Stojantiesiems Studijuojantiesiems Darbuotojams Psichologinė pagalba

naujienos

2018.08.16

Labas, pirmakursi!

Labas, pirmakursi! Sveikiname įstojus į Lietuvos muzikos ir teatro akademiją! 

Esame LMTA Studentų atstovybė – mes atstovausime Jūsų interesams ir crazy idėjoms. Mes stengiamės apjungti ir vienyti kūrybiškus, aktyvius ir veržlius studentus. Mums labai svarbu, kad kreiptumeis į mus, jei turi bet kokių – rimtų ar nerimtų – klausimų, idėjų ar rūpesčių! Tai gali padaryti rašydamas laiškelį:

el. paštu: lmtasa@lmta.lt
per Facebook paskyrą: https://www.facebook.com/lmta.sa.3/?fref=ts

Kviečiame susipažinti su būsimais pirmakursiais ir jungtis į facebook grupę: https://www.facebook.com/groups/2203130446381670/

——————————————————
LMTA PIRMAKURSIŲ STOVYKLA

RUGPJŪČIO 27-29 dienomis

Kviečiame prisijungti prie jau ilgamete tradicija tapusios LMTA pirmakursių stovyklos, kurioje tavęs laukia geriausias studijų metų pradžios vakarėlis, įsimintini nuotykiai bei išbandymai!

Nori sužinoti daugiau? Rašyk el. paštu lmtasa@lmta.lt ir mes atsiųsime Tau pakvietimą ir visą svarbią informaciją 😊.

Iki greitų susitikimų,
LMTA SA

2018.08.16

KU Menų akademija integruojama į LMTA

Vyriausybei pritarus, Klaipėdos universitetas (KU) Lietuvos muzikos ir teatro akademijai (LMTA) perduos valstybei nuosavybės teise priklausantį nekilnojamąjį turtą, esantį Klaipėdos centre (mokymosi, administracinius pastatus), valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise pagal valstybės turto patikėjimo sutartį. Nekilnojamojo turto vertė – 1,23 mln. eurų.

Turtas perduodamas vykdant Lietuvos valstybinių universitetų tinklo optimizavimą ir LMTA bei KU susitarimą dėl KU Menų akademijos integravimo į LMTA. Reintegracija leis optimizuoti muzikos, teatro ir šokių specialistų bei meno pedagogų rengimą Lietuvoje, tobulinti studijų kokybę, konsoliduojant Vilniaus ir Klaipėdos menininkų, menotyrininkų ir meno pedagogų potencialą, rengti kultūros ir meno specialistus, atsižvelgiant į Vakarų Lietuvos regiono poreikius, planingai vykdyti meno studijų veiklą ir meno projektus Klaipėdoje.

Darbo grupė, kurią sudarė Švietimo ir mokslo bei Kultūros ministerijos, Lietuvos kultūros tarybos bei aukštųjų mokyklų atstovai, įvertino integracijos projektą labai palankiai.

Sutelkus akademines pajėgas, bus galima racionaliai planuoti rengiamų specialistų skaičių, kuris būtų pagrįstas studijų programų rentabilumo kriterijais ir regionų meno kolektyvų bei specialistų kultūros ir meno centrams poreikiais. Negalutiniais duomenimis, šiais metais į LMTA priimta 146 studentų, 125 iš jų – į valstybės finansuojamas studijų vietas.

Menų studijas Klaipėdoje LMTA vykdys jau nuo šio šių metų rugsėjo.

Švietimo ir mokslo ministerijos
Komunikacijos skyrius
2018 08 09

2018.08.16

Konferencija: Muzikos komponavimo principai

Š. m. lapkričio 13–15 d. rengiama 18-oji tarptautinė muzikos teorijos konferencija „Muzikos komponavimo principai: nuo audijavimo link komponavimo“. Pasiūlymai laukiami iki 2018 m. rugpjūčio 26 d. Pranešimo santrauką (iki 500 žodžių) ir trumpą biografiją prašome siųsti elektroniniu paštu pmc.lmta@gmail.com.

