Guzy-Pasiak, prof. hab. dr. Iwona Lindstedt, hab. dr. Barbara Mielcarek-Krzyżanowska, grupė doktorantų.
Bendrų mokslo projektų konkursui „Daina 3“ Lietuvoje pateiktos 159 paraiškos, finansuojama 17 projektų. Tarp finansuojamų paraiškų 5 yra humanitarinių ir socialinių mokslų sričių, 12 – gamtos, technologijos, medicinos ir žemės ūkio mokslų sričių.
LMTA mokslininkės jau yra laimėjusios ir sėkmingai įgyvendinusios prestižinės programos „Daina 1“ finansuotą projektą „Permainų muzika: laisvėjimo kultūrinė raiška lietuvių ir lenkų muzikoje iki ir po 1989“. 2018–2023 m. lietuvių muzikologių (vadovė prof. dr. Rūta Stanevičiūtė-Kelmickienė) kartu su Krokuvos muzikos akademijos muzikologų grupe (vadovė prof. hab dr. Małgorzata Janicka-Słysz) įgyvendinto projekto rezultatai – kolektyvinės monografijos – pelnė keletą svarių Lenkijos apdovanojimų ir susilaukė itin palankių užsienio mokslininkų recenzijų (plačiau žr. Lietuvos muzikologija 25).
Nordplus „Performance Recording“ projekte lapkričio 4–8 dienomis LMTA centriniuose rūmuose dalyvaus 29 operos studentai iš Estijos, Latvijos, Lietuvos, Norvegijos ir Švedijos. Projekto tikslas – išmokyti studentus profesionaliai įsirašyti audiovizualinę medžiagą būsimoms perklausoms į operos teatrus.
Paskaitas pakviesti skaityti geriausi savo srities profesionalai. Airijos karališkosios akademijos profesorė, operos dainininkė (sopranas) Virginia Kerr skaitys paskaitą „Performance Psychology“ (lapkričio 4 d. 9:00–10:20, Karoso salė). Aleksandra ir Vilius Kerai kalbės apie profesionalius garso įrašus ir dalinsis asmenine patirtimi (lapkričio 4 d., 10:30–12:00, Karoso salė).
Malmės muzikos akademijos profesorius, žinomas Švedijos operos solistas, ryški asmenybė Rickard Söderberg pristatys „Life as Opera Singer“ (lapkričio 5 d., 9:00–10:20, Karoso salė). Apie garso įrašymo subtilybes ir šiuolaikines garso įrašymų technologijas bei naudojamą techniką kalbės LMTA dėstytoja Laura Jurgelionytė ir Informacinių technologijų skyriaus vedėjas, garso režisierius Vytenis Gadliauskas (lapkričio 5 d., 10:30–12:00).
Lapkričio 6 d. 9:00–10:20 val. teorinį ir praktinį grimo ekranui seminarą praves Roma Kazlauskaitė-Sausdravienė (Didžioji salė), o LMTA dėstytojas Mantas Šatkus supažindins su salėje instaliuota profesionali filmavimo ir garso įrašymo įranga ir padės studentams pasirengti individualiam praktiniam audiovizualinių įrašų darbui.
Studentai iš LMTA bei partnerinių mokyklų turės galimybę profesionaliai įsirašyti ir USB atmintinėje išsisaugoti pasirinkto repertuaro įrašus.
Visos paskaitos yra atviros. Kviečiami ne tik Dainavimo katedros studentai, bet visi atlikėjai, kuriems įdomi atlikimo psichologija, atlikėjo gyvenimo istorijos, garso ir vaizdo įrašų temos, su kuriomis praktinėje profesinėje veikloje susidurs kiekvienas būsimas atlikėjas.
Projektą „Performance Recording“ koordinuoja Tarptautinių ryšių skyriaus vedėja Rima Rimšaitė
Konsultantas ir projekto idėjinis partneris – Vytenis Gadliauskas
2024 m. lapkričio 11 d., pirmadienį, 10–17 val.
2024 m. lapkričio 12 d., antradienį, 12–16 val.
LMTA Kongresų rūmų 219 auditorijoje SVEČIAS IŠ LENKIJOS: PROF. HAB. DR. WŁODZIMIERZ PROMIŃSKI (SMUIKAS) Styginių kvarteto ir kamerinio ansamblio meistriškumo kursai
Organizatorius: LMTA Kamerinio ansamblio katedra https://lmta.lt/lt/renginys/svecias-is-lenkijos-prof-hab-dr-wlodzimierz-prominski-smuikas/
2024 m. lapkričio 11 d., pirmadienį, 18 val. LMTA Juozo Karoso salėje LMTA SOLISTAI. KONCERTUOJA AKORDEONO KATEDROS STUDENTAI Koncertas skirtas Akordeono specialybės Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje įkūrimo 65-mečiui bei savarankiškos LMTA Akordeono katedros 10-mečio jubiliejams paminėti
Organizatorius: LMTA Akordeono katedra https://lmta.lt/lt/renginys/lmta-solistai-koncertuoja-akordeono-katedros-studentai/
2024 m. lapkričio 13 d., trečiadienį, 18 val. LMTA Didžiojoje salėje KONCERTAS „M. K. ČIURLIONIO NEATPAŽINTI MUZIKOS CIKLAI FORTEPIJONUI“ XXIV Tarptautinės muzikos teorijos konferencijos „Muzikos komponavimo principai: ethno- in contempo“ programos dalis
Dalyvauja LMTA profesorius pianistas Sergejus Okruško ir jo studentai https://lmta.lt/lt/renginys/koncertas-m-k-ciurlionio-neatpazinti-muzikos-ciklai-fortepijonui/
2024 m. lapkričio 22 d., penktadienį, 13 val. 2024 m. lapkričio 23 d., šeštadienį,, 10 val. 2024 m. lapkričio 24 d., sekmadienį, 10 val. LMTA Balkono teatre SEMINARAS „PSICHODRAMA IR PRIERAIŠUMAS“ Lektorius dr. Clark Baim (UK/USA)
Organizatorius: Dramos teatro asociacija Renginys uždaras.
