45-oji Baltijos muzikologų konferencija „XX a. kompozicijos mokyklos: institucija ir kontekstas“

2016 m. spalio 19–22 d. Lietuvos muzikos ir teatro akademija ir Lietuvos kompozitorių sąjunga organizuoja tarptautinę 45-ąją Baltijos muzikologų konferenciją „XX a. kompozicijos mokyklos: institucija ir kontekstas“. 
 
Konferencija kviečia nagrinėti ir kritiškai reflektuoti kompozitorių mokyklos reiškinį ir reikšmę šiuolaikinei muzikai, nacionalumo ir modernumo sąveiką plėtojant nacionalines mokyklas bei siūlo kalbėtis provokuojančiomis temomis: 
 
• Ar įmanoma išmokyti garsų meno kūrybos?
• Kokį vaidmenį intensyvėjant muzikos informacijos mainams šiuolaikinėje kultūroje užima tradicinė institucija – kompozitorių mokykla?
• Kas lemia kompozicijos studijų centro trauką ir produktyvumą?
• Kokie yra prioritetai ir metodikos ugdant kompozitoriaus kūrybiškumą ir amatą?
• Ar šiuolaikines muzikos komponavimo žinias būtina apriboti nacionaline tradicija?
• Ar kompozicijos dėstymas yra tik garsiausių kūrėjų privilegija? Kaip aktualiai transformuoti kompozicijos mokymo pedagogikos patirtį ir kūrybiškumą?
• Kokios žymiausios kompozitorių mokyklos susiklostė XX a. anapus didžiųjų muzikos edukacijos centrų?
 
Šie ir kiti klausimai inspiravo 45-osios Baltijos muzikologų konferencijos rengėjus organizuojant tarptautinį forumą, skirtą vieno žymiausių Lietuvos kompozicijos mokyklos atstovų, profesoriaus Juliaus Juzeliūno (1916–2001), gimimo šimtmečiui. Lietuvoje pirmąją kompozicijos klasę 1923 m. Klaipėdos muzikos mokykloje (Memeler Konservatorium der Musik) įsteigė Stasys Šimkus, o sistemingiau mokyti kompozicijos pradėta tik tarpukariu, Juozui Gruodžiui įsteigus kompozicijos klasę Kauno muzikos mokykloje, vėliau tapusioje konservatorija. Julius Juzeliūnas buvo vienas iškiliausių ir įtakingiausių Lietuvos kompozicijos pedagogų, užtikrinęs nacionalinės muzikos tradicijos tęstinumą ir atsinaujinimą XX a. antrojoje pusėje. 
 
Potemės
 
• Kompozitorių mokyklos idėja ir jos teorinio konceptualizavimo gairės
• Kompozicijos mokyklų „šaknys“: tradicijos, programos, pedagogikos kryptys
• „Kompozicijos mokykla“ ir „kompozicijos klasė“: skirtys ir vertybiniai kriterijai
• Kompozicijos mokytojai: pedagogikos inovacijos ir santykis su tradicija
• Kompozicijos pedagogika ir nacionalinės (tautinės) muzikos kūrimo idėja: keliai ir kryžkelės
• Aktyviosios kompozicijos pedagogikos idėjos ir jų realizavimas
• Kaip mokyti garsų meno kūrybos XXI amžiuje
• J. Juzeliūno kompozicijos mokyklos fenomenas
• J. Juzeliūno asmenybės ir kūrybos atvertys
• Baltijos šalių kompozicijos mokyklų tradicijos, kryptys ir tapatybės dimensijos
• Nacionalinių kompozitorių mokyklų saitai su didžiųjų kompozicijos pedagogikos centrų tradicija
• Įdomiosios kompozitorių mokyklų mikroistorijos.
 
Plenarinius pranešimus skaitys
 
– Prof. dr. Marina Frolova-Walker (Kembridžo universitetas)
– Habil. dr. Melita Milin (Serbijos mokslo ir menų akademija)
– Prof. dr. (HP) Gražina Daunoravičienė (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)
– Profesoriaus Algirdo Jono Ambrazo (1934–2016) plenarinę paskaitą pristatys muzikologė Jūratė Katinaitė.

Spalio 20 d., 18 val., LMTA Didžiojoje salėje vyks specialiai šiai konferencijai skirtas koncertas „J. Juzeliūnas ir pasaulis“, kurį paruošė Vykinto Baltako vadovaujamas „Lietuvos ansamblių tinklas“.

Visi konferencijos renginiai – nemokami. Konferencija vyks anglų k. Keli pranešimai bus skaitomi vokiečių k.

Konferencijos programos komitetas
 
– Algirdas Ambrazas (1934–2016, Lietuvos muzikos ir teatro akademija)
– Gražina Daunoravičienė (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)
– Marina Frolova-Walker (Kembridžo universitetas)
– Malgorzata Janicka (Krokuvos muzikos akademija)
– Jūratė Katinaitė (Lietuvos kompozitorių sąjunga)
– Kerri Kotta (Estijos muzikos ir teatro akademija)
– Janis Kudinš (Jazepo Vytuolio Latvijos muzikos akademija)
– Melita Milin (Serbijos mokslo ir menų akademija)
– Rūta Stanevičiūtė (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)
– Leon Stefanija (Liublianos universitetas)
– Judita Žukienė (Lietuvos muzikos ir teatro akademija). 
 
KONFERENCIJOS PROGRAMA