———————————————-

Lietuvos kompozitorių sąjunga
Lietuvos muzikos ir teatro akademija

18-toji tarptautinė muzikos teorijos konferencija

Muzikos komponavimo principai:
NUO AUDIJAVIMO LINK KOMPONAVIMO
100-mečio retrospektyva

Lapkričio 13–15, 2018
Vilnius, Lietuva

Bandymas gvildenti audijacijos ir komponavimo sąryšio fenomeną yra netikėta ir todėl teorinę mintį provokuojanti intencija. Audijacija kaip reiškinys įvardintas ir paprastai nagrinėjamas edukaciniuose kontekstuose kaip gebėjimas girdėti ir suvokti muziką net ir tuomet, kai realaus muzikos garso nėra. Tai kognityvinis procesas, kurio dėka smegenys įprasmina muzikinį garsą. Būtent savitas garso įprasminimas sąlygoja atskirų komponavimo technikų, stilių ar ištisų epochų skambesio ypatumų susiformavimą. Sparčiai besivystant technologijoms ir didėjant jų įtakai kompoziciniams procesams, daugėjant serialistinių metodų pritaikymo apraiškų, audijacijos vaidmuo kūrybiniame procese tampa problemine nūdienos aktualija. Dėl to audijacijos ir komponavimo integravimas į bendrą diskursą gali tapti našia ir produktyvia terpe tiek kompozicinėms, tiek edukacinėms dilemoms gvildenti. Atskiras dėmesys taip pat skiriamas lietuvių kompozitorių audijacinių ypatumų tyrinėjimui, jų raidai Lietuvos šimtmečio retrospektyvoje.

Savo idėjas siūlome išskleisti orientuojantis į šias potemes:
1) Audijacija, skambesio percepcija/recepcija, klausos nuostatos, vidinė klausa, klausos lavinimas komponavimo praktikų kontekste. Teorinis, tipologinis, istorinis rakursas.
2) Skirtingos audijacinės nuostatos (toninė, sonorinė, intensyvumų, ritminė, t. t.) kaip prielaida naujų kompozicinių technikų ar krypčių atsiradimui šimtmečio retrospektyvoje.
3) Komponavimas kaip audijacinės veiklos rezultatas arba sąmoningas jos atsisakymas (ar apribojimas) komponavimo procese. Kompozitoriaus kūrybinio proceso (auto)analizė.
4) Audijaciniai kompozitorių evoliucijos ir stilistikos aspektai Debussy (pažymint šimtąsias kompozitoriaus mirties metines), jo amžinininkų ir vėlesnių kompozitorių kūryboje.
5) Audijacinės tendencijos ir jų raiška lietuvių muzikoje po M. K. Čiurlionio, pažymint šimtąsias Lietuvos metines. 
6) Audijacinių strategijų kaip kūrybinio stimulo ryšiai su kitomis sferomis  (literatūra, tapyba, judesiu, dvasingumu, t. t.) ir tarpsensorinės sąveikos (klausos, vizualikos, lytėjimo, t. t.). Tarpdisciplininis požiūris į Debussy, Čiurlionio ir kitų kompozitorių kūrybą.
7) Klausos lavinimo galimybės ir perspektyvos pastarojo šimtmečio kompozicinių realijų kontekste.   

Pasiūlymai laukiami iki 2018 m. rugpjūčio 26 d. Pranešimo santrauką (iki 500 žodžių) ir trumpą biografiją prašome siųsti elektroniniu paštu pmc.lmta@gmail.com.

Numatyta pranešimo trukmė 20 – 25 min.

Konferencija vyks anglų kalba.

Dalyvio mokestis: 20 eurų

Atrinkti straipsniai bus įtraukti į tęstinį mokslinį recenzuojamą leidinį „Muzikos komponavimo principai“.