LMTA Didžioji salė (Gedimino pr. 42, Vilnius)
LMTA Juozo Karoso salė (Gedimino pr. 42, Vilnius)
LMTA Balkono teatras (Gedimino pr. 42, Vilnius)
LMTA Kongresų rūmai (Vilniaus g. 6-2, Vilnius)
LMTA Sluškų rūmai (T. Kosciuškos g. 10, Vilnius)
„Organum“ koncertų salė (Savanorių pr. 1, Vilnius)
Vilniaus paveikslų galerija (Didžioji g. 4, Vilnius)
LMTA projektas Paryžiaus konservatorijoje yra LMTA tarpdisciplininės programos „L‘Ecole imaginaire-Lingua-Franca“ dalis .
„L‘Ecole imaginaire-Lingua-Franca“ yra įtraukta į Lietuvos sezono Prancūzijoje 2024 programą. Sezoną organizuoja Lietuvos kultūros institutas kartu su Prancūzų institutu Paryžiuje.
Stipendija yra skiriama jaunųjų pianistų kūrybinių sumanymų įgyvendinimui.
Skiriamos trys stipendijos LMTA studijuojantiems pianistams. Stipendija gali būti skiriama vieną kartą per bakalauro studijų laikotarpį ir vieną kartą per magistrantūros studijų laikotarpį.
Stipendija yra vienkartinė, jos dydis yra 2200 USD.
II. PARAIŠKŲ PATEIKIMAS:
Paraiškas stipendijai gauti gali teikti Fortepijono ir vargonų katedros bakalauro ir magistro studijų pakopose studijuojantys pianistai.
Paraiškas siųsti iki lapkričio 24 d. adresu: aidas.puodziukas@lmta.lt
Paraiška nesvarstoma, jeigu ji pateikta pasibaigus skelbime nurodytam paraiškų priėmimo laikui.
Paraišką sudaro:
Konkurse numatoma atlikti programa;
Planuojamo kūrybinio projekto (apie 60 min. rečitalis) aprašymas ;
Ankstesnės kūrybinės veiklos pristatymas: dalyvavimas konkursuose, meistriškumo kursuose, kūrybiniuose projektuose, pasiekimai, atsiliepimai ir kita.
III. VERTINIMAS:
Pateikę paraiškas, studentai paskelbtu konkurso metu turi atlikti žemiau nurodytą programą. Programos reikalavimai:
Programos trukmė 40 – 45 min.
a) Lietuvių išeivių kompozitorių kūrinys;
b) Baroko epochos kūrinys(-iai);
c) Klasicizmo epochos kūrinys (sonata, variacijos). Galima rinktis iš šių kompozitorių: J. Haydn, W.A. Mozart, L. van Beethoven, F. Schubert, M. Clementi. Gali būti atlikta visa sonata arba jos dalys;
d) Laisvai pasirinkta programa.
Studentų atlikimą bei paraiškas vertina ir sprendimą skirti stipendiją priima kompetentinga vertinimo komisija.
Komisijos sprendimai yra galutiniai ir neskundžiami.
Vertindama paraiškas komisija atsižvelgia į programos atlikimo meniškumą bei profesionalumą, pateikto kūrybinio projekto originalumą bei ankstesnės kūrybinės veiklos rezultatus.
IV. STIPENDIJŲ SKYRIMAS:
Komisija išrenka tris pianistus, kuriems yra skiriama stipendija.
Stipendija yra nedaloma. Stipendija išmokama dviem etapais: pirmoji 1500 USD dalis išmokama, kai paskelbiamas stipendijos laimėtojas, antroji 700 USD dalis išmokama per mėnesį laiko po atsiskaitymo už kūrybinį projektą.
V. ATSISKAITYMAS UŽ STIPENDIJĄ
Jaunieji pianistai, kuriems skirta stipendija, įsipareigoja vienerių metų bėgyje įgyvendinti sumanytą kūrybinį projektą ir atsiųsti tai patvirtinančią informaciją konkurso organizatoriams.
Kongresas vyks anglų k. ir lietuvių k., pagal galimybes bus organizuojamas sinchroninis vertimas.
Atrinkus svariausius kongreso pranešimus, organizatoriai inicijuos šia medžiaga grindžiamų mokslinių straipsnių parengimą ir leidybą kolektyvinėje monografijoje (2027 m.).
Tolesnė informacija bus skelbiama susirašinėjant el. pašto adresu mkc150congress@lmta.lt ir oficialioje Vilniaus kongreso M. K. Čiurlioniui 150: atodangos ir interpretacijos svetainėje (bus paskelbta vėliau).
Kongreso programos komitetas:
Prof. dr. habil. Vytautas Landsbergis (programos komiteto garbės narys, Lietuva)
Prof. dr. habil. Helmutas Loosas (Leipcigo universitetas, Muzikologijos institutas, Vokietija)
Prof. dr. habil. Beata Boleslawska-Lewandowska (Lenkijos mokslų akademija (PAN), Meno institutas, Lenkija)
Prof. dr. habil. Antanas Andrijauskas (Lietuvos kultūros tyrimų institutas, Lietuva)
Prof. dr. habil. Philip Ross Bullock (Oxfordo universitetas, Jungtinė Karalystė),
Prof. dr. Algis Mickūnas (Ohajo universitetas, JAV)
Prof. dr. Naglis Kardelis (Vilniaus universitetas, Lietuvos kultūros tyrimų institutas, Lietuva)
Prof. dr. Aušra Martišiūtė-Linartienė (Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas, Lietuva)
Prof. dr. Rūta Stanevičiūtė-Kelmickienė (Lietuvos muzikos ir teatro akademija, Mokslo centras, Lietuva)
Dr. Yumiko Nunokawa (Tokijo Waseda universitetas, Japonija)
Doc. dr. Audra Versekėnaitė (Lietuvos muzikos ir teatro akademija, Muzikologijos katedra, Lietuva)
Prof. dr. habil. Gražina Daunoravičienė (Lietuvos muzikos ir Teatro akademija, Muzikologijos katedra, Lietuva)
Kongreso vadovė: Prof. dr. habil. Gražina Daunoravičienė
Kongreso vadybinė komanda: LMTA Mokslo centras, Projektų vadybos skyrius, LMTA Muzikos inovacijų studijų centras, Komunikacijos skyrius.
