Lietuvos muzikos ir teatro akademija
 
 
 

Tarptautinė muzikologų konferencija „Muzikinio modernizmo tapsmas Rytų Europoje (1900–1940): parataksinio komparatyvizmo požiūris“

 

Tarptautinė muzikologų konferencija

„Muzikinio modernizmo tapsmas Rytų Europoje (1900–1940): parataksinio komparatyvizmo požiūris“

Lietuvos muzikos ir teatro akademija

2014 m. spalio 16–18 d., Vilnius

2014 m. spalio 16–18 d. Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (LMTA) vyks tarptautinė muzikologų konferencija „Muzikinio modernizmo tapsmas Rytų Europoje (1900 – 1940): parataksinio komparatyvizmo požiūris“. Konferencijoje bus kalbama apie transnacionalinį muzikinio modernizmo pobūdį, jo tradicijų, identitetų bei geografijų įvairovę. Dėmesys skiriamas Rytų Europoje (nuo Varšuvos ir Prahos ligi Talino ir Maskvos) vykusiems muzikinės kompozicijos modernėjimo procesams, kas reiškėsi lokaliose nacionalinėse kultūrose ir plėtojosi panašiu metu kartu su austriškuoju ir vokiškuoju modernizmu ir kitais mainstream reiškiniais. 

Turininga ir įvairiapusė tris dienas truksiančios tarpautinės konferencijos pranešimų dienotvarkė  papildyta išskirtiniais meniniais renginiais. Konferencijos programa aprėpia net keturis specialiai parengtų programų koncertus. Konferencijos atidarymo metu Daumantas Kirilauskas skambins Arnoldo Schönbergo „6 mažų pjesių fortepijonui“ ciklą. Spalio 16 d. Vytauto Kasiulio muziejuje įvyks konferencijos inicijuoto naujo Antano Kučinsko ir Jono Jurkūno kūrinio „Visos Shönbergo serijos“ premjera. Kūrinį atliks choras „Brevis“ (dirigentas Gintautas Venislovas), Jonas Jurkūnas ir Antanas Kučinskas (elektroniniai vargonai, elektronika). Spalio 17 d. ir spalio 18 d. konferencijos darbą papildys paskaitos–koncertai. Spalio 17 d. išgirsime Irenos Friedland (Izraelis) paskaitą ir skambinamus L. Janačeko, M.K. Čiurlionio, B. Liatošinskio, A.V. Lourié ir B. Martinu kūrinius. Spalio 18 d. Ekin Çorakli (Turkija) pristatys, aptars ir paskambins XX a. tarpukario turkų kompozitorių-modernistų – U.C. Erkin bei A.A. Saygun kūrinius fortepijonui.
Konferencijoje dalyvaus 31 pranešėjas iš 12 pasaulio šalių – Lietuvos, Latvijos, Estijos, Turkijos, Izraelio, Austrijos, Jungtinės Karalystės, Rusijos, Ukrainos, Lenkijos, Slovėnijos ir Vokietijos.
Konferencija siekiama atskleisti kitų, vadinamųjų periferinių modernizmų (the Rest) tapsmą, plėtotės ir sklaidos trajektorijas Rytų Europoje iki Antro Pasaulinio karo. Skatinama plati diskusija kanonizuoto muzikinio modernizmo (Naujosios Vienos mokyklos) kritinės peržvalgos tema, siekiant sukurti platesnę panoramą ir nubraižyti įvairių modernizmų dislokacijų žemėlapius su pažymėtais idėjų centrais.
 

2014 m. spalio 16–18 d. Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (LMTA) vyko tarptautinė muzikologų konferencija „Muzikinio modernizmo tapsmas Rytų Europoje (1900 – 1940): parataksinio komparatyvizmo požiūris“. Konferencijoje kalbėta apie transnacionalinį muzikinio modernizmo pobūdį, jo tradicijų, identitetų bei geografijų įvairovę. Dėmesys skirtas Rytų Europoje (nuo Varšuvos ir Prahos ligi Talino ir Maskvos) vykusiems muzikinės kompozicijos modernėjimo procesams, kas reiškėsi lokaliose nacionalinėse kultūrose ir plėtojosi panašiu metu kartu su austriškuoju ir vokiškuoju modernizmu ir kitais mainstream reiškiniais. 

Turininga ir įvairiapusė tris dienas trukusios tarpautinės konferencijos pranešimų dienotvarkė  papildyta išskirtiniais meniniais renginiais. Konferencijos programa aprėpė net keturis specialiai parengtų programų koncertus. Konferencijos atidarymo metu Daumantas Kirilauskas skambino Arnoldo Schönbergo „6 mažų pjesių fortepijonui“ ciklą. Spalio 16 d. Vytauto Kasiulio muziejuje įvyko konferencijos inicijuoto naujo Antano Kučinsko ir Jono Jurkūno kūrinio „Visos Shönbergo serijos“ premjera. Kūrinį atliko choras „Brevis“ (dirigentas Gintautas Venislovas), Jonas Jurkūnas ir Antanas Kučinskas (elektroniniai vargonai, elektronika). Spalio 17 d. ir spalio 18 d. konferencijos darbą papildė paskaitos–koncertai. Spalio 17 d. Irena Friedland (Izraelis) skaitė paskaitą ir skambino L. Janačeko, M.K. Čiurlionio, B. Liatošinskio, A.V. Lourié ir B. Martinu kūrinius. Spalio 18 d. Ekin Çorakli (Turkija) pristatė, aptarė ir paskambino XX a. tarpukario turkų kompozitorių-modernistų – U.C. Erkin bei A.A. Saygun kūrinius fortepijonui.

Konferencijoje dalyvavo 30 pranešėjų iš 12 pasaulio šalių – Lietuvos, Latvijos, Estijos, Turkijos, Izraelio, Austrijos, Jungtinės Karalystės, Rusijos, Ukrainos, Lenkijos, Slovėnijos ir Vokietijos. Kviestiniai pranešėjai: Małgorzata Janicka – Słysz / Lenkija; Julian Johnson / Jungtinė Karalystė; Jānis Kudiņš / Latvija; Levon Hakobian / Rusija; Mart Humal / Estija.

Konferencija siekta atskleisti kitų, vadinamųjų periferinių modernizmų (the Rest) tapsmą, plėtotės ir sklaidos trajektorijas Rytų Europoje iki Antro Pasaulinio karo. Skatinta plati diskusija kanonizuoto muzikinio modernizmo (Naujosios Vienos mokyklos) kritinės peržvalgos tema, siekiant sukurti platesnę panoramą ir nubraižyti įvairių modernizmų dislokacijų žemėlapius su pažymėtais idėjų centrais.

 

Konferencijos organizatorius:

Lietuvos muzikos ir teatro akademija

Konferencijos partneriai:

Lietuvos kompozitorių sąjunga, Estijos muzikos ir teatro akademija, Jāzeps Vītols Latvijos muzikos akademija

 

Konferencijos rėmėjai: Lietuvos kultūros taryba (sutarties Nr. LKT-S-5.20KIP-55),  sklaidos projektą finansavo Lietuvos mokslo taryba (sutarties Nr. LIT-8-8). Lietuvos dailės muziejus – Vytauto Kasiulio dailės muziejus.

 
 
 
 
Kalendorius
 
Gruodis 2017
PATKPnŠS
     1 2 3
4 5 6 7 8 910
11121314151617
18192021222324
25262728293031