Konferencijos mokslinis komitetas:

Prof. dr. Pavel PUŞCAŞ (Muzikos Akademija Cluj-Napoca, Rumunija)
Prof. Miloš Zatkalik (Belgrado menų universitetas, Serbija)
Prof. Roger Redgate (Goldsmito Londono universitetas, Anglija)
Dr. Bert Van Herck (Naujosios Anglijos muzikos konservatorija, JAV)
Dr. Jānis Petraškevičs (Latvijos Jāzepo Vītuolio muzikos akademija, Latvija)
Dr. Martin Vishnick (Anglija)
Prof. dr. Rimantas Janeliauskas
Prof. dr. Antanas Kučinskas (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)
Doc. dr. Mārtiņš Viļums (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)
Doc. Marius Baranauskas (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)

Konferencijos koordinatoriai:

Dr. Andrius Maslekovas,
Aistė Vaitkevičiūtė

2018 03 12

2018.07.19

Ateities teatro kūrėjų forumas – apie ekologiją ir tvarumą

Atkurtos Lietuvos 100-mečio proga 100 jaunųjų kūrėjų iš Šiaurės ir Baltijos šalių aukštųjų teatro mokyklų susiburs Vilniuje. Atvykę Lietuvos muzikos ir teatro akademijos kvietimu, būsimieji scenos profesionalai rugpjūčio 26–rugsėjo 2 d. tarptautiniame forume mėgins brėžti naujas teatro meno gaires.

Lietuvos, Danijos, Estijos, Grenlandijos, Islandijos, Norvegijos, Suomijos ir Švedijos aukštųjų teatro mokyklų studentai, globojami scenos meistrų ir žinovų, meninėmis priemonėmis svarstys socialines ir politines aktualijas. Kels teatro menininko atsakomybės žmogui ir visuomenei klausimus, analizuos teatro ir ekologijos santykį, kuris tampa ypač aktualus ne tik dėl augančio ekologiškos scenografijos, bet ypač – dėl minčių ekologijos poreikio. Projekto metu taip pat bus siūloma naudoti bendruomenės įtraukties veiklas, ketinama aptarti #metoo bangas bei kitas visuomenines aktualijas.

„Teatro menininko tvarumas“ („Theatre Artist Sustainability“) – tai 2017-2018 m. vykdomas Šiaurės ir Baltijos šalių aukštųjų teatro mokyklų tinklo „Nordplus + Norteas“ projektas, kuriuo siekiama sustiprinti meninį, profesinį ir socialinį būsimų scenos menų atlikėjų tvarumą. Projektą įkvėpė klausimai, su kuriais susiduria šiuolaikinis menininkas: kaip kurti prasmingą meną, atliepiantį aplinkos ir planetos situacijai; kaip skirtingų kultūrų aplinkose išmintingai, išradingai ir atsakingai bendrauti su visuomene. 

Forumo dalyviai – tarptautinėse kūrybinėse komandose nusiteikę dirbti jaunuoliai, kuriems rūpi menininko pašaukimo, atsakomybės – žmogui, visuomenei, planetai – klausimai. 100 forumo dalyvių bus suskirstyti į 10 grupių, kasdien dirbsiančių intensyvių kūrybinių seminarų metu. Kiekviena grupė turės suformuluoti idėją bendram kūrybiniam projektui ir ją realizuoti. Rezultatai bus viešai pristatyti visuomenei baigiamajame renginyje rugsėjo 1 d. LMTA Teatro ir kino fakultete.

Forumo „Teatro menininko tvarumas“ metu taip pat vyks atviros paskaitos, kurių klausytis kviečiama ir teatru besidominti visuomenė. Pagrindinės lektorės – trys ryškios šiuolaikinio teatro kūrėjos ir žinovės: Niujorko universiteto profesorė, įtakingų knygų ir publikacijų apie šiuolaikinį teatrą autorė Una Chaudhuri, Melburne gyvenanti šokėja, pedagogė, choreografė ir bendruomenės menininkė Rebecca Hilton bei unikaliu balsu šiuolaikinio teatro kraštovaizdyje vadinama vengrų kilmės režisierė ir dramaturgė Edit Kaldor.