Kongreso sekretorė: dr. Zita Abramavičiūtė-Mučinienė (LMTA), el. paštas: mkc150congress@lmta.lt
Lietuvos muzikos ir teatro akademijos pučiamųjų ir mušamųjų instrumentų katedros studentų ir alumnų vario dūdų orkestras „Brass LT“ (vadovai lekt. Remigijus Vilys ir prof. Kazys Daugėla) pradeda naują etapą savo veikloje. Po pergalės prestižiniame Europos varinių pučiamųjų instrumentų čempionate, orkestras siekia dar didesnių aukštumų. Šiemet gegužės mėnesį Palangoje vykusiame čempionate dalyvavo LMTA orkestras „Brass LT“, diriguojamas Russello Gray’jaus iš Jungtinės Karalystės. Tokio pasiekimo niekada nebuvome laimėję. Prieš 30 metų lekt. Remigijaus Vilio gražia iniciatyva pradėta varinių pučiamųjų orkestrų veikla „Brass band“ pasiekė kulminacinį tašką. Lietuvos orkestrai žengia naujos europietiškos kokybės ir plėtros keliu.
Breistein yra ne tik talentingas dirigentas, bet ir puikus pedagogas. Jis turi didelę patirtį dirbdamas su pučiamųjų orkestrais ir yra pelnęs tarptautinį pripažinimą. Jo vadovaujami orkestrai yra pasiekę puikių rezultatų įvairiuose konkursuose ir festivaliuose.
„Brass LT“ pasirinkimas kviesti B. Breisteiną dirigentuoti yra labai logiškas žingsnis. Norvegijos dirigentas atneš į orkestrą naujų idėjų, patirties ir padės jam tobulėti. B. Breistein jau yra susipažinęs su Lietuvos muzikiniu gyvenimu, nes prieš dvejus metus dalyvavo ambicingame projekte „Voss modelis“, kurio metu buvo keliamas Lietuvos muzikinių kolektyvų vadovų lygis.
„Brass LT“ ir B. Breistein bendradarbiavimas žada būti labai vaisingas. Orkestras ruošiasi sudėtingai konkursinei programai, kurią specialiai čempionatui parengė pats dirigentas. Klausytojai gali tikėtis išgirsti aukščiausio lygio muziką, kurią atliks vienas geriausių Lietuvos pučiamųjų orkestrų.
Šis įvykis yra dar vienas įrodymas, kad Lietuvos pučiamųjų muzika sėkmingai žengia į priekį ir užima vis svarbesnę vietą Europos muzikiniame gyvenime.
Apie Bjørn Breistein:
Baigė dirigavimo magistro studijas Hochshule für Musik Bazelyje, Šveicarijoje.
Dirba laisvai samdomu dirigentu, yra dirigavęs daugeliui orkestrų, įskaitant Norvegijos karališkąjį karinio jūrų laivyno orkestrą ir Šveicarijos armijos orkestrą.
Yra Jølster Brass orkestro muzikinis vadovas ir Bergeno universiteto simfoninio orkestro dirigentas.
Dėsto dirigavimą Griego akademijoje Bergene.
Turi didelę patirtį dirbdamas su jaunaisiais dirigentais.
LMTA Pučiamųjų ir mušamųjų instrumentų katedros informacija
2024 10 21
Programa RESONO neseniai buvo akredituota Portugalijoje, kur jai buvo suteiktas maksimalus šešerių metų akreditacijos laikotarpis. Tai rodo aukštą programos kokybę ir tarptautinį pripažinimą. Studentams bus suteikta galimybė studijuoti skirtingose šalyse ir prisidėti prie bendrų kūrybinių projektų, taip įgyjant unikalios tarptautinės patirties. Programoje ypatingas dėmesys skiriamas bendrakūrybai, siekiant sukurti inovatyvius ir profesionalius muzikinius sprendimus.
Ekspedicijai vadovavo lekt. Lijana Šarkaitė-Viluma
Nuotraukos Kristinos Kuklieriūtės, Daivos Vyčinienės ir Lijanos Šarkaitės-Vilumos
Trumpas video reportažas iš ekspedicijos Ukmergės r.:
Ta proga Lietuvos muzikos ir teatro akademijos simfoninis orkestras (LMTA) parengė spalvingą kompozitoriaus Balio Dvariono kūrinių programą, kuri diriguojant orkestro meno vadovui Martynui Staškui nuskambės LMTA rudens sesijos koncertinėse gastrolėse: spalio 23 d. Vievio kultūros centre, spalio 24 d. Klaipėdos fakulteto koncertų salėje ir spalio 26 d. Valdovų rūmuose Vilniuje.
LMTA simfoninis orkestras įsteigtas 1953 metais ir tai – antrasis seniausias iš dabar gyvuojančių Lietuvos simfoninių kolektyvų. Orkestrą sudaro styginių bei pučiamųjų ir mušamųjų instrumentų katedrų studentai, kurie kasmet pavasarį ir rudenį susiburia bendram muzikavimui ir rengia naujas programas. Tuomet akademijos erdvės prisipildo orkestro repeticijų garsais, sienas drebina didingas repetuojančio kolektyvo skambesys. Skirtingais laikotarpiais su šiuo jaunimo orkestru dirbo ir jį ugdė ryškiausi Lietuvos batutos meistrai ir atlikėjai: Abelis Klenickis, Jurgis Fledžinskas, Juozas Domarkas, Gintaras Rinkevičius, Laurynas Vakaris Lopas, Robertas Šervenikas. Nuo 2013 m. orkestrui vadovauja dirigentas doc. Martynas Staškus.
Koncertuose skambės žymiausi B. Dvariono kūriniai: arijos ir duetai iš operos „Dalia“, uvertiūra „Prie gintaro kranto“, elegija „Prie ežerėlio“, variacijos fagotui ir orkestrui, o antrojoje koncerto dalyje orkestras grieš vieną gražiausių romantinių Franco Šuberto (Franz Schubert) simfonijų – „Nebaigtoji“.
Kartu su orkestru pasirodys ir LMTA jaunieji solistai: smuikininkės Urtė Didžiulytė, Valerija Kycia, fagotininkas Tomas Danielius Rubinas, dainininkai Aija Jarmoloviča, Laurynas Viliušis, Gabrielė Jevsejevaitė, Klaudijus Zajančkauskas.
