Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su mūsų Slapukų politika , Privatumo politika

Studentų mokslinė konferencija-konkursas „Menas kitaip: muzika ir vizualieji menai studentų tyrimų akiratyje“

STUDENTŲ TEKSTAI: Menotyros takais keliaujant

„Menas kitaip: muzika ir vizualieji menai studentų tyrimų akiratyje“. Tokiu, skambiu ir daugialypiu, pavadinimu 2016 m. kovo 2 dieną mus pasitiko kasmet Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Muzikos istorijos ir Muzikos teorijos katedrų rengiama mokslinė studentų konferencija-konkursas. Šių metų renginys buvo nuspalvintas naujomis spalvomis: greta penkių Muzikos teorijos ir kritikos studijų programos muzikologių – konferencijos „šeimininkių“ Lauros Svirskaitės (B2), Akvilės Laugalytės (B2), Agnės Janušaitės (B4), Jurgitos Valčikaitės (B4), Rasos Murauskaitės (M1) – dalyvauti buvo pakviesti ir kitų LMTA studijų programų – Kompozicijos (Simas Sapeiga (B4) ir Agnė Mažulienė (M1), Muzikinio folkloro (Toma Čepaitė (M1), Scenos ir kino menų istorija ir kritika (Ilona Vitkauskaitė (B3)  studentai, taip pat dailėtyrininkė  Vaida Ragėnaitė (B3) iš Vilniaus dailės akademijos.

Sveikinimo žodį tarusi LMTA mokslo prorektorė doc. dr. Judita Žukienė džiaugėsi vis didėjančiu šios konferencijos populiarumu bei dalyviais, laimėjusiais atrankos etapus. Renginį kaip visada žaviai vedė Rasa Murauskaitė. Šiųmetės konferencijos pranešimus vertino ypač garbinga ir gausi komisija: prof. habil. dr. Gražina Daunoravičienė (LMTA), prof. habil. dr. Daiva Vyčinienė (LMTA), prof. dr. Rūta Stanevičiūtė-Kelmickienė (LMTA), prof. dr. Jonas Bruveris (LMTA), doc. dr. Ramunė Balevičiūtė (LMTA), Beata Baublinskienė (LNOBT), Jūratė Katinaitė (LRT).

Galima pastebėti, kad didžiausias konferencijos privalumas ir patrauklumas buvo pranešimų įvairovė: gvildenamos temos sukosi nuo lietuvių šiuolaikinių kompozitorių kūrinių analizių, Lietuvos  muzikos istorijos ir rankraščių atodangų iki dar daug kam mažai girdėtų Reenactment’o, raudos muzikinio kodo ir pasipriešinimo idėjų  dailėje.  Visi pranešimai įžiebdavo gausias diskusijas, kurios šiek tiek pratęsė konferencijos  laiką, tačiau dar labiau papildė klausytojams žinias naujomis įžvalgomis bei suvokimu, kad visos temos labai įdomios, o jų tyrinėjimai –  aktualūs.

Po ilgų komisijos svarstymų 2016 metų konferencijos-konkurso „Menas kitaip: muzika ir vizualieji menai studentų tyrimų akiratyje“ diplomus pelnė LMTA Muzikos teorijos ir kritikos studentė Agnė Janušaitė (B4), pristačiusi pranešimą „Simetrinių modusų sklaidą Ramintos Šerkšnytės kūrinyje „Vasarvidžio giesmė“ (darbo vadovė doc. dr. Audra Versekėnaitė), LMTA Muzikos teorijos ir kritikos studentė Rasa Murauskaitė (M1), nauju žvilgsniu analizavusi XVII amžiaus Kražių vargonininko sąsiuvinį (darbo vadovė doc. dr. Laima Budzinauskienė) bei VDA Dailėtyros studentė Vaida Ragėnaitė (B3), klausytojus sudominusi pranešimu „Pasipriešinimo okupacijai idėjos Lietuvos XIX a. dailėje“ (darbo vadovė  doc. dr. Rūta Birutė Vitkauskienė).  Apibendrindamas konferenciją prof. dr. Jonas Bruveris sakė, jog visų dalyvių pranešimai buvo labai įdomūs ir aktualūs, pristatytos kruopščiai tyrinėtos sritys, todėl komisijai iš visų išrinkti tris geriausiuosius buvo išties keblokas uždavinys. Taip pat džiugu, kad komisijos vertinimas sutapo ir su studentų nominacija – ji teko mūsų akademijos auklėtinei  Agnei Janušaitei (B4).

Pasibaigus konferencijai, į Gedimino prospektą išėjome lyg virš grindinio keliais metrais pakilę ir suvokdami beribes, neapsakomai patrauklias menotyros erdves. Tad belieka laukti jau kitų intriguojančių metų ir kaskart nepaliaujamai stebinančios studentų konferencijos!

Paulina Liubarskytė, Ignas Gudelevičius
Muzikos teorija ir kritika, B1