Daugiau nei prieš 40 metų iš Delio (Indija) į Niujorko Kolumbijos universitetą studijuoti atvykusi Una Chaudhuri šiandien yra daugelio garsių pasaulio aukštųjų mokyklų (Harvardo, Jeilio universitetų) lektorė, Niujorko universiteto profesorė. Unos Chaudhuri interesų laukas – nuo modernios dramos, teatro istorijos ir performanso teorijos iki ekologijos temų ir meno funkcijos apmąstymų antropoceno epochoje. U. Chaudhuri išleistų knygų sąraše – garsaus prancūzų dramaturgo Jeano Genet kūrybai skirta „No Man’s Stage: A Semiotic Study of Jean Genet’s Plays“, modernią dramą aptarianti „Staging Place: The Geography of Modern Drama“, žymiosios performansų menininkės Rachel Rosenthal tekstų rinktinė „Rachel’s Brain and Other Storms“, drauge su autoritetinga dramaturgijos tyrėja Elinor Fuchs parengta šiuolaikinio teatro tyrinėjimų antologija „Land/Scape/Theater“. U. Chaudhuri buvo specialaus Jeilio universiteto teatro žurnalo numerio „Teatras ir ekologija“ („Theater and Ecology“) kviestinė redaktorė, o 2014 m. kaip viena iš autorių išleido knygą „Ecocide: Research Theatre and Climate Change“ („Ekocidas: teatro ir klimato kaitos studijos“). U. Chaudhuri yra daugelio Amerikos teatro apdovanojimų žiuri narė, priklauso Brodvėjaus „Tony“ apdovanojimus teikiančiai organizacijai „American Theatre Wing“.

Kita kviestinė forumo „Teatro menininko tvarumas“ lektorė Rebecca Hilton yra Melburne gimusi šokėja, pedagogė, choreografė ir režisierė. Baigusi Australijoje Viktorijos menų koledžą šoko Sidnėjaus ir Melburno trupėse, o 1987 m. išvyko į Niujorką. Čia įsiliejo į Stepheno Petronio trupę kaip viena pagrindinių šokėjų, pedagogė ir choreografo asistentė trupės gastrolėse JAV, Europoje ir Pietų Amerikoje. Rebecca Hilton bendradarbiavo su daugeliu savo kartos menininkų – britų choreografu Michaelu Clarku ir vaizdo menininku Mathew Barney, amerikiečių choreografais Johnu Jasperse ir Tere O’Connoru, australų šokėja ir choreografe Lucy Guerin. Kurdama choreografiją R. Hilton lengvai prisitaiko prie įvairių trupių galimybių: ar tai būtų profesionali šiuolaikinio šokio trupė, ar mėgėjų bendruomenė. Antai būdama reziduojanti menininkė Melburno Footscray bendruomenės meno centre R. Hilton sukūrė pasirodymą, kuriame dalyvavo virš 150 Melburno priemiesčių gyventojų ir kuris 2008 m. buvo parodytas Tarptautiniame Melburno meno festivalyje. Nuo 2009 m. menininkė kuruoja tęstinį Tasmanijos jaunimo šokio teatro „Stompin“ programą.

Amsterdame gyvenanti vengrų kilmės režisierė ir dramaturgė Edit Kaldor vadinama unikaliu balsu šiuolaikinio teatro kraštovaizdyje. Ji dirba su neprofesionaliais atlikėjais, savo kūryboje plačiai naudoja skaitmenines technologijas. E. Kaldor gimė Budapešte, dar būdama vaikas emigravo į JAV, tačiau po 10 metų Amerikoje grįžo į Europą. Ji studijavo literatūrą ir teatrą Kolumbijos universitete Niujorke, Londono koledžo universitete ir Amsterdamo menų universitete. E. Kaldor kūrybai būdinga konceptualios teatrinės prieigos dermė su ryškia individualia spalva ir socialiniu jautrumu. Jos darbai rodomi teatruose, festivaliuose ir vizualiųjų menų renginiuose daugiau nei 30 šalių Europoje, Šiaurės ir Pietų Amerikoje, Azijoje, Šiaurės Afrikoje. Edit Kaldor yra Amsterdamo menų universiteto teatro vadovė, ji kviečiama dėstyti ir vesti meistriškumo kursus Nyderlandų, Belgijos, Norvegijos, Vokietijos ir Danijos aukštosiose menų mokyklose.

 

LMTA informacija
2018 07 19

2018.07.12

Skelbiamas priėmimas į mokamas magistro studijas

Skelbiamas priėmimas į Meno vadybos valstybės nefinansuojamas (mokamas) studijas II (magistrantūros) pakopoje.