Tai išskirtinė galimybė studentams ir absolventams tiesiogiai susipažinti su tarptautinėmis karjeros perspektyvomis ir įsidarbinimo galimybėmis tokiose prestižinėse organizacijose kaip Europos Taryba, Europos Centrinis Bankas, Europos Komisija, UNICEF, EBPO, UNESCO ir kt.
Šis renginys – puiki galimybė praplėsti akiratį ir pradėti karjeros kelią tarptautinėje erdvėje. Mugės metu galėsite iš arčiau pažinti organizacijų veiklą, užmegzti ryšius su jų atstovais. Bus organizuojamos dirbtuvės ir individualūs susitikimai, skirti aptarti aplikavimo taisykles ir kitus klausimus.
Karjeros mugė organizuojama Užsienio reikalų ministerijos bendradarbiaujant su ISM Vadybos ir ekonomikos universitetu ir vyks šalia jubiliejinės 20-osios tarptautinės konferencijos „Karjeros raida 2024“ („Career Development Roundtable 2024“), kurioje dalyvaus daugiau nei 100 žmogiškųjų išteklių valdymo profesionalų iš Jungtinių Tautų bei Europos Sąjungos organizacijų.
Programoje: H. Eccles, J. S. Bach, N. Paganini, H. Vieuxtemps, H. Wieniawski, C. Saint-Saëns, M. Bruch, E. Chausson, M. Ravel, Y. Bowen, E. Balsys, V. Barkauskas
Koncertas nemokamas, maloniai kviečiame!
Programa:
Maurice Ravel (1875–1937)
Koncertinė rapsodija „Čigonė, op. 76
Atlieka Rapolas VENCKUS (I k., smuikas, prof. Ingrida Armonaitė-Galinienė)
Julian Germanowicz (fortepijonas)
Johann Sebastian Bach (1685–1750)
Sonata smuikui solo Nr. 1 g-moll, BWV1001
Siciliana
Presto
Henryk Wieniawski (1835–1880)
Polonezas D-dur Nr. 1, op. 4
Atlieka Paulina BANAITYTĖ (II k., smuikas, prof. Ingrida Armonaitė-Galinienė)
Julian Germanowicz (fortepijonas)
York Bowen (1884–1961)
Allegro de concert, op. 21 altui ir fortepijonui
Atlieka Leonor VIVEIROS (III k., altas, doc. Gediminas Dačinskas)
Marija Bilinska (fortepijonas)
Henry Eccles (1670–1742)
Sonata Nr. 11 g-moll
I d. – Grave
Eduardas Balsys (1919–1984)
Koncertas smuikui solo Nr. 3
I d. – Preliudas
Atlieka Monika SAPIEGAITĖ (III k., smuikas, prof. Rūta Lipinaitytė)
Eglė Kižytė-Ramonienė (fortepijonas)
Henri Vieuxtemps (1820–1881)
Sonata altui ir fortepijonui, op. 36
II d. – Barcarolla (Andante con moto)
III d. – Finale Scherzando
Atlieka Kristina BERNADICKAITĖ (III k., altas, lekt. Dovilė Juozapaitienė)
Marija Bilinska (fortepijonas)
Camille Saint-Saëns (1835–1921)
Havanaise, op. 83
Atlieka Ūla JANKAUSKAITĖ (III k., smuikas, prof. Rusnė Mataitytė)
Daiva Stulgytė (fortepijonas)
Niccolò Paganini (1782–1840)
Kapričas Nr. 21, op. 1
Max Bruch (1838–1920)
„Škotiška fantazija“ Es-dur, op. 46
IV d. – Finale: Allegro guerriero
Atlieka Kristijonas PŪTYS (I mag., smuikas, prof. Rūta Lipinaitytė)
Dalyviai: aukštųjų muzikos mokyklų bakalaurų, magistrantų, meno doktorantų kameriniai ansambliai. Kviečiami dalyvauti vienas 2023 m. ir 2024 m. absolventas duetuose bei absolventai ir iliustratoriai didesnės sudėties ansambliuose: trio – vienas dalyvis; kvartete, kvintete ir t.t. – du dalyviai. Konkurse negali dalyvauti ansamblis, anksčiau laimėjęs šiame konkurse I vietą.
Konkurso tikslas: propaguoti Lietuvos kompozitorių kamerinę muziką, puoselėti jos atlikimą, skatinti kamerinių ansamblių dalyvių profesinį tobulėjimą.
Reikalavimai: įtaigiai, meniškai brandžiai atlikti ne trumpesnę kaip 20 min. programą:
vienas kamerinio žanro Lietuvos kompozitoriaus ciklinis kūrinys (visos dalys) arba Lietuvos kompozitorių kamerinių kūrinių programa – kūrinio/programos apimtis ne trumpesnė kaip 12 min.
klasicizmo ar romantizmo epochos kamerinio žanro ciklinio kūrinio sonatinio allegro ar rondo formos dalis arba šiuolaikinio kamerinio kūrinio išplėtota dalis/ys.
Paraiškos: kartu su ansamblio nuotrauka ir detalia programa pateikiamos LMTA Kamerinio ansamblio katedrai iki 2024 m. lapkričio 11 d. el. adresu renatas.jankevicius@lmta.lt
Angelo Castaldo (1973) gimė Neapolyje kur baigė ir ankstyvąsias fortepijono, vargonų, klavesino bei dirigavimo muzikos studijas. Neapolio Federico II universitete „cum laude“ baigė literatūros studijas, įgijo muzikologijos magistro laipsnį ir Romos universitete apsigynė Muzikos filosofijos daktaro laipsnį. Aktyviai koncertuoja visame pasaulyje – didžiuosiuose Europos miestuose, Pietų Amerikoje ir JAV – Vašingtone, Niujorke, Čikagoje, Bostone, Filadelfijoje, San Franciske ir kt. Angelo Castaldo yra daugelio tarptautinių vargonininkų konkursų žiuri narys, nuolat veda meistriškumo kursus įvairiose Europos aukštosiose muzikos mokyklose. Kaip žurnalistas ir muzikos kritikas nuo 1993 metų dirba dienraštyje „Napoli sera“ ir žurnale „Arte Organaria e Organistica“. Jis suredagavo ir pirmąkart išleido M. E. Bossi, G. B. Pergolesi, G. Contrufo kūrinius vargonams, daugelį XX a. vargonų muzikos kūrinių – F. Capocci, F. M. Napolitano, E. Gubitosi, E. Marchetti. Įrašė ir išleido visą eilę kompaktinių plokštelių – Neapolio bazilikos vargonais, Vašingtono Nacionalinės katedros, Sidnėjaus anglikonų bažnyčios vargonais ir daugeliu kitų.