Studijų trukmė – 1,5 metų, studijų kaina – 2295 eurai už vienerius studijų metus. Už studijas sumokėta suma pabaigus kiekvienus studijų metus gali būti kompensuojama Valstybinio studijų fondo nustatyta tvarka. Priėmime į antrosios pakopos Meno vadybos studijų programą gali dalyvauti asmenys, baigę meno studijų arba vadybos, arba verslo, arba verslo ir vadybos krypčių pirmosios pakopos studijas (įskaitant įgijusius profesinį bakalauro laipsnį). Programa bus vykdoma tuo atveju, jeigu susidarys ne mažesnė nei 10-ties studentų grupė.

Stojančiųjų prašymai priimami darbo dienomis nuo 10:00 iki 16:00 val. LMTA I rūmuose (Gedimino pr. 42, Vilnius), 101 kab. Prašymai priimami ne vėliau kaip likus 24 val. iki motyvacinio pokalbio pradžios, kuris vyks š. m. rugpjūčio 28 d.

Reikalingi dokumentai:

– Stojančiojo prašymas (pildomas Akademijoje);
– Pirmosios studijų pakopos diplomo ir diplomo priedėlio (priedo) originalai (parodyti);
– Stojamosios studijų įmokos kvitas;
– Asmens tapatybės kortelės arba paso originalas (parodyti);
– 1 (viena) asmens fotonuotrauka (3×4).

Konkursinį balą (maksimali galima jo reikšmė 10) sudaro:

  • meno studijų arba vadybos, arba verslo, arba verslo ir vadybos krypčių pirmosios pakopos studijų baigiamojo darbo pažymys arba baigiamojo/-ųjų egzamino/-ų pažymys (pažymių vidurkis) – svertinis koeficientas 0,3;
  • motyvacinio pokalbio pasirinktos studijų programos klausimais įvertinimas – svertinis koeficientas 0,5;
  • pirmosios studijų pakopos diplomo priedėlio (priedo) pažymių vidurkis (be baigiamojo/-ųjų darbo/-ų įvertinimo/-ų) – svertinis koeficientas 0,2.

Išsamesnės informacijos teirautis el. paštu vygintas.gasparavicius@lmta.lt arba telefonu 8 650 16161.

2018.07.10

„Jaunojo Europos teatro“ konkursą laimėjo LMTA bakalaurai

Lietuvos muzikos ir teatro akademijos bakalaurų komanda ką tik vykusiame Spoleto (Italija) festivalio konkurse „Young European Theatre“ laimėjo I vietą. 

Birželio 29–liepos 3 d. Spoleto mieste (Italija) vyko konkursas „Jaunas Europos teatras“ (Young European Theatre), kuriame ką tik bakalauro studijas baigusių LMTA studentų spektaklis „I dreamt that somebody called me darling“ pagal Haroldo Pinterio pjesę „Iš pelenų į pelenus“ pelnė I vietą.

Spektaklio režisierė Eglė Švedkauskaitė ir aktoriai Kamilė Galkutė bei Petras Šimonis buvo apdovanoti už „režisūros skaidrumą ir aktorinę meistrystę“, pasak konkurso komisijos pirmininkės Monicos Vanucchi.

Inspiruoti Haroldo Pinterio pjesės, lietuviai sukūrė sapniškoje atmosferoje panardintą spektaklį, tiriantį vyro ir žmonos santykius per eksperimentuojančio gydytojo ir pacientės paralelę.

Spolete jau 61-erius metus vykstantis festivalis „Festival dei Due Mondi“ sutraukia teatro mylėtojus iš visos Europos, o šeštą kartą jo metu organizuojamas konkursas „Jaunas Europos teatras“ kviečia atvykti studentus pristatyti savo darbus.

Konkursą organizuoja Nacionalinė Silvio d’Amico teatro akademija Romoje, kuri yra Europos teatro mokyklų ir akademijų sąjungos narė. Šiemet konkurse norintys dalyvauti studentai savo spektakliui privalėjo pasirinkti britų dramaturgo Haroldo Pinterio pjesę, taip pažymint dešimtmetį po garsaus menininko mirties.

Jaunųjų menininkų dalyvavimą festivalyje iš dalies finansavo Lietuvos kultūros institutas.

2018 07 10

2018.07.09

Jaunus kompozitorius ir improvizuotojus kviečia konkursas Lodzėje

Kaimyninės Lenkijos kino pramonės sostinėje – Lodzėje – vykstantis festivalis „Transatlantyk Festival 2018“ kviečia jaunus kompozitorius ir improvizuoti gebančius atlikėjus dalyvauti konkurse „Transatlantyk Instant Composition Contest“ (ICC). Pasak organizatorių, tai vienintelis pasaulyje simultatinės kompozicijos arba improvizacijos, sinchronizuojamos su vaizdu, konkursas.

Konkursą įsteigė festivalio „Transatlantyk Festival 2018“ įkūrėjas, kino muzikos kompozitorius, „Oskaro“ laureatas Janas A. P. Kaczmarekas.

Konkurse kviečiami dalyvauti jauni menininkai, gebantys improvizuoti ir perteikti emocijas muzikos priemonėmis. Konkurso dalyviai turės peržiūrėti trumpą kino medžiagą ir netrukus scenoje publikos akivaizdoje sukurti kompoziciją, akompanuojančią filmui. Pasak organizatorių, konkursantams reikalingas ypatingas muzikinis ir emocinis jautrumas bei geri techniniai įgūdžiai.

ICC konkurso terminai:
– iki 2018 m. liepos 13 d. laukiamos paraiškos,
– 2018 m. liepos 19 d. – atrankos ir finalas,
– 2018 m. liepos 20 d. – konkurso laimėtojų paskelbimas ir apdovanojimai šventinio uždarymo metu.

Pagrindiniai konkurso prizai
– „Transatlantyk Instant Composer Award“ pirmoji premija – 15 000 PLN (Lenkijos zlotų; tai maždaug 3 435 Eur, priklausomai nuo valiutų kurso),
– „Transatlantyk Instant Composer Award“ antroji premija – 7 500 PLN (maždaug 1 717 Eur),
– „Transatlantyk Instant Composer Award“ trečioji premija – 5 000 PLN (maždaug 1 145 Eur).

Konkurso taisykles ir paraiškos formą rasite čia: http://www.transatlantyk.org/en/muzyka/114,transatlantyk-instant-composition-contest-2.

El. paštas pasiteirauti: competition@transatlantyk.org. Daugiau informacijos: http://www.facebook.com/Transatlantyk, http://www.transatlantyk.org.

Pagal „Transatlantyk Festival 2018“ informaciją

Renginiai

2018/08/26 - 2018/09/02

TARPTAUTINIS PROJEKTAS „TEATRO MENININKO TVARUMAS“

2018 m. rugpjūčio 26–rugsėjo 2 d.

LMTA Teatro ir kino fakultete, Sluškų rūmuose (Kosciuškos g. 10, Vilnius)

TARPTAUTINIS PROJEKTAS „TEATRO MENININKO TVARUMAS“

Šiaurės ir Baltijos šalių projektas – intensyvus kūrybinis forumas

Dalyvauja šimtas Lietuvos, Danijos, Estijos, Grenlandijos, Islandijos, Norvegijos, Suomijos, Švedijos ateities scenos kūrėjų.

Forumo metu 100 įvairių sričių jaunųjų scenos ir performatyvių menų kūrėjų iš Šiaurės ir Baltijos šalių aukštųjų mokyklų kartu generuos idėjas ir viešai jas pristatys visuomenei baigiamajame renginyje 2018 m. rugsėjo 1 d.

Projekto dalyviai, globojami patyrusių mentorių, bus skatinami meno priemonėmis kalbėti apie ekoscenografiją, hortikultūros ir bendruomenės įtraukties veiklas, apie minčių ekologiją, aptarti #metoo bangas, kitas socialines ir politines aktualijas.

DAUGIAU apie projektą: lietuviškai, angliškai.