Šiuo metu Angelo Castaldo yra Neapolio Šv. Chiaros bazilikos pagrindinis vargonininkas ir chormeisteris. G. Palestrinos
konservatorijos Calgiari prorektorius, Tarptautinio vargonų muzikos festivalio įkūrėjas, o taip pat Istorinių vargonų asociacijos įkūrėjas.
TAIP PAT KVIEČIAME Į KONCERTĄ!
2024 m. gruodžio 1 d., sekmadienį, 13 val.
Šv. Kazimiero bažnyčia (Didžioji g. 34, Vilnius)
Gruodžio 2 – 6 d. Tapk studentu vienai dienai ir dalyvauk LMTA studentams dėstomose paskaitose!
Tai – unikali galimybė stebėti kaip vyksta paskaitos, susipažinti su akademijos erdvėmis, pabendrauti su būsimais dėstytojais ir užduoti rūpimus klausimus esamiems studentams.
Dalyvauja: LMTA Dainavimo katedros „Baroko operos“ modulio studentai, dainuojantys André Cardinal Destouches ir Michel Richard Delalande operoje-balete „Les Élémens“ (1720)
Prancūzų senosios muzikos žinovas, tenoras, nuo 1979 m. savo įkurto ansamblio „Gilles Binchois“ meno vadovas, su kuriuo įrašė pusšimtį muzikos albumų, koncertuoja visame pasaulyje (Europoje, Afrikoje, Azijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose). Jis taip pat buvo ilgametis senosios muzikos festivalio „Les Rencontres Internationales de Musique Médiévale du Thoronet” (Prancūzija) meno vadovas. Nuo 1982 m. iki 2020 m. dėstė prestižiniame senosios muzikos institute „Schola Cantorum Basiliensis“ (Bazelis, Šveicarija). 2017 m. už nuopelnus senajai muzikai jam buvo suteiktas Prancūzijos Respublikos Garbės legiono riterio ordinas.
Moderuoja: doc. dr. Ramunė Balevičiūtė, prof. dr. Lina Navickaitė-Martinelli
9.20–9.30 | Seminaro atidarymas | Meno ir mokslo prorektorė doc. dr. Ramunė Balevičiūtė
9.30–10.00 | Salomėja Petronytė (dainavimas) Vokalogija: garso komunikacija XX a. pab.–XXI a. lietuvių muzikoje Tiriamosios dalies vadovė prof. dr. Rūta Stanevičiūtė-Kelmickienė
Kūrybinės dalies vadovė prof. Asta Krikščiūnaitė
10.00–10.30 | Julija Bagdonavičiūtė (šiuolaikinė ir improvizacinė muzika)
Multimodalumas šiuolaikinės muzikos kompozicijose: atlikėjo perspektyva
Tiriamosios dalies vadovė prof. dr. Rūta Stanevičiūtė-Kelmickienė
Kūrybinės dalies vadovė prof. dr. Indrė Baikštytė
10.30–11.00 | Dominykas Vaitiekūnas (vaidyba ir režisūra) Kūrybinės įtrauktys kuriant muzikinio teatro patirtį mišriai kurčiųjų ir girdinčių žiūrovų auditorijai
Tiriamosios dalies vadovė doc. dr. Ramunė Balevičiūtė
Kūrybinės dalies vadovas prof. Daniel Irizarry
11.00–11.30 | Airida Gudaitė-Žakevičienė (šokis) Urbanistinio šokio sklaida šiuolaikinio scenos meno kontekstuose
Tiriamosios dalies vadovė doc. dr. Jekaterina Lavrinec
Kūrybinės dalies vadovas doc. Andrius Katinas
11.30–12.00 | Dominykas Snarskis (šiuolaikinė ir improvizacinė muzika)
Kultūrinių tekstų konstrukcijos ir sankirtos šiuolaikinės improvizacijos raiškoje
Tiriamosios dalies vadovė prof. dr. Rima Povilionienė
Kūrybinės dalies vadovas prof. Christian Windfeld
PIETŲ PERTRAUKA
Moderuoja: prof. dr. Lina Navickaitė-Martinelli, lekt. dr. Gabrielius Simas Sapiega
13.00–13.30 | Ryhor Kharaneko (šiuolaikinė ir improvizacinė muzika) Multidimensional timbre control on the saxophone: an exploration of timbre-changing techniques
Tiriamosios dalies vadovė prof. dr. Rima Povilionienė
Kūrybinės dalies vadovas prof. Liudas Mockūnas
13.30–14.00 | Rimvydas Leipus (kino režisūra) Spalvoto vaizdo vizualinės išraiškos galimybės ir ribos skaitmeninėje vaizdo įrašymo technologijoje
Tiriamosios dalies vadovas prof. dr. Kristupas Sabolius
Kūrybinės dalies vadovė doc. dr. Deima Kristina Katinaitė-Zajančauskė
14.00–14.30 | Beata Juchnevič-Tamulevičienė (kompozicija) Kompoziciniai triukšmo artikuliacijos muzikoje aspektai
Tiriamosios dalies vadovas prof. dr. Antanas Kučinskas
Kūrybinės dalies vadovas prof. dr. Mārtiņšas Viļumsas
14.35–16.05 | Paskaita ir diskusija | José Miguel Pérez Aparicio
National awakenings through musical theatre: a comparative perspective between the Catalan and Lithuanian revivals
Autonomous University of Barcelona Visiting researcher at the LMTA
2024 12 05 / 9:30
Moderuoja: doc. Mantautas Krukauskas
9.30–10.00 | Vytis Jankauskas (šokis) Šokis antropoceno epochoje
Tiriamosios dalies vadovė prof. dr. Audronė Žukauskaitė
Kūrybinės dalies vadovas doc. Andrius Katinas
10.00–10.30 | Andrius Šiurys (kompozicija) Virtuali trijų dimensijų garso erdvė kaip muzikos komponavimo priemonė
Tiriamosios dalies vadovas doc. dr. Ramūnas Motiekaitis
Kūrybinės dalies vadovai: prof. dr. Ričardas Kabelis, doc. Mantautas Krukauskas
10.30–11.00 | Morta Kacion-Strømberg (klarnetas)
Psichoemocinis ir fizinis atlikėjo pasiruošimas viešam muzikavimui: neuroplastiškumo ir aktyvios motorikos sąveika
Tiriamosios dalies vadovė prof. habil. dr. Gražina Daunoravičienė
Kūrybinės dalies vadovas prof. dr. Robertas Beinaris
11.00–11.30 | Rasa Dzimidaitė-Mankauskienė (dainavimas) XX a. vokalinės technikos plėstys: kalbinio dainavimo atvejai lietuvių kompozitorių kūryboje
Tiriamosios dalies vadovė doc. dr. Laima Budzinauskienė
Kūrybinės dalies vadovas prof. Deividas Staponkus
11.30–12.00 | Eglė Vertelytė (kino režisūra) Užkadrinio pasakotojo panaudojimo galimybės vaidybinio kino naratyvo konstravime
Tiriamosios dalies vadovas prof. dr. Nerijus Milerius
Kūrybinės dalies vadovė doc. dr. Gabrielė Labanauskaitė
PIETŲ PERTRAUKA
Moderuoja: doc. dr. Birutė Banevičiūtė
13.00–13.30 | Inga Kuznecova (šokis) Šiuolaikinio šokio ir kosmoso erdvėlaikinės tvarkos paralelės ir interpretacija
Tiriamosios dalies vadovė doc. dr. Birutė Banevičiūtė
Kūrybinės dalies vadovas doc. Mantautas Krukauskas
13.30–14.00 | Indrė Puišytė-Šidlauskienė (šokis) Interaktyvus patyrimas šiuolaikinio šokio teatre: psichologinių efektų panauda
Tiriamosios dalies vadovė doc. dr. Gabrielė Labanauskaitė
Kūrybinės dalies vadovė doc. Renata Valčik
14.00–14.30 | Rugilė Barzdžiukaitė (kino režisūra) Kūniškumo politikos vaidmuo grožio kultų formavimosi procese: nuo istorinės perspektyvos iki šiuolaikinės vizualiosios kultūros
Tiriamosios dalies vadovė prof. dr. Natalija Arlauskaitė
Kūrybinės dalies vadovas prof. Petra Bauer
14.30–15.00 | Snieguolė Pranulienė (kompozicija) Modernių muzikos komponavimo metodų taikymas meno sveikatai projektuose
Tiriamosios dalies vadovė doc. dr. Vilmantė Aleksienė
Kūrybinės dalies vadovas prof. dr. Antanas Kučinskas
Kūrybinė meno projekto dalis 2024 m. gruodžio 6 d., penktadienį, 18 val.
LMTA Juliaus Juzeliūno erdvinio garso sferoje
Programa:
1. Literatūrinio teksto transformacijos į garsą ir objektus „But I like long walks and rain“ (interaktyvi garso instaliacija, trukmė – 20 min.)
2. Radijo dokumentikos pjesė, kaip muzikinio kūrinio konceptas „Lino kančia“ (vokalinės kompozicijos radijo dokumentikai, trukmė – 45 min.)
3. Moters įvaizdžių reprezentacijos muzikinėmis priemonėmis „Nimfų sodas“ (kūrinys smuikui, altui, fortepijonui ir elektronikai, trukmė – 13 min.)
4. Multimedijiškumas kaip pagrindinė koncepto raiškos forma „Synth porn“ (virtualus muzikinis performansas, trukmė – 72 val.)
5. Matomas garsas „Aktas“ (seansas garso akiniams-vokalinio kūrinio instaliacija, trukmė – 12 min.)
6. Remiksų, kaip skirtingų koncepto reprezentacijų panaudojimas „aa-aa“ (garso instaliacija ir vokalinis įvietintos muzikos kūrinys moterų balsams, trukmė – 40 min.)
7. Vizualinių duomenų sonifikavimas neegzistuojančiam garsiovaizdžiui sukurti „Music for Mars“ (kūrinys saksofonui, tūbai ir elektronikai, trukmė – 12 min.)
8. Laukimas kaip muzikinės būsenos konceptas „Jeigu sutinkate, prašome palaukti“ (kūrinys mišriam ansambliui ir elektronikai, trukmė – 13 min.)
9. Pirminės instrumento funkcijos dekonstrukcija „Heksameronas“ (kūrinys šešiems didiesiems Katedros varpinės varpams, trukmė – 40 min.)
Gynimo metu bus pristatomos sukurtų kūrinių ištraukos.
Tiriamoji meno projekto dalis 2024 m. gruodžio 9 d., pirmadienį, 10 val. LMTA Juozo Karoso salė
————————————————————
Gynimo taryba
Pirmininkas doc. dr. Mykolas Natalevičius (LMTA, scenos ir ekrano menai, muzika C 001)
Nariai: prof. Rytis Mažulis (LMTA, scenos ir ekrano menai, muzika C 001)
prof. dr. Kentas Olofssonas (Stokholmo menų universitetas, Švedija, scenos ir ekrano menai)
prof. habil. dr. Gražina Daunoravičienė (LMTA, humanitariniai mokslai, menotyra H 003)
prof. dr. Mārtiņšas Viļumsas (LMTA, humanitariniai mokslai, menotyra H 003)
Kviečiame visų specialybių LMTA studentus ir absolventus dalyvauti susitikime su LRT radijo ir televizijos laidų vedėja, žurnaliste Gerūta Griniūte.
Gerūta Griniūtė yra Lietuvos muzikos ir teatro akademijos absolventė, baigusi fortepijono specialybę. Įgijusi muzikos atlikimo bakalauro laipsnį pianistė savo karjeros kelią pasuko kita linkme ir baigė analitinės žurnalistikos magistro studijų programą Vilniaus universitete. Šiuo metu G. Griniūtės balsas girdimas LRT KLASIKOS radijo programose, ją taip pat galima išvysti įvairių televizijos laidų vedėjos rolėje.