 

2018/09/03 - 2018/08/03

Studijų metų pradžios renginiai

2018 m. rugsėjo 3 d., nuo 11 val.
Vilniuje ir Klaipėdoje

2018–2019 STUDIJŲ METŲ PRADŽIOS RENGINIAI

11 val.
LMTA Didžiojoje salėje (Gedimino pr. 42, Vilnius)
2018–2019 studijų metų pradžios iškilmės

12 val.
Pirmakursių susitikimai
Muzikos fakultetas – LMTA Didžiojoje salėje (Gedimino pr. 42, Vilnius)
Teatro ir kino fakultetas – LMTA Balkono teatre (Gedimino pr. 42, Vilnius)

16 val.
LMTA Klaipėdos fakulteto Koncertų salėje (K. Donelaičio g. 4, Klaipėda)
2018–2019 studijų metų pradžios iškilmės

16.30 val.
Vilniaus arkikatedroje bazilikoje (Katedros a. 2, Vilnius)
Šv. Mišios Vilniaus akademinei bendruomenei

20.30 val.
LMTA Centrinių rūmų vidiniame kieme (Gedimino pr. 42, Vilnius)
„LMTA elektro atšilimas“. Groja Monika Ze

21.30 val.
LMTA Centrinių rūmų vidiniame kieme (Gedimino pr. 42, Vilnius)
Projekto „Virtualus choras. Lietuva “ PREMJERA
Vinco Kudirkos „Tautiška giesmė“, diriguoja Modestas Pitrėnas
Vaclovo Augustino „Sanctus“ (premjera), diriguoja autorius

Maloniai kviečiame!

2018/09/04 - 2018/09/06

MUZIKUOJANTYS DAKTARAI: MENINIŲ TYRIMŲ FESTIVALIS KONFERENCIJA

2018 m. rugsėjo 4–6 d.

LMTA Centriniuose rūmuose (Gedimino pr. 42, Vilnius)

MUZIKUOJANTYS DAKTARAI / DOCTORS IN PERFORMANCE

III meninių tyrimų festivalis konferencija. Renginio kalba – anglų.

PROGRAMA

———————————————-

III muzikos atlikimo ir meninių tyrimų festivalis konferencija „Doctors in Performance“. Tai – akademinis renginys, kurio dėmesio centre yra muzikos atlikimas ir su juo susiję meniniai tyrimai. Pirmasis „Muzikuojančių daktarų“ festivalis konferencija buvo surengtas Helsinkio menų universiteto Sibelijaus akademijoje 2014 m. rugsėjo 4–5 d. Antrasis įvyko 2016 m. rugsėjo 8–9 d. Karališkojoje Airijos muzikos akademijoje Dubline. 2018-ųjų festivalį konferenciją „Muzikuojantys daktarai“ organizuoja Lietuvos muzikos ir teatro akademijos meninių tyrimų ir atlikimo studijų platforma HARPS (harps.lmta.lt).

Kviestiniai renginio pranešėjai – viena ryškiausių muzikos atlikimo studijų figūrų, muzikologas ir pianistas prof. dr. JOHNAS RINKAS (Kembridžo universitetas) ir lietuvių kompozitorius, dirigentas, Lietuvos ansamblių tinklo įkūrėjas doc. VYKINTAS BALTAKAS (Lietuvos muzikos ir teatro akademija, Mastrichto konservatorija). 

Meninius tyrimus doktorantūros ir podoktorantūros lygmenimis vykdantys muzikos atlikėjai šiame renginyje savo tyrimus pristatys rečitaliais, paskaitomis-koncertais ir skaitydami pranešimus. 

Visą informaciją rasite HARPS platformos interneto puslapyje anglų k.: http://harps.lmta.lt/en/events/doctors-in-performance/.

2018/10/24 - 2018/10/26

46-OJI TARPTAUTINĖ BALTIJOS MUZIKOLOGŲ KONFERENCIJA: KULTŪROS POKYČIAI IR MUZIKOS KRITIKOS DISKURSAS

2018 m. spalio 24–26 d.

Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (Gedimino pr. 42, Vilnius)

46-OJI TARPTAUTINĖ BALTIJOS MUZIKOLOGŲ KONFERENCIJA „KULTŪROS POKYČIAI IR MUZIKOS KRITIKOS DISKURSAS“

Modernaus valstybingumo šimtmetį švenčiančių trijų kaimyninių šalių – Lietuvos, Latvijos ir Estijos – muzikologai daugiau nei 50 metų puoselėja Baltijos muzikologų konferencijas kaip muzikinių mainų, profesinio solidarumo ir kultūrinio atvirumo erdvę. Jubiliejiniais metais 46-oji tarptautinė Baltijos muzikologų konferencija skiriama muzikos kritikos ir kultūrinių pokyčių sąveikai aptarti, siekiant paskatinti diskusijas apie kritinio muzikos diskurso dalyvavimą XX–XXI a. kultūriniuose ir visuomeniniuose procesuose.

XX–XXI a. muzikos kritikai teko svarbus vaidmuo apmąstant sparčius muzikos kultūrų pokyčius ir jų sąryšius su politine istorija, socialinėmis ir ekonominėmis transformacijomis, technologijų ir medijų plėtra. Tradicijų ir kanonų lūžiai, naujų muzikos reiškinių gausa, kultūrų maišymasis, muzikos vartojimo plėtra ir muzikos verslo globalizacija – kintantis muzikos pasaulis nenumaldomai paveikė modernios muzikos kritikos orientacijas ir jos funkcijos supratimą. Kaip muzikinės kultūros savivokos įrankis muzikos kritika ir pati prisideda prie kultūrinių, socialinių ir politinių pokyčių. Ne vien muzikos raiškai, bet ir kritinei jos refleksijai galima taikyti ekonomisto ir muzikos sociologo Jacques’o Attali teiginį, kad muzika „įgarsina naujus pasaulius, kurie pamažu išryškėja ir pradeda daryti poveikį daiktų tvarkai; tai ne vien tikrovės įvaizdis, bet kasdienybės peržengimas, ateities pranašavimas“ (Attali 1985). Todėl „kultūrinio visaėdiškumo“ (Peterson 1996) ir „visuotinio kultūrinio poliglotizmo“ (Eco 1990) laikais muzikos kritikai tampa ypač svarbu apmąstyti muzikos praktikai taikomų idėjų ir vertybių tipologijas ir jų aktualumą vietinėje ir globalioje kultūros erdvėje. 

46-ojoje tarptautinės Baltijos muzikologų konferencijoje muzikos kritikos ir kultūrinių pokyčių sąveikai ketinama aptarti:

  • XX–XXI a. muzikos kritikos teorija
  • Muzikos kritika ir politiniai pokyčiai
  • Kritika, muzikinis skonis ir visuomenė
  • Kultūrinis visaėdiškumas: muzikos kritikos perspektyva
  • Muzikos kritika ir vertybės
  • Muzikos institucijos ir kritikų tinklaveika
  • Muzikos kritika ir atlikimo menas
  • Muzikos kritika ir muzikos industrija
  • Muzikos kritika ir medijos
  • Muzikos kritika: globalizacija ar glokalizacija?

Kviestiniai lektoriai: Richard Taruskin (Kalifornijos universitetas, Berklis), Marina Frolova-Walker (Kembridžo universitetas), Andreas Engström (Kontraklang, Berlynas), Olga Manulkina (Sankt Peterburgo N. Rimskio-Korsakovo valstybinė konservatorija).

Konferencija vyks anglų kalba.

Detalesnė informacija apie konferencijos programą ir registraciją bus paskelbta 2018 m. liepos mėnesį Lietuvos kompozitorių sąjungos (www.lks.lt) ir Lietuvos muzikos ir teatro akademijos (www.lmta.lt) tinklapiuose.

Programų komitetas:

Rūta Stanevičiūtė (Lietuvos muzikos ir teatro akademija) – pirmininkė
Andreas Engström (Kontraklang, Berlynas)
Marina Frolova-Walker (Kembridžo universitetas)
Jūratė Katinaitė (LRT)
Jānis Kudiņš (Jāzepo Vītolo Latvijos muzikos akademija)
Olga Manulkina (Sankt Peterburgo N. Rimskio-Korsakovo valstybinė konservatorija)
Lina Navickaitė-Martinelli (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)
Richard Taruskin (Kalifornijos universitetas, Berklis)

Daugiau informacijos: Rasa Murauskaitė, mokslas@lmta.lt

Organizatoriai: Lietuvos muzikos ir teatro akademija, Lietuvos kompozitorių sąjungos Muzikologų sekcija