Susitikime G. Griniūtė papasakos apie savo karjeros kelią ir sprendimą persikvalifikuoti bei tapti žurnaliste. Su studentais taip pat bus dalijamasi žiniomis apie muzikinio išsilavinimo naudą žurnalistikos srityje, bus supažindinama su šios profesijos principais, galinčiais menininkui padėti save pristatyti viešai.
Atlikimas – LMTA Vaidybos ir režisūros katedros 4 kurso studentai:
Aidas Ašmonas, Klaudijus Matijošaitis, Lugnė Ladauskaitė, Aistė Rocevičiūtė, Ieva Gribauskaitė, Kristupas Budrys, Sibilė Marija Zavadskytė, Kyrylo Kremenchuk, Martynas Mockevičius, Mindaugas Činčys, Laura Marija Rinkevičiūtė, Vilius Kalasūnas, Urtė Janavičiūtė, Dorotėja Rožinskaitė, Gediminas Ilonis, Kamilė Maksvytytė, Vesta Bartašiūtė, Ričardas Mikalkevičius.
Muzika – William Basinski, Tom Waits, Sote, Gorillaz, John Lee Hooker.
Trukmė – 50 min
Mano Drauge,
…žinau, buvau neteisus. Galvojau tik apie save ir buvau įsitikinęs, kad visada turi būti mano tiesa. Bandei man pasakyti, kad turi būti ne taip, keletą kartų. Galiausiai priverčiau tave nustoti. Net jei tai ir reiškė, kad tu pasitraukei.
atsiprašau už naivumą.
…laikas bėga greitai, nors teka lėtai, tu jau manęs nebepažinosi.
…tikiuosi tu žinai, kad esame kaip du kareiviai, neišskiriami, drąsūs ir patikimi. Sese, myliu tave ir tikiuosi supranti kokia brangi esi man. Kiekvieną dieną semiuosi iš tavęs stiprybės.
…viskas sustojo, kaltė mane seka kaip šešėlis. Skauda ir slegia kaip akmuo. Mano mintys pilnos Tavęs ir klausimų apie Tave. Rodos, mano širdis verkia. Verkia kartu su Tavim. Mane apleido sielos ramybė ir aš labai apgailestauju dėl to, kas nutiko. Atleisk.
…vienintelis dalykas, kuris išliko apie mus yra kabantis plakatas ant sienos. Nieko daugiau ir nereikia.
…atleisk, kad niekada tavęs neišklausydavau. Man tai tiesiog nebuvo įdomu. Dabar suprantu, kad klydau. Atleisk.
…niekad iki galo nesupratau, ko nori tu. Atleisk, nebuvau tas žmogus, su kuriuo galėjai pasišnekėti. Nepaisant to, aš tave mylėjau.
…aš kartais nebetikiu, kad du žmonės gali susikalbėti. Mano žodžiai, pasiekę tavo ausis tampa kažkuo visai kitu, nei aš norėjau pasakyti. Galiausiai aš nutylu ir nebesitikiu būti suprasta. Turbūt ir tavęs iki galo nesuprasiu….
…kai pajuntu be galo stiprią meilę tau – aš pradedu bijoti, kad jei mylėsiu tave labiau nei tu mane – kad tu manęs nebemylėsi. Todėl sąmoningai tampu labai šalta, ir tu pasiduodi tam žaidimui, apipili mane meile, o pavargęs pasidarai šaltas. Tuomet aš pajuntu be galo stiprią meilę tau, ir…
…klausyk, aš… nebuvau vertas, o gal mes abu nebuvom verti. Kol kas. Vienas kito.. nebuvom. Buvom. Nesupratom. Norėjom, nenorėjom, juokas. Vieni. Juokai. Tikiuos, iki
…atsiprašau, atsiprašau, atsiprašau, atsiprašau, tuščia kalba, tuščias žodis, tuščia vieta liko viduj, kai nutolom. Kaip ir nebeturim už ką atsiprašyt, bet visvien, dar tiek neiškalbėta, tiek neišgailėta, tiek neišklausyta, neišgirsta. Gyvenkim toliau. Atsiprašau, ir ačiū.
…gaila, kad taip nutiko, bet nieko nekeisčiau. Tikiuosi tu taip pat.
…mes – kaip du skirtingi pasauliai, dvi skirtingos kalbos, kurios suėmė vieną teptuką ir pradėjo tapyti paveikslą. Ir tai sudėtinga. Vienas piešia vienaip, o kitas antraip . Bet teptukas vienas. Daug braukę, teplioję išmetę iš rankų teptuką, į vienas kitą sukluso pasauliai ir ėmė klausytis. Ir ėmė rastis peizažas kokio dar neregėjo pasauliai.
…tavo meilė mane išlaisvino, o tave – suvarže. Mane pagyde, o tave – įskaudino. Mane palengvino, o tave – apsinkino. Tu mane išmokei mylėti save, o aš palikau tave vieną tvarkytis su skausmu, nes man buvo nemalonu į jį žiūrėti…
…man labai gaila, kad negalime užmegzti gilesnio ryšio. Visada man buvai ir būsi brangus, tik nežinau ar tai galiu pavadinti betarpiška meile. …Svajonėse kuriu tave turbūt kitokį nei esi iš tiesų. Koks gi esi tikrasis tu?
1. Baroko epochos kūrinys arba jo dalis/dalys
2. Virtuozinis kūrinys
3. Moderni miniatiūra
Konkurso vertinimo komisija:
Prof. Petras Radzevičius (altas, komisijos pirmininkas)
Doc. Gediminas Dačinskas (altas)
Lekt. Kristina Anusevičiūtė (altas)
Lekt. Jurgis Juozapaitis (altas)
Lekt. Tomas Savickas (altas)
Konkurso dalyvių paraiškų pildymas (iki 2024 m. lapkričio 22 d.), paspaudus šią nuorodą.
1. Visi kūriniai atliekami mintinai.
2. Vertinimo komisija turi teisę nutraukti dalyvio, viršijusio nustatytą laiką, pasirodymą.
3. Dalyviai privalo atlikti kūrinius, nurodytus dalyvio paraiškoje. Kitu atveju konkurso komisija turi teisę nevertinti dalyvio pasirodymo.
4. Konkurso nugalėtojai apdovanojami laureatų diplomais.
5. Vertinimo komisijos sprendimai yra galutiniai ir neapskundžiami.
Algis Gricius – Lietuvos smuikininkas, pedagogas, humanitarinių mokslų daktaras. Jau studijuodamas Lietuvos konservatorijoje pajuto smuiko metodikos stygių, reikalingą auklėjant jaunąjį muzikantą. Visą gyvenimą paskyrė metodiniams darbams, naujoms mokymo programoms. Rašė metodinius straipsnius – jaunojo smuikininko ugdymo smuiko pradžiamokslius su komentarais, disertaciją ,,Kreicerio 42 etiudų vaidmuo smuikininkų atlikėjiškų įgūdžių vystyme“. Šio konkurso tikslai – skleisti žymaus smuikininko ir profesoriaus A. Griciaus pedagoginio darbo principus, skatinti jaunimo poreikį meninei saviraiškai, kūrybiškumui bei smuiko atlikimo meno meistriškumui, atskleisti etiudų vaidmenį atlikėjo įgūdžių formavime.
I. DALYVIAI
Konkurse gali dalyvauti respublikos muzikos, meno mokyklų ir konservatorijų styginių instrumentų (smuiko, alto, violončelės ir kontraboso) (išskyrus Nacionalinę Mikalojaus Konstantino Čiurlionio menų mokyklą) mokiniai.
Konkurso dalyviai skirstomi į grupes:
I kategorija – 13 – 15 m.
II kategorija– 16 – 17 m.
III kategorija – 18 – 19 m.
Konkurso dalyvis, atvykęs į konkursą, privalo turėti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, kad prireikus jį galėtų pateikti konkurso organizatoriams ar vertinimo komisijai.
II. KONKURSO PROGRAMA IR SĄLYGOS
Visų trijų kategorijų konkurso dalyviai atlieka po du kūrinius: privalomą kūrinį – etiudą pasirinktinai iš sąrašo ir barokinio stiliaus kūrinį (pjesę, fantaziją, sonatos vieną ar dvi dalis). Privalomų etiudų sąrašas.
Pasirodymo trukmė – iki 10 min.
Dalyviai atvyksta su savo koncertmeisteriais.
Programa atliekama mintinai.
Viršijus nustatytą laiką, komisija turi teisę nutraukti dalyvių pasirodymą.
III. APDOVANOJIMAI
Dalyvių pasirodymus vertins kompetentinga komisija.
Konkurso nugalėtojai bus apdovanojami laureatų (I, II, III laipsnio) diplomais kiekvienoje kategorijoje.
Visiems konkurso dalyviams, jų pedagogams, koncertmeisteriams bus įteikti padėkos raštai.
Už išskirtinį etiudo atlikimą bus skiriami specialūs prizai.
Vertinimo komisijos sprendimai galutiniai ir neskundžiami.
IV. KONKURSO VIETA IR LAIKAS
2025 m. vasario 8 d. Konkurso pradžia 10 val. LMTA II rūmai (Vilniaus g. 6-2, 01101 Vilnius, 219 aud.)
V. DALYVAVIMO SĄLYGOS
Registracija ir konkurso dalyvių paraiškos priimamos iki 2025 m. vasario 1 d. Konkurso paraiškos forma. Paraiškos formą siųsti el. paštu: dalia@cera.lt
Dalyvių atvykimo registracija, pasirodymų eiga ir laikas bus paskelbti 2025 m. vasario 4 d. 00 val.
Dalyvio mokestis visų kategorijų solistams – 20 eur.
Dalyvio mokestį sumokėti iki 2025 m. vasario 1 d.
Mokėjimo paskirtyje įrašyti: A. Griciaus konkursas, nurodydami dalyvio vardą ir pavardę.
Kviečiami dalyvauti smuiko, alto, violončelės, kontraboso ir arfos specialybių 7-12 klasių (arba 7-8 bei I-IV gimnazijos klasių) moksleiviai iš Lietuvos muzikos mokyklų, gimnazijų bei konservatorijų.
KONKURSO DALYVIAI SKIRSTOMI Į DVI AMŽIAUS GRUPES:
A grupė – dalyviai, besimokantys 7-9 klasėse (arba 7-8 ir I gimnazijos klasėse)
B grupė – dalyviai, besimokantys 10-12 klasėse (arba II-IV gimnazijos klasėse)
A GRUPĖS DALYVIŲ KONKURSO PROGRAMA:
Etiudas arba kapričas
Stambios formos kūrinys (Variacijos, sonata, fantazija, koncertas arba jo I ar II-III dalys)
Pjesė
Programos trukmė – 15-25 min.
B GRUPĖS DALYVIŲ KONKURSO PROGRAMA:
Etiudas arba kapričas
Stambios formos kūrinys (Variacijos, sonata, fantazija, koncertas arba jo I ar II-III dalys)
Dvi skirtingo charakterio pjesės
Privalomas vienas lietuvių kompozitoriaus kūrinys
Programos trukmė –20-35 min.
VERTINIMO KOMISIJA Pirmininkas prof. Jurgis Dvarionas (smuikas, Lietuvos muzikos ir teatro akademija)
Nariai:
prof. Rusnė Mataitytė (smuikas, Lietuvos muzikos ir teatro akademija)
lekt. Dovilė Juozapaitienė (altas, Lietuvos muzikos ir teatro akademija)
mok. Kristina Kupšienė (smuikas, Klaipėdos E. Balsio menų gimnazija)
mok. Asta Krištaponienė (violončelė, Kauno J. Naujalio muzikos gimnazija)
Konkurso dalyvių paraiškų pildymas (iki 2025 m. kovo 5 d.) paspaudus šią nuorodą.
Dalyviai privalo atlikti kūrinius, nurodytus dalyvio paraiškoje. Kitu atveju konkurso komisija turi teisę nevertinti dalyvio pasirodymo.
Kelionės ir maitinimo išlaidas apsimoka patys dalyviai.
Konkurso nugalėtojai apdovanojami laureatų diplomais.
Vertinimo komisijos sprendimai yra galutiniai ir neapskundžiami.
Ankstesnių R. Katiliaus vardo konkursų I premijos laureatai konkurse dalyvauti negali.
Prieš pasirodymą dalyviai turi atvykti, užsiregistruoti konkurso sekretoriate (Lietuvos muzikos ir teatro akademija, II (Kongresų) rūmų (tilto g. 16/Vilniaus g. 6-2, Vilnius) 205